co po Silver Lady rc36 ?

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Model VFR: Rc36 --> CBR600
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

co po Silver Lady rc36 ?

Post autor: MadziX » czw 14 cze 2007, 01:18

w zwiazku z tym ,że srebrna strzała jest ze mną już trzeci rok, przeniosłam się na jakis czas do uk, zaczynam się powoli zastanawiac nad zmianą moto na przyszły sezon...
wstępny plan jest taki, że w grudniu przywożę moją vfr do kraju na sprzedaż..
co byście obstawiali na nastęny moto ?mam swoje opcje , jestem ciekawa Waszej opinii i chętnie rozważę rózne opcje i rady... ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Model VFR: 800A2 RC46II VTEC bezzębna
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » czw 14 cze 2007, 08:24

MadziX - nie masz wielkiego wyboru do 36 dodajesz 10 = RC46 :lol
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Model VFR: asfalt
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » czw 14 cze 2007, 10:17

mors pisze:MadziX - nie masz wielkiego wyboru do 36 dodajesz 10 = RC46
Chyba że MadziX doda 15 = RC51 ale to już mało turystyczny motocykl :mrgreen: ale nadal V

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Model VFR: Rc36 --> CBR600
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » czw 14 cze 2007, 11:08

Krajan pisze:
mors pisze:MadziX - nie masz wielkiego wyboru do 36 dodajesz 10 = RC46
Chyba że MadziX doda 15 = RC51 ale to już mało turystyczny motocykl :mrgreen: ale nadal V
nie twierdzę,że to musi być turystyk,
i..... że to musi być vfr :lol: ...
co mi daje 800 ? znowu ponad 200 kg, z powrotem rozrząd, niby turystyk, ale taki nie do końca - bo gdzie kardan, wygląd zbyt masywny...
Obrazek

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Model VFR: 800A2 RC46II VTEC bezzębna
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » czw 14 cze 2007, 12:30

w 800 do 2001 masz ząbki w rozrządzie i wtryski i Dual Brake System
od 2002 nie masz zebatek tylko łańcuszki, ale w czym problem? Nawinałem na tym prawie 20 000 i jakoś nie czuję różnicy, oprócz braku przereklamowanego jęku :biggrin

Co do lekkości? zapraszam do mojej galerii, gdzie ujrzysz kwint esencję lekkości bytu motocykla.

Nie wiem czy znajdziesz wygodniejszy motocykl. Siedziałem na kilkunastu i jakoś niczego lepszego pod tylkiem nie znalazłem. Fakt że niewiele mi brakuje do 2m i to jest dla mnie baaardzo ważne kryterium.
Acha i Vitec jest odchudzony chociaz nadal ponad 200kg.
bardzo sobie chwalę ABS - parę razy mi skórę uratował.
Zasięg - ponad 300km dla mnie plus.
Z pasażerem - robi się mułowaty. Więc nie jeżdżę z pasażerem/ką :lol motocykl jest jednoosobowy
Zwrotność - dla mnie bomba. Przeciskam sie w korkach na szczelinomierz. Biora mnie tylko skuterki

Przyznam, ze ja czekam na litrową VFR-kę, a jak jej nie zrobią - trudno zostanę przy 800ce (będę woził ze sobą ćwiartkę to razem uczyni 1050 jak w Sprincie ST)

Wiem, ze onik z Warszawy ujeźdża Vitka chyba jako jedyna dziewczyna - może coś dorzuci od siebie.

Ale ja gdybym był na Twoim miejscu to raczej 800kę do 2001. Musisz miec na co zmienić za 3 lata :lol

PiSS to jednak faceci są wierniejsi - zwasze to podejrzewałem
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Model VFR: Rc36 --> CBR600
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » czw 14 cze 2007, 12:50

wg. bikez.com rc36 jest jednak lżejsza
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_ ... f_1994.php
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_ ... c_2003.php

- kwestia pasażera odpada - bo jeżdzę sama, więc kupuję tylko i wyłącznie pod swoim kątem
- ja mam 172 i ważę - nie powiem ile :lol: , więc aż taki dyliżans potrzebny mi nie jest, dla konkretnego faceta ta waga moto i wielkość jest na pewno odpowiednia...a przynajmniej bardziej niż dla mnie..tak sobie myślę..
-300 km /h - kurcze może uk wypacza mój poglad na tę kwestię - tu nawet nie wykorzystuję 750, 600 jest wystarczająca
- mors czemu akurat do 2001? lepsze rozwiązania techniczne czy o co chodzi ?
btw. myslałam o moto ( jakimkolwiek ) z lat 2000-2003 ( zamienic np 94r na 98r to trochę bez sensu dla mnie...
- tak sobie czasem jeźdzę moto mojego chłopaka ( 170 kg ) potem przesiadam się na vfri i sobie myslę a'propos następnego moto - czy mi naprawdę chce się szarpać znowu z ponad 200 kg ??

na szczęście tu zmiana moto nie wiąże się z tyloma formalnościami, co w pl..wiec jak mi się nie spodoba to i po sezonie mogę zmienić na inny..
Obrazek

Awatar użytkownika
mack72
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: śr 30 maja 2007, 11:32
Model VFR: Hayka ,ex RC46
Imię: MACIEJ
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: mack72 » czw 14 cze 2007, 14:53

a może nowa cbr-a... w testach wypada doskonale jak w jeździe to sam nie ujeżdżałem ale jak popróbuje to dam znac...a vfr po liftingu 2002r miała być lżejsza szybsza zrywniejsza itp...a tak myśle ze tylko jest dużo droższa... różnica w cenie między 2001 a nowym modelem 2002,3 moze dojść do 10 000 pln ale to tylko moja opinia ...
pozdrawiam :bye

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Model VFR: Rc36 --> CBR600
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » czw 14 cze 2007, 15:09

mack72 pisze:a może nowa cbr-a... w testach wypada doskonale jak w jeździe to sam nie ujeżdżałem ale jak popróbuje to dam znac...a vfr po liftingu 2002r miała być lżejsza szybsza zrywniejsza itp...a tak myśle ze tylko jest dużo droższa... :bye
no właśnie ! i to mnie powstrzymuje...gdyby nowa vfr ( pomijając już cenę ) troszeczkę chociaż została odchudzona, coś poniżej 200 kg ( już nie wymagam 170 ), wygląd mniej zbliżony do FJR ( tak moim zdaniem trochę wygląda ) lżejszy wizualnie, z lekkim sportowym zacięciem, to byłabym jak najbardziej za...
czekam na opinie o cbr..

mack72 - masz na myśli ten egzemplarz?
http://www.motocykle.slask.pl/nowinki/n ... 600rr-2007

154 kg ?? :shock: pisanie inicjałów tylną oponą bybłoby na tym moto chyba moim ulubionym zajęciem ! :mrgreen: :mrgreen: a vfr tylko kółka umiem rysować.. :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Model VFR: DUCATI 996 Biposto Desmoquatro
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone
Kontakt:

Post autor: musieli » czw 14 cze 2007, 15:47

Powiem tak - miałem okazję jeździć na różnych motocyklach i wniosek (co do ich wagi) jest nastepujący. Im lżejsze moto tym potrzebna równiejsza droga do jego komfortowego prowadzenia. Trzeba pamiętać, że ultralekkie maszyny typy CBR600RR, R6, ZX6R i GSXR600 są supersportami. Co za tym idzie mają małą wagę ale bardzo sztywne i (zazwyczaj) twarde zawieszenia, nawet na "miękkich" nastawach... Supersporty mają ostry kąt główki ramy przez co są bardzo wrażliwe na koleiny i inne nierówności w drodze. Amor skrętu do takich sprzętów to wymóg konieczny. Kolejną rzeczą do której się nigdy nie przyzwyczaję po silniku w układzie V - to potrzeba kręcenia po obrotach. Im mniejsza pojemność rzędowej 4ki tym wyżej trzeba ją kręcić aby oddawała moc. Pomijam już kwestję, że jak masz (a Twoich wymiarów nie znam) posturę większą od rasowego dżokeja to będzie Ci niewygodnie...

Jeżeli chcesz koniecznie zmienić VFR na coś lżejszego to bardzo dobrym kompromisem, niepustoszącym zarazem kieszeni jest CBR600F4i. Jest na aluminiowej ramie, ma wtrysk, siedzonko, że czasami można kogoś wziąć "na kolaża", taki supersport do turystyki. Bo RRka to już bezkompromisowa torówka, którą ciężko się jeździ wolnym tempem, a takie w Brytanii jest na publicznych drogach wymagane.

Na koniec - szedł bym w VFR800 2000' - 2001' :mrgreen:

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Model VFR: Rc36 --> CBR600
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » czw 14 cze 2007, 15:55

ja ma 172 cm, jeżdze czasem RR mojego chłopaka i stwierdzam,że wszystkie r6, cbr mi nie leżą...z takich powodów o jakich wyżej wspomniałeś - wszystko na sztywno,pozycja skurczona, jazda na nadgarstkach,zero komfortu )pomijam już kwestie bardzo drogiego ubezpieczenia za topowe supersporty,,,
chciałabym coś co nie jest tak "extremalne" jak supersporty ale też nie typowo turystyczne..
( co ja plotę - tak w ogóle to już ktoś wymyslił motocykl dla mnie ? :silent )

taka vfr ( silnik i pozycja mi jak najbardziej pasuje ) tylko ze 40 kg mniej..

a w czym VFR800 2000-2001 jest lepsza od roczników powyżej 2003 ?

przyznam szczerze,że ostatnio zaczęłam rozważać Fazera 2007 ..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw 14 cze 2007, 16:08 przez MadziX, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Model VFR: DUCATI 996 Biposto Desmoquatro
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone
Kontakt:

Post autor: musieli » czw 14 cze 2007, 16:06

MadziX pisze:ja ma 172 cm, jeżdze czasem RR mojego chłopaka i stwierdzam,że wszystkie r6, cbr mi nie leżą...z takich powodów o jakich wyżej wspomniałeś - wszystko na sztywno,pozycja skurczona, jazda na nadgarstkach,zero komfortu )
chciałabym coś co nie jest tak "extremalne" jak supersporty ale też nie typowo turystyczne..
( co ja plotę - tak w ogóle to już ktoś wymyslił motocykl dla mnie ? :silent )

taka vfr ( silnik i pozycja mi jak najbardziej pasuje ) tylko ze 40 kg mniej..

a w czym VFR800 2000-2001 jest lepza od roczników powyżej 2003 ?
Hehe, wiesz, tak sobie myslę - jak będziesz miała okazję to wsiądź na VTR1000 FireStorm. A jak nie będziesz miała okazji to jej poszukaj "na siłę" (tylko co by Ci się nie pomieliło z VTR1000SP1 RC51 - torowym superbikiem). Raczej się nie mylę, będziesz bardzo mile zaskoczona. 110KM, płasko oddaje moc od samego dołu, pozycja jak na sportowym turystyku, wąska w talii jak osa - musisz jej spróbować. Bardzo user friendly bike.

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Model VFR: Rc36 --> CBR600
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » czw 14 cze 2007, 16:09

ok musieli - poszukam, powinien być w któryms ze sklepów niedaleko...biorac pod uwage moją dziwną psychiczną niechęć do 600-tek( wiem wiem -niegdy nie jeździłam 600 i nie wiem co piszę) :roll: , ten model i to co napisałeś mnie zaintrygowało...
a co powiesz o tym co wyżej napisałam? Fazer 2007? tylko nie bij.. :lol
Obrazek

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Model VFR: 800A2 RC46II VTEC bezzębna
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » czw 14 cze 2007, 17:48

co do 300km zasiegu - miałem na myśłi nie predkość maksymalną tylko ile można pokonac na jednym baku. W UK mówią ile mil na jednym galonie - stąd pewnie misanderstending :biggrin
co do odchudzenia o 20kg? - nie ma sprawy nawet więcej:
1. wymień tłumik na akcesoryjny to powinno dac około 5kg
2. koła zmień na Marchezini - tez pewnie koło 5kg
3. Przy 22.5 litrowym baku nalej do połowy zaoszczedzisz 10kg
razem będzie wymarzone 20kg :lol

Wiem że facet co wazy 90kg inaczej patrzy na 200kg pod sobą, ale nie chciałbym miec lżejszego motocykla. Staram się go nie nosić po schodach :biggrin a jest zdecydowanie stabilniejszy w jeździe.
Według mnie jest tak jak powiedział musieli rzędówki trzeba ostro kręcic od dołu. Tu masz milutka agresję - własciwie przy każdej prędkości obrotowej. Przy Vitecu dodatkowo niezapomniany kop w dupę po przekroczeniu 7000obrotów (odpala dodatkowa para zaworów) szczególnie jak masz w złozeniu 170km/h. :biggrin
Dla mnie kwintesencją VFR jest bardziej super podwozie o fantastycznej charakterystyce niż też rewelacyjny silnik. Miałas kiedys poważniejsze shimmy na swojej Silver Lady? U mnie tłumi sie samo - bez żadnych amorków.
Co do masy to niestety ABS wazy pare kilo, ale wg mnie jest tego wart. W testach dorównuje najlepiej ocenianemu ABSowi BMW. W jednym z testów nawet go przewyższa.
W 36 masz węższe koła 5" w 46 5.5"

Porównanie 46 (do 2001) i 46II (od2002):
46 - rozrząd na kołach zebatych, 4zawory na cylinder, wydech 4w1 z boku, pierwsze modele (nie wiem do kiedy) nie mają Dual Brake System
46II - rozrząd łancuszkiem, Vtec (2zawory do 7000obr/min potem 4), wydechy pod siedzeniem; Dual Brake, od 2005 ABS w standardzie, cyferblat elektroniczny (obrotomierz - analogowy) chyba pali więcej

Co do FireStorma - zapytaj Luka on ja ujeżdża od poczatku sezonu. Siedziałem na niej i jest bardzo waziutka w talii. Chętnie staje na gumie, ale niestety chla jak marynarz po pół rocznym rejsie. No i 210km/h to maks.

Czasem w VFRce przydałoby się sprzęgło antyhoppingowe - przeciązeniowe przy zbyt duzej redukcji biegu zapobiega przyblokowaniu tylnego koła.
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Model VFR: Rc36 --> CBR600
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » czw 14 cze 2007, 17:56

tak ten silnik w Vfr....ach...no kocham po prostu...
te 300 na baku - ach.....
shimmy ? powiem,że nie miałam żadnej...ach...

ajajajaj rotfl: :lol: cięzko uwolnić się od Vfr jak się jej już raz zasmakowało...
główka paruje,,,, :faint :meditate

co do odchudzania moto -wiem,że można to zrobic, tylko problem w tym,że ja jakoś nie mam zacięcia do takich zmian, więc jak już coś kupię to w takiej formie to juz zostanie.. :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
Hubert
klepacz
klepacz
Posty: 1022
Rejestracja: ndz 17 wrz 2006, 16:56
Model VFR: RC 46
Imię: Hubert
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hubert » czw 14 cze 2007, 18:30

Na koniec - szedł bym w VFR800 2000' - 2001'
Ja też.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości