Kupno samochodu
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Kupno samochodu
Witajcie
Co prawda temat mało motocyklowy ale zblizam sie do zakupu auta. Przegladalem troche u wujka gogle ale opinie czasami sa tak skrajne,ze nie wiadomo co robić.
Poszukuje auta do 20tys ktore jest malo awaryjne a jednoczesnie nie ma silnika 1.2 tylko taki, ktory uciagnie rodzine z gratami na wakacje i jazda bedzie przyjemna oraz w miare ekonomiczna. Poki co patrzylem na audi a6 c5. Wiem ze mamy tutaj paru dobrych mechanikow ktorzy wiedza o tym temacie wiele. Na pewno kilka osob ma auta ktore spelniaja te kryteria.
Pomozcie w wyborze
Pzdr
P.s. nie wiem jeszcze czy ma to byc diesel czy benzyna a moze benzyna z lpg. Czekam na propozycje.
Co prawda temat mało motocyklowy ale zblizam sie do zakupu auta. Przegladalem troche u wujka gogle ale opinie czasami sa tak skrajne,ze nie wiadomo co robić.
Poszukuje auta do 20tys ktore jest malo awaryjne a jednoczesnie nie ma silnika 1.2 tylko taki, ktory uciagnie rodzine z gratami na wakacje i jazda bedzie przyjemna oraz w miare ekonomiczna. Poki co patrzylem na audi a6 c5. Wiem ze mamy tutaj paru dobrych mechanikow ktorzy wiedza o tym temacie wiele. Na pewno kilka osob ma auta ktore spelniaja te kryteria.
Pomozcie w wyborze
Pzdr
P.s. nie wiem jeszcze czy ma to byc diesel czy benzyna a moze benzyna z lpg. Czekam na propozycje.
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Kupno samochodu
Dobrze kombinujesz a6c5 2,4 + gaz. Fajne osiągi i spalanie na bardzo przyzwoitym poziomie. Do tego jakość AUDI. Jedyny minus tego modelu to zawieszenie wielowahaczowe które od czasu do czasu trzeba doprowadzić do ładu...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Kupno samochodu
A co powiesz na ta sama wersje tylko quattro? Przyznam ze wolalbym wersje na 4 łapy o ile nie ma tam innych wad...
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Kupno samochodu
Hej,akurat mam takowe z tym silnikiem 2.4 ale bez gazu.osiągi są ok,autko swoje waży ale sobie radzi,co do zawieszenia to nie ma tragedii,zła opinia bierze się ze złego montażu tego zawieszenia i wybory najtańszych części,u mnie siedzi jeszcze fabryczne może dla tego że auto jest z niemiec,może nie fabryczne ale oryginalne bo są znaczki na nim.dużo miejsca w środku i komfortowe.jakość wykonania jest na 5.z minusów to przednie błotniki które atakuje ruda mimo ocynku i drzwi,potrafi wyjść spod dolnych listew.olo pisze:Dobrze kombinujesz a6c5 2,4 + gaz. Fajne osiągi i spalanie na bardzo przyzwoitym poziomie. Do tego jakość AUDI. Jedyny minus tego modelu to zawieszenie wielowahaczowe które od czasu do czasu trzeba doprowadzić do ładu...
Co do kosztów eksploatacji,wymieniałem rozrząd koszt części to 700 po znajomości,sam wymieniałem także zaoszczędziłem 200 zł bo tyle powiedział znajomy,trzeba ściągać cały przód no i wiadomo,po zakupie oleje,filtry.Ogólnie autko fajne i jestem zadowolony.
Co do napędu na 4 koła,nie ma tam żadnych wad i szkoda że ja nie mam takiego w swojej.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Kupno samochodu
Jak wyglada u Ciebie spalanie?
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
- ZioLek-82-
- klepacz
- Posty: 574
- Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łochów
Re: Kupno samochodu
Auto faktycznie przyzwoite ale sprawdź dobrze zawieszenie przy oględzinach. Tak jak pisze OLO jest wielowahaczowe a dobrej jakości elementy kosztują sporo.
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Kupno samochodu
W sumie to nigdy nie liczyłem,ale tak z obserwowania po tym jak tankuje to myślę że 10-14 mieszanej jazdy,w trasie jak wracałem z Niemiec miałem uwalony termostat ale tak koło 8,5-10 litrów,w zależności oczywiście od nogi.Za gaz powiedział mi koleś 3 tyś a że mało jeżdże autem to narazie nie zakładam,jak go kupiłem w lutym w tamtym roku w niemczech zrobiłem 8 tyś to wole dołożyć do VFR lub XX-a .
Ostatnio zmieniony ndz 03 lip 2016, 12:46 przez Buła, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Kupno samochodu
te zawieszenie maja jeszcze audi a4,Passaty b5.Lemforder który szedł fabrycznie kosztuje 1600 zł na allegro,nie jest to mało,ogólnie ceny zaczynają się od 450 za chińskiego Krafta i inne wynalazki.ZioLek-82- pisze:Auto faktycznie przyzwoite ale sprawdź dobrze zawieszenie przy oględzinach. Tak jak pisze OLO jest wielowahaczowe a dobrej jakości elementy kosztują sporo.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Kupno samochodu
Co do diesli w tej budzie za dużego wyboru niema,2.5 tdi nie ma dobrej opinie chyba że z ostatniego wypustu.1.9 TDI,trochę muł do tej budy.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
-
- teksciarz
- Posty: 158
- Rejestracja: sob 31 mar 2012, 11:30
- Imię: Andrzej
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Stare Pole/DK-22
Re: Kupno samochodu
Cześć.
Na zawieszenie przednie wydaje się tysiąc złotych (przyzwoite części + robocizna ze zbieżnością) i na dwa lata masz spokój. Chyba, że w coś przydzwonisz
Ogólnie fajny dół ma silnik. Do "wyścigów" się nie nadaje. Pomimo ciekawego dźwięku, auto sprawia wrażenie ociężałego jeśli chodzi o sprinty. To tylko moja subiektywna opinia. Każdy woli co innego
Spalanie (nie wiem jak quatro) benzyny 9-14 . Poniżej dychy nie schodzi przy dynamicznej jeździe.
Na zawieszenie przednie wydaje się tysiąc złotych (przyzwoite części + robocizna ze zbieżnością) i na dwa lata masz spokój. Chyba, że w coś przydzwonisz
Ogólnie fajny dół ma silnik. Do "wyścigów" się nie nadaje. Pomimo ciekawego dźwięku, auto sprawia wrażenie ociężałego jeśli chodzi o sprinty. To tylko moja subiektywna opinia. Każdy woli co innego
Spalanie (nie wiem jak quatro) benzyny 9-14 . Poniżej dychy nie schodzi przy dynamicznej jeździe.
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Kupno samochodu
Dobra a co powiecie na przyklad na saaba 93? Ewentualnie inny konkurent dla a6? Czy jest to na tyle dobre auto ze nie ma sensu szukac?
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Kupno samochodu
Z tego co się orientuje to w Saabie siędzą oplowskie silniki i dużo części jest z opla.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- dixon
- klepacz
- Posty: 550
- Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
- Imię: rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: grójec
Re: Kupno samochodu
Osobiście wolałbym o wiele bardziej audi pod każdym względem od saaba 93, jeszcze do tego w quattro to już ideał, choć ciężko znaleźć. Jako alternatywę to ciężko coś proponować, poza tym pozostaje kwestia czy chcesz auto w dieslu czy pb, pb+lpg. Wiele zależy ile jeździsz i gdzie.Jak audi, to dawaj vin jak coś upatrzysz Emils na pw;)
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
- Falcon
- pisarz
- Posty: 307
- Rejestracja: wt 11 wrz 2012, 21:39
- Imię: Artur
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Kupno samochodu
Nie z Opla tylko z Fiata - 1,9 JTD 16V 150KM - usuwasz klapki z kolektora i masz święty spokój. Jeden z najlepszych silników na świecie.Tak samo JTD 8V 120 km - tu nie robisz nicc bo nie ma klapek . Problemem sa skrzynie biegów 6 biegowe bo to gówno jest oplowskie i padaja w nich łożyska bo ma za mało oleju fabrycznie wlane.Buła pisze:Z tego co się orientuje to w Saabie siędzą oplowskie silniki i dużo części jest z opla.
Fiu,fiu zaszczekał kot Filemon
- skoch84
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 26 gru 2009, 23:05
- Imię: Staszek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gniezno
Re: Kupno samochodu
wypowiem się jako użytkownik Saaba 9-3 2,0 Turbo benzyna.
Saab porusza się bardzo zwinnie mimo swojej wagi (około 1500 kg) Skrzynia 5 biegowa jest bardzo długa i na początku trochę trzeba się do niej przyzwyczaić (np przy prędkości 100 km/h na 5 biegu mam około 2000 rpm). Zaleta: spalanie w trasie na poziomie 7-8 litrów i w mieście 8-10 litrów. Osiągami się nie przejmujemy bo autko ciągnie od samego dołu np maksymalny moment obrotowy uzyskuje już od trochę ponad 2000 rpm i trzyma do końca (przypominam, że mówimy o silniku benzynowym). Sztywne zawieszenie i skrętna tylna oś dają niesamowitą frajdę w zakrętach i ból zębów na dziurawej drodze. Wzorowe zabezpieczenie antykorozyjne po roku 2002.
Teraz trochę wad: silnik ma chyba tylko jedną, zdarza się, że padają łyżwy i napinacze od łańcuszka wałków balansujących. Teoretycznie niczym poważnym to nie grozi, ale naprawa jest krótko mówiąc kłopotliwa. Konsola środkowa i przyciski fabrycznie zostały pokryte taką jakby gumą (VW i Audi też to stosowały) jak ktoś ma długie paznokcie łatwo tą gumę uszkodzić (przy zakupie Saaba nie sugerujcie się wytartymi przyciskami, jak ktoś nie dba lub czyści kokpit chemią farba potrafi zejść bardzo szybko). Mogłoby być trochę więcej miejsca na tylnej kanapie.
Podsumowując: super silnik i zawieszenie (z przodu McPherson z tyłu wielowahacz), wygodne, dobrze wyciszone i super wyposażone auto. Z wad: materiały wykończeniowe, trochę brakuje miejsca na tylnej kanapie, niektóre nietypowe części są naprawdę drogie (reflektory ksenon, wzmacniacze radia spod siedzenia i z bagażnika, uchwyt na kubek, panele radia zwłaszcza w najbogatszej wersji ICM 3. To lepiej by się nie psuło), za to części mechaniczne są naprawdę za rozsądną cenę.
Saab porusza się bardzo zwinnie mimo swojej wagi (około 1500 kg) Skrzynia 5 biegowa jest bardzo długa i na początku trochę trzeba się do niej przyzwyczaić (np przy prędkości 100 km/h na 5 biegu mam około 2000 rpm). Zaleta: spalanie w trasie na poziomie 7-8 litrów i w mieście 8-10 litrów. Osiągami się nie przejmujemy bo autko ciągnie od samego dołu np maksymalny moment obrotowy uzyskuje już od trochę ponad 2000 rpm i trzyma do końca (przypominam, że mówimy o silniku benzynowym). Sztywne zawieszenie i skrętna tylna oś dają niesamowitą frajdę w zakrętach i ból zębów na dziurawej drodze. Wzorowe zabezpieczenie antykorozyjne po roku 2002.
Teraz trochę wad: silnik ma chyba tylko jedną, zdarza się, że padają łyżwy i napinacze od łańcuszka wałków balansujących. Teoretycznie niczym poważnym to nie grozi, ale naprawa jest krótko mówiąc kłopotliwa. Konsola środkowa i przyciski fabrycznie zostały pokryte taką jakby gumą (VW i Audi też to stosowały) jak ktoś ma długie paznokcie łatwo tą gumę uszkodzić (przy zakupie Saaba nie sugerujcie się wytartymi przyciskami, jak ktoś nie dba lub czyści kokpit chemią farba potrafi zejść bardzo szybko). Mogłoby być trochę więcej miejsca na tylnej kanapie.
Podsumowując: super silnik i zawieszenie (z przodu McPherson z tyłu wielowahacz), wygodne, dobrze wyciszone i super wyposażone auto. Z wad: materiały wykończeniowe, trochę brakuje miejsca na tylnej kanapie, niektóre nietypowe części są naprawdę drogie (reflektory ksenon, wzmacniacze radia spod siedzenia i z bagażnika, uchwyt na kubek, panele radia zwłaszcza w najbogatszej wersji ICM 3. To lepiej by się nie psuło), za to części mechaniczne są naprawdę za rozsądną cenę.
Almera N15 GA14DE '98
Honda VFR 750 RC36I '91
Honda VFR 750 RC36I '91
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości