Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
Hej,mam pytanko co może stać się z silnikiem jak będzie długo stał,powiedzmy 10 lat,uszczelniacze do wymiany,pierścienie mogą się zapiec?
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
- Kontakt:
Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
to napewno kwestia wszystkich gumowych elementów jest ryzykowna .po tym nawet jak motka odpalisz to kwiatki zaczna wychodzic po chwili a tu leje a tu cieknie tu sie ułamało tu sparciało.ogolnie odradzam.
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
Zacznie sie sypać z wszystkimi uszczelniaczami.Co do reszty to trzeba sobie odpowiedzieć w jakich warunkach?Duża wilgotność i wahania temperatur napewno nie sprzyjają choćby tuleją cylindra.Co z olejem?Stary sie rozwarstwi za ten czas i napewno będzie cieżko gdybyśm miał na tym odpalić.Podobnie z resztą jak wymieniając olej silnik przez te pare"suchych" obrotów zanim nowy dopłynie będzie miał nieciekawie po cylindrach w których będzie pewno niezły "osad" na gładzi.Rozmawiamy tu tylko o silniku.Pomyśl o wszelkich stykach które z biegiem czasu zaśniedzieją.Opony wiadomo do wymiany.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
- Biker
- pisarz
- Posty: 266
- Rejestracja: czw 30 sie 2012, 20:24
- Imię: Paweł
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żagań
Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
Wiem że to nie ta klasa ,ale robiłem kiedyś Rometa który przestał 20 lat,silnik nadawał się tylko do kapitalnego remontu,tzn wał łącznie łącznie z tłokiem i łożyskami nie do ruszenia,uszczelniacze jakby były plastiku a olej to istna smoła nie wspomnę już o układzie zasilania który cały był do doprowadzenia do stanu używalności poczynając od baku.O takich elementach jak opony to nawet niema co gadać bo to już historia.W sumie to tylko romecik który do dziś pali od kopa ale wniosek odpowiedni wyciągnięty-
Każdy rok postoju to skrócenie życia silnika i całego pojazdu.
Każdy rok postoju to skrócenie życia silnika i całego pojazdu.
Very Funny Ride
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......
- Miszak
- pisarz
- Posty: 310
- Rejestracja: wt 12 mar 2013, 15:15
- Imię: Łukasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kłanino, (kiedyś Świecie n.W.)
Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
Chyba dla wnuka sprzęta szykujesz . Ja mam tak samo, ale póki co stoi MZ ES 250/2, 71 rok. Stoi już z 8 lat i aż strach się za nią zabrać.
KISZCZAK
519 082 037
519 082 037
- Biker
- pisarz
- Posty: 266
- Rejestracja: czw 30 sie 2012, 20:24
- Imię: Paweł
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żagań
Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
Raczej dla syna na wnuki jeszcze mam baaaaaaardzo dużo czasu A tropik niech sobie stoi ,kiedyś złapie cię natchnienie i wtedy się za niego weźmiesz. Ja też mam jeszcze jednego Rometa do poskładania
Very Funny Ride
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
Buła chcesz taki silnik kupić czy po prostu trzymać przez taki okres czasu ?
Jak silnik stał to trzeba zdjąć pokrywy zaworowe i zobaczyc co sie dzieje na wałkach. Potem zalać ropy/ nafty do cylindrów (bo mogły przyłapać pierscienie). Następnie powolne krecenie wałem aby rozruszać tłoki. Na koniec i tak jest bardzo możliwe, że padną uszczelniacze zaworowe
Jak silnik stał to trzeba zdjąć pokrywy zaworowe i zobaczyc co sie dzieje na wałkach. Potem zalać ropy/ nafty do cylindrów (bo mogły przyłapać pierscienie). Następnie powolne krecenie wałem aby rozruszać tłoki. Na koniec i tak jest bardzo możliwe, że padną uszczelniacze zaworowe
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
http://allegro.pl/honda-vfr-750-cbr-600 ... 70842.html chodzi mi o ta VFR,według rozmowy przez telefon VFR stała 10 lat,ciekawe ile w tym prawdy,facet mówi że na luzie jest ok ale ogólnie jest troche zamulona,ciekawi mnie czy jest syf w gażnikach czy coś z silnikiem się dzieje i w jakich warunkach była przechowywana.kiki pisze:Buła chcesz taki silnik kupić czy po prostu trzymać przez taki okres czasu ?
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
- Kontakt:
Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
a moze to hłyt marketingowy???? z tymi 10 latami
-
- pisarz
- Posty: 227
- Rejestracja: ndz 18 mar 2012, 12:09
- Imię: Karol
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
Jeżeli ją po takim czasie po prostu odpalili to niczego dobrego bym się nie spodziewał... jak handlarzyna mówi, że coś jest zamulona to chyba naprawdę musi być nie ciekawie, bo przecież oni zawsze mają igiełki
"Odwaga to świadomość, że jest się jedynym, który wie, jak wielkie ogarnia cię przerażenie"
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota" A. Einstein
Errare humanum est
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota" A. Einstein
Errare humanum est
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
- Kontakt:
Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
zamulona bo pewnie juz pociagła rdze z baku plus muł który osiadł w gaznikach zabite dysze itd. silnik silnikiem a myslicie ze uszczelniacze lag łozyska i pozostałe podzespoly beda git...........sory ale mi to pachnie zapudrowanym trupem
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
Dopytaj w jakich warunkach stała...Miałem identyczną prześliczna
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
- puzon
- klepacz
- Posty: 1632
- Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 12:36
- Imię: Piotr
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: HitlerSee
- Kontakt:
Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
Zapytaj jaki DOT na oponach a będziesz mógł określić mniej więcej czy prawdę gada.
Czyli przód minimum 11lat jeszcze się nadaje? Wydaje mi się że te 10 lat postoju to sobie koleś wpisał jako atut aby uatrakcyjnić ofertę.Utrzymany w dobrym stanie - oryginalny lakier i naklejki. Silnik, sprzęgło, skrzynia i inne podzespoły motocykla pracują doskonale. Nowe części : świece irydowe, akumulator żelowy, olej i filtr. Do wymiany opona tył (druga czeka już na założenie). Łańcuch i klocki - stan bdb.
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
Albo przykłamac też z przebiegiem.Golenie wyglądają jakby stała jakiś czas.Poza tym opony to komplet.Kojarzy ktoś taki wzór bierznika?
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?
W jakich warunkach stała to nie wie bo jest druga ręką która sprzedaje moto w PL,z tym Dotem opon dobry pomysł,zadzwonię i spytam.Lakier bardzo mi się podoba.Mam dostać więcej fotek na mejla,mam 620 km do gościa także trzeba by ją brać a zbijać cenę tylko.
Opony to Bridgestone CYROX,ma mi wysłać zdjęcie dotu.Ponoć nie kopci i stał w suchym pomieszczeniu bo nie ma nalotu i nie jest pordzewiały,tarcze wyglądają na zdrowe,ogólnie nie wygląda żle.
Faktycznie opony stare http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... gory-99233
Opony to Bridgestone CYROX,ma mi wysłać zdjęcie dotu.Ponoć nie kopci i stał w suchym pomieszczeniu bo nie ma nalotu i nie jest pordzewiały,tarcze wyglądają na zdrowe,ogólnie nie wygląda żle.
Faktycznie opony stare http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... gory-99233
Ostatnio zmieniony ndz 01 wrz 2013, 15:14 przez Buła, łącznie zmieniany 3 razy.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości