Obroty a ekonomika
- Bart
- teksciarz
- Posty: 105
- Rejestracja: pn 06 mar 2006, 12:23
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Obroty a ekonomika
Pytanie do d?u?ej jezdz?cych VRFowicz?w.
Jaki zakres obrot?w jest najkorzystniejszy jesli chodzi o zuzycie paliwa.
Zauwazylem ze miedzy 2 a 3 ty? jest kiszka szarpie na biegu, dopiero powyzej 3 zaczyna sie cos dzia? i jechac w miare plynie.
Jakich obrt?w u?ywa? do normalnej (jak najekonomiczniejszej) jazdy, w jakim zakresie utrzymywac obroty i kiedy zmieniac na wyzszy bieg?
Jaki zakres obrot?w jest najkorzystniejszy jesli chodzi o zuzycie paliwa.
Zauwazylem ze miedzy 2 a 3 ty? jest kiszka szarpie na biegu, dopiero powyzej 3 zaczyna sie cos dzia? i jechac w miare plynie.
Jakich obrt?w u?ywa? do normalnej (jak najekonomiczniejszej) jazdy, w jakim zakresie utrzymywac obroty i kiedy zmieniac na wyzszy bieg?
http://www.mkh.strefa.pl <- Małopolski Klub Hondy
- Vlaad
- klepacz
- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Kontakt:
Dodatkowo wtrysk powinien si? przy?o?y? do oszcz?dno?ci. Jak? Zasada jest prosta: ?apa z manetki kiedy jedziemy z g?rki albo dotaczamy si? do ?wiate? (bez wrzucania luzu - na biegu jak najd?u?ej). W puszce metoda jest bardzo skuteczna. W motocyklu nie wiem bo RC 36 ma ga?niki. Minimalne zu?ycie jakie osi?gn??em to 5,6 l/100 km przy ca 120 km/h czyli ~5000 rpm.
- zachtomasso
- teksciarz
- Posty: 127
- Rejestracja: wt 21 mar 2006, 16:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wołomin
- SirAdam
- bywalec
- Posty: 49
- Rejestracja: pn 06 mar 2006, 23:46
- Imię: Adam
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mannheim (Germany)
Minimalne co udalo mi sie osiagnac to;
3,68 Ltr./100
na RC46I
jazda miedzymiastowa, zadnej autostrady, i obroty nie wyzsze jak 5000.
Przewaznie tak 3,500 - 4,500 U/min.
Chcialem sprawdzic jaka oszczedna jest VFR
Ale nie pytajcie ile potrafi spalic na autostradzie jak sie nie schodzi ponizej 240km/h wtedy to i 10 ltr/100 sobie lyknie.
Powiem tak - do 6.000 U/min jeszcze mozna zaliczyc do ekonomicznego spalania, powyzej to juz ................tylko uciecha jest
SirAdam
3,68 Ltr./100
na RC46I
jazda miedzymiastowa, zadnej autostrady, i obroty nie wyzsze jak 5000.
Przewaznie tak 3,500 - 4,500 U/min.
Chcialem sprawdzic jaka oszczedna jest VFR
Ale nie pytajcie ile potrafi spalic na autostradzie jak sie nie schodzi ponizej 240km/h wtedy to i 10 ltr/100 sobie lyknie.
Powiem tak - do 6.000 U/min jeszcze mozna zaliczyc do ekonomicznego spalania, powyzej to juz ................tylko uciecha jest
SirAdam
Była VFR, ale się zeszlifowała, była CBR 1100 XX - sprzedana, a teraz jest FZ1 - sprzedana. Motocykla brak.
- Vlaad
- klepacz
- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Kontakt:
Czy przepala? W por?wnaniu z wtryskiem tak. Zwyczajnie wtrysk po odpuszczeniu rolgazu i hamowaniu silnikiem ca?kowicie odcina dop?yw paliwa. Przy ga?nikach paliwo przep?ywa przez dysze wolnych obrot?w, wi?c nie ma mowy o odci?ciu paliwa. Dodatkowo wtrysk o wiele dok?adniej powinien "dobiera?" dawk? paliwa w zale?no?ci od ilo?ci i temperatury przep?ywaj?cego powierza.zachtomasso pisze:ok. A co si? dzieje przy ga?nikach, je?li zamykamy przepustnic? ?
Czy on wtedy przepala ??
- Bart
- teksciarz
- Posty: 105
- Rejestracja: pn 06 mar 2006, 12:23
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No to Wam powiem ze zagie?y mnie Wasze wypowiedzi
Ja jezdzac po miescie raczej w dolnym zakresie obrot?w tak do 5-6ty? mam zuzycie paliwka duuuuzo poza Waszym ! Wg wstepnych wyliczen moto spala tak w okolicach 10 litr?w co za tym idzie jakies 6-8 litr?w jest jak dla mnie warto?ci? z lekka dziwn?.
Rozmawialem z moim znajomym (instruktorem nauki jazdy) i powiedzial ze mam zuzycie jak najbardziej w normie, jego 1 cylindrowa 650 (Honda) spala od 8 w zwy?, a Yamaha R1 przy palowaniu jak to ktos okreslil po miescie w okolicach 15 litr?w a ekstremum 18 !
Sk?d Wy macie tak niskie zu?ycie ??
SirAdama rozumiem on jezdzi na niemieckim paliwie i wiem ze silnik potrafi palic mniej nawet o jakies pewnie 2 litry, ale reszta.
Przetestuje to jeszcze tak ze 2 razy i wtedy dokladnie wszystko opisze.
Ja jezdzac po miescie raczej w dolnym zakresie obrot?w tak do 5-6ty? mam zuzycie paliwka duuuuzo poza Waszym ! Wg wstepnych wyliczen moto spala tak w okolicach 10 litr?w co za tym idzie jakies 6-8 litr?w jest jak dla mnie warto?ci? z lekka dziwn?.
Rozmawialem z moim znajomym (instruktorem nauki jazdy) i powiedzial ze mam zuzycie jak najbardziej w normie, jego 1 cylindrowa 650 (Honda) spala od 8 w zwy?, a Yamaha R1 przy palowaniu jak to ktos okreslil po miescie w okolicach 15 litr?w a ekstremum 18 !
Sk?d Wy macie tak niskie zu?ycie ??
SirAdama rozumiem on jezdzi na niemieckim paliwie i wiem ze silnik potrafi palic mniej nawet o jakies pewnie 2 litry, ale reszta.
Przetestuje to jeszcze tak ze 2 razy i wtedy dokladnie wszystko opisze.
http://www.mkh.strefa.pl <- Małopolski Klub Hondy
- Bart
- teksciarz
- Posty: 105
- Rejestracja: pn 06 mar 2006, 12:23
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A da sie cos regulowac we wtryskushoovfr750 pisze:u mnie ?rednia z dw?ch bak?w w cyklu miejsko wiejskim , przy obrotach 3-7ty? 6 litrow spala bez pa?owania, co? musisz miec nie wyregulowane.
Sprawdze jeszcze to spalanie i ewentualnie zainteresuje sie filtrem powietrza.
UXY masz moze gdzies ten test, czy artyku? bo jedyny jaki ja znalaz?em to na scigacz.plUxY pisze:hehe, wiesz Bart wtrysk robi swoje ale 10 litr?w przy tak ma?ych obrotach to cos nie tak, nawet w ?wiecie Motocykli im mniej wysz?o. Ja mierzy?em zu?ycie w standardowy spos?b, bak do pe?na i po 100 km na sacje zn?w do pe?na, ile wysz?o tyle spali?a
http://www.mkh.strefa.pl <- Małopolski Klub Hondy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości