Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
Moc na silniku, a moc na kole nie zmienia się przez przełożenie tylnego koła. Różnica między tymi dwoma parametrami wynika jedynie ze strat przeniesienia napędu.
Przełożenie przeniesienia napędu na wpływ tylko na 2 parametry. Prędkość i moment obrotowy. To działa w ten sam sposób jak zmiana "biegów" w skrzyni biegów tylko, że to jest przełożenie stałe, które zmieniamy poprzez ręczną zmianę zębatek.
Przełożenie przeniesienia napędu na wpływ tylko na 2 parametry. Prędkość i moment obrotowy. To działa w ten sam sposób jak zmiana "biegów" w skrzyni biegów tylko, że to jest przełożenie stałe, które zmieniamy poprzez ręczną zmianę zębatek.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
Nie wiem o co Ci chodzi , wiec za pewne o pieniądze
Jaka prędkość masz na myśli? Motocykla obrotowa?
Moc na kole, a moc silnika to nie tylko straty w przeniesieniu napędu, ale i przełożenia (skrzynia biegów) Wiec tak, dla vfr:
- przełożenie pierwotne to 1,939
- biegu 1 to 2,846
- biegu 2 to 2,062
- biegu 3 to 1,631
- biegu 4 to 1,333
- biegu 5 to 1,153
- biegu 6 (nadbiegu) to 1,035
Jaka prędkość masz na myśli? Motocykla obrotowa?
Moc na kole, a moc silnika to nie tylko straty w przeniesieniu napędu, ale i przełożenia (skrzynia biegów) Wiec tak, dla vfr:
- przełożenie pierwotne to 1,939
- biegu 1 to 2,846
- biegu 2 to 2,062
- biegu 3 to 1,631
- biegu 4 to 1,333
- biegu 5 to 1,153
- biegu 6 (nadbiegu) to 1,035
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
no to kto podsumuje, 47-49z zwiększy przyśpieszenie i "zrywność" cudaka a obniży prędkość maks. tak mam to rozumieć ?
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
Magik. Ale po co komu pokazujesz te przełożenia? Przełożenie w skrzyni biegów nie ma wpływu na moc czy to na silniku czy na kole! Mylisz pojęcie mocy i momentu obrotowego. Moc jest wprost proporcjonalna do iloczynu mocy i prędkości obrotowej, które są do siebie odwrotnie proporcjonalne w zależności od zmiany przełożenia w skrzyni !
Na szybko znalezione tłumaczonko w Internecie, bo nie chce mi się tutaj wywodu z SiC pisać
http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html
W skrócie. Zmieniając przełożenie czy to w skrzyni biegów, czy to przełożenie główne na układzie napędowym (zębatki) regulujesz tylko maksymalne prędkości obrotowe koła na każdym z biegów (v-max mówiąc kolokwialnie) i moment obrotowy (zrywność). Jeśli dasz większą zębatkę na tył to:
- Moc się nie zmienia (ani to na kole, ani na silniku), bo nie ma to na nią wpływu
- Prędkość maksymalna maleje
- Moment obrotowy na kole rośnie
Na szybko znalezione tłumaczonko w Internecie, bo nie chce mi się tutaj wywodu z SiC pisać
http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html
W skrócie. Zmieniając przełożenie czy to w skrzyni biegów, czy to przełożenie główne na układzie napędowym (zębatki) regulujesz tylko maksymalne prędkości obrotowe koła na każdym z biegów (v-max mówiąc kolokwialnie) i moment obrotowy (zrywność). Jeśli dasz większą zębatkę na tył to:
- Moc się nie zmienia (ani to na kole, ani na silniku), bo nie ma to na nią wpływu
- Prędkość maksymalna maleje
- Moment obrotowy na kole rośnie
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
Ciekawe ??????Vermilion pisze:Moc jest wprost proporcjonalna do iloczynu mocy i prędkości obrotowej
Zgadzam się, ze moc jest stała i nie zmienna, ale dla każdego przełożenia. Mowa o mocy na kole. Jak sprytnie zauważyłeś moc moment i obroty są nierozerwalnie związane. Odwołując się do tego co napisałeś.... tak biegi maja ograniczone v-max, bo to wynika z wykresu mocy i momentu. Na biegu pierwszym potrzebujemy więcej momentu aby ruszyć pokonać wszystkie opory. Teraz popatrz na wykres gdzie jest maksymalny moment obrotowy silnika i jak w tym punkcie ksztautuje się moc.
Pamiętaj, że to skrzynia regoloje toco masz na kolo, bo gdybyś miał stała równa moc na kole na wszystkich biegach, moment by się nie zmieniał.
Mówiąc łopatologicznie moment odpowiada za dynamikę, przyśpieszenie i elastycznosc, natomiast moc odpowiada za maksymalną prędkość. Jest to duże uproszczenie, ale tak to jest mówił Mariusz Max Kolonko
- konrad1f
- pisarz
- Posty: 288
- Rejestracja: śr 29 lut 2012, 00:45
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
to tak duże uproszczenie, że właściwie kłamstwomagik pisze:
Mówiąc łopatologicznie moment odpowiada za dynamikę, przyśpieszenie i elastycznosc, natomiast moc odpowiada za maksymalną prędkość. Jest to duże uproszczenie, ale tak to jest mówił Mariusz Max Kolonko
za przyspieszenie odpowiada moment obrotowy przyłożony do tylnego koła czyli moc silnika dostarczony przez odpowiednie przełożenie
zakładając, że mielibyśmy idealną bezstopniową skrzynię która potrafiła by utrzymywać cały czas określoną prędkość obrotową silnika to motocykl przyspieszy sprawniej przy obrotach mocy maksymalnej a nie maksymalnego momentu obrotowego
- konrad1f
- pisarz
- Posty: 288
- Rejestracja: śr 29 lut 2012, 00:45
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
tego nie trzeba rozumieć - to oczywistearcinkk pisze:no to kto podsumuje, 47-49z zwiększy przyśpieszenie i "zrywność" cudaka a obniży prędkość maks. tak mam to rozumieć ?
tak samo, że jeśli będzie próbował jeździć z podobnymi prędkościami jak teraz (przed zmianą przełożenia) to zwiększysz zużycie paliwa, będziesz jeździł na wyższych obrotach, będziesz częściej maglował przełożeniami co pewnym czasie (zwłaszcza jeśli będziesz motocykl używał także wycieczkowo) będzie Cię denerwowało. Do jazdy po samym mieście + jakieś próby stuntu/gymkhana może być OK. Ale jak chcesz ćwiczyć szybkie gumy to wg. mnie nie ma sensu zmieniać przełożenia. 800Fi i tak dobrze z dwójki idzie na kapcia przy standardowych przełożeniach.
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
idzie idzie, ale raczej chodzi mi urozmaicenie tej zabawy druga zabawke mam wycieczkową z vfr chce poeksperymentować , wiem już żę 55z i 58z wejdzie tylko teraz sprawa łańcucha jest praktycznie nowy wiec nie bede zmieniał tylko gdzie dokupić najlepiej ogniwa i przerobić samemu . Dopiero co sie ucze wiec prosze o wyrozumiałaść
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
W jaki sposób chcesz zmieścić tam 55/58z ? Kumpel właśnie będzie ogarniał z mojej powypadkowej VFR 800Fi Stunt psa i póki co jedynym sposobem jest chyba cofnięcie na maksimum koła tylnego na mimośrodzie.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
do połowy będzie cofnięta, oglądałem dziś takego cudaka czekam tylko jeszcze na odp co do średnicy. a jak z łańcuchem pocudować ?
- Pawelek_Okrutny
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: pt 06 wrz 2013, 12:28
- Imię: Paweł
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żory
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
ja pie**** wszyscy wiedza o co chodziło koledze tzn chcial powiedzieć ze motor bedzie zrywniejszy a wy sie licytujecie kto jest lepszym doktorem czy inzynierem
rece opadaja
rece opadaja
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
a więc dziś pozbyliśmy sie wszystkiego co niepotrzebne w zabawie, jak już dojdę do tego jak dodawać zdjęcia . a i wciąż nikt nie ma pomysłu nad zębatką i łańcuchem ?
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
Pawelek ale to nie o to chodzi Kolega został już uświadomiony, ale chodzi teraz o to, żeby nie siać fermentu dla potomnych, bo tutaj niezła herezja się szerzy. Do Magika - spójrz we wzory i zależności między mocą o momentem obrotowym. Moc czy to na silniku czy na kole zależy tylko i wyłącznie od tego co się dzieje w silniku! Od zjawisk jakie zachodzą podczas zmiany prędkości obrotowych SILNIKA poprzez jego sprawność ! Moc w skrócie energia uzyskana w określonym czasie !
Moc = (Moment obrotowy x prędkość obrotowa) / 9549.3 (lub 9548.7 i inne), gdzie ta liczba przez którą się dzieli bywa według różnych źródeł ze względu na jej pochodzenie z obliczeń cieplnych silnika spalinowego.
Moment obrotowy natomiast to siła pochodząca ze spalania paliwa, działająca w osi tłoka odniesiona do promienia wykorbień wału. Następnie można to przełożyć na siłę odniesioną do promieni kół zębatych biegów w skrzyni biegów, a na końcu na przekładnię główną (łańcuch i koła zębate), a na samiutkim końcu na promień koła tylnego z oponą. Tutaj prędkość obrotowa tych elementów nie ma najmniejszego znaczenia! To moment obrotowy jest tym co obrót powoduje.
Jeśli zwiększamy prędkość obrotową silnika to przeważnie jego moment obrotowy również rośnie, wynika to z charakterystyki jego działania, osiągów, itd. oczywista oczywistość A więc i MOC silnika również rośnie gdyż cały iloczyn rośnie!
Inaczej to działa w przypadku mocy na kole! Ponieważ jeżeli zmieniamy przełożenie w skrzyni biegów, np. z biegu 2 na 3 - to zmniejszamy tym samym moment na kole końcowym, ale za to zwiększamy prędkośc obrotową. Te wartości zmieniają się ODWROTNIE PROPORCJONALNIE do siebie. Iloczyn (a więc moc) tych dwóch wartości cały czas jest ten sam, ale zmieniają się tylko te 2 wartości! To samo tyczy się zmiany przełożenia przekładni głównej (łańcuch, zebatki) ! Moc na każdym biegu, czy przełożeniu końcowym zebatek jest ciągle TAKA SAMA. Zmieniają się tylko prędkości obrotowe i moment obrotowy na kole!
Jeszcze raz, czytaj to: http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html
Moc = (Moment obrotowy x prędkość obrotowa) / 9549.3 (lub 9548.7 i inne), gdzie ta liczba przez którą się dzieli bywa według różnych źródeł ze względu na jej pochodzenie z obliczeń cieplnych silnika spalinowego.
Moment obrotowy natomiast to siła pochodząca ze spalania paliwa, działająca w osi tłoka odniesiona do promienia wykorbień wału. Następnie można to przełożyć na siłę odniesioną do promieni kół zębatych biegów w skrzyni biegów, a na końcu na przekładnię główną (łańcuch i koła zębate), a na samiutkim końcu na promień koła tylnego z oponą. Tutaj prędkość obrotowa tych elementów nie ma najmniejszego znaczenia! To moment obrotowy jest tym co obrót powoduje.
Jeśli zwiększamy prędkość obrotową silnika to przeważnie jego moment obrotowy również rośnie, wynika to z charakterystyki jego działania, osiągów, itd. oczywista oczywistość A więc i MOC silnika również rośnie gdyż cały iloczyn rośnie!
Inaczej to działa w przypadku mocy na kole! Ponieważ jeżeli zmieniamy przełożenie w skrzyni biegów, np. z biegu 2 na 3 - to zmniejszamy tym samym moment na kole końcowym, ale za to zwiększamy prędkośc obrotową. Te wartości zmieniają się ODWROTNIE PROPORCJONALNIE do siebie. Iloczyn (a więc moc) tych dwóch wartości cały czas jest ten sam, ale zmieniają się tylko te 2 wartości! To samo tyczy się zmiany przełożenia przekładni głównej (łańcuch, zebatki) ! Moc na każdym biegu, czy przełożeniu końcowym zebatek jest ciągle TAKA SAMA. Zmieniają się tylko prędkości obrotowe i moment obrotowy na kole!
Jeszcze raz, czytaj to: http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
Adam poczytaj moje wszystkie posty w tym temacie, sam na poprzedniej stronie napisałem, ze moc się nie zmieni. Wiec czytaj ze zrozumieniem. Natomiast diabeł tkwi w szczegółach... jak masz możliwość obejrzeć sobie hamownie silnikową i hamownie podwoziowa oraz zrobić na nich pomiary tego samego sprzęta to zobaczysz namacalnie o czym ja mówię. Tak w tworu moc na kole to moc silnika pomniejszona o sprawność jej przekazania przez napęd. W praktyce nawet rodzaj ogumienia ma znaczenie. Świetnie to wychodzi na oponach zimowych i letnich w aucie.
Sam piszesz o związku mocy, momentu i prędkości obrotowej. Potem go negujesz.... Ja się stale tu odnoszę do przypadku (jak wyżej pisałem) ze stała prędkością obrotowa bo to charakteryzuje najlepiej obie zależności. Wiec jeśli zmniejszymy moment, przy stałej prędkości....? No właśnie patrząc też na styk opon z aswaltem pamiętaj, ze droga jest dluzsza więc pedkosc obrotowa mniejsza, za to promień większy, ale czy te wartości wyrównają się.....?
Myślę, ze jak odpowiesz sobie na te pytania to zrozumiesz o czym mowie, bo te zmiany mocy nie są jakieś znowu ogromne, że nagle tracimy 50KM. Natomiast rzy stałej mocy generowanej przez silnik zależnie od przełożenia skrzyni i sprawności wielu mechanizmów tracimy na zdolności wykonania pracy w jednostce czasu.
W ogóle to co piszesz o tym skąd się bierze moment jest mega uproszczeniem. Nie sądzę aby większość tutaj interesowała kaloryczność benzyny, energia jej wybuchu objętość komory itd. Podsumowując mam nadzieje, że tym razem się zrozumieliśmy, a szczegóły możemy obgadać przy piwie jak się wykurujesz
PS pamiętaj oprócz wszystkich mądrych wzorów z Wikipedii, że moc to praca w jednostce czasu. I teraz ważne co jest pracą, a no dla silnika to jest ruch tłoka od GPZ do DPZ, a dla koła praca co jest
....? No właśnie Wiec może teraz zrozumiesz o czym piszę.
Milo podyskutować o poważnych rzeczach, ale mnie się juz nie chcę.
Sam piszesz o związku mocy, momentu i prędkości obrotowej. Potem go negujesz.... Ja się stale tu odnoszę do przypadku (jak wyżej pisałem) ze stała prędkością obrotowa bo to charakteryzuje najlepiej obie zależności. Wiec jeśli zmniejszymy moment, przy stałej prędkości....? No właśnie patrząc też na styk opon z aswaltem pamiętaj, ze droga jest dluzsza więc pedkosc obrotowa mniejsza, za to promień większy, ale czy te wartości wyrównają się.....?
Myślę, ze jak odpowiesz sobie na te pytania to zrozumiesz o czym mowie, bo te zmiany mocy nie są jakieś znowu ogromne, że nagle tracimy 50KM. Natomiast rzy stałej mocy generowanej przez silnik zależnie od przełożenia skrzyni i sprawności wielu mechanizmów tracimy na zdolności wykonania pracy w jednostce czasu.
Jak byś przeczytał co Arnold wrzucił to byś nie pisał o obliczeniach cieplnych. Tak się składa, ze zajmuje się tym na godzien tylko w większych silnikach i nie tylko i mogę Ci tu zrobić bilans energii od strony paliwa lub jak wolisz od strony silnika.Vermilion pisze:Moc = (Moment obrotowy x prędkość obrotowa) / 9549.3 (lub 9548.7 i inne), gdzie ta liczba przez którą się dzieli bywa według różnych źródeł ze względu na jej pochodzenie z obliczeń cieplnych silnika spalinowego.
W ogóle to co piszesz o tym skąd się bierze moment jest mega uproszczeniem. Nie sądzę aby większość tutaj interesowała kaloryczność benzyny, energia jej wybuchu objętość komory itd. Podsumowując mam nadzieje, że tym razem się zrozumieliśmy, a szczegóły możemy obgadać przy piwie jak się wykurujesz
PS pamiętaj oprócz wszystkich mądrych wzorów z Wikipedii, że moc to praca w jednostce czasu. I teraz ważne co jest pracą, a no dla silnika to jest ruch tłoka od GPZ do DPZ, a dla koła praca co jest
....? No właśnie Wiec może teraz zrozumiesz o czym piszę.
Milo podyskutować o poważnych rzeczach, ale mnie się juz nie chcę.
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
Nie było mnie parę dni a tu temat aż kipi.
Oczywiście pomyłka z mojej strony. Chodziło mi o moment. Więc sorki.
Oczywiście pomyłka z mojej strony. Chodziło mi o moment. Więc sorki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości