Kierownica trzęsie..
Kierownica trzęsie..
Mam pewien kłopot od wymiany opon. Zaczęło drgać kierownicą od prędkości 70km/h. Kierownica stopniowo, coraz bardziej "rzuca" sie na boki.
Nie wiem czy to wina opon czy jak już niektórzy pisali - łożysko główki ramy?
Nie wiem czy to wina opon czy jak już niektórzy pisali - łożysko główki ramy?
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
kiera na boki to łożysko główki ramy bezapelacyjnie, jeśli szura lewo prawo dość szybko przy Tej prędkości to raz dwa wymieniaj. u mnie już jest si, miałem to samo
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
jeśli: postawisz na centralną Fred to weź kogoś niech tył dociąży i weż lagami lewo prawo ale od kierownicy wyprostowanej: i jak leci na bok po paru cm to główka.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przyczyny mogą być różne, od zząbkowanej opony, niewyważone przednie koło, krzywą przednią felge, wyjechane łożysko w główce ramy po krzywy motocykl.
Wez jakiegos funfla postaw motocykl na centali, funf niech siądzie z tylu a ty poszarp przednim zawieszeniem jak będą luzy to łożysko, przy okazji poobracaj przednim kołem zobacz czy nie jest z centrowane. Ja miałem shimmy w poprzednim przez krzywą felge zanim ją jeszcze po dzwonie naprostowałem.
Wez jakiegos funfla postaw motocykl na centali, funf niech siądzie z tylu a ty poszarp przednim zawieszeniem jak będą luzy to łożysko, przy okazji poobracaj przednim kołem zobacz czy nie jest z centrowane. Ja miałem shimmy w poprzednim przez krzywą felge zanim ją jeszcze po dzwonie naprostowałem.
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na shime wpływa cała masa czynników ale łozysko i opona to raczej dwa podstawowe które najłatwiej sprawdzić, są jeszcze takie opcje jak sprawdzenie oleju w zawieszeniu, sprężyn, generalnie całego zawiesznia, łącznie z tyłem. Vlaad coś pisał że w motocyklu którymś jest na ten temat sporo:
http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/forum ... ght=shimmy
Przyczyną może być też zle zestrojone zawieszenie np twardo ustawiony przód i miękki tył itp itd.
http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/forum ... ght=shimmy
Przyczyną może być też zle zestrojone zawieszenie np twardo ustawiony przód i miękki tył itp itd.
- Vlaad
- klepacz
- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Kontakt:
Zgadza się. Jak wrócę do domu to sprawdzę który to numer MOTOCYKLA. IHMO wygląda na to, że winna jest opona lub wyważenie koła, ze wskazaniem na oponę. Niestety są przypadki, kiedy to opona "gryzie" sie z konkretnym typem motocykla i nie ma na to rady. W temacie o oponkach (Rady i porady) wrzuciłem testy opon (robione zresztą na VFR) i np któreś Michały powodowały skłonność do wpadania w shimmy. Może to być np siła tłumienia własnego opony źle dobrana do tłumienia przedniego zawieszenia. Można wtedy próbować z napięciem wstępnym sprężyn lub gęstością oleju w lagach, ale nie ma gwarancji sukcesu.shoovfr750 pisze:Vlaad coś pisał że w motocyklu którymś jest na ten temat sporo
-
- Posty: 7
- Rejestracja: czw 21 lut 2008, 19:55
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz/Gdańsk
- Kontakt:
witam,
niestety mam to samo, felga przednia niby prosta - byłem już sprawdzić, wyczułem tylko że gdy jadę we dwójkę to zjawisko znika.
shimmy łapie najbardziej w pojedynkę przy ostrzejszej jeździe, szczególnie przy gwałtownych zmianach biegu, ale i bez tego potrafi tak przy 140 złapać rybkę.
dodatkowo przy próbach stawiania na jedno, znajomi zauważyli że koło lekko jakby 'skakało' przy odkręceniu manety, gdy przednie idzie w górę(ja to czuje na moto jako nierówne branie, szarpanie koła)... dodam tylko ze moto jedzie prosto, i jak puszcze ręce z kiery nie dzieje się nic dziwnego.
więc może tu leży przyczyna- za miękki/twardy tył? wahacz sprawdzałem na centralnej i nie czuć luzów....
za wszelką pomoc dzięki
niestety mam to samo, felga przednia niby prosta - byłem już sprawdzić, wyczułem tylko że gdy jadę we dwójkę to zjawisko znika.
shimmy łapie najbardziej w pojedynkę przy ostrzejszej jeździe, szczególnie przy gwałtownych zmianach biegu, ale i bez tego potrafi tak przy 140 złapać rybkę.
dodatkowo przy próbach stawiania na jedno, znajomi zauważyli że koło lekko jakby 'skakało' przy odkręceniu manety, gdy przednie idzie w górę(ja to czuje na moto jako nierówne branie, szarpanie koła)... dodam tylko ze moto jedzie prosto, i jak puszcze ręce z kiery nie dzieje się nic dziwnego.
więc może tu leży przyczyna- za miękki/twardy tył? wahacz sprawdzałem na centralnej i nie czuć luzów....
za wszelką pomoc dzięki
- Grześ
- pisarz
- Posty: 225
- Rejestracja: ndz 09 lip 2006, 13:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Niektóre opony tak mają same od siebie niestety..Jakie to oponki zapodałeś??Ja shimm może nie mam ale jak puszczę kierownicę przy 80km/h to lekko się telepie prawo/lewo.Gdy ją trzymam to nawet nic nie czuć!Zauważyłem takie zjawisko przy nie jednym motocyklu przy różnych prędkościach!!!Myślę,że u Ciebie to opony lub kwestia wyważenia kulawego..Tym bardziej,że zjawisko to wystąpiło po zmianie opon!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości