Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
- zaz
- zadomowiony
- Posty: 57
- Rejestracja: wt 13 sie 2013, 22:53
- Imię: zaz
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
Witam mam takie proste pytanie moto to VFR RC46 czyli Fi
Czy normalne są spore drgania kiedy próbuję zwiększyć znacząco prędkość ciągnąc moto np. na 4 biegu od 1500 obrotów w górę zanikają przy ok 3500 obr.?
Dzieje się tak także na 3,5,6. Na 2 są już niewielkie.
Może chodzi o regulacje przepustnic i na wolnych nie równo ciągnie ale chętnie przeczytam opinie kilku innych użytkowników.
Użyłem wyszukiwarki jednak nic konkretnego nie znalazłem.
Czy normalne są spore drgania kiedy próbuję zwiększyć znacząco prędkość ciągnąc moto np. na 4 biegu od 1500 obrotów w górę zanikają przy ok 3500 obr.?
Dzieje się tak także na 3,5,6. Na 2 są już niewielkie.
Może chodzi o regulacje przepustnic i na wolnych nie równo ciągnie ale chętnie przeczytam opinie kilku innych użytkowników.
Użyłem wyszukiwarki jednak nic konkretnego nie znalazłem.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
Nie jeździ się na takich obrotach! To nie samochód. 3,5 - 4 tyś obr to jest minimum żeby jeździć. Chyba że masz w planach jakiś tuning silnika i chcesz najpierw zajechać panewki.
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
Myśle, że kolega przedtem ujeżdżał jakąś rzedówkę
Silnik V ma to do siebie, że jak będzie miał za niskie obroty do pracy to będzie nas o tym informował szarpaniem.
Staraj się zaniechać te praktyki bo to nie służy układowi przeniesienia napędu.
Optymalne obroty zaczynają się od 3,5 tys.
pozdrawiam
Silnik V ma to do siebie, że jak będzie miał za niskie obroty do pracy to będzie nas o tym informował szarpaniem.
Staraj się zaniechać te praktyki bo to nie służy układowi przeniesienia napędu.
Optymalne obroty zaczynają się od 3,5 tys.
pozdrawiam
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
Dodatkowo zarżniesz napęd razem z łożyskiem na wałku zdawczym.
Zmiana biegu nie wcześniej niż przy 3000 przy spokojnym przyspieszaniu, a najlepiej [najekonomiczniej i dynamicznie] w przedziale 3000 - 6000 obr.
Zmiana biegu nie wcześniej niż przy 3000 przy spokojnym przyspieszaniu, a najlepiej [najekonomiczniej i dynamicznie] w przedziale 3000 - 6000 obr.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- teksciarz
- Posty: 129
- Rejestracja: śr 26 wrz 2012, 19:49
- Imię: Jakub
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
myślę że Rc 46 najlepiej się czuje powyżej 4 tys, poniżej to męka dla silnika
- Miszak
- pisarz
- Posty: 310
- Rejestracja: wt 12 mar 2013, 15:15
- Imię: Łukasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kłanino, (kiedyś Świecie n.W.)
Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
Też musiałem przestawić się z rzędówki na V4 . Fakt przynajmniej 3,5 tyś obrotów. Musisz dać jej iść
KISZCZAK
519 082 037
519 082 037
- Groszek
- klepacz
- Posty: 616
- Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
- Kontakt:
Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
No i gdzie w tym momencie ten mit, że "v-ka lepiej ciągnie od dołu"?
- puzon
- klepacz
- Posty: 1632
- Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 12:36
- Imię: Piotr
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: HitlerSee
- Kontakt:
Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
4 bieg i 1500 obr to by się nawet elektryczny silnik krztusiłGroszek pisze:No i gdzie w tym momencie ten mit, że "v-ka lepiej ciągnie od dołu"?
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
no to zrób start równoległy przy 4 tys obr v-ka i rzędówka powiedzmy z 4 bieguGroszek pisze:No i gdzie w tym momencie ten mit, że "v-ka lepiej ciągnie od dołu"?
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
- Groszek
- klepacz
- Posty: 616
- Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
- Kontakt:
Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
przykładowo: Ducati 999 i R1 - to wygrywa R1
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
Jak ja raz testowałem do jakich niskich obrotów mogę zejść moim V-Tec'iem to jak zszedłem do 1500 na 3 czy 4 biegu to myślałem, że zaraz wstecznego ciągu dostanę bo tak silnik pracował. Tak jak już koledzy napisali. To nie samochód. Motocykle mają silniki wysokoobrotowe i nie wolno takich rzeczy im robić bo może się to awarią skończyć. minimum 3000 - 3500 obrotów i dopiero zmiana biegu. Na pierwszym biegu nie szarpie bo to jest bieg z przełożeniem przystosowanym do ruszania i ma inne przełożenie ale na pozostałych już trzeba trochę silnik wkręcić.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
armen1pl, 4 tyś to nie "dół" silnika, to prawie środek obrotów. Zrób taki test ale od-powiedzmy-2000 albo jeszcze trochę niżej...
Fałka inaczej oddaje moc (a zwłaszcza moment), nie lepiej ale przyjemniej. Skuteczniejsza w elastyczności będzie rzędówka o podobnej pojemności.
Fałka inaczej oddaje moc (a zwłaszcza moment), nie lepiej ale przyjemniej. Skuteczniejsza w elastyczności będzie rzędówka o podobnej pojemności.
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section
- zaz
- zadomowiony
- Posty: 57
- Rejestracja: wt 13 sie 2013, 22:53
- Imię: zaz
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
Zawsze latałem rzędówką i dlatego pytam. Nie jestem masochistą i nie latam cały czas na takich obrotach jeśli na prawdę nie muszę i nie kręcę do końca manetki z takich obrotów bo oddając spokojnie moc to i z 1500obr można łagodnie ruszyć to tych 4kobr i potem wykręcić co nie co.
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
na 1 i 2 biegu mozna zejsc na 2 tys , ale na 3 i w gore juz tylko do 3.5 , naprawde szoda silnika na mulenie , ten silnik woli byc caly czas krecony, niz mulony.
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: Drgania silnika przy jeździe na niskich obrotach
a mówice co chcecie ale powyżej 7 tys to fifunia dopiero mrucyyyyyyyyy wrrrrrr lubisz to suko a szarpanie wibracje to moze tez wynikac ze złego naciagu łancucha niepoprawnego działania sprzegła luzu na gumach zabieraka awaria łożyska na wałku zdawczym itd ale tak ogólnie to fifka woli bardziej żwawsze i stanowcze ruszania
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości