czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
- RafalGd
- bywalec
- Posty: 46
- Rejestracja: sob 21 sty 2012, 07:55
- Imię: Rafał
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
Witam Szanowne Grono ,
czy ktoś z Was próbował wyłączyć PAIR oraz zawór podciśnieniowy Klapy ? w necie znalazłem coś takiego
http://johnny.chadda.se/pair-and-flappe ... d-for-vfr/
czy ktoś z Was próbował wyłączyć PAIR oraz zawór podciśnieniowy Klapy ? w necie znalazłem coś takiego
http://johnny.chadda.se/pair-and-flappe ... d-for-vfr/
Rafcio,
Yamaha xjr 400
R1
VFR-v-tec
GSX-f
Deauville 650
VFR-RC46
Yamaha xjr 400
R1
VFR-v-tec
GSX-f
Deauville 650
VFR-RC46
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
Ja już trochę na tych modach pojeździłem i bardziej pachnie niespaloną benzyną oraz odczuwalnie płynniej się zbiera z niższych obrótów. Mody nie rzucają na kolana ale u mnie już tak zostaną - bo kultura jazdy na niższych obrotach jest lepsza - przynajmniej ja tak czuje.
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
Latałem bez klapy pół roku i później ją znowu podłączyłem. Myślałem, że to nic nie zmienia ale po jej ponownym podłączeniu dało się odczuć, że bez niej moto jest żwawsze w dolnym zakreśie obrotów. PAIR odłączyłem kilka dni temu na próbę i jeszcze nie mogę się wypowiedzieć za bardzo ale nie odczuwam raczej żadnych zmian jeśli chodzi jazdę.
Usunięcie tej gumy z airbox'a niczego nie daje ale moto robi się głośniejsze jak się mocniej odwinięto gaz.
Usunięcie tej gumy z airbox'a niczego nie daje ale moto robi się głośniejsze jak się mocniej odwinięto gaz.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- radeknavi
- zadomowiony
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
Postanowiłem dobrać się do klap i je wyczyścić. Było trochę syfu, sitka były trochę zaklejone taka mazią. czy coś to da, zobaczę już wkrótce. U mnie z taj jakby motor chwilę się dusił po odkreceniu manetki na full przy niskich obrotach.
Świece Ok, zawory i przepustnice robił Peter.
Świece Ok, zawory i przepustnice robił Peter.
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
I tyle w temacie. Ludzie wierzą w to co chcą wierzyć, bez względu na to co podają cyfry ...
I worked my way through college as a part-time mechanic and helper in the largest dealership in the Southeastern US (one of the largest in the world). We performed all these mods on various Honda bikes, and ran dyno tests before & after each one... no seats of the pants golleee gee whiz this rocks #@$! but actual output power measurements.
On most bikes, the PAIR valve mod makes no difference (less than 1HP + at top - at bottom, for a net gain of "zero"). But the PAIR valve on 5th & 6th gen VFR's were not well engineered, the PAIR valve mod does make a difference on the 5th & 6th gens - not on the 3rd or 4th (except shaving a little under two pounds weight).
The flapper valve does make a significant difference - barely measurable on some years but significant on others.
The snorkel mod just makes the bike have more intake noise so it "feels" like more power - dyno results show less than -1 HP at low RPM and less than +1 HP at high RPM. Those numbers are actually within the margin of measurement error even for back-to-back computer corrected dyno runs of the same bike on the same day. Removing the snorkel does make one heck of a lot more intake noise at high PRM's, the extra racket may translate to the bike "feeling" more powerful to some... literally makes no measurable difference in HP or torque. On low-end and midrange RPM, some years suffered reduced or mushy response at WOT when the snorkel was removed; some units also suffered longer 60-80 top gear roll-on times with the snorkel removed. However, everyone I ever spoke swore up and down that removing the snorkel made their bike WAY more powerful. People believe what they wanna believe, numbers don't really matter...
I worked my way through college as a part-time mechanic and helper in the largest dealership in the Southeastern US (one of the largest in the world). We performed all these mods on various Honda bikes, and ran dyno tests before & after each one... no seats of the pants golleee gee whiz this rocks #@$! but actual output power measurements.
On most bikes, the PAIR valve mod makes no difference (less than 1HP + at top - at bottom, for a net gain of "zero"). But the PAIR valve on 5th & 6th gen VFR's were not well engineered, the PAIR valve mod does make a difference on the 5th & 6th gens - not on the 3rd or 4th (except shaving a little under two pounds weight).
The flapper valve does make a significant difference - barely measurable on some years but significant on others.
The snorkel mod just makes the bike have more intake noise so it "feels" like more power - dyno results show less than -1 HP at low RPM and less than +1 HP at high RPM. Those numbers are actually within the margin of measurement error even for back-to-back computer corrected dyno runs of the same bike on the same day. Removing the snorkel does make one heck of a lot more intake noise at high PRM's, the extra racket may translate to the bike "feeling" more powerful to some... literally makes no measurable difference in HP or torque. On low-end and midrange RPM, some years suffered reduced or mushy response at WOT when the snorkel was removed; some units also suffered longer 60-80 top gear roll-on times with the snorkel removed. However, everyone I ever spoke swore up and down that removing the snorkel made their bike WAY more powerful. People believe what they wanna believe, numbers don't really matter...
Klarkson
- brat_be
- teksciarz
- Posty: 139
- Rejestracja: pn 14 kwie 2014, 08:55
- Imię: Sławek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa / Przasnysz
Re: czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
Jeśli dobrze rozumiem ten akapit, to: " w większości - modyfikacja zaworu PAIR nie robi różnicy (poniżej 1KM ...). Ale zawór PAIR w 5-tej i 6-tej generacji VFR nie był dobrze zaprojektowany, modyfikacja zaworu PAIR robi różnicę..." Czyli w FI oraz w VTEC-u jednak robi różnicę - tak to rozumiem. A cały opis o nieznaczącym wpływie dotyczy 3-ciej i 4-tej generacji? Jeśli się mylę, to mnie poprawcie (nie znam dobrze angielskiego )Klarkson pisze:. . . On most bikes, the PAIR valve mod makes no difference (less than 1HP + at top - at bottom, for a net gain of "zero"). But the PAIR valve on 5th & 6th gen VFR's were not well engineered, the PAIR valve mod does make a difference on the 5th & 6th gens - not on the 3rd or 4th (except shaving a little under two pounds weight).
V-TEC '03 od St@rego
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
IMO, odpięcie zaworu PAIR ,który jest odpowiedzialny za dodatkowe powietrze w układzie wydechowym (obostrzenia emisji spalin), przy sondach lambda (00-wzywż) spowoduje zmianę składu mieszanki przez ECU. Może się to objawić zwiększeniem spalania i dodatkowo, nie wiem jak po dłuższym okresie przyjmie te zmiany katalizotor.
Dla roczników bez sond i kat (98-99) skład mieszanki jest ustawiony mapą w ECU. Efekt może być po dostrojeniu na hamowni.
Wg. mnie gra nie warta świeczki. Większość tego typu modów sprowadza się do zwiększonych drgań i hałasu, który może dać poczucie kilku koni więcej.
Lepiej skoncentrować się na tym, żeby moto było zawsze sprawne technicznie (opony / klocki / łańcuch / płyny /filtry).
Ale to tylko moje zdanie.
Dla roczników bez sond i kat (98-99) skład mieszanki jest ustawiony mapą w ECU. Efekt może być po dostrojeniu na hamowni.
Wg. mnie gra nie warta świeczki. Większość tego typu modów sprowadza się do zwiększonych drgań i hałasu, który może dać poczucie kilku koni więcej.
Lepiej skoncentrować się na tym, żeby moto było zawsze sprawne technicznie (opony / klocki / łańcuch / płyny /filtry).
Ale to tylko moje zdanie.
Klarkson
- Hanczak
- zadomowiony
- Posty: 90
- Rejestracja: pn 31 mar 2014, 16:02
- Imię: Kuba
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
Z moich obserwacji (zrobiony flapper i PAIR) wynika, że po modyfikacjach motocykl jest znacząco płynniejszy przy dodawaniu i odejmowaniu "gazu". Ponadto jakby wygładziła się charakterystyka w okolicach 5-6 tyś. obrotów. Mody są bardzo proste do zrobienia i nie wymagają specjalnej ingerencji w konstrukcję układu. Według mnie każdy może sobie je wypróbować na własną rękę i ocenić.
- cicik
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: sob 23 sty 2016, 14:35
- Imię: Wojciech
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: DWR, DW
Re: czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
Witajcie ...
właśnie kończę wywalenie całkowite PAIR w moim fi
ale mam pytanko - co zrobić z wężykiem który wchodzi do tego czegoś zaznaczonego kółkiem na fotce (na czerwono) - zaślepić czy zostawić otwartym??
i czy po wywaleniu pair`a podłaczac map sensor? czy tez luzem ? (na niebiesko)
właśnie kończę wywalenie całkowite PAIR w moim fi
ale mam pytanko - co zrobić z wężykiem który wchodzi do tego czegoś zaznaczonego kółkiem na fotce (na czerwono) - zaślepić czy zostawić otwartym??
i czy po wywaleniu pair`a podłaczac map sensor? czy tez luzem ? (na niebiesko)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- cicik
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: sob 23 sty 2016, 14:35
- Imię: Wojciech
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: DWR, DW
Re: czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
... sam sobie odpowiem
rurka dochodząca do one-way value zaślepiona, mam-sensor podłączony oczywiście. moto "gada" ładnie
a co do opinii kolegi Klarksona - ma racje bo samo wywalenie tego ustrojstwa nie przynosi jakiś wymiernych "korzyści" ALE jeśli jest elementem większej układanki (wymiana kolektorów na bez kata, wolny wydech , lżejszy filt powietrza, NOWE MAPY ecu) to już ma sens i to wielki!!
rurka dochodząca do one-way value zaślepiona, mam-sensor podłączony oczywiście. moto "gada" ładnie
a co do opinii kolegi Klarksona - ma racje bo samo wywalenie tego ustrojstwa nie przynosi jakiś wymiernych "korzyści" ALE jeśli jest elementem większej układanki (wymiana kolektorów na bez kata, wolny wydech , lżejszy filt powietrza, NOWE MAPY ecu) to już ma sens i to wielki!!
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
I teraz każdy musi sobie odpowiedzieć sam, jaki jest stosunek zysków do strat. Ile wydałem € vs. ile ogierów mam więcej w stajni ?cicik pisze:a co do opinii kolegi Klarksona - ma racje bo samo wywalenie tego ustrojstwa nie przynosi jakiś wymiernych "korzyści" ALE jeśli jest elementem większej układanki (wymiana kolektorów na bez kata, wolny wydech , lżejszy filt powietrza, NOWE MAPY ecu) to już ma sens i to wielki!!
Nie lepiej wydać tą mamonę na SHOEI`a z górnej półki, lub nowe Micheliny ?
Klarkson
- cicik
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: sob 23 sty 2016, 14:35
- Imię: Wojciech
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: DWR, DW
Re: czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
wiesz... tjunik to rodzaj zabawy i trudno przeliczać to na kase . sam moto to już hobbyKlarkson pisze:cicik pisze:Nie lepiej wydać tą mamonę na SHOEI`a z górnej półki, lub nowe Micheliny ?
a jeśli ktoś ma dylemat czy opony czy nowy "sportowy" wydech to tak naprawdę nie ma wyboru.
pozdr!
- Paweł_RSL
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
- Imię: Paweł
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
cicik powiedz czy podczas tej modyfikacji i usunięciu tych pierdół podłączałeś z powrotem wtyczki od "Baypass Solenoid Valve" oraz od zaworka PAIR Valve System, czy ew.wpinałeś tylko oporniki ? Masz moto ze katem i sondami czy bez ?cicik pisze: ↑pt 24 mar 2017, 11:41Witajcie ...
właśnie kończę wywalenie całkowite PAIR w moim fi
ale mam pytanko - co zrobić z wężykiem który wchodzi do tego czegoś zaznaczonego kółkiem na fotce (na czerwono) - zaślepić czy zostawić otwartym??
i czy po wywaleniu pair`a podłaczac map sensor? czy tez luzem ? (na niebiesko)
- KKamileQ
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: pn 04 wrz 2017, 21:23
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Marki
Re: czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
Odpiąłem i zaślepiłem wężyk od klapki bo brzęczała, wyjąłem gumę z dolotu i jedyną zauważalna zmiana to dźwięk. Oczywiście na plus. Mam filtr k&n
Chińskie 50ccm --> CB500 98r --> VFR800 Fi 98r
Re: czy ktoś próbował takiego Moda w swojej VFR
Odkopuje temat. Czy ktoś może jeszcze podzielić się doświadczeniami. Wężyk od klapki odlaczylem i mam wrażenie jakby więcej z tlumnika spalin leciało. Sprawdzalem tylko na postoju bo pogoda nie pozwala na test jazdy. Ktoś moze coś jeszcze dodać na temat tej modyfikacji.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości