Nierówno rozciągnięty łańcuch.
- Smoku
- pisarz
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz 27 sty 2008, 23:52
- Imię: Jakub
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Postaw moto na centralce i wrzuć na luz. Obracając kołem patrz jak układa się łańcuch na tylnej zębatce. Wtedy będzie dokładnie widać w jaki sposób łańcuch pracuje na zębach i czy któreś ogniwo wykazuje tendencję do nieprzylegania.
Napisz jeszcze może ile orientacyjnie zrobiłeś na tym napędzie kilometrów.
Smoku
Napisz jeszcze może ile orientacyjnie zrobiłeś na tym napędzie kilometrów.
Smoku
Smokiem, Smokiem nie jaszczurką!
Ja nie robię językiem tak: ssssssssss...
... pojawiam się i znikam...
Ja nie robię językiem tak: ssssssssss...
... pojawiam się i znikam...
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
shoovfr750, czym smarujesz łańcuch ? Jeśli preparatam w spreyu a do tego go nie czyścisz "przed" to prawdopodobnie masz straszny syf między płytkam, skubane się zacinają i napęd pracuje głośno i "twardo" - jeśli tak jest to zacznij smarować olejem, zestaw się oczyści, dobrze nasmaruje i łańcuszek będzie chodził jak malina. Ja mam też stary napęd i tak właśnie zrobiłem - efekt gwarantowany 

VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section 

- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No właśnie ja mam czysty łańcuch, zawsze przed smarowaniem czyszcze naftą, ostatnio nawet czyściłem pedzelkiem i naftą z nudów
, pozniej smaruje motulem road, dziś to oglądałem z rańca to uszczelki są wszystkie łańcuch chyba się nie przycina ale to zobacze dokladnie po robocie w garażu i coś napisze wtedy.
[ Dodano: 2008-04-10, 14:46 ]
Smoku, ja jakies 4-6 tys, poprzedni wlasciciel=danych brak, wiec w sumie nie wiadomo ile łańcuch przejechał.
[ Dodano: 2008-04-10, 17:01 ]
No więc oglądnąłem dokładnie ten łańcuch, xringowe uszczelki są na swoim miejscu raczej nie są poobrywane ani nic takiego, zęby na tylnej zębatce w porządku, każde ogniwo pracuje dosyć lekko, nic się nie zacina na łańcuchu, po prostu jest nierówno wyciągnięty, ale chyba już taki był jak kupiłem moto, przez kilka tysięcy nic nie musiałem naciągać ,więc może nie jest to koniec jego żywota.
Ustawiłem go tak żeby w najciaśniejszym miejscu było trochę pod 2cm w najszerszym miejscu jest 3cm, myśle że nie bede go wymieniał dopiero jak sie zacznie wyciągać, mam nadzieje że nic się nie niszczy oprócz zębatek przy nierówno wyciągniętym łańcuchu?
P.S. Jakby ktoś był zainteresowany to wychodzi na to że mam nowy zestaw kupiony w klasie do sprzedania DID50VM x-ring wzmocniony + zębatki JT w przstepnej cenie.

[ Dodano: 2008-04-10, 14:46 ]
Smoku, ja jakies 4-6 tys, poprzedni wlasciciel=danych brak, wiec w sumie nie wiadomo ile łańcuch przejechał.
[ Dodano: 2008-04-10, 17:01 ]
No więc oglądnąłem dokładnie ten łańcuch, xringowe uszczelki są na swoim miejscu raczej nie są poobrywane ani nic takiego, zęby na tylnej zębatce w porządku, każde ogniwo pracuje dosyć lekko, nic się nie zacina na łańcuchu, po prostu jest nierówno wyciągnięty, ale chyba już taki był jak kupiłem moto, przez kilka tysięcy nic nie musiałem naciągać ,więc może nie jest to koniec jego żywota.
Ustawiłem go tak żeby w najciaśniejszym miejscu było trochę pod 2cm w najszerszym miejscu jest 3cm, myśle że nie bede go wymieniał dopiero jak sie zacznie wyciągać, mam nadzieje że nic się nie niszczy oprócz zębatek przy nierówno wyciągniętym łańcuchu?
P.S. Jakby ktoś był zainteresowany to wychodzi na to że mam nowy zestaw kupiony w klasie do sprzedania DID50VM x-ring wzmocniony + zębatki JT w przstepnej cenie.
- Maciej
- teksciarz
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
shoovfr750 pisze:No właśnie ja mam czysty łańcuch, zawsze przed smarowaniem czyszcze naftą, ostatnio nawet czyściłem pedzelkiem i naftą z nudów, pozniej smaruje motulem road, dziś to oglądałem z rańca to uszczelki są wszystkie łańcuch chyba się nie przycina ale to zobacze dokladnie po robocie w garażu i coś napisze wtedy.
[ Dodano: 2008-04-10, 14:46 ]
Smoku, ja jakies 4-6 tys, poprzedni wlasciciel=danych brak, wiec w sumie nie wiadomo ile łańcuch przejechał.
[ Dodano: 2008-04-10, 17:01 ]
No więc oglądnąłem dokładnie ten łańcuch, xringowe uszczelki są na swoim miejscu raczej nie są poobrywane ani nic takiego, zęby na tylnej zębatce w porządku, każde ogniwo pracuje dosyć lekko, nic się nie zacina na łańcuchu, po prostu jest nierówno wyciągnięty, ale chyba już taki był jak kupiłem moto, przez kilka tysięcy nic nie musiałem naciągać ,więc może nie jest to koniec jego żywota.
Ustawiłem go tak żeby w najciaśniejszym miejscu było trochę pod 2cm w najszerszym miejscu jest 3cm, myśle że nie bede go wymieniał dopiero jak sie zacznie wyciągać, mam nadzieje że nic się nie niszczy oprócz zębatek przy nierówno wyciągniętym łańcuchu?
P.S. Jakby ktoś był zainteresowany to wychodzi na to że mam nowy zestaw kupiony w klasie do sprzedania DID50VM x-ring wzmocniony + zębatki JT w przstepnej cenie.
Przyklejam się do tematu

Czyszczenie naftą świetlną to podstawa , co do smarowania to są 2 szkoły smar albo olej
smar wiadomo w spreju itd itd na połkach tego w pip, motul wypuścił ostatnio fajny smar albo olej bo ciężko mi to skalasyfikować

Co do samego oleju dla oszczędnych opcja zużyty olej silnikowy ale tak naprawdę najlepszy jest olej przekładniowy który zawiera dużo grafitu, gdy miałem jeszcze ZX6R zamontowałem w nim (z braku funduszy) IRISa z mocowaniem na zapinkę , na tym łańcuchu przejechałem ok 350000 kiłometrów oczywiście dbając o niego (nafta/olej przekładniowy) i katując jego (gumowanie itd). Wymieniałem go dopiero gdy nie równo się wyciągnął, nie mniej można było na nim jeszcze sporo km'ów zrobić gdyż ja osobiście wymieniam łańcuch znacznie przed czasem.
Co do posta autora , wymiana łańcucha napędowego powinna być już zrobiona

- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- Maciej
- teksciarz
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
shoovfr750 pisze:Maciej ale do 36ki przednia zębatka mam gumę czy do rc46?, bo gdzieś taką zębatkę widziałem ale wydaje mi sie że takie są tylko do rc46.
Smoku pisze:350000![]()
![]()
![]()
Smoku


Nie wiem czy do rc 36 są z gumą ale raczej tak , zresztą w motocyklach jakie rozbierałem to wszystkie zębatki na wałku zdawczym bez względu na to czy to kawa czy honda guma w orginale zawsze była.
Zobacz jaka jest ta zębatka u ciebie ile ma zębów itd , nie wiem czy zębatki te nie są czasem te same gdyż zębatka którą mam pasuje również do innych modeli hond wyższej pojemności.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- czarny
- teksciarz
- Posty: 144
- Rejestracja: czw 10 sie 2006, 17:37
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
I ja mam pytanko
Bo u mnie też jest nie równo rozciągnięty ale mogę znaleźć złoty środek
Problem w tym, że jak patrze na to jak się układa na zębatkach, to tak jakby ogniwa łańcucha nie pasowały między zęby tylnej zębatki (tak jakby łańcuch był już za bardzo wyciągnięty - a regulacja jeszcze się nie skonczyla). Czy to znaczy, że to już wymiana mnie czeka? Dodam, że na tym napędzie mam nastukane niecałe 10 tyś kilometrów (nie pamiętam jakiej jest firmy - jutro sprawdze).
Ile powinien kosztować jakiś dobry zestaw? Łańcuch to wezme DID ale jakie zębatki są najlepsze?


Ile powinien kosztować jakiś dobry zestaw? Łańcuch to wezme DID ale jakie zębatki są najlepsze?
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
viewtopic.php?t=246czarny pisze: Ile powinien kosztować jakiś dobry zestaw? Łańcuch to wezme DID ale jakie zębatki są najlepsze?
Cena jak to w sklepie, polecam www.jotte.pl tylko kontaktuj się telefonicznie, kupisz zestaw 100ke taniej niż w każdym innym sklepie.
Co do twojego łańcucha to nie mam pojęcia nie przyglądałem się swojemu pod tym kątem ale wydaje mi sie że jak jesteś w stanie zamknąć się w przedziale 1.5-2.5 to jest jak najbardziej ok. ja mam przedział od niecałe 2cm do troche ponad 3cm ustawiony i jest ok..
- Robin
- pisarz
- Posty: 336
- Rejestracja: sob 24 cze 2006, 18:34
- Imię: Dariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
To normalne ja po tygodniu jazdy okolo 200 km od zalozenia lancucha mialem nirówno wyciagniety lancuch to przez dziry w drogach i inne nierównosci prze które jeździmy w jednym miejscu lancuch dostaje wiekszego obciazenia isie bardziej wyciagnie...
Nie dyskutuj z idiotą... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem zniszczy doświadczeniem....
- bartek V
- zadomowiony
- Posty: 88
- Rejestracja: ndz 15 cze 2008, 21:32
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Ja niestety u siebie rowniez zauwazylem nierowno rozciagniety lancuch... zebatki wygladaja jeszcze bardzo dobrze a na regulacji mam jeszcze sporo zapasu...ustawilem tak na 2cm luzu w najciasniejszym miejscu i 3cm w najwiekszym luzie... mam nadzieje ze przez to nierownomierne wyciagniecie lancucha inne podzespoly nie dostana po dupie... 

- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Ooo to ja już wiem co jest u mnie (tak to jest jak sie ma pierwszy motocykl
), u mnie te złąńcuch skacze ale nie wpadłem na pomysl ż emoże to byc nierówno rozciągnięty łańcuch, ja juz jakies 7 tys km przejechalem na takim
w tygodniu będę musiał podskoczyć do garazu i pobawić sie w pożadne naciągnięcie łańcucha może uda mi się zniwelowac to skakanie na centralce (drgania podczas jazdy).
Czyli co żeby dobrze naciągnąc łańcuch to musze znaleść miejsce gdzie jest najmniej i gdzie jest najbardziej wyciagnięty? Pytanie czy na luxnym łańcuchu mam robic pomiar czy w moemencie jak go odciągam do dołu ?


Czyli co żeby dobrze naciągnąc łańcuch to musze znaleść miejsce gdzie jest najmniej i gdzie jest najbardziej wyciagnięty? Pytanie czy na luxnym łańcuchu mam robic pomiar czy w moemencie jak go odciągam do dołu ?

Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości