znowu regulator napięcia :/
- Maciej
- teksciarz

- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
To że regler jest gorący jest normą , takie jest jego zadanie. Co do kwestii przegrzewania się to nie zrobili oni wystarczająco dużej powierzchni odbierającej ciepło i stąd padające reglery. Co do kąpania w basenie
nie wiem czego ty używasz ale ja wolę karchera
i niestety panie kolego woda pod dużym ciśnieniem dostanie się wszędzie ... "prawie" i nie jest problemem aby dostała się woda do uzwojenia wentylatora , to że regler jest lekko ciepły to nie znaczy że regler który jest gorący a ma wystarczająco dużą powierzchnię do odbierania ciepła jest gorszy , nic bardziej mylnego, rozwiązanie jest trwalsze i bez awaryjne.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- Twardy161
- klepacz

- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
drogi kolego
to ze on sie grzeje-bo musi to oficjalnie widomo tak jak to, ze na tym polega jego praca(posrednio) i rzecz w tym aby nie nagrzal sie za mocno-bo to doprowadzi do przepalenia-o czym kolega napisal-nie odkrywajac tez ameryki,
wzmianka o zanurzaniu w basenie byla nawiazaniem do wczesniejszej wypowiedzi jednego z kolegow bojacego sie zalania i spalenia wiatraka-jest jasne, ze woda pod cisnieniem wchodzi w bardzo wiele miejsc ale przypominam, ze tutaj najwazniejszy jest rozsadek przy myciu karcherem-o czym napewno przekonaly sie osoby myjace nim komore silnika w samochodzie lub motocykl-szczegolnie bez owiewek-"zbyt dokladnie",
a zmierzam do tego, ze w fabrycznej instalacji jest wiele miejsc, w ktore woda nie moze sie dostac-i w warunkach naturalnych to sie nie stanie-a przy uporze myjacego moze-podobnie z tym wiatrakiem,
poza tym samo dostanie sie do niego wody nie oznacza jego uszkodzenia a pamietajac, ze sie go ma-zawsze mozna zadbac o to aby sie tam nie dostala albo o osuszenie go,
nikt nie mowil tez, ze cieply regler jest lepszy od goracego-bo regler ma temperature robocza powyzej 100stopni-czyli tyle wytrzyma i wszysto bedzie ok, poprostu jak wszyscy widzimy-czasem ja przekraczaja przez za male odprowadzenie ciepla-i sie pala-stad wieksza szansa, ze chlodzony wytrzyma ekstremalne chwile, -bo jest o kilkadziesiat stopni chlodniejszy-niz niechlodzony,
a czy kolega kupi regler samorobke z duzym radiatorem, przeniesie go w lepiej chlodzone miejsce, zalozy wiatrak czy w gaznikowcu zalozy od wtryskowca-to juz jego sprawa bo efekt bedzie osiagniety
to ze on sie grzeje-bo musi to oficjalnie widomo tak jak to, ze na tym polega jego praca(posrednio) i rzecz w tym aby nie nagrzal sie za mocno-bo to doprowadzi do przepalenia-o czym kolega napisal-nie odkrywajac tez ameryki,
wzmianka o zanurzaniu w basenie byla nawiazaniem do wczesniejszej wypowiedzi jednego z kolegow bojacego sie zalania i spalenia wiatraka-jest jasne, ze woda pod cisnieniem wchodzi w bardzo wiele miejsc ale przypominam, ze tutaj najwazniejszy jest rozsadek przy myciu karcherem-o czym napewno przekonaly sie osoby myjace nim komore silnika w samochodzie lub motocykl-szczegolnie bez owiewek-"zbyt dokladnie",
a zmierzam do tego, ze w fabrycznej instalacji jest wiele miejsc, w ktore woda nie moze sie dostac-i w warunkach naturalnych to sie nie stanie-a przy uporze myjacego moze-podobnie z tym wiatrakiem,
poza tym samo dostanie sie do niego wody nie oznacza jego uszkodzenia a pamietajac, ze sie go ma-zawsze mozna zadbac o to aby sie tam nie dostala albo o osuszenie go,
nikt nie mowil tez, ze cieply regler jest lepszy od goracego-bo regler ma temperature robocza powyzej 100stopni-czyli tyle wytrzyma i wszysto bedzie ok, poprostu jak wszyscy widzimy-czasem ja przekraczaja przez za male odprowadzenie ciepla-i sie pala-stad wieksza szansa, ze chlodzony wytrzyma ekstremalne chwile, -bo jest o kilkadziesiat stopni chlodniejszy-niz niechlodzony,
a czy kolega kupi regler samorobke z duzym radiatorem, przeniesie go w lepiej chlodzone miejsce, zalozy wiatrak czy w gaznikowcu zalozy od wtryskowca-to juz jego sprawa bo efekt bedzie osiagniety
Koledzy, mam VFR'kę z 1994, która w zeszłym tygodniu zaczęła wykazywać wszelkie objawy niewydolności regulatora. Mechanika/elektryka nie są moją mocną stroną, ale przekopałem to forum i jeszcze kilka innych i wszystko wskazywało na ten właśnie organ. Dodam, ze aku padł, a napięcie podawane na aku przy wyższych obrotach sięgało 20V.
Dziś zamontowałem nowy regulator Tourmaxa i jest pewien postęp, tzn już nie przeładowuje - najwyższe napięcie 14,4, ale...czy zawsze musi być jakieś ale?
bez świateł i na wolnych obrotach daje ok. 14,1
ze światłami i na wolnych daje ok 12,3
bez świateł i na 5000 daje 14,4
ze światłami i na 5000 da ok 12,5
pomiary oczywiście na dobrym aku z innego moto.
z tego co zostało mi we łbie po spędzeniu całego dnia w necie na szukaniu odpowiedzi co się dzieje, kołacze mi się w głowie, że wahania napięcia powinny się mieścić w przedziale 14-14,5V
czy takie wahania są akceptowalne? jeśli są za duże, to co jeszcze może być nie tak?
dzięki za pomoc
Dziś zamontowałem nowy regulator Tourmaxa i jest pewien postęp, tzn już nie przeładowuje - najwyższe napięcie 14,4, ale...czy zawsze musi być jakieś ale?
bez świateł i na wolnych obrotach daje ok. 14,1
ze światłami i na wolnych daje ok 12,3
bez świateł i na 5000 daje 14,4
ze światłami i na 5000 da ok 12,5
pomiary oczywiście na dobrym aku z innego moto.
z tego co zostało mi we łbie po spędzeniu całego dnia w necie na szukaniu odpowiedzi co się dzieje, kołacze mi się w głowie, że wahania napięcia powinny się mieścić w przedziale 14-14,5V
czy takie wahania są akceptowalne? jeśli są za duże, to co jeszcze może być nie tak?
dzięki za pomoc
- szatan
- klepacz

- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
prawidłoweLucciano pisze:bez świateł i na wolnych obrotach daje ok. 14,1
ze światłami i na wolnych daje ok 12,3
bez świateł i na 5000 daje 14,4
czy takie wahania są akceptowalne? jeśli są za duże, to co jeszcze może być nie tak?
dzięki za pomoc
Absolutnie nie do zaakceptowania . w zakresie 1-3 tys obrotów jest dopuszczane ładowanie 12,5 v (czyli praktycznie jego brak)Lucciano pisze:ze światłami i na 5000 da ok 12,5
w zakresie od 3 tys do odciecia ładowanie absolutnie nie moze spasc poniezej 14 V
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- KolczyK
- stary wyjadacz

- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
u mnie jest tak:
- zeruje mi licznik kilometrów dziennych jak odpalam....widać chyba słabe aku....chociaż jak pochodziła to trzymało jakieś 12.3
- gdy odpalam moto bez świateł - dochodzi do 14.0
- gdy odpalam światła trzyma jakieś 13.8
- gdy wejdę na 5 tys obrotów daje mi 13.2 może 13.3
bardzo mnie to niepokoi
chociaż bardzo długo trzyma takie napięcie (3 sezon) i nic się nie dzieje...stawiałbym na aku....w sumie...regler mam ten z dłuższymi żebrami na środku...czy raczej ewidentny brak wzrostu V to wina reglera ? masy ?
- zeruje mi licznik kilometrów dziennych jak odpalam....widać chyba słabe aku....chociaż jak pochodziła to trzymało jakieś 12.3
- gdy odpalam moto bez świateł - dochodzi do 14.0
- gdy odpalam światła trzyma jakieś 13.8
- gdy wejdę na 5 tys obrotów daje mi 13.2 może 13.3
bardzo mnie to niepokoi
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- szatan
- klepacz

- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Kolczyk , Kiki to ze macie takie ładowanie i wszystko hula nie znaczy ze tak ma być
Kolczyk u Ciebie sytuacja juz jest podbramkowa bo resetuje Ci zegar a tak nie moze być !!!
Kiki , jesli Tobie wszycho działa to sie ciesz ale na takim ładowaniu aku dostaje w dupe i pozyje 2-3 lata krócej niz powinien
Na wasze motungi jest jedna rada
Wpiąc sie w czerwono- biały kabel i podpiąc dodatkowym kablem pod plusa besposrednio do aku
Wpiąc sie w zielony kabel i podłączyc go dodatkowym kablem bezposrednio do minusa aku
Są specjalne złączki ktore zaciskając na kabelkach "wgryzają" sie w kabel .
MOzna tez dorobic dodatkową wsuwke do kostki
Gwarantuje podniesienie napiecia od 0,5 do 1V
Kolczyk u Ciebie sytuacja juz jest podbramkowa bo resetuje Ci zegar a tak nie moze być !!!
Kiki , jesli Tobie wszycho działa to sie ciesz ale na takim ładowaniu aku dostaje w dupe i pozyje 2-3 lata krócej niz powinien
Na wasze motungi jest jedna rada
Wpiąc sie w czerwono- biały kabel i podpiąc dodatkowym kablem pod plusa besposrednio do aku
Wpiąc sie w zielony kabel i podłączyc go dodatkowym kablem bezposrednio do minusa aku
Są specjalne złączki ktore zaciskając na kabelkach "wgryzają" sie w kabel .
MOzna tez dorobic dodatkową wsuwke do kostki
Gwarantuje podniesienie napiecia od 0,5 do 1V
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- KolczyK
- stary wyjadacz

- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
Będę działał szatan - dzięki. ale na początek chyba pożycze od 0czka np regler ....aku....i zobaczę....
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
-
arek
- teksciarz

- Posty: 157
- Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
- Imię: Arek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Wystarczy że zmienisz aku i bedzie ok... Jak kasuje ci się zegar, pomimo tego że po chwili aku działa dobrze, to znaczy to że nie ma pojemności i następuje bardzo szybkie rozładowanie, a regler nie jest w stanie dobić do właściwego napięcia bo aku ciągnie za dużo. Jak chcesz to wpadnij do mnie to możemy zrobić podmianę aku z mojej sztuki i się pomierzy, a jak dalej nie będzie działać to zawsze można przełożyć regulator i wtedy sprawdzić...KolczyK pisze:Będę działał szatan - dzięki. ale na początek chyba pożycze od 0czka np regler ....aku....i zobaczę....
Jak co to wiesz gdzie...
- szatan
- klepacz

- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Nie złośc sie ale sie mylisz . Nie biore tego z gwiazd . jak sam robiłem taki patent z kablami bo mi kasoiwało zegarek i mi podniosło z 12.9 !!! na swaitłach do 13.9-14 na swiatłach , aku ten sam, ale nie byłem zadowolony i zrobiłem regulator własnej produkcji ktory ładuje mi 14,3 -14,5 na swiatłach , aku mam 3 sezonTwardy161 pisze:niskie ladowanie jest wywolane jego zwiekszonym oporem ale moge sie mylic
A ze zrobiłem go kilka dni temu na razie sie nie chwale
Aha , wina za takie spadki napiec ponosi starzejaca sie instalacja , opory na złączkach robią swoje . zobaczcie na schemta instalacji ze kabel masowy ma długą droge do akumulatora , idzie do wszystkich odbiorników a na koncu do aku . Kolczyk jesli bedziesz działał to sprobuj narazie tylko zielony kabelek podlaczyc do aku , plusowy zostawa w spokoju i dokonaj pomiarów
Ostatnio zmieniony czw 08 paź 2009, 16:11 przez szatan, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- kiki
- ostry klepacz

- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
szatan pisze:Na wasze motungi jest jedna rada
Wpiąc sie w czerwono- biały kabel i podpiąc dodatkowym kablem pod plusa besposrednio do aku
Wpiąc sie w zielony kabel i podłączyc go dodatkowym kablem bezposrednio do minusa aku
Są specjalne złączki ktore zaciskając na kabelkach "wgryzają" sie w kabel .
MOzna tez dorobic dodatkową wsuwke do kostki
Gwarantuje podniesienie napiecia od 0,5 do 1V
Ok tak zrobie- ale mam 2 pytanka
A drugie pytanko - czy jesli podłącze plus i minus do reglerka to czy nie bedzie mi rozładowywac aku na postoju ? Nie będzie poboru prądu ?
- szatan
- klepacz

- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
1.Tak to obojętne , wystarczy po jednym .kiki pisze: u mnie regler ma po 2 czerwone i po 2 zielone kable. Wystarczy że podłącze tylko do jednego z tych kabli ( do jednego czerwonego + i do jednego zielonego - )???
A drugie pytanko - czy jesli podłącze plus i minus do reglerka to czy nie bedzie mi rozładowywac aku na postoju ? Nie będzie poboru prądu ?
2.NIe bedzie , miałem tak jeden sezon podpiete , motung odpalał po 2 tygodniach postoju bez doładowywania aku ,
Sprobuj na razie tylko z zielonym i pomierz napiecia , pamietaj , pomiary na swiatłach minimum 5 tys obr.
Jesli pomoze najlepiej kable polutowac , ze złączkami juz tak jest ze one z czasem tez zasniedzieją
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości