CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
- mictom
- klepacz
- Posty: 765
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Bo w sumie nie znalazłem winowajcy jeszcze , dzisiaj będę rozbierał. Po objawach i wszelakich konsultacjach wychodzi mi, że albo przewód oryginalny się rozwarstwia i blokuje powrót płynu pozostawiając tłoczki w lekko dociśniętej pozycji, albo zapieczone tłoczki. Twarda klamka i podstawiony hamulec, stało się to od razu, zjeżdżałem z górki, jedno dohamowanie, drugie i pyk- klama urosła, potem objawiy się pogarszały, czyli po odpuszczeniu hamulca koło na końcu robiło ledwo jeden obrót.
- orzeł
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Raczej tłoczki ale tarota nie warto ustawiać:D To dobry moment na zrobienie wszystkiego na bogato. Zaciski nowe? Jeżeli używki to uszczelki do wymiany, nieważne że latały czy chodziły. Twoje są aż tak zniszczone? Czy po prostu wstawiasz całość kompletną żeby się nie bawić?
JAKA NAZWA TAKA JAZDA
- mictom
- klepacz
- Posty: 765
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Dmuchałem sprężonym powietrzem, przewody drożne, w lewym zacisku jeden tłoczek ciężko wychodził, ale wszystkie wyjąłem rękami.Sworzeń pompy hamulcowej ma lekkie luzy(tłoczki ok.). Mocze zaciski, wieczorem będę czyścił.
Zaciski, tarcze, korpus pompy zostają. Wstawię zestaw naprawczy pompy, stalowy oplot, zestaw naprawczy zacisków i nowe klocki
Zaciski, tarcze, korpus pompy zostają. Wstawię zestaw naprawczy pompy, stalowy oplot, zestaw naprawczy zacisków i nowe klocki
- orzeł
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Hehe i to wystarczy w zupełności. Sworznie- czyli sruby na klamce? Jak wyczyscisz wszystko po prostu dokręć trochę mocniej ale na tyle żeby swobodnie klamka się zginała, kontra od dołu i powinno latać. Ja niestety nie mam tej śruby oryginalnej za to patent futurystyczny:D
JAKA NAZWA TAKA JAZDA
- mictom
- klepacz
- Posty: 765
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Przeglądam te zestawy naprawcze i zastanawiam się po co jest ta pokładka koło segera, fabrycznie nie ma takiego czegoś http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pomp ... 81228.html
- orzeł
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Za podkładką zakładasz pierścień. Czyli sprezyna, tłoczek,podkladka-pierścień i pierścień zegera
JAKA NAZWA TAKA JAZDA
- orzeł
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Jeśli rozebrałeś pompę to pewnie stary wyleci. Zwróć uwagę czy obydwa zestawy naprawcze sa takie same w RC 36 I różnią się. O ile pamiętam, zestaw z podkładka jest od sprzęgła. Ale na bank nie wiem jak jest w manualu. W lumi jak szukasz to prędzej się człowiek domyśli
JAKA NAZWA TAKA JAZDA
- mictom
- klepacz
- Posty: 765
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Mam rozebrane wszystko na stole, tłoczki w pompie są w bardzo dobrym stanie, o ironio! w zacisku tak samo. Masz rację, zajrzałem do serwisówki i faktycznie od strony sprzęgła przed segerem wchodzi właśnie "ta" podkładka. Co ciekawe, niektóre zestawy naprawcze takie jak all balls, mają w zestawie, tylko nowy seger, tłoczki i gumkę przeciwpyłową.
Oryginalnie seger jest dość obszerny, a te zestawu naprawczego to jakaś cienizna i może dlatego przed niego trzeba dawać podkładkę?
Oryginalnie seger jest dość obszerny, a te zestawu naprawczego to jakaś cienizna i może dlatego przed niego trzeba dawać podkładkę?
- orzeł
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Tłoczki będą w dobrym stanie, jak najbardziej. Nawet w bardzo dobrym po wyczyszczeniu. Przyjrzyj się o-ring om pyłowym. Cienkie pewnie mają wyszczerbione ranty dwóch naciec. Nie wiem czy to piszę po polsku, bardziej hebrajskim podlatuje. Może się domyslisz pierwszy oring masz na 90% już do wymiany, to on powoduje takie numery. Nowe są sprężyste spełniają rolę co ważne swobodnie pracuje w nich cylinderek. Pamiętaj o dobrze ułozonym kole jak będzie finisch. Jest jeszcze mały myk który może doprowadzać do odpowietrzania przez całą noc, mianowicie niedokrecone koncowki przewodów klucz pt12. Niedokrecenie objawia się malutkimi pecherzykami powietrza. Raz tak odpowietrzalem i sen mnie złapał. Aha ja przetarłem podkladki na drobnym plaskim pilniku. Pocierając lekko podkladke o pilnik cos jak palc...; ) trzym się:)):D
JAKA NAZWA TAKA JAZDA
- orzeł
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Tłoczki będą w dobrym stanie, jak najbardziej. Nawet w bardzo dobrym po wyczyszczeniu. Przyjrzyj się o-ring om pyłowym. Cienkie pewnie mają wyszczerbione ranty dwóch naciec. Nie wiem czy to piszę po polsku, bardziej hebrajskim podlatuje. Może się domyslisz pierwszy oring masz na 90% już do wymiany, to on powoduje takie numery. Nowe są sprężyste spełniają rolę co ważne swobodnie pracuje w nich cylinderek. Pamiętaj o dobrze ułozonym kole jak będzie finisch. Jest jeszcze mały myk który może doprowadzać do odpowietrzania przez całą noc, mianowicie niedokrecone koncowki przewodów klucz pt12. Niedokrecenie objawia się malutkimi pecherzykami powietrza. Raz tak odpowietrzalem i sen mnie złapał. Aha ja przetarłem podkladki na drobnym plaskim pilniku. Pocierając lekko podkladke o pilnik cos jak palc...; ) trzym się:)):D
JAKA NAZWA TAKA JAZDA
- mictom
- klepacz
- Posty: 765
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Tak jak mówisz, wizualnie uszczelki/tłoczki i inne elementy gumowe są w dobrym stanie, ale technicznym już nie bardzo, bo tłoczki ( zwłaszcza w lewym zacisku) jednak mają lekkie oznaki przytarć/zatarć. W pompie hamulca też widać czarny nalot z wytartej gumy, tam gdzie tłoczek zawraca.
Co do dokręcania oczek, klucza dyno się jeszcze nie dorobiłem, ale w zimie jest w planach, bo mam tendencje do wkręcania za mocno. Z nowymi przewodami Hela powinny być podkładki.
Co do dokręcania oczek, klucza dyno się jeszcze nie dorobiłem, ale w zimie jest w planach, bo mam tendencje do wkręcania za mocno. Z nowymi przewodami Hela powinny być podkładki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- orzeł
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Co do tłoczków, kiedy nie mają wyraznych uszkodzeń można je przetrzeć, gabka do garów ma drugą stronę owłosioną, może tym...? Ja tarłem delikatnie papierem 3000. Dokładnie nie widzę na foto ale kwalifikują się do montażu ponownie. Jeżeli masz nowe sprawa prosta... popatrz raz jeszcze na rowki w które umieszczasz gumki. Tam zwykle syf siedzi w zaparte.
JAKA NAZWA TAKA JAZDA
- mictom
- klepacz
- Posty: 765
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
W rowkach wyczyściłem ładnie, szczoteczka, wykałaczkami i patyczkami higienicznymi. Właśnie tą gąbką przecierałem tłoczki i fajnie wszystko poschodziło.
- M4NI3K
- Posty: 18
- Rejestracja: pn 05 wrz 2016, 21:40
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piła
Re: CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEDNICH ZACISKÓW W RC36II
Mozesz opisać sposob w jaki bezpieczny sposob wyciagnac tloczek z pompy?
Maniek
GPZ500S '98 >> XJ900 DIVERSION '01
GPZ500S '98 >> XJ900 DIVERSION '01
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości