Układ podciśnienia V-Tec - Nieprawidłowe działanie klapki?
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Układ podciśnienia V-Tec - Nieprawidłowe działanie klapki?
Witam.
Sprawa jest dość podejrzana...
Mianowicie sprawdzałem ostatnio poprawność działania układu podciśnienia w airbox'ie w moim V-Tec'u i zauważyłem niepokojącą rzecz...
Manual mówi, że po odpaleniu silnika klapka powinna się zamknąć. Otworzyć powinna się gdy silnik osiągnie 5500 obrotów.
Problem polega na tym, że u mnie nic takiego nie ma miejsca. Motor na centralną, przewód od czujnika luzu odpięty, odpalam a klapka ani drgnie. Jest zawsze otwarta.
Zawór membranowy na airbox'ie sprawny.
Przewody powietrzne całe i nigdzie nie zagięte ani nie przycięte.
"Bypass Control Solenoid Valve" i jest OK. Oporność jak w manualu i zamyka i otwiera jak dostanie napięcie.
Zaworek jednokierunkowy też działa jak powinien.
Jutro zrobię zworę i zobaczę czy wywali jakieś błędy...
Jakieś pomysły? Jakoś nie daje mi to spokoju...
Sprawa jest dość podejrzana...
Mianowicie sprawdzałem ostatnio poprawność działania układu podciśnienia w airbox'ie w moim V-Tec'u i zauważyłem niepokojącą rzecz...
Manual mówi, że po odpaleniu silnika klapka powinna się zamknąć. Otworzyć powinna się gdy silnik osiągnie 5500 obrotów.
Problem polega na tym, że u mnie nic takiego nie ma miejsca. Motor na centralną, przewód od czujnika luzu odpięty, odpalam a klapka ani drgnie. Jest zawsze otwarta.
Zawór membranowy na airbox'ie sprawny.
Przewody powietrzne całe i nigdzie nie zagięte ani nie przycięte.
"Bypass Control Solenoid Valve" i jest OK. Oporność jak w manualu i zamyka i otwiera jak dostanie napięcie.
Zaworek jednokierunkowy też działa jak powinien.
Jutro zrobię zworę i zobaczę czy wywali jakieś błędy...
Jakieś pomysły? Jakoś nie daje mi to spokoju...
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.

https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Układ podciśnienia V-Tec - Nieprawidłowe działanie klapk
A Podcisnienie do elektrozaworu dochodzi??
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: Układ podciśnienia V-Tec - Nieprawidłowe działanie klapk
Podciśnienie do elektrozaworu jak najbardziej dochodzi.PETER pisze:A Podcisnienie do elektrozaworu dochodzi??
Robiłem pomiar napięcia z ECM na wtyczce elektrozaworu niezależnie od obrotów było 0V.
Czytałem temat na amerykańskim forum o podcisnieniu w V-Tec'u o co mnie zaskoczyło to fakt, ze wszyscy pisali to samo... Czyli, że u nich tez się ta kłapka po odpaleniu nie zamyka...
Może ktoś z V-Tec'iem byłby tak dobry i sprawdził u siebie jak sprawa wyglada...?
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.

https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- RafalGd
- bywalec
- Posty: 46
- Rejestracja: sob 21 sty 2012, 07:55
- Imię: Rafał
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Układ podciśnienia V-Tec - Nieprawidłowe działanie klapk
Wydaje mi się że klapka będzie dziłać dopiero pod obciąrzenime w czase jazdy , na stópkach raczej tego nie sprawdzisz
Rafcio,
Yamaha xjr 400
R1
VFR-v-tec
GSX-f
Deauville 650
VFR-RC46
Yamaha xjr 400
R1
VFR-v-tec
GSX-f
Deauville 650
VFR-RC46
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: Układ podciśnienia V-Tec - Nieprawidłowe działanie klapk
No właśnie w tym problem... Klapka działa pod obciążeniem. Dokładnie to jak mocniej pocisnę to ona się zamyka co wydaje się nielogiczne bo w takiej sytuacji silnik raczej potrzebuje więcej powietrza a nie mniej. Poza tym jest to nie zgodne z opisem w service manual'u...RafalGd pisze:Wydaje mi się że klapka będzie dziłać dopiero pod obciąrzenime w czase jazdy , na stópkach raczej tego nie sprawdzisz
PS. Sprawdziłem błędy zapisane w pamięci i miałem nr. 9 czyli czujnik temperatury powietrza w airbox'ie. Pewnie go nie podłączyłem za którymś razem jak ostatnio grzebałem i załapał błąd. Wykasowałem pamięć i zrobiłem dzisiaj 100km po czym jest czysto i nie ma żadnych błędów.
Wszystko wskazuje na błąd w instrukcji ale czemu układ działa w sposób nielogiczny i odwrotnie niż w starszych modelach...?
Zakładam się, że wszystkie V-Tec'i tak mają. Niech mi tylko to ktoś wytłumaczy bo nie kumam czemu powietrze jest ograniczane wtedy gdy silnik go akurat najwięcej potrzebuje...
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.

https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
Re: Układ podciśnienia V-Tec - Nieprawidłowe działanie klapk
nie masz czasem popierniczonych rurek podciśnieniowych ? nie pamiętam za dobrze, ale chyba nr 15 jest podczepiony pod zaworek.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: Układ podciśnienia V-Tec - Nieprawidłowe działanie klapk
Ja badałem kiedy otwiera się ten elektro-zawor, który odpowiada za otwieranie klapki i on się otwiera tak jak wcześniej pisałem. Po odpaleniu kiedy w starszych modelach kłapka się zamyka to u mnie jest zawsze otwarta. Zamyka się dopiero jak szarpnę mocno za gaz i silnik zacznie pracować pod obciążeniem.KolczyK pisze:nie masz czasem popierniczonych rurek podciśnieniowych ? nie pamiętam za dobrze, ale chyba nr 15 jest podczepiony pod zaworek.
Czytałem o tym temat na amerykańskim forum VFR i wielu właścicieli V-Tec'ów potwierdziło, że tak to właśnie działa.
Nikt jednak nie potrafił powiedzieć czemu tak to działa i dlaczego manual mówi co innego...
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.

https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości