Lagi terenowe VFR 750 RC36 Gen 1
Lagi terenowe VFR 750 RC36 Gen 1
Witam, Są jakieś pasujące przednie lagi do 750ki które będą bardziej terenowe? Mam motocykl w słabym stanie wizualnym bez bocznych owiewek, a przednie lagi i tak do wymiany więc pomyślałem żeby ją zrobić w teren. Z pasujących średnicą np. bmw f650 czy transalp xl 650. Z tym, że pierwszy pojedyncza tarcza hamulcowa a drugi tarcze odbiegające mocno od vfr. Tył myślałem o zmianie amora na ten z ZX 12 lub zx 10. Ma ktoś jakieś propozycje?
VFR750_92+VFR750_93
- zip_77
- teksciarz
- Posty: 179
- Rejestracja: czw 20 sie 2009, 15:00
- Imię: Paweł
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Lagi terenowe VFR 750 RC36 Gen 1
z lekka za ciężki sprzęt na taką przeróbkę moim zdaniem ;P
OGAR 205 -> MZ-ETZ 150 -> GS 500E -> VX 800 -> VFR 750F (RC36II) -> YZF 1000R THUNDERACE -> CBR 1100XX BLACKBIRD -> GSX 1300R HAYABUSA
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Lagi terenowe VFR 750 RC36 Gen 1
https://www.youtube.com/watch?v=8lw5WScGGcA
Średnica rur Ci się musi zgadzać( chyba ze dopasujesz razem z półkami to sztyce trzeba przeciskać), potem koło i zacisk z tego moto co lagi, bo po co dwie tarcze 296mm w teren. Lepiej dobry serwis zawieszenia zrobić i lekki teren ogarnie. Zerknij na tego wariata, dobry projekt.
Średnica rur Ci się musi zgadzać( chyba ze dopasujesz razem z półkami to sztyce trzeba przeciskać), potem koło i zacisk z tego moto co lagi, bo po co dwie tarcze 296mm w teren. Lepiej dobry serwis zawieszenia zrobić i lekki teren ogarnie. Zerknij na tego wariata, dobry projekt.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Lagi terenowe VFR 750 RC36 Gen 1
Widziałem widziałem, tak pewnie w przyszłości moja skończy. Świetna przeróbka.
Może źle to wam wszystko opisałem Panowie. Wiem, że vfr ciężka w teren ale nie chodzi o jazdę jak na crossie tylko np. drogi przy stawach w mojej okolicy, w lesie itp. Zależy mi żeby jeździć trasy motocyklem z namiotem ale móc się zapuścić w dzicz nieco, dlatego nie będę opon zmieniał na pełną kostkę tylko coś pomiędzy. Lagi i tak są do zmiany, a na scramblera nie chcę mimo brakujących bocznych owiewek zmieniać póki co.
W takim razie pojawiają się pytania:
1. Jest sens zmieniać np. na te z VTR st1 (nie te upside down) bo idzie kupić komplet z półkami, czy dużo w porównaniu do oryginału nie zyskam i mając przednie koło z zaciskami taniej wyjdzie kupić oryginalne?
2. Szukając lag oryginalnych znalazłem takie https://www.olx.pl/d/oferta/zawieszenie ... FlxrA.html i nie wiem z której rc36 są, chyba że 90 i 94 mają takie same. Z tym że pierwszy raz widzę takie lagi z regulacją i nie wiem co to faktycznie daje, w RC46 np. nie miałem żadnej regulacji. Ktoś z was ma u siebie coś takiego?
3. Motocykl kupiłem z rozwalonym łożyskiem główki ramy, nie wymieniałem jeszcze tej części nigdy i pytanie czy niezależnie od wyboru lag oryginalnych czy z innego motocykla łożysko szukam do rc36? Te np. z alledrogo za średnio 100zł będą ok?
Może źle to wam wszystko opisałem Panowie. Wiem, że vfr ciężka w teren ale nie chodzi o jazdę jak na crossie tylko np. drogi przy stawach w mojej okolicy, w lesie itp. Zależy mi żeby jeździć trasy motocyklem z namiotem ale móc się zapuścić w dzicz nieco, dlatego nie będę opon zmieniał na pełną kostkę tylko coś pomiędzy. Lagi i tak są do zmiany, a na scramblera nie chcę mimo brakujących bocznych owiewek zmieniać póki co.
W takim razie pojawiają się pytania:
1. Jest sens zmieniać np. na te z VTR st1 (nie te upside down) bo idzie kupić komplet z półkami, czy dużo w porównaniu do oryginału nie zyskam i mając przednie koło z zaciskami taniej wyjdzie kupić oryginalne?
2. Szukając lag oryginalnych znalazłem takie https://www.olx.pl/d/oferta/zawieszenie ... FlxrA.html i nie wiem z której rc36 są, chyba że 90 i 94 mają takie same. Z tym że pierwszy raz widzę takie lagi z regulacją i nie wiem co to faktycznie daje, w RC46 np. nie miałem żadnej regulacji. Ktoś z was ma u siebie coś takiego?
3. Motocykl kupiłem z rozwalonym łożyskiem główki ramy, nie wymieniałem jeszcze tej części nigdy i pytanie czy niezależnie od wyboru lag oryginalnych czy z innego motocykla łożysko szukam do rc36? Te np. z alledrogo za średnio 100zł będą ok?
VFR750_92+VFR750_93
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Lagi terenowe VFR 750 RC36 Gen 1
A ja Ci odpiszę tak: wlazłeś tu z buciorami bez żadnego przywitania i życzysz sobie odpowiedzi na Twoje problemy. Dla mnie to nie koncert życzeń. To jest forum i jako kulturalni ludzie mamy tu swoje zasady, zacznij więc od Powitalni, a potem będziemy rozwiązywać problemy. Dzięki.
Re: Lagi terenowe VFR 750 RC36 Gen 1
Dzięki za zwrócenie uwagi ale nie witałem się bo na forum już 3 lata jestem tylko pod innym nickiem, a że maila zmieniałem i hasło tamto zapomniałem nie bawiłem się w zawracanie głowy adminom i odzyskiwanie. Jak wciąż są wątpliwości mogę nick podać poprzedni. Fakt trochę słabo to wygląda jak się patrzy na to że byłbym nowym użytkownikiem, nie jestem:) Na upartego mogę udowodnić.
VFR750_92+VFR750_93
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Lagi terenowe VFR 750 RC36 Gen 1
Pisz pw do Achmeda o reset hasła do tamtego konta, powinno zadziałać.
Re: Lagi terenowe VFR 750 RC36 Gen 1
Dzięki, napisałem rano może niedługo odczyta. Jeśli ktoś się może wypowiedzieć odnośnie moich pytań będę wdzięczny.
VFR750_92+VFR750_93
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Lagi terenowe VFR 750 RC36 Gen 1
1. A VTR nie ma krótszego zawieszenia z mniejszym skokiem, w dodatku twardszego? Tu coś dłuższego musisz wsadzić, bo silnikiem zaryjesz na dziurach.
2. RC36II miała regulację na górze i nawet to ustawiałem pod siebie - Peter wrzucał wątek o regulacjach zawiechy - jest na forum, ale XX też tego nie miał np.
3. Łożysko musi pasować do gniazda i sztycy, zarówno na górze jak i na dole główki ramy, więc jak kombinujesz to musisz szukać do wymiarów które masz.
2. RC36II miała regulację na górze i nawet to ustawiałem pod siebie - Peter wrzucał wątek o regulacjach zawiechy - jest na forum, ale XX też tego nie miał np.
3. Łożysko musi pasować do gniazda i sztycy, zarówno na górze jak i na dole główki ramy, więc jak kombinujesz to musisz szukać do wymiarów które masz.
- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 612
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Re: Lagi terenowe VFR 750 RC36 Gen 1
Wejdź na strone np larrsona i szukaj uszczelniaczy lag po modelach terenowych/enduro- tak sprawdzisz srednicę pod ViFeRke. Drugie rozwiazanie to dobór pólek ze sztycą pod lagi- temat do ogarniecia.
Re: Lagi terenowe VFR 750 RC36 Gen 1
Mało terenowo ale najtaniej i najprościej byłoby chyba pokombinować z tym regulowanym zawieszeniem z RC36II jeśli po zmianie amorów reszta pasuje, dopasować olej żeby było bardziej miękko. Wtedy zmieniłbym tylko jeszcze opony i faktycznie zobaczył jak to się sprawuje ewentualnie później kombinować jeśli będzie słabo wybierać nierówności. 90 i 94 mają takie same zaciski i tarcze?emil pisze: ↑pt 09 lip 2021, 10:431. A VTR nie ma krótszego zawieszenia z mniejszym skokiem, w dodatku twardszego? Tu coś dłuższego musisz wsadzić, bo silnikiem zaryjesz na dziurach.
2. RC36II miała regulację na górze i nawet to ustawiałem pod siebie - Peter wrzucał wątek o regulacjach zawiechy - jest na forum, ale XX też tego nie miał np.
3. Łożysko musi pasować do gniazda i sztycy, zarówno na górze jak i na dole główki ramy, więc jak kombinujesz to musisz szukać do wymiarów które masz.
VFR750_92+VFR750_93
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Lagi terenowe VFR 750 RC36 Gen 1
Zaciski tak, tarcze II ma pływające.
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Lagi terenowe VFR 750 RC36 Gen 1
Już fabrycznie jest zalana woda, Honda Pro SS-7 5W, przy skoku zaledwie ~100mm będzie zrywać trakcje co chwile
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Lagi terenowe VFR 750 RC36 Gen 1
Koło będzie się odrywac od podłoża, zwłaszcza przy hamowaniu, nie jeździłeś nigdy bez oleju w lagach?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości