Zgasły światła i zegary.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr 24 lut 2021, 16:51
- Imię: Przemyslaw
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Zgasły światła i zegary.
Witam wszystkich, przepraszam jeśli temat się powtórzył, widziałem że ktoś tutaj już miał taki problem ale jego rozwiązanie u mnie nie działa.
Któregoś dnia wyjąłem regulator napięcia nie odłączając go i położyłem na ramę pod siedzeniem bo zauważyłem że jest do niego przymocowany wiatraczek który nie był podłączony.
Po pierwszym odpaleniu motocykla w tym roku poczułem smród z okolicy gdzie leżał regulator, ciągle leżał na ramie, po chwili coś pstryknęło, zgasły światła i zegary. Działają tylko kierunki, światła stopu i zegarek, Moto odpala normalnie.
Sprawdziłem bezpieczniki pod siedzeniem i za owiewką obok zegarów z prawej strony, wszystko gra.
Zmierzyłem Aku miernikiem i pRzed odpaleniem miał 12.7 po odpaleniu skakał między 14 a 14.4
Po wkręceniu na obroty spadł do 3 a potem wrócił na 12.7
Wymieniałem też żarówki na H7 12v55w
Będzie drogo?
Któregoś dnia wyjąłem regulator napięcia nie odłączając go i położyłem na ramę pod siedzeniem bo zauważyłem że jest do niego przymocowany wiatraczek który nie był podłączony.
Po pierwszym odpaleniu motocykla w tym roku poczułem smród z okolicy gdzie leżał regulator, ciągle leżał na ramie, po chwili coś pstryknęło, zgasły światła i zegary. Działają tylko kierunki, światła stopu i zegarek, Moto odpala normalnie.
Sprawdziłem bezpieczniki pod siedzeniem i za owiewką obok zegarów z prawej strony, wszystko gra.
Zmierzyłem Aku miernikiem i pRzed odpaleniem miał 12.7 po odpaleniu skakał między 14 a 14.4
Po wkręceniu na obroty spadł do 3 a potem wrócił na 12.7
Wymieniałem też żarówki na H7 12v55w
Będzie drogo?
- mictom
- klepacz
- Posty: 765
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Zgasły światła i zegary.
Dochodzi prąd do żarówek które nie świecą? Zerknij na przełącznik świateł przy rolgazie
Ostatnio zmieniony czw 03 mar 2022, 21:41 przez mictom, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr 24 lut 2021, 16:51
- Imię: Przemyslaw
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Zgasły światła i zegary.
Przy rolgazie jest tylko zapłon i rozrusznik.
Mówisz żeby rozebrać przełącznik Długich?
Mijania po przekręceniu zapłonu się zapalają
Mówisz żeby rozebrać przełącznik Długich?
Mijania po przekręceniu zapłonu się zapalają
- mictom
- klepacz
- Posty: 765
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Zgasły światła i zegary.
Taki suwakowy przełącznik
0 nie świeci się nic
1 pozycyjne plus podświetlenie zegarów
2 mijania
0 nie świeci się nic
1 pozycyjne plus podświetlenie zegarów
2 mijania
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr 24 lut 2021, 16:51
- Imię: Przemyslaw
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Zgasły światła i zegary.
Jutro sprawdzę czy prąd dochodzi.
U mnie nie ma suwakowego przełącznika. Mijania są automatyczne a z przełączników po lewej mam długie i kierunki
U mnie nie ma suwakowego przełącznika. Mijania są automatyczne a z przełączników po lewej mam długie i kierunki
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Zgasły światła i zegary.
Jak coś cynkęło, tak jak piszesz, to się coś zjarało - zobacz ten bezpiecznik od świateł, może wyglądać dobrze, ale może być spalony. Roczniki od 2000 nie mają włączników, tylko automat, po przekręceniu kluczyka światła chyba ciągle świecą, ale jak się naciska przełącznik rozrusznika to gasną - on jest dwufunkcyjny. Poruszaj nim, może załapie (zapłon na OFF), wtedy będziesz musiał go rozebrać i czyścić.
Załączam przebieg tego obwodu, zielony od bezpiecznika G (jak masz serwisówkę lepszej jakości to sobie zobacz), przez przycisk rozrusznika (dwufunkcyjny), do przełącznika świateł długie/krótkie - stamtąd leci już do żarówek (czerwony na schemacie). Po drodze jest kilka kostek, więc kable zmieniają swoje kolory, niemniej jednak jest 1 bezpiecznik odpowiedzialny za cały obwód.
Jak masz woltomierz, to zmierz bezpiecznik bez wyciągania go - na górze ma 2 pola do przyłożenia sond - szpikulców miernika. Jak Ci na nich pokaże napięcie, to bezpiecznik spalony. Jak nie pokarze, to jedną sondę daj do masy, a drugą mierz bezpiecznik.
A, i wg schematu bezpiecznik odpowiada za tylne światła pozycyjne - powinny aktualnie nie działać.
Jaki masz miernik i w jakim stanie jest bateria?
Załączam przebieg tego obwodu, zielony od bezpiecznika G (jak masz serwisówkę lepszej jakości to sobie zobacz), przez przycisk rozrusznika (dwufunkcyjny), do przełącznika świateł długie/krótkie - stamtąd leci już do żarówek (czerwony na schemacie). Po drodze jest kilka kostek, więc kable zmieniają swoje kolory, niemniej jednak jest 1 bezpiecznik odpowiedzialny za cały obwód.
Jak masz woltomierz, to zmierz bezpiecznik bez wyciągania go - na górze ma 2 pola do przyłożenia sond - szpikulców miernika. Jak Ci na nich pokaże napięcie, to bezpiecznik spalony. Jak nie pokarze, to jedną sondę daj do masy, a drugą mierz bezpiecznik.
A, i wg schematu bezpiecznik odpowiada za tylne światła pozycyjne - powinny aktualnie nie działać.
Jaki masz miernik i w jakim stanie jest bateria?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr 24 lut 2021, 16:51
- Imię: Przemyslaw
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Zgasły światła i zegary.
Zmierzyłem, jedną sondę musiałem dać do ramy a drugą do bezpiecznika. Pokazało wartość taką jak na Aku 12.4.
U mnie jest oddzielny bezpiecznik do pozycji i do mijania (head light).
Powtykałem sondy miernika w wtyczkę od świateł i nie ma nic
Miernik multimetr topex a bateria po zimie nieładowana 12.4, po odpaleniu 14.3 i skacze.
Możliwe że regulator mógł paść od położenia go na ramie podczas odpalania? Jakieś zwarcie czy coś?
U mnie jest oddzielny bezpiecznik do pozycji i do mijania (head light).
Powtykałem sondy miernika w wtyczkę od świateł i nie ma nic
Miernik multimetr topex a bateria po zimie nieładowana 12.4, po odpaleniu 14.3 i skacze.
Możliwe że regulator mógł paść od położenia go na ramie podczas odpalania? Jakieś zwarcie czy coś?
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr 24 lut 2021, 16:51
- Imię: Przemyslaw
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Zgasły światła i zegary.
I czy możliwe że jak padnie degl to nie będą świeciły światła i zegary?
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 81
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: Zgasły światła i zegary.
Padnięty regiel nie ma nic do braku świateł.
Podczas zwarcia mogły się spalić żarówki, ale piszesz że je wymieniłeś na nowe. Brak napięcia na kostach od żarówek może wskazywać na spalony bezpiecznik lub przekaźnik świateł.
Podczas zwarcia mogły się spalić żarówki, ale piszesz że je wymieniłeś na nowe. Brak napięcia na kostach od żarówek może wskazywać na spalony bezpiecznik lub przekaźnik świateł.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr 24 lut 2021, 16:51
- Imię: Przemyslaw
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Zgasły światła i zegary.
Okej.
Żarówki kupiłem nowe i to one zgasły (taka poprawka) razem z zegarami/obrotomierzem/wyświetlaczami.
Ale to nie ma zależności nie? Przecież jak żarówka się spali to zegary nie gasną chyba że jak padnie przekaźnik świateł to gaśnie i licznik?
Dodam że mam spalony bezpiecznik pozycji (bo mam osobny)
Dziś wrzuciłem regl na stare miejsce, nie dotyka ramy i napięcie się ustabilizowało na poziomie 14.3
W jakim miejscu szukać przekaźnika świateł?
Żarówki kupiłem nowe i to one zgasły (taka poprawka) razem z zegarami/obrotomierzem/wyświetlaczami.
Ale to nie ma zależności nie? Przecież jak żarówka się spali to zegary nie gasną chyba że jak padnie przekaźnik świateł to gaśnie i licznik?
Dodam że mam spalony bezpiecznik pozycji (bo mam osobny)
Dziś wrzuciłem regl na stare miejsce, nie dotyka ramy i napięcie się ustabilizowało na poziomie 14.3
W jakim miejscu szukać przekaźnika świateł?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Zgasły światła i zegary.
Masz vtecq, nie napisałeś w temacie ani w treści. Schemat mój jest do fi, ktory nie ma przekaźników świateł. Jak masz serwisówkę, to na początku są obrazki z rozkładem podzespołów, pewnie jakiś headlight relay się to zwie. I mogł się spalić, powiesić.
Regiel jak zdupcony, raczej daje za duże napięcie. Rozepnij jego kostkę i zobacz, w jakim stanie są styki, bo mogą być popalone i jak ruszałeś, to mogło dać taki objaw.
Znalazłem - są przekazniki dlugie/krótkie, ale mają swój bezpiecznik F.
https://www.vfrdiscussion.com/uploads/m ... 58d165.png
Regiel jak zdupcony, raczej daje za duże napięcie. Rozepnij jego kostkę i zobacz, w jakim stanie są styki, bo mogą być popalone i jak ruszałeś, to mogło dać taki objaw.
Znalazłem - są przekazniki dlugie/krótkie, ale mają swój bezpiecznik F.
https://www.vfrdiscussion.com/uploads/m ... 58d165.png
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr 24 lut 2021, 16:51
- Imię: Przemyslaw
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Zgasły światła i zegary.
Kurcze faktycznie sory. Tak vfr 800vtec 2003. Właśnie pobrałem serwisówke jakąś i próbuje rozszyfrować
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Zgasły światła i zegary.
A długie też nie świecą? To osobny obwód, mają przekaźnik swój, a bezpiecznik wspólny, na którym mówiłeś, ze jest napięcie.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Zgasły światła i zegary.
przekazniki masz po lewej i prawej stronie lamp przedniej po zdjęciu czachy ,jakoś nie zdażyło mi się w praktyce żeby przekażnik pallił bezpieczniki,może sprawdz zarówki pozycyhne tył
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Zgasły światła i zegary.
Pozostaje jeszcze kwestia masy ,kostka wspólna jest w wiązce na przednim stelażu po zdjęciu czachy ,najprościej sprawdzić weź kawałek przewodu i podłącz do zielono srebrnego przewodu od żarówki świateł mijania a drugi koniec do masy np ramy moto
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości