Dolot-czyszczenie.
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: Dolot-czyszczenie.
Polerka wygląda fajnie jak się wygrzeje i nabierze brązowego odcieniu:) tylko szkoda że tak szybko efekt ginie.
Osobiście w bgr widze tylko czarny na koletkorach, połysk czy mat... bez znzcaenia.
Ale jak wyżej, kwestia gustu
Osobiście w bgr widze tylko czarny na koletkorach, połysk czy mat... bez znzcaenia.
Ale jak wyżej, kwestia gustu
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dolot-czyszczenie.
U mnie nabrała takiego bardziej fioletowego:)MarcinD pisze:Polerka wygląda fajnie jak się wygrzeje i nabierze brązowego odcieniu:) tylko szkoda że tak szybko efekt ginie.
Osobiście w bgr widze tylko czarny na koletkorach, połysk czy mat... bez znzcaenia.
Ale jak wyżej, kwestia gustu
- radeknavi
- zadomowiony
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dolot-czyszczenie.
Decyzja zapadła, kolektory miały być malowane proszkowo, lecz to nie zdało by egzaminu, wiec za namową paru osób dziś pomalowałem kolektory farba Motip,800st - kolor czarny ( chciałem antracytowy ale nie było więc decyzja zapadła że nie ma co czekać ). Wyszło na chwilę obecną według mnie bardzo dobrze. pomalowalem w piwnicy, chwila moment i gotowe. Efekt ostateczny pokaże jak wrócę do domu na weekend za niecałe dwa tygodnie. Wtedy prysne jeszcze raz dla wyrównania koloru, założę kolektory do wygrzania i pokaże jak to wygląda. A czy farba sie utrzyma zobaczymy po sezonie. Na chwilę obecną :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dolot-czyszczenie.
Najważniejsze obyś Ty był zadowolony z efektu:) Jestem ciekaw efektu końcowego, pochwal się jak już wygrzejesz kolektory. Zrób zdjęcia najlepiej w świetle dziennym, bo na tych kolor bardziej podchodzi pod szary i jakby było mnóstwo plam i niedomalowanych miejsc. Przypuszczam że to efekt słabego doświetlenia. Oby wytrzymało jak najdłużej:)
- radeknavi
- zadomowiony
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dolot-czyszczenie.
Jestem bardzo zadowolony Tak, na zdjęciu widać jakby były siwe. To wina aparatu i światła. Na chwilę obecną musiałem je jak najszybciej pomalować, ponieważ piaskowałem je w sobotę, jakby dłużej leżały bez lakieru pojawiła by się rdza. Jak widać rury idące od przednich cylindrów są pomalowane cieńszą warstwą, są dwie plamy - wszystko będzie wyrównane, bo w piwnicy zacząłem się dusić
Oczywiście, porobię foty po wygrzaniu
Muszę jeszcze powalczyć z urwaną szpilką... Na szczęście wystaje z bloku silnika więc nie powinno być problemu z jej wykręceniem ( mam nadzieję). Nowa szpilka z nakrętką czeka na założenie.
Oczywiście, porobię foty po wygrzaniu
Muszę jeszcze powalczyć z urwaną szpilką... Na szczęście wystaje z bloku silnika więc nie powinno być problemu z jej wykręceniem ( mam nadzieję). Nowa szpilka z nakrętką czeka na założenie.
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dolot-czyszczenie.
Też przerabiałem temat szpilek:) Zanim ściągnąłem kolektory do polerki, naczytałem się o urwanych szpilkach tyle że prawie mi przeszła ochota na polerkę:)
Zanim zabrałem się za odkręcanie to codziennie z rana i wieczorem lałem WD40 przez ponad tydzień No i przy odkręcaniu jedna szpilka mimo wszystko szła bardzo opornie, a dwie wykręciły się z silnika razem z nakrętką . Zamówiłem w hondzie kpl razem z wszystkimi uszczelkami, wyczyściłem wszystkie gwinty gwintownikami ,posmarowałem smarem (ceramicznym do 1100st) i teraz wszystko jest tak jak ma być . Jakby wszyscy stosowali smar do gwintów narażonych na wysokie temp. to uwalone szpilki byłyby tylko wspomnieniem. Zwłaszcza z przodu gdzie idzie spod koła cały syf z wodą na kolektory.
Zanim zabrałem się za odkręcanie to codziennie z rana i wieczorem lałem WD40 przez ponad tydzień No i przy odkręcaniu jedna szpilka mimo wszystko szła bardzo opornie, a dwie wykręciły się z silnika razem z nakrętką . Zamówiłem w hondzie kpl razem z wszystkimi uszczelkami, wyczyściłem wszystkie gwinty gwintownikami ,posmarowałem smarem (ceramicznym do 1100st) i teraz wszystko jest tak jak ma być . Jakby wszyscy stosowali smar do gwintów narażonych na wysokie temp. to uwalone szpilki byłyby tylko wspomnieniem. Zwłaszcza z przodu gdzie idzie spod koła cały syf z wodą na kolektory.
- radeknavi
- zadomowiony
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dolot-czyszczenie.
Teraz już wiem wszystko w tym temacie planuje zaopatrzyć się w specjalny klucz do wykręcania szpilek i codziennie na szpilkę lany jest wd40. Mam zamiar lekko dokrecic kolektory, wygrzac je, ściągnąć po wygrzaniu i wykręcić szpilkę na gorącym silniku.
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dolot-czyszczenie.
No powiem z własnego doświadczenia i nie tylko że wykręca się takie rzeczy raczej na zimnym silniku. Jak jeździłem puszką po mechanikach w celu wymiany świec żarowych (podobny temat do szpilek - zapieczone gwinty, praca w wysokich temperaturach) to również kazali zostawić samochód bo jak twierdzili musi być zimny silnik. A jak chcesz już coś grzać to małym palnikiem grzej i schładzaj na przemian kilkukrotnie szpilkę lub jej pozostałość. Spowoduje to jej obluzowanie. Nie raz tak ratowałem się przy śrubach zawieszenia jak już było za późno (urwana śruba). Wykręcać próbuj dopiero po ostygnięciu. (alu i stal ma inną rozszerzalność temperaturową) A najlepiej jak wystaje kawałek to przyspawaj do tej resztki śrubę najlepiej byłoby TIGiem (idzie pospawać precyzyjnie na około bez odprysków itp) poczekaj aż ostygnie i ostrożnie wykręcaj.
- Mbwene
- pisarz
- Posty: 225
- Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
- Imię: Przemek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piła
Re: Dolot-czyszczenie.
Czy przed nałożeniem farby stosowałeś jakiś podkład czy farba bezpośrednio na oczyszczony kolektor ? Ja swój mam wypiaskowany i gotowy do malowania a będę malował sprayem VHT FlameProof (http://allegro.pl/vht-sp102-czarny-laki ... 29671.html)radeknavi pisze:Jestem bardzo zadowolony Tak, na zdjęciu widać jakby były siwe. To wina aparatu i światła. Na chwilę obecną musiałem je jak najszybciej pomalować, ponieważ piaskowałem je w sobotę, jakby dłużej leżały bez lakieru pojawiła by się rdza. Jak widać rury idące od przednich cylindrów są pomalowane cieńszą warstwą, są dwie plamy - wszystko będzie wyrównane, bo w piwnicy zacząłem się dusić
Oczywiście, porobię foty po wygrzaniu
Muszę jeszcze powalczyć z urwaną szpilką... Na szczęście wystaje z bloku silnika więc nie powinno być problemu z jej wykręceniem ( mam nadzieję). Nowa szpilka z nakrętką czeka na założenie.
W instrukcji stosowania nie ma nic na temat podkładu ale jak się popatrzy na produkty tej firmy to podkład jest zalecany (FlameProof primer). Z filmików na youtube wynika że raz go stosują, raz nie. Może ma ktoś doświadczenia z VHT ?
Jakie jest wasze zdanie - uważacie że stosowanie tego podkładu jest niezbędne czy raczej przerost formy nad treścią ?
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
- radeknavi
- zadomowiony
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dolot-czyszczenie.
Hej,
Ja malowałem sprayem Motipa bez podkładu, po piaskowaniu. Później kumpel wygrzał mi kolektory w 140st.C w piecu przez 40 minut. Kolektory założone, zrobione około 100km ( nie ma czasu na jazdę) . Narazie wszystko ok Urwaną szpilkę też udało się wykręcić, musiałem dospawać do niej nakrętkę, dopiero wtedy poszła. ALe robiłem to z duszą na ramieniu ...
Ja malowałem sprayem Motipa bez podkładu, po piaskowaniu. Później kumpel wygrzał mi kolektory w 140st.C w piecu przez 40 minut. Kolektory założone, zrobione około 100km ( nie ma czasu na jazdę) . Narazie wszystko ok Urwaną szpilkę też udało się wykręcić, musiałem dospawać do niej nakrętkę, dopiero wtedy poszła. ALe robiłem to z duszą na ramieniu ...
- Mbwene
- pisarz
- Posty: 225
- Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
- Imię: Przemek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piła
Re: Dolot-czyszczenie.
Ja nie miałem tyle szczęścia. Dwie szpilki się upier...y i to przy samej głowicy. Było więc wiercone i gwintowane. Nie mniej jednak udało się to w końcu poskładać. Kolektor wypiaskowany i pomalowany farbą VHT Flameproof. Poniżej fotorelacja.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
- radeknavi
- zadomowiony
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dolot-czyszczenie.
Ja powiem tak dla potomnych : drugi raz bym się za to nie zabrał
- december74
- pisarz
- Posty: 258
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
Re: Dolot-czyszczenie.
Hehehe, tak samo jak ja za odnawianie felg aluminiowych od auta. Ja nikogo nie zabiłem.....
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dolot-czyszczenie.
Też tak twierdziłem, lecz jak to mówią "czas leczy rany" i przy kolejnym sprzęcie zrobiłem to samo, do tego w rozszerzonym zakresieradeknavi pisze:Ja powiem tak dla potomnych : drugi raz bym się za to nie zabrał
A co do felg samochodowych to moje rany jeszcze się nie zabliźniły mimo upływu już około 10 lat
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Dolot-czyszczenie.
radeknavi pisze:Ja powiem tak dla potomnych : drugi raz bym się za to nie zabrał
Do zdjęcia kolektorów zmusiłą mnie wymiana miski olejowej, ale również drugi raz bez przymusu bym sie za to nie zabrał
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości