Temat z palącym alternatorem jest dość znany. Mnie tez to spotkało i z ciekawości dowiedziałem się jak BMW-u w GS-800 rozwiązało podobny problem.
Brachol takową maszynę ujeżdża i niedawno przy jakieś konserwacji dopatrzył się, że jego alternator również wygląda słabo
Jeden z forumowiczów napisał, że BMK-a zna problem i w tej maszynie od 2010 roku zmieniła rotor. Wcześniej był on pełny tak jak w VFR-ce.
Obecnie nowy rotor ma 6 otworów aby olej miał lepszą możliwość cyrkulacji.
Zdjęcie poniżej pokazuje rotory przed 2010 i po 2010 roku.
Idąc tym tokiem myślenia zaczołem się zastanawiać czy aby nie poprawić inżynierów Hondy i nie skopiować rozwiązania z BMW-u.
Myślę nad zrobieniem 6 otworów fi10 lub fi 12mm.
Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia w tym temacie lub jakieś inne wskazówki lub uwagi?
Myślę że mogłoby to zadziałać.
chłodzenie alternatora
- Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
chłodzenie alternatora
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: chłodzenie alternatora
Moze mi sie wydaje ale dobrze by bylo jakby rotor byl idealnie wywazony. Jak zrobisz sam otwory moze byc slabo...
- Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: chłodzenie alternatora
Też się bardzo obawiam wiercenia, że pojawi się konieczność wyważania, jak pojawi się jakieś bicie i łożysko nawali to dopiero będzie problem.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
- Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: chłodzenie alternatora
okazuje się, że rotor w Vtecu jest już owiercony.
To jest poprostu ścierwo inżynierskie skoro się tak pali gorzej niż Ducat, brak słów.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Re: chłodzenie alternatora
nie pali sie sam , tylko przez kiepski odbior pradu - mi sie spalil , ale mialem juz posniedziale styki w instalacji i 1 glowny ( chyba) bezpiecznik z obudową robil za spory rezystor, malo pradu przekazywal dalej , a sam sie prawie stopil z obudową..ladowania prawie nie bylo , do tego mialem zwarcie na celach w akumulatorze -calosc naprawde mocno go obciazyla
elektryka w VFR i chyba w wielu starszych juz Hondach ,wymaga co jakis czas dokladnego przegladu .
elektryka w VFR i chyba w wielu starszych juz Hondach ,wymaga co jakis czas dokladnego przegladu .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości