Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
-
mrsojer
- bywalec

- Posty: 35
- Rejestracja: śr 25 maja 2016, 21:36
- Imię: Adam
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tychy
Post
autor: mrsojer » pn 06 lut 2017, 21:21
Witajcie. Chciałbym wymienić płyn chłodzący i tu mam pytanie... ile go kupić. 4 litry? Ile wchodzi do układu? Jaki polecacie? Na forum przewija się marka Prestone.
P.S. Czy ktoś poleci olej do vfr800? Pytałem wcześniej.

-
MarcinD
- pisarz

- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Post
autor: MarcinD » pn 06 lut 2017, 21:58
mi banka 5 litrów starczyła i trochę zostało, lałem DYNAGEL
hornet 600 PC36 >
vfr800 vtec >
vfr1200f 
-
maxpsl
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz 22 sty 2017, 23:52
- Imię: Michal
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: maxpsl » pn 06 lut 2017, 22:22
000000128519-2.jpg
Za jakie funkcje licznika jest odpowiedzialna ta wtyczka? Bo zaczalem skladac swojego rozbitka i ten kabel wisi luzem

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
MarcinD
- pisarz

- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Post
autor: MarcinD » pn 06 lut 2017, 22:43
czujnik temp. zewnętrznej
znajduje się "pod nosem"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
hornet 600 PC36 >
vfr800 vtec >
vfr1200f 
-
maxpsl
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz 22 sty 2017, 23:52
- Imię: Michal
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: maxpsl » pn 06 lut 2017, 23:11
Dzieki
-
mictom
- klepacz

- Posty: 792
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Post
autor: mictom » wt 07 lut 2017, 11:25
mrsojer pisze:Witajcie. Chciałbym wymienić płyn chłodzący i tu mam pytanie... ile go kupić. 4 litry? Ile wchodzi do układu? Jaki polecacie? Na forum przewija się marka Prestone.
P.S. Czy ktoś poleci olej do vfr800? Pytałem wcześniej.

Siemano zalej Motul, Prestone lub Dynagel. Dwa ostatnie miałem, polecam, prestone ma wyższą temperaturę wrzenia niż dynagel. A motul drogo wyjdzie, bo jest tylko w litrowych bańkach.
-
mrsojer
- bywalec

- Posty: 35
- Rejestracja: śr 25 maja 2016, 21:36
- Imię: Adam
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tychy
Post
autor: mrsojer » wt 07 lut 2017, 21:00
mictom pisze:
Siemano zalej Motul, Prestone lub Dynagel. Dwa ostatnie miałem, polecam, prestone ma wyższą temperaturę wrzenia niż dynagel. A motul drogo wyjdzie, bo jest tylko w litrowych bańkach.
Dzięki. Przekonałeś mnie

-
orzeł
- pisarz

- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: orzeł » śr 08 lut 2017, 19:40
Cześć Wszystkim. Potrzebuję pomocy kogoś kto zna się na liczeniu.
Podłaczam licznik typu Chiniol. Wbilem sobie jakiś czas temu że napęd będzie z oryginalnego impulsatora vfr rc36II
Na pewno wiem że:
-Impulsator na pełny obrót koła przy oryginalnych zebatkach daje 24impulsy
-obwód koła to 1.884m(zbliżona liczba)
-w liczniku podana jest ilość magnesow =3, oczywiście trzeba wpisać obwód koła.
Pytanie brzmi jaką wartość mam wpisać żeby licznik ktory przelicza prędkość na podstawie 3impulsow, chodził na 24.
Prosciej, ile to trzeba razy zmniejszyć, podzielic, odjac lub .... ☹
-
MEKU
- zadomowiony

- Posty: 73
- Rejestracja: pn 28 paź 2013, 21:27
- Imię: Darek
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Post
autor: MEKU » śr 08 lut 2017, 20:18
ja bym to policzył tak:
24=1,884
3=x
24x=3*1,884=5,652
x=5,652/24=0,2355
sprawdzenie:
24*0,2355=5,652
3*1,884=5,652
jeśli masz 3 miejsca po przecinku do wpisania uzyskasz wartość przybliżoną, dla 0,236=5,664, dla 0,235=5,640
pozdrowienia
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » śr 08 lut 2017, 22:49
dla ułatwienia licz obwód 2m jak jedziesz opona jest ugięta na styku z asfaltem, poza tym jest uślizg przy dodawaniu gazu -sprawdzone przy podłączaniu do innych moto podobnych urżądzeń
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
orzeł
- pisarz

- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: orzeł » czw 09 lut 2017, 00:57
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » czw 09 lut 2017, 09:40
do odczytania ilości impulsów wystarczy zwykła dioda świecąca
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
orzeł
- pisarz

- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: orzeł » czw 09 lut 2017, 17:58
Próbowałem właśnie, zrobiłem to w pierwszej kolejności, i nic nawet nie pierdne...a

((
Jak nie wypali zabiorę się za płytkę zegara rc2 rezystor padł, najlepsze jest to że jest 3pinowy a jego osiągalność graniczy z magią. Jest jeszcze nie sprawdzony zamiennik tego ale jeszcze nie dotarłem do ABC elektroniki. ☹ wnętrzności rc2 wsadziłem w budzik nsr125.
-
Maciek94
- zadomowiony

- Posty: 78
- Rejestracja: pt 11 mar 2016, 23:12
- Imię: Maciek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Maciek94 » sob 11 lut 2017, 16:03
czy ładowanie rzędu 13,5 V na biegu jałowym, i 12,8V przy wyższych obrotach jest ok, czy siada regulator?
-
KidRackBrawura
- pisarz

- Posty: 313
- Rejestracja: pt 14 sty 2011, 18:50
- Imię: Tomasz
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tuliszków
Post
autor: KidRackBrawura » sob 11 lut 2017, 17:00
Maciek94 pisze:czy ładowanie rzędu 13,5 V na biegu jałowym, i 12,8V przy wyższych obrotach jest ok, czy siada regulator?
Nie - ładowanie za małe. Powinno być 13.7 i więcej. Czyli opory na altku (każdy z każdym max do 1ohm), jakie różnice na kablach od altka przy niskich obrotach i średnich, czy z regulatora masz dobre przejście na mase, główna kostka w instalacji (sprawdzić czy nie zaśniedziała). U mnie puszczenie nowych grubszych kabli od altka do regulatora i z regulatora na akumulator rozwiązało problem ładowania.
It`s that old running wide problem again.
If in doubt, flat out.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 219 gości