sprzeglo sie slizga, gdy silnik jest zimny
- musieli
- pisarz
- Posty: 309
- Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
- Imię: Dariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa zone
- Kontakt:
Jest jeszcze jedna opcja. Na rozgrzanym silniku i oponach jadąc na jakimś 3 - 4 biegu, "pacnij po sprzęgle" (lekko wciśnij i puść klamkę - taki delikatny strzał ze sprzęgła) jednocześnie nie puszczając gazu. Jeżeli kończy się sprzęgło to się uślizgnie (obroty pójdą w górę po tym jak ponownie puścisz klamkę sprzęgła).
Jezuuu, nie chcę nikogo urazić ale przecież banalnym jest odróżnienie ślizgającego się sprzęgła od uślizgu tylnej opony....
Jezuuu, nie chcę nikogo urazić ale przecież banalnym jest odróżnienie ślizgającego się sprzęgła od uślizgu tylnej opony....
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA
-
- klepacz
- Posty: 812
- Rejestracja: wt 13 lut 2007, 21:41
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witaj, w zasadzie nie mam watpliwosci co do tego, ze jest to sprzeglo. Nieraz uslizgnalem tylna gumke. To koledzy sugerowali, ze moze to byc oponka. Poteoretyzowac zawsze mozna. Jednak dziwi mnie troche to, ze po 8 tys km sprzeglo sie nie posypalo a objawy sie nie poglebiaja. Lekkie strzaly ze sprzegla nie spowodowaly jego uslizgu tak jak sugerowales. Na A2 z tylnym wiatrem i plecaczkim budzik pokazal 245 takze top speed jest chyba ok. Tak jak pisalem wczesniej generalny przeglad pokaze pewno co i jak. Napisze co i jak po wizycie u doktora.
pozdrawiam
pozdrawiam
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ślizgające się sprzęgło (zużyte) objawia się ślizganiem na wysokim biegu i przy konkretnym odkręcaniu. Nie da się tego zjawiska pomylić z niczym innym - obroty zaczynają gwałtownie rosnąć, a prędkość nie. Sprężyny? Nie sądzę, rozszerzalność przy tych rozmiarach jest znikoma. Proponuje wymyć tarcze i przekładki oraz wymienić olej.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
-
- klepacz
- Posty: 812
- Rejestracja: wt 13 lut 2007, 21:41
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witajcie, no i przeswietlenie u doktora dalo konretne informacje. Nadpalone sa zaciski, ale delikatnie, czyli sprzeglo do wymiany. Dzieki za wasze sugestie. I teraz pytanie, czy testowal ktos z was tarcze i sprezyny z larssona? Czy wam dziala dobrze stronka larssona,bo u mnie niestety padaka. A z kolei w ksiazkowym katalogu brak jest tarcz i sprezyn do rc 46, sa tylko do rc 36. Czy mozliwe jest wlozenie tarcz i sprezyn z rc 36 do rc 46? Czy powinienem sie nastawic jeszcze na jakies koszta?
dzieki i pozdrawiam
dzieki i pozdrawiam
- musieli
- pisarz
- Posty: 309
- Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
- Imię: Dariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa zone
- Kontakt:
Sprzęgło Lucas lub ewentualnie EBC (no chyba, ze stać Cię na OEMowe) i koniecznie przynajmniej na 2 godzinki tarcze do oleju (najlepiej tego samego co masz w silniku) przed złożeniem.
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[quote="Krajan"]musieli, zdradź tą tajemnicę ... "jaki ma cel moczenie tarcz w oleju przed założeniem " ? [/q]
Nie wiem jaki jest sens przez dłuższy czas moczyć sprzęgło w oleju. Wszyscy mechanicy jakich znam przed założeniem nowych tarcz po prostu smarują je odrobinę olejem silnikowym, w zaadzie też trudno jest mi powiedzieć dlaczego. Jestem natomiast pewien w jednej kwestii - przed założeniem nowych tarcz nalezy je dokładnie umyć benzyną ekstrakcyjną. Inaczej niektóre tarcze potrafią sie koszmarnie sklejać i nie pozwalają na normalne odejchanie motocyklem po dłuższym postoju. Praktycznie nie wysprzęgla przy pierwszym wciśnięciu klamki.
PZDR
Nie wiem jaki jest sens przez dłuższy czas moczyć sprzęgło w oleju. Wszyscy mechanicy jakich znam przed założeniem nowych tarcz po prostu smarują je odrobinę olejem silnikowym, w zaadzie też trudno jest mi powiedzieć dlaczego. Jestem natomiast pewien w jednej kwestii - przed założeniem nowych tarcz nalezy je dokładnie umyć benzyną ekstrakcyjną. Inaczej niektóre tarcze potrafią sie koszmarnie sklejać i nie pozwalają na normalne odejchanie motocyklem po dłuższym postoju. Praktycznie nie wysprzęgla przy pierwszym wciśnięciu klamki.
PZDR
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- musieli
- pisarz
- Posty: 309
- Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
- Imię: Dariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa zone
- Kontakt:
Złożenie sprzęgła "na sucho" często powoduje "przypalenie" tarcz i/lub przekładek, szczególnie w przypadku produktów EBC.Krajan pisze:musieli, zdradź tą tajemnicę ... "jaki ma cel moczenie tarcz w oleju przed założeniem " ?
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA
-
- Posty: 16
- Rejestracja: czw 17 wrz 2015, 20:28
- Imię: Artur
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: sprzeglo sie slizga, gdy silnik jest zimny
Odświeżam temat. Pacjent to VFR 800 FI 1998.
Problem wyglądał tak, że w zeszłym sezonie na zimnym silniku ślizgało się sprzęgło. Np. od 7000 rosło gwałtownie do 10000, potem spadało i dopiero motocykl przyśpieszał normalnie. Jak silnik się rozgrzał to pracowało normalnie. Ostatnio zauważyłem, że potrafi się tak uślizgnąć nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Dziś zdjąłem dekiel i sprawdziłem sprężyny i tarcze. Tarcze jak nówki mają po 3.00 mm, sprężyny po 45mm. 2 przekładki lekko przygrzane, przebarwione, załączam zdjęcia. Olej to Repsol 10W40, czytałem, że na Motulu 5100 problem znika, ale też wyczytałem na forum, że i przy tym oleju wszystko śmiga dobrze. Problem leży w oleju czy w tych dwóch przekładkach? Te przekładki to mocno zjechane? Bo nie wiem jak mam to oceniać.
image hosting
Problem wyglądał tak, że w zeszłym sezonie na zimnym silniku ślizgało się sprzęgło. Np. od 7000 rosło gwałtownie do 10000, potem spadało i dopiero motocykl przyśpieszał normalnie. Jak silnik się rozgrzał to pracowało normalnie. Ostatnio zauważyłem, że potrafi się tak uślizgnąć nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Dziś zdjąłem dekiel i sprawdziłem sprężyny i tarcze. Tarcze jak nówki mają po 3.00 mm, sprężyny po 45mm. 2 przekładki lekko przygrzane, przebarwione, załączam zdjęcia. Olej to Repsol 10W40, czytałem, że na Motulu 5100 problem znika, ale też wyczytałem na forum, że i przy tym oleju wszystko śmiga dobrze. Problem leży w oleju czy w tych dwóch przekładkach? Te przekładki to mocno zjechane? Bo nie wiem jak mam to oceniać.
image hosting
- antek
- pisarz
- Posty: 323
- Rejestracja: pt 15 sie 2014, 23:18
- Imię: Andrzej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: sprzeglo sie slizga, gdy silnik jest zimny
Miałem takie objawy w 750, wymieniłem tylko sprężyny z TRW i pomogło dodam że po mnie już drugi właściciel ją ujeżdża a do sprzęgła nie zaglądali a olej miałeś z pewnego źródła ?
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu…
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: sprzeglo sie slizga, gdy silnik jest zimny
Jak kupiłem VFRe to jak dobrze pamiętam była chyba zalana Castrolem, jak zmieniałem olej wlałem Motula 5100 10w40 (zawsze ten leje).
W niedługim czasie po wymianie, zaczęło mi się ślizgać sprzęgło. Ale chyba sprzęgło już się wcześniej kończyło, a ja w tym czasie trafiłem z wymianą oleju. Zmieniłem całe sprzęgło (tarcze, przekładki, sprężyny)
Moje tarcze miały grubość dobrą, ale były zeszklone + parę przekładek przebarwionych. Zobacz swoje i ew. wrzuć tu foty.
Przekładki jak nie mają przebarwień fioletowych to ew. możesz je jeszcze przelecieć delikatnie papierem wodnym i sprawdzić, czy są proste na jakiejś szybie, (limit znajdziesz w serwisówce).
Sprężyny i tak bym wymienił na nowe.
Pamiętaj o kolejności przekładek
W niedługim czasie po wymianie, zaczęło mi się ślizgać sprzęgło. Ale chyba sprzęgło już się wcześniej kończyło, a ja w tym czasie trafiłem z wymianą oleju. Zmieniłem całe sprzęgło (tarcze, przekładki, sprężyny)
Moje tarcze miały grubość dobrą, ale były zeszklone + parę przekładek przebarwionych. Zobacz swoje i ew. wrzuć tu foty.
Przekładki jak nie mają przebarwień fioletowych to ew. możesz je jeszcze przelecieć delikatnie papierem wodnym i sprawdzić, czy są proste na jakiejś szybie, (limit znajdziesz w serwisówce).
Sprężyny i tak bym wymienił na nowe.
Pamiętaj o kolejności przekładek
-
- Posty: 16
- Rejestracja: czw 17 wrz 2015, 20:28
- Imię: Artur
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: sprzeglo sie slizga, gdy silnik jest zimny
Olej ze sklepu motocyklowego, lałem do innych sprzętów i nie było problemów. Z resztą pisał ktoś chyba w innym temacie, że miał slizgające się sprzęgło, zalał właśnie Repsolem, takim jak mój i problem znikł. Najpierw chyba spróbuję olej wymienić, najtaniej wyjdzie. Potem z tarczami przekładkami i sprężynami będę kombinować.
- antek
- pisarz
- Posty: 323
- Rejestracja: pt 15 sie 2014, 23:18
- Imię: Andrzej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: sprzeglo sie slizga, gdy silnik jest zimny
Z tego co piszesz to sprzęgło masz rozebrane a sprężyny kosztują pare zł. ,moim zdaniem warto wrzucić od razu nowe niż drugi raz dekiel ściągać
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu…
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości