Napięcie (ładowania, a nie przedmiesiączkowe)

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Napięcie (ładowania, a nie przedmiesiączkowe)

Post autor: Yaco » ndz 27 maja 2007, 00:11

Witka

Chcę się zapytać tych z Was, którzy to kiedykolwiek mierzyli, bądź mają możliwość bez większego problemu zmierzyć napięcie ładowania. O co dokładnie mi chodzi - manual oraz informacje przekazywane między ludźmi traktują o napięciu ladowania przy włączonych światłach i obrotach rzędu 5000obr/min. Ja natomiast zastanawiam się, jakie powinno być napięcie na obrotach jałowych (przy włączonych światłach). U mnie jest trochę poniżej 13V. Zastanawiam się czy tak powinno być...

PZDR
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
portier
Posty: 17
Rejestracja: wt 30 maja 2006, 15:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Skwierzyna-Gorzow
Kontakt:

Post autor: portier » pn 28 maja 2007, 14:59

Hej,
umnie też oscyluje w tych granicach.
VFR - nic dodać nic ująć

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » pn 28 maja 2007, 19:29

u mnie tez troche ponizej 13

Awatar użytkownika
cristo
pisarz
pisarz
Posty: 280
Rejestracja: czw 20 kwie 2006, 18:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: cristo » pn 28 maja 2007, 19:39

To tak widocznie ma byc.
Ale tylko na wolnych obrotach, jesli obroty wzrosta gdzies do ~2tys to napiecie jest juz powyzej 13V

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pn 28 maja 2007, 21:13

Przed chwilą dostałem PW od SOWY, który twierdzi, że na dwóch VFR (RC36II i RC46) napięcie przy obrotach jałowych wynosi 14,5 bez świateł, a po włączeniu świateł wzrasta do 14.8. Po przygazowaniu jest około 14...

Jaki z tego wniosek? Że nadal nic nie wiadomo :D

Jeśli możecie, podajcie jakiego typu macie reglery(oryginał, podróba) i w którym modelu. Może uda się wyciągnąć jakieś wnioski.

U mnie, jak widać pod avatarem RC36 i regler Ducati-Energia. (na jałowych ze światłami mijania trochę poniżej 13V).

Dzięki za pomoc.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » pn 28 maja 2007, 21:51

W mojej na oryginalnym regulatorze bez świateł jak i włączonymi, na jałowych obrotach jak około 4-5 tyć ładowanie waha się w granicach 13,5V do 13,8V.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pn 28 maja 2007, 23:41

Yaco to jest jak najbardziej mozliwe i normalne , a szczegolnie w moto z dwoma H4 swiecacymi sie cały czas , u mnie stojąc na swiatłach w piekny upał , trzymając hamulec czyli wiekszy pobor pradu i jak zaiwania sobie wentylator jest 12,5 V , i tak ma być bo pradnica jest tak wyliczona ze nie daje wystarczająco duzo pradu na takich małych obrotach. dopiero przy 1,5-2 tys obrotow daje rade
To całkiem coś innego jak alternator i dlatego tak jest,
To tez zalezy od typu regulatora i mozliwe ze U Sowy jest wyzsze napiecie , ale przypuszczam ze sowie sie swieci w lampie jedna H4 z przodu a to jest 4A mpery pradu mniej czyli duzo mniej
A Tobie ile sie swieci swieczek ?
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » wt 29 maja 2007, 06:36

u mnie swieca dwie, reszta czyli: regler, model i ladowanie, takie jak u Ciebie Yaco

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » wt 29 maja 2007, 08:46

Racja szatan, ale regler właśnie pod obciążeniem podrzuca wyżej. I u Maćka800 identycznie. Myślę, że masz rację, że w dużym stopniu zależy to od rodzaju reglerka. No i konektory. Okazuje się, że mają kolosalny wpływ na pracę reglera.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » wt 29 maja 2007, 16:14

Racja SOWA ;-) Ale jesli pradnica nie daje wystarczająco duzo pradu to skąd regulator wezmie ten prąd :?:
A ładowanie najbardziej zalezy od regulatora bo testowałem swoj skonstruowany wynalazek i dawał normalnie pod obciazeniem 14V , a oryginał daje 12,5 V , dopiero po przygarowaniu na 1,5 tys daje rade . styki mam po tuningu wiec są ok :twisted:
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Piszol
klepacz
klepacz
Posty: 655
Rejestracja: ndz 22 kwie 2007, 10:35
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Piszol » śr 30 maja 2007, 21:14

U mnie na regul. Ducati na postoju 14,5 bez swiatel i 14.7 ze swiatlami RC36 II
Jeżeli uczynisz komuś przysługę, to jesteś od zaraz trwale za to odpowiedzialny.

Awatar użytkownika
B.J.
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: pt 14 gru 2007, 01:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cz-Dz
Kontakt:

Post autor: B.J. » czw 20 gru 2007, 14:26

będę niedługo oglądał VFR z padniętym aku. Podejrzewam że może mieć padnięty reler poniewaz stoi ona w komisie w Rzeszowie ( a wiadomo jak to w komisach - "a podładujesz se pan i bedzie grało").
Nie chciałbym jej zakupic z padniętym reglerkiem wiec mam do Was takie pytnie podsumowujące:

Jakie powinny być te napięcia i jak je najlepiej zmierzyć ( w którym miejscu)? -> RC 46

Za wszelkei info z góry dziękuję :)

pozdro

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » czw 20 gru 2007, 14:50

3 zolte kable idace do regl od alt maja miec tyle samo ok 4."cos"
czrny to msa czyli 0
i piaty to do bateria czyli suma 3 zoltych cos ok12-14 i ma nie spadac ponizej drastycznie ani nie wzeastac powyzej drastycznie przy kreceniu maneta po calych obrotach

wsadz patyk miernika tamgdzie kabel przy regl jest goly i powinno pokazac no i drugi do masy
Ostatnio zmieniony czw 20 gru 2007, 14:59 przez Lucek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » czw 20 gru 2007, 14:55

to starguj 300 zł na regler i nie bedzie roznicy

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » czw 20 gru 2007, 20:05

Aby sprawdzić ładowanie musisz mieć sprawny, naładowany aku. Inaczej to zawsze jest wróżenie z fusów. Jeśli masz od kogo pożyczyć sprawny akumulator to bierz miernik mierz napięcie przy obrotach jałowych i przy 5000tys/min. Przy zgaszonych światła jak i przy zapalonych. Napięcie w zasadzie nigdy nie powinno spaść poniżej 13V i podskoczyć powyżej 16V. Powinno wahać się w tym zakresie - ideałem jest jeśli cały czas mieści się w okolicach 14,5V. Jeśli np cały czas wynosi 13,2V to też niedobrze - tak naprawdę trzeba trochę doświadczenia - każdy regler ma trochę inną charakterystykę. Tak z grubsza.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości