Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
Witam jako nowy członek wypada się przedstawić. Jestem Marcin i posiadam jako drugi motor Honde VFR 750 która orginalny to ma chyba tylko silnik i żebatki. Czy ma ktoś doświadczenie w przerabianiu napędu - chodzi mi tu o zmiane tyłu na 47z abo na pizze. i łancuch samemu rozkuwać ? niepotrzebna mi predkosc v-max 240 tylko duza moc na tylnie koło.
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
Witaj.... a co masz jako pierwszy?
Zmiany zębatki przy monowahaczu mogą być niemożliwe (ograniczone miejsce), to tak po pierwsze, a po drugie nawet jak wstawisz na tył 104 zęby to moc będzie taka sama
Pozdro
Zmiany zębatki przy monowahaczu mogą być niemożliwe (ograniczone miejsce), to tak po pierwsze, a po drugie nawet jak wstawisz na tył 104 zęby to moc będzie taka sama
Pozdro
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
jaki masz ten model VFR? 47 zębów powinno się zmieścić na monowahaczu - ale najlepiej zmierzyć średnice i przymiarować do koła.
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
jako pierwszy cbr 600f a druga to vfr 750 rc36 , no tak magik moc będzie ta sama, mysle że dobrze wiesz o co mi chodziło.
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
Magik owszem moc silnika zostaje ale ilość km mierzonych na kole się zmieni więc jak najbardziej ma to sens.
- firemanek1972
- zadomowiony
- Posty: 66
- Rejestracja: pn 15 sie 2011, 17:56
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
A że tak zapytam skąd się wezmą te dodatkowe kuce po zmianie zębatki na kole, jeżeli silnik nadal produkuje tę samą moc? Przełożenie owszem, zmieni się zasadniczo, gdybyś napisał o momencie obrotowym na kole, to mógłbym to jeszcze kupić. Rozwiń tę myśl bom ciekaw...pzdr.Jacko pisze:Magik owszem moc silnika zostaje ale ilość km mierzonych na kole się zmieni więc jak najbardziej ma to sens.
"To są pańskie prywatne koncepcje!"
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
To poczytaj jak się liczy moc w silnikach spalinowych.
- firemanek1972
- zadomowiony
- Posty: 66
- Rejestracja: pn 15 sie 2011, 17:56
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
Arnold! Co do tego tematu wniósł Twój post i tekst w stylu "wiem, ale nie powiem"? Chcesz mieć dwójkę z przodu w ilości postów? Prosiłem o rozwinięcie myśli kolegi w temacie w którym on zapewne posiada większą wiedzę niż ja...Arnold pisze:To poczytaj jak się liczy moc w silnikach spalinowych.
"To są pańskie prywatne koncepcje!"
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
a od której strony chcesz liczyć bo można od strony powietrzno paliwowej lub od strony wału korbowego. Nie wiem określ co chcesz liczyć.... Raczej nie sądzę, żeby w silnikach spalinowych było inaczej niż w całej fizyce. Chyba że przejdziemy do fizyki relatywistycznej gdzie ciężko o jednoznaczne odniesienie się do czasu.Arnold pisze:To poczytaj jak się liczy moc w silnikach spalinowych.
Z resztą kolejny raz nie chce mi się tego wałkować.................. Skończę na tym: moc silnika pozostanie taka sama, moc przekazywana na koło się zmieni (zmniejszy), za to zwiększy się moment na kole. Z racji tego że obie charakterystyki są nierozerwalnie ze sobą powiązane.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
Dobrze, przepraszam, że się odezwałem. Napiszę tylko tyle. P[W]≈n[obr/min]*M[Nm]/9549,3 i że Magik ma rację, że moc zmaleje, a moment wzrośnie.
Ostatnio zmieniony pt 25 lip 2014, 15:38 przez Arnold, łącznie zmieniany 1 raz.
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
chyba nie do mnie :P:PArnold pisze:Dobrze, przepraszam, że się odezwałem
ja tylko jestem ciekaw skąd wziąłeś ten współczynnik inżynierski, bo nie wiem czy dobrze myśle a sprawdzać mi się teraz tego nie chce.Arnold pisze:/9549,3
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
nie jestem fizykiem ale tak na chłopski rozum- moc sie nie może zmienić- tylko tak jak magik pisał- moment na tylnym kole może się zmienić. Mój brat jest doktorem fizyki więc jak chcecie to jutro powiem zeby to dokładnie poobliczał i bedzie jasność
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
Dzięki za link Arnold choć mnie się tam jednostki nie podobają bo do podstawienia dają kilowaty, tymczasem na początku wstawiają i obliczają dla 1000kW. Powinno się liczyć w jednostkach podstawowych albo po prostu wstawić 1 dla kW i wtedy końcowy wzór miałby słuszność. Pachnie mi to niedbalstwem ale nie będę się nad tym onanizował.
Wracając.... Moc nie wzrośnie. Moc silnika bez ingerencji nie wzrośnie na 100000000% tu chyba jesteśmy zgodni. Moc przekazywana na koło może wzrosnąć, gdy zmniejszymy straty w ukladzie przekazania napędu. Ciężko dołożyć jakieś konie
Natomiast odwołując się do cytowanego.... Łańcuch działa na tylna zebatke z jakąś silą F. Zwiększając średnicę czyli R otrzymujemy wzrost momentu. Idąc dalej zwiększając zebatke wzrasta (wydłuża się) droga jaką pokonuje łańcuch po tej zebatce (wirtualny/dowolny punkt na zębatce), a co za tym idzie zmniejsza się prędkość obrotowa.
Kto nie wierzy to na rower i przerzutki zmienić, można kręcić jak szalony a poruszamy się jak ślimak.
Więc reasumując.... Moc na kole pozostaje bez zmian, zgodnie ze wzorem że P=M*ω.
Wracając.... Moc nie wzrośnie. Moc silnika bez ingerencji nie wzrośnie na 100000000% tu chyba jesteśmy zgodni. Moc przekazywana na koło może wzrosnąć, gdy zmniejszymy straty w ukladzie przekazania napędu. Ciężko dołożyć jakieś konie
Natomiast odwołując się do cytowanego.... Łańcuch działa na tylna zebatke z jakąś silą F. Zwiększając średnicę czyli R otrzymujemy wzrost momentu. Idąc dalej zwiększając zebatke wzrasta (wydłuża się) droga jaką pokonuje łańcuch po tej zebatce (wirtualny/dowolny punkt na zębatce), a co za tym idzie zmniejsza się prędkość obrotowa.
Kto nie wierzy to na rower i przerzutki zmienić, można kręcić jak szalony a poruszamy się jak ślimak.
Więc reasumując.... Moc na kole pozostaje bez zmian, zgodnie ze wzorem że P=M*ω.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Stunt i VFR (zębatka, modyfikacje)
Mowa o mocy na kole. Ale z tego co mówisz to masz rację.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości