Problem z rozrusznikiem - sprzęgiełko rozrusznika?
- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Problem z rozrusznikiem - sprzęgiełko rozrusznika?
Vtam, po zimowaniu zaczoł mi się chyba problem ze sprzęgiełkiem rozrusznika, aku nówka a przy odpalaniu słychać wyraźnie rzężenie - raz łapie raz rzęzi. Jeżeli ktoś już coś takiego przerabiał i chciałby mi pomóc z góry dzięki.
pzdr
Ketchup
pzdr
Ketchup
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
Dołączam sie do tematu, wymieniłem olej (na syntetyk) i zaczeło mi tak sie znów robić. Miałem już kiedyś na początku ale po wymianie na świeży olej ustąpiło i 2 lata przejeździłem bez problemów. Z tego co wycztałem to czasem sie tam osadzają syfy i blokują rolki i czasem sie wiesza, pewnie dlatego mi sie poprawiło za pierwszym razem. Ale teraz to nie wiem, przygotować sie trzeba jakby co
. Może ktoś ma katalog części do VFR-ki z numerami- poszukuje
Pozdrawiam


Pozdrawiam
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ketchup, przerabiałem temat, jakiś czas pomagało dodanie gazu przy odpalaniu tak żeby od razu chwyciła, w końcu przestało łapać i tylko rzeziło... Najlepiej sprawdz naocznie, zlej oleum, odkręć dekiel silnika z prawej strony, sprzęgiełko jest po prawej od sprzęgła ale to wiesz bo masz serwisówke
, odkręć i oglądnij zwykle rozpada się na 3 części tam gdzie te rolki/walki są na pewno zobaczysz jak będzie pękniete.
Cieżko dostać używke obdzwoniłem pół polski w poprzednim sezonie i nie znalazłem, zamówiłem w serwisie, coś około 700zł samo sprzegiełko bez rolek i reszty części, w sumie pasowało by wymienić wszystko, jak bedziesz miał fart to dostaniesz używke kompletną pewnie za jakies 200-300zł ale zaczął bym szukać jak najszybciej.
[ Dodano: 2008-04-10, 12:06 ]
do zdemonotowania zeby zobaczyc czy jest pęknięte musisz zablokowac zębatki czymś (3) odkręcicsrube (2) a pozniej śrubki 1 wtedy zobaczysz sprzegiełko jak to zdejmiesz, pęka zwykle w tych miejsca jak na pierwszym rysunku zaznaczone zielonymi kreskami.
zdjęcia:
[ Dodano: 2008-04-10, 12:08 ]
warto sprawdzić czy tulejka ta z zebatka nie jest z jajkowana, tylko tam jest tak znikoma dopuszczalna odchyłka że trzeba jakiś dokładnym przyrządem sprawdzić najlepiej suwmiarką elektroniczna albo czyms takim.
[ Dodano: 2008-04-10, 12:10 ]
aha sprzegielka są takie same w rc36I i II, z niczego innego nie będa pasowały, ktoś mi kiedyś mówiłw jakimś serwisie że od cbrki pasuja którejś ale to nie prawda.
[ Dodano: 2008-04-10, 12:15 ]
http://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-96-u ... partslist/
tu jest katalog z numerami czesci jakby komus przyszlo do glowy zamawiac w serwisie.
[ Dodano: 2008-04-10, 12:17 ]
sprzegielko rozrusznika jes w zakladce PULSE GENERATOR
... dobra juz nic nie dodaje ;P

Cieżko dostać używke obdzwoniłem pół polski w poprzednim sezonie i nie znalazłem, zamówiłem w serwisie, coś około 700zł samo sprzegiełko bez rolek i reszty części, w sumie pasowało by wymienić wszystko, jak bedziesz miał fart to dostaniesz używke kompletną pewnie za jakies 200-300zł ale zaczął bym szukać jak najszybciej.
[ Dodano: 2008-04-10, 12:06 ]
do zdemonotowania zeby zobaczyc czy jest pęknięte musisz zablokowac zębatki czymś (3) odkręcicsrube (2) a pozniej śrubki 1 wtedy zobaczysz sprzegiełko jak to zdejmiesz, pęka zwykle w tych miejsca jak na pierwszym rysunku zaznaczone zielonymi kreskami.
zdjęcia:
[ Dodano: 2008-04-10, 12:08 ]
warto sprawdzić czy tulejka ta z zebatka nie jest z jajkowana, tylko tam jest tak znikoma dopuszczalna odchyłka że trzeba jakiś dokładnym przyrządem sprawdzić najlepiej suwmiarką elektroniczna albo czyms takim.
[ Dodano: 2008-04-10, 12:10 ]
aha sprzegielka są takie same w rc36I i II, z niczego innego nie będa pasowały, ktoś mi kiedyś mówiłw jakimś serwisie że od cbrki pasuja którejś ale to nie prawda.
[ Dodano: 2008-04-10, 12:15 ]
http://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-96-u ... partslist/
tu jest katalog z numerami czesci jakby komus przyszlo do glowy zamawiac w serwisie.
[ Dodano: 2008-04-10, 12:17 ]
sprzegielko rozrusznika jes w zakladce PULSE GENERATOR
... dobra juz nic nie dodaje ;P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
2 lata raczej by nie wytrzymalo, mi wytrzymalo moze z 1-2 tyś km, a że jezdziłem na krótkich odcinkach to czesto go używałem, może faktycznie masz cos zasyfione, nic nie zaszkodzi rozebrać w wolnej chwili i sprawdzić, tylko trzeba się zaopatrzyć w uszczelke nową pod dekiel, i najlepiej klej do gwintów, żeby sprzegiełko sie na 100% nie odkręciło
Jak nie wystepuje za często to może to coś innego, choć mi też z poczatku występował objaw "rzężący" tylko od czasu do czasu.
Myśle że jak nie masz pewności i nie chce Ci się dłubać to możesz jezdzić na takim bo może to nie sprzęgiełko ( tylko co innego? ) nawet jak sie rozpadnie na 3 kawałki to i tak trzyma je w kupie obejma z ząbkami do impulsatora (to chyba impulsator jest) tak że można na tym jezdzić, tylko na pych będziesz musiał odpalac

Jak nie wystepuje za często to może to coś innego, choć mi też z poczatku występował objaw "rzężący" tylko od czasu do czasu.
Myśle że jak nie masz pewności i nie chce Ci się dłubać to możesz jezdzić na takim bo może to nie sprzęgiełko ( tylko co innego? ) nawet jak sie rozpadnie na 3 kawałki to i tak trzyma je w kupie obejma z ząbkami do impulsatora (to chyba impulsator jest) tak że można na tym jezdzić, tylko na pych będziesz musiał odpalac

- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Grzebiąc w necie znalazłem też ślad o oleju, chodziło tam bodajże o jego gęstość. wcześniej miałem taki problem parę lat temu, ale nie pamiętam na pewno, czy wymiana oleju pomogła - jedno jest pewne wtedy motocykl też stał parę miesięcy nie dopalany. Może w przyszłym tygodniu rozbiorę więc zdam relację.
[ Dodano: 2008-04-13, 19:51 ]
Pora obalić mity:
1. Sprzęgiełko rozrusznika nie pełni roli tzw odśrodkowego filtru oleju - a takie głosy się słyszy, nie było w nim żadnego syfu, jest czyste, oczywiście na tyle na ile jest świeży olej
- więc pada mit, że zbiera się tam jakiś syf który przeszkadza
2. gęstość oleju nie ma wpływu na jego "zgrzytanie i niezazębianie" - za wypchanie rolek odpowiada sprężynka
a teraz do sedna:
- faktycznie trzeba zablokować zębatki pomiędzy nim a koszem sprzęgła,
- nim się odkręci główną śrubę do końca proponuję poluzować te 3 które trzymają sprzęgiełko do kupy
- na szczęście sprzęgiełko nie było pęknięte
no i ciekawostka - zurzyciu uległy sprężyny "popychaczy", co widać na zdjęciu, oraz rolki zostawiły po sobie ślad "pracy" - jedna ze sprężyn wogóle nie wypychała rolki!!!
jutro zamawiam w serwisie sprężyny i dodam fotkę porównawczą - serwisówka nie podaje żadnych wymiarów tych sprężyny
one wyglądają jak od długopisów
wniosek - wydaje mi się, że przy pierwszych objawach nieprawidłowej pracy sprzęgiełka, należy wymienić te sprężynki
[ Dodano: 2008-04-22, 20:13 ]
dostałem wreszcie zamówione sprężynki
:
nówka ma wymiar - 28,4mm
"używki" - 23; 25,8; 27mm
i tak mi się wydaje, że te pęknięcia które na rysunku zaznaczył shoovfr750, powstają od tego,. że rolki latają jak żyd po pustym sklepie - a zgrzytanie to nic innego jak odbijanie się tych rolek wewnątrz sprzęgiełka,
[ Dodano: 2008-04-28, 20:03 ]
hłe, hłe, zapomniałem napisać - moto uleczone
[ Dodano: 2008-04-13, 19:51 ]
Pora obalić mity:
1. Sprzęgiełko rozrusznika nie pełni roli tzw odśrodkowego filtru oleju - a takie głosy się słyszy, nie było w nim żadnego syfu, jest czyste, oczywiście na tyle na ile jest świeży olej

2. gęstość oleju nie ma wpływu na jego "zgrzytanie i niezazębianie" - za wypchanie rolek odpowiada sprężynka
a teraz do sedna:
- faktycznie trzeba zablokować zębatki pomiędzy nim a koszem sprzęgła,
- nim się odkręci główną śrubę do końca proponuję poluzować te 3 które trzymają sprzęgiełko do kupy
- na szczęście sprzęgiełko nie było pęknięte

no i ciekawostka - zurzyciu uległy sprężyny "popychaczy", co widać na zdjęciu, oraz rolki zostawiły po sobie ślad "pracy" - jedna ze sprężyn wogóle nie wypychała rolki!!!
jutro zamawiam w serwisie sprężyny i dodam fotkę porównawczą - serwisówka nie podaje żadnych wymiarów tych sprężyny


wniosek - wydaje mi się, że przy pierwszych objawach nieprawidłowej pracy sprzęgiełka, należy wymienić te sprężynki
[ Dodano: 2008-04-22, 20:13 ]
dostałem wreszcie zamówione sprężynki

nówka ma wymiar - 28,4mm
"używki" - 23; 25,8; 27mm
i tak mi się wydaje, że te pęknięcia które na rysunku zaznaczył shoovfr750, powstają od tego,. że rolki latają jak żyd po pustym sklepie - a zgrzytanie to nic innego jak odbijanie się tych rolek wewnątrz sprzęgiełka,
[ Dodano: 2008-04-28, 20:03 ]
hłe, hłe, zapomniałem napisać - moto uleczone

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tak.
Ewentualnie dla pewności możesz najechać kołami np na deskę (ok 1cm). Z wyczuciem oczywiście. Motocykl powinien stać stabilnie.
PZDR
PS. Ketchup. U mnie korpus był pęknięty. Sprężynki i rolki w dobrym stanie, a i tak zgrzytało. Nie ma reguł - trzeba rozbierać i oglądać.
PS2. Ja nie blokowałem zębów na koszu sprzęgła i sprzęgiełku rozrusznika. Wystarczyło zapiąć w miarę wysoki bieg i zablokować tylne koło hamulcem.
Ewentualnie dla pewności możesz najechać kołami np na deskę (ok 1cm). Z wyczuciem oczywiście. Motocykl powinien stać stabilnie.
PZDR
PS. Ketchup. U mnie korpus był pęknięty. Sprężynki i rolki w dobrym stanie, a i tak zgrzytało. Nie ma reguł - trzeba rozbierać i oglądać.
PS2. Ja nie blokowałem zębów na koszu sprzęgła i sprzęgiełku rozrusznika. Wystarczyło zapiąć w miarę wysoki bieg i zablokować tylne koło hamulcem.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- Bolek101
- pisarz
- Posty: 476
- Rejestracja: śr 06 lut 2008, 14:34
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostróda
- Kontakt:
Wracając do tematu: u mnie po rozebraniu okazało się że sprężynki są również jakieś krótkie i nierównej długości.
Wie ktoś może gdzie (poza salonem Hondy) można je dostać i jaka w przybliżeniu jest ich cena?
EDIT.
W Honda Daszuta koszt sprężynki 6zł. (przed chwilą dzwoniłem), więc nie majątek. Zamówiłem.
Wie ktoś może gdzie (poza salonem Hondy) można je dostać i jaka w przybliżeniu jest ich cena?
EDIT.
W Honda Daszuta koszt sprężynki 6zł. (przed chwilą dzwoniłem), więc nie majątek. Zamówiłem.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Zdarzyło mi się już pare razy w mocno eksploatowanych moto że zużyciu ulegała bieżnia po której się rolki ślizgają lub klinują {na rysunku element nr 1 koło zębate z wystającym pierścieniem ślizgowym} myślę że warto zmierzyć ten pierścień i nie chodzi o jego średnice tylko pomiar czy nie posiada wgłębień najlepiej zrobić to mikromierzem sprawdzając wymiar co 20stopni po całym obwodzie jeśli SA dołki warto takie koło oddać do przeszlifowania np.: tam gdzie robią szlif wałów korbowych , wystarczy żeby wyrównać powierzchnie często te dołki powodują pękanie kosza {ta cześć w której osadzone są sprężynki i rolki }lub tzw ślizganie się sprzęgiełka {rolki ustawiają się w dołkach i nie klinują} przeszlifowałem już kilka takich bieżni i jak dotąd nikt nie narzekał oczywiście nie może to być zużycie awaryjne w sensie że trzeba będzie zeszlifować 1 mm .Myśle że warto zrobić taki pomiar nic nie kosztuje a jak jest wszystko wyjęte to można zaoszczędzić na późniejszej wymianie pękniętego kosza lub szukaniu dlaczego znowu się ślizga
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Bolek101
- pisarz
- Posty: 476
- Rejestracja: śr 06 lut 2008, 14:34
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostróda
- Kontakt:
3 dni po wymianie w/w sprężynek problemy ze sprzęgiełkiem znikły jak ręką odjął. Stare były krótsze o 2-3 mm, a nic innego mi tam podejrzanie nie wyglądało. Także w moim przypadku koszt naprawy wyniósł:
3X6zł - sprężynki
1X10zł - kawałek materiału (niewiem jak to się nazywa) na dorobienie uszczelki pod pokrywę sprzęgła;
co dało mi w sumie 28zł + przyjemność zrobienia czegoś samemu
3X6zł - sprężynki
1X10zł - kawałek materiału (niewiem jak to się nazywa) na dorobienie uszczelki pod pokrywę sprzęgła;
co dało mi w sumie 28zł + przyjemność zrobienia czegoś samemu

- Greg LKR
- teksciarz
- Posty: 131
- Rejestracja: pt 19 wrz 2008, 10:01
- Imię: Grzesiek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Chciałbym odświeżyć temat tutaj poruszany, otóż doszedłem do odkręcania tej śruby (3) na rysunku i napotkałem problem bo jest ona bardzo mocno dokręcona, próbowałem wrzucić bieg i hamulcem zblokować tylne koło ale tak jakby hamulec nie był w stanie utrzymać koła bo zaczyna się w końcu obracać śruba nie chce puścić... czy jeśli wsadzę tam miedzy zęby sprzęgła a sprzęgiełka niczego nie uszkodzę ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości