Szyba turystyczna czy racingowa?

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
Bolek101
pisarz
pisarz
Posty: 476
Rejestracja: śr 06 lut 2008, 14:34
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Szyba turystyczna czy racingowa?

Post autor: Bolek101 » sob 27 wrz 2008, 12:36

Witam.

Właściwie to już dojrzałem do kupna wyższej szyby do mojej VFR. Zastanawiam się tylko którą z tytułowych wybrać i jaka jest między nimi różnica podczas jazdy z wyższymi prędkościami? Miał ktoś z Was możliwość jazdy motocyklem z typowo turystyczną, czyli mocno odgiętą (dłuższą) szybą, a "racingową", czyli tą tzw. "bubble"? Która była by lepsza do odrzucania pędu powietrza nad głowę podczas szybkiej (>140) jazdy?
Nie chodzi mi tu o krótkie odcinki, tylko raczej dłuższą, turystyczną jazdę Niemieckimi autostradami ;)

Awatar użytkownika
Argail
pisarz
pisarz
Posty: 437
Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Argail » sob 27 wrz 2008, 17:41

Witam,
Miałem przez jakiś czas pseudoracingową szybę - Polskie wykonanie z garbem, wizualnie poza detalami nie różniła się od markowych

Teraz posiadam turystyczną MRA podwyższoną o jakieś 8 cm

Jeśli chodzi o samo odgięcie wiatru to bez porównania turystyczna o niebo lepsza, racingowa przy złożeniu się stawia opór ale trzeba się mocno schylić, w turystyku wystarczy się leciutko zgarbić i efekt piorunujący
W tej chwili różnica w komforcie wynosi ze spokojem 40 km/h
Poprzednio głośno mi było przy 110, teraz przy 150 zaczynam się zastanawiać dlaczego wszyscy wokół się tak wloką...

Uwaga bo efekt jest naprawdę zdradliwy...

Jednym słowem - na długie trasy tylko turystyk, choć trochę dziwnie to wygląda w porównaniu do racingową, tak jakby... mniej agresywnie
Zależy czy wolisz wygląd czy efekty
rejoice o young man in thy youth

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » sob 27 wrz 2008, 21:35

Argail pisze:Zależy czy wolisz wygląd czy efekty
Ja zdecydowanie wybrałem efekt. Mam MRA Vario Touring http://www.mrashop.de/mrashop/mra/ebdet ... %2C20%2C0) i powiem Ci, że nie zamieniłbym na żadną inną. DwaDwa z hakiem na wyprostowanych rękach, bez żadnego chowania przytulania się do zbiornika.
Argail pisze:Uwaga bo efekt jest naprawdę zdradliwy...
100% POTWIERDZAM :twisted:

Awatar użytkownika
Ruda i Piotr
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3596
Rejestracja: wt 26 cze 2007, 10:23
Imię: Kasia
województwo: pomorskie
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Ruda i Piotr » sob 27 wrz 2008, 21:47

Bolek101 pisze:z Was możliwość jazdy motocyklem z typowo turystyczną,
A ja Ci powiem jakie odczucia miał Piotr :)

Po zrobieniu jednej traski zdjął i schował do szafy w garażu szybę turystyczną, wracając do oryginału.

Faktem jest, że moja druga połowa rzadko kiedy jeździ turystycznie :D

Kupił oryginalną turystyczną szybę do VFR i ......

Moto;- więcej pali
- przy dużych prędkościach trzęsie kierownicą,
-są większe opory
- i wcale nie chroni jeźdzca tak jak powinna (Piotr ma 178 cm. wzrostu).

Chętnie by się tej szyby pozbył gdyż tylko zawala garaż ;)

Ale wybór należy do Ciebie, zawsze ile ludzi tyle opinii :D

R
Mamy dwie miłości- :rodzina i :motolove
VFR Viking SeXszyn North Roads

Awatar użytkownika
kecajm69
klepacz
klepacz
Posty: 1095
Rejestracja: ndz 02 wrz 2007, 22:28
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: kecajm69 » sob 27 wrz 2008, 22:26

Ja przy swojej byłej 800Fi miałem MRA turystyczną i fakt 160-180km/h można było śmigać bez broblemów z wiatrem ja mam 174 wzrostu wiec nie za dużo i może to przez to było Ok. Ale zauważyłem jak leciałem z żonką to powstawały duże zawirowania że aż mi głowa latała na boki ,może to nie przez szybe ale nie wiem.Jak piszą poprzednicy jak latasz więcej na traski to turyst. a jak dużo w koło komina to racingową bo też fajnie podbija powietrze sprawdziłem to kiedyś Fireblade.
Jacek M.

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » ndz 28 wrz 2008, 07:31

Ja mam racingową i zamieniłbym na turystyka.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 28 wrz 2008, 13:40

kecajm69 pisze:Ja przy swojej byłej 800Fi miałem MRA turystyczną i fakt 160-180km/h można było śmigać bez broblemów z wiatrem ja mam 174 wzrostu wiec nie za dużo i może to przez to było Ok. Ale zauważyłem jak leciałem z żonką to powstawały duże zawirowania że aż mi głowa latała na boki ,może to nie przez szybe ale nie wiem.Jak piszą poprzednicy jak latasz więcej na traski to turyst. a jak dużo w koło komina to racingową bo też fajnie podbija powietrze sprawdziłem to kiedyś Fireblade.
miałem to samo :shock: ale to chyba była wina wiatru
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Ruda i Piotr
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3596
Rejestracja: wt 26 cze 2007, 10:23
Imię: Kasia
województwo: pomorskie
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Ruda i Piotr » ndz 28 wrz 2008, 13:41

KolczyK pisze:kecajm69 napisał/a:
Ja przy swojej byłej 800Fi miałem MRA turystyczną i fakt 160-180km/h można było śmigać bez broblemów z wiatrem ja mam 174 wzrostu wiec nie za dużo i może to przez to było Ok. Ale zauważyłem jak leciałem z żonką to powstawały duże zawirowania że aż mi głowa latała na boki ,może to nie przez szybe ale nie wiem.Jak piszą poprzednicy jak latasz więcej na traski to turyst. a jak dużo w koło komina to racingową bo też fajnie podbija powietrze sprawdziłem to kiedyś Fireblade.


miałem to samo :shock: ale to chyba była wina wiatru


U Piotra było to samo ;) dlatego wrócił do oryginału :)

R
Mamy dwie miłości- :rodzina i :motolove
VFR Viking SeXszyn North Roads

Awatar użytkownika
kecajm69
klepacz
klepacz
Posty: 1095
Rejestracja: ndz 02 wrz 2007, 22:28
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: kecajm69 » ndz 28 wrz 2008, 20:56

Jednak czułem blusa że to może być przez tą szybke a szczególnie jak troche mocniej powiewało.
Jacek M.

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » pn 17 lis 2008, 23:57

Ja mam wysoką szybkę i jestem mocno zadowolony.Nie zamienie na niską.Jeżeli zależy Ci na wygodzie to gorąco polecam.
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » wt 18 lis 2008, 09:15

kecajm69 pisze:Ale zauważyłem jak leciałem z żonką to powstawały duże zawirowania że aż mi głowa latała na boki
to wynika z odległości kasku plecaczka za kaskiem motonity a nie z szyby. Powiedz jej by się trochę wychyliła na bok a nie chowała za ciebie albo pochylcie się bardziej oboje na bak. Przetestowane.

Co do szyby z bąblem (racingowej) to lepiej zachowuje się przy wysokich prędkościach ale kosztem wiekszego chałasu w kasku (boczne zawitowania). Szyba turystyczna dobrze chroni ale zauważyłem zwiekszenie zużycia paliwa. Fakt bezsporny. No i nie ma takiego chłodzenia na barkach nak przy pozostałych.

Jedna i druga pozwala uiknąć nieprzyjemnego wciskania kasku na nos i brodę przy prędkościach z dwójka z przodu.

Awatar użytkownika
suniok
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: czw 04 paź 2007, 14:49
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: suniok » wt 18 lis 2008, 15:33

Ja w swojej mam dużą wygiętą szybę (chyba GIVI - prznajmniej taka naklejka) - chroniła mnie przed wiatrem dość dobrze, ale bez rewelacji... spodziewałem się całkowitej ciszy przy powiedzmy 140km/h. Myślę, że powinno się ją dopasować do wzrostu.
Pozdrawiam Jarek

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » śr 19 lis 2008, 09:44

rozwiazaniem są .. 2 szyby :)
Motor znacznie lepiej wygląda z oryginalną , ale na trasy i jesień lepsza turystyczna.
A że koszty kupienia uzywki sa niewielkie ( ja za uzywke MRA turystyczną dałem.. 80 zł :) )
to można sobie na to pozwolić
pozdro
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
Bolek101
pisarz
pisarz
Posty: 476
Rejestracja: śr 06 lut 2008, 14:34
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: Bolek101 » śr 19 lis 2008, 11:38

Art pisze:rozwiazaniem są .. 2 szyby :)
Tak też zamierzam zrobić. Starą - zwykłą sobie zostawię. Zdecydowałem się już że jednak będzie to turystyczna, także jakby ktoś miał do zaoferowania, szczególnie przyciemnianą, to jestem chętny odkupić.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 19 lis 2008, 16:13

a Ja mam oryginał i MRA z dyfuzorem - dałem klopsu od cholery, ale zadowolony bo 1,8 mam i se jade lekko pochylony..... prawie jak na goldasie, tyle, ze mi przy 220 zaczyna trzepotać dyfuzorek, ale jeszcze się nie chciał składac :-) :mrgreen:
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości