-
Ketchup
- klepacz

- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Post
autor: Ketchup » śr 23 cze 2010, 15:53
Yaco pisze:Na początku istnienia tego forum założyłem podobny temat. Dorwałem wtedy w sieci biuletyn hondy odnośnie RC36.
temat znalazłem, ale link już nie działał
Yaco pisze:Fiszka była ewidentnie pod VFR'ki z początku lat 90.
a ja właśnie znalazłem taką fiszkę, tyle, że do modeli '95, '96
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
-
thrillco
- pisarz

- Posty: 297
- Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mikołów
-
Kontakt:
Post
autor: thrillco » śr 23 cze 2010, 19:48
ciekawa modyfikacja, mi jakos narazie nie przeszkadza ten dzwiek ale jestem ciekaw czy ktos juz to zrobil.
-
Arnold
- ostry klepacz

- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Arnold » śr 23 cze 2010, 21:16
olo pisze:Ciekawe też jest po co wiercić otwory w mostkach od tej strony koła zębatego, po której jest ono "zamknięte" bo jeśli dobrze rozumiem to chodzi o zalewanie olejem wnętrza koła i całego mechanizmu kasującego luz międzyzębny...czy źle kombinuję?
Te nawiercenia to raczej po to żeby zrobić poduszkę olejową między panewką a wałkiem ale właśnie od boku żeby nie tarło jedno o drugie a co za tym idzie nie chałasowało. Chodzi tutaj faktycznie chyba o kulturę pracy a nie o smarowanie.
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych.

-
Ketchup
- klepacz

- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Post
autor: Ketchup » czw 24 cze 2010, 11:31
A'rtino pisze:Te nawiercenia to raczej po to żeby zrobić poduszkę olejową między panewką a wałkiem
zmniejszenie ciśnienia oleju w tym miejscu? - czyżby ten hałas był spowodowany własnie za dużym ciśnieniem oleju? - swoją drogą smarowanie wałków było pięta achillesową starych VF'ek, więc panowie z Hondy może po prostu dmuchają na zinme - czytaj przegieli pałę

,
ciekawe, czy w VFR'ach z naprawdę dużymi przebiegami to tzw "cykanie" jest głośniejsze, czy zanika

- być może to właśnie dało by nam odpowiedź
A'rtino pisze:ale właśnie od boku żeby nie tarło jedno o drugie a co za tym idzie nie chałasowało.
a z tym się nie zgadzam

Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
-
thrillco
- pisarz

- Posty: 297
- Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mikołów
-
Kontakt:
Post
autor: thrillco » czw 24 cze 2010, 13:19
Ketchup pisze:
ciekawe, czy w VFR'ach z naprawdę dużymi przebiegami to tzw "cykanie" jest głośniejsze, czy zanika

- być może to właśnie dało by nam odpowiedź
jaki to jest duzy przebieg? 130?
nie mam zbytnio jak porownac, bo brata rc36II jest troche mlodsza, i sluch juz nie ten

-
Arnold
- ostry klepacz

- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Arnold » czw 24 cze 2010, 15:10
Ketchup pisze:A'rtino napisał/a:
ale właśnie od boku żeby nie tarło jedno o drugie a co za tym idzie nie chałasowało.
a z tym się nie zgadzam
Dlaczego? Wałek zawsze troszkę umie się przesunąć wzdłuż własnej osi więc wydaje mi się że po to jest te nawiercenie żeby zrobić tam ślizganie na oleju. A z resztą. Nawet nie wiem jak wygląda wałek w VF.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych.

-
Damo 88
- klepacz

- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Post
autor: Damo 88 » czw 24 cze 2010, 16:19
Po co zmniejszać ciśnienie oleju tylko aby mniej Cykało z pod pokrywy , osobiście nic bym nie zmieniał ponieważ mniejsze ciśnienie mniejsze Smarowanie . A ciśnienie naprawdę musi być duże w skoro odbijany olej oddaje dźwięk podobny do zraszacza ( ogrodowego ).
-
Ketchup
- klepacz

- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Post
autor: Ketchup » czw 24 cze 2010, 20:10
thrillco pisze:jaki to jest duzy przebieg? 130?
jeżeli przebieg jest oryginalny to już całkiem sporo - inne silniki już by dwa razy zdechły, a VFR podobno bez problemów kręcą 200kkm
i teraz: jeżeli przy takim przebiegu mniej "cyka" - zakładając oczywiście, że nie spadła wydajność pompy - to zużycie zestawu: wałek - mostek wałka mogło spowodować zmniejszenie ciśnienia w tym miejscu - wtedy wiercenie otworka miało by sens

- teoria po dwóch pifkach

Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
-
Buła
- klepacz

- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
-
Kontakt:
Post
autor: Buła » czw 24 cze 2010, 21:03
Ketchup pisze:jeżeli przebieg jest oryginalny to już całkiem sporo - inne silniki już by dwa razy zdechły, a VFR podobno bez problemów kręcą 200kkm
Ciekawe,będzie ciężko zbadac realny przebieg prawie każdej VFR bo liczniki w Polsce maja tendencje do samokasowania się dużych przebiegów,druga sprawa jak ten silnik był używany.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
-
thrillco
- pisarz

- Posty: 297
- Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mikołów
-
Kontakt:
Post
autor: thrillco » czw 24 cze 2010, 22:18
Ketchup pisze:jeżeli przebieg jest oryginalny to już całkiem sporo - inne silniki już by dwa razy zdechły, a VFR podobno bez problemów kręcą 200kkm
przebieg to umnie prawie 80tys MIL. wiec blisko 130tys km. jest napewno oryginalny gdyz mam papiery z angli na serwis regularny do ~68k mil (110kkm). do 200kkm jeszcze troche
potrzebna jest druga vfra rc36I i ktos z dobrym sluchem

-
Vermilion
- klepacz

- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Post
autor: Vermilion » czw 24 cze 2010, 22:42
Ja mam 40 tys. mil (przebieg również oryginalny [mam taką nadzieję], mam papiery na serwis w Anglii do 29tys. mil w 2004 roku i na transport moto z Anglii do Polski w 2007r. z 34tys. mil [papiery angielskie]). Cykanie u mnie słychać, ale nie jest ono jakieś uporczywe. Oleju po przejechaniu 2k mil od wymiany nie wziął ani kropli

Honda NSR 125 JC22A >
Honda CB 500 >
Honda VFR 750 RC36I >
Yamaha TDM 850 4TX >
Honda VFR 800Fi 99' SF >
Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
-
Buła
- klepacz

- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
-
Kontakt:
Post
autor: Buła » pt 25 cze 2010, 16:31
thrillco pisze:Ketchup pisze:jeżeli przebieg jest oryginalny to już całkiem sporo - inne silniki już by dwa razy zdechły, a VFR podobno bez problemów kręcą 200kkm
przebieg to umnie prawie 80tys MIL. wiec blisko 130tys km. jest napewno oryginalny gdyz mam papiery z angli na serwis regularny do ~68k mil (110kkm). do 200kkm jeszcze troche
potrzebna jest druga vfra rc36I i ktos z dobrym sluchem

To fajnie masz najechane

.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
-
Damo 88
- klepacz

- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Post
autor: Damo 88 » pt 25 cze 2010, 17:33
''thrillco''
Jest możliwość sprawdzenia czy rzeczywiście serwisowany był poprzez podejście do salonu Honda Z książeczką i poproszenie o wydrukowanie serwisów Motocykla ( Robią to nie chętnie lecz jest to możliwe dlatego nie ulegajmy odp: nie ma takiej możliwości ) A pieczątka to pieczątka

.
-
Ketchup
- klepacz

- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Post
autor: Ketchup » pn 11 paź 2010, 21:02
Odgrzewam temat, właśnie reguluję
VF750C z 2001 - Honda jednak faktycznie wprowadziła tą modyfikację do VF - ciekawe dlaczego olali VFR

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony śr 13 paź 2010, 11:37 przez
Ketchup, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
-
olo
- klepacz

- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
-
Kontakt:
Post
autor: olo » pn 11 paź 2010, 21:24
Bardzo interesujące...
Ketchup, VF750F to były te z lat osiemdziesiątych... nie poknociłeś czegoś?
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości