Yamaha TDM 850, pytanie...

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Model VFR: RC 46 '01
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Yamaha TDM 850, pytanie...

Post autor: armen1pl » pt 17 maja 2013, 11:06

Witam, czy ktoś może z Was orientuje się, czy w Yamasze TDM sprzęgło jest suche czy mokre?

Kolega właśnie wczoraj przytarł silnik, bo jak się okazało nie było już w ogóle oleju w silniku.
Chodzić chodzi ale słychać jakieś podejrzane łorgotanie, brzmi jak panewka.
A o sprzęgło pytam się z tego względu, bo będziemy próbowali reanimować silnik ceramizerem.
Tak tak ceramizerem, zapewne na panewkę to nie pomoże, ale już kolega orientował się w cenie naprawy i mu majster krzyknął 1500 części + robocizna.
Także, trzeba zacząć od najtańszych alternatyw.
Pozdro.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Yamaha TDM 850, pytanie...

Post autor: kiki » pt 17 maja 2013, 11:33

z tego co pamiętam to sprzęgło jest mokre. A dobrze sprawdzaliście olej - bo z tego co wiem to tam jest sucha miska i inaczej sie to sprawdza :).

A tak w ogóle - to te tdm-ki strasznie olej chleją :mrgreen:
Pozdr

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Model VFR: RC 46 '01
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Yamaha TDM 850, pytanie...

Post autor: armen1pl » pt 17 maja 2013, 14:12

Tak, dobrze sprawdziliśmy. (chyba)

My laliśmy olej do wlewu aż pokazał się w okienku. To źle czy dobrze? jak się sprawdza olej w przypadku suchej miski ?

W ogóle to w dziwnym miejscu jest umiejscowione to oczko do sprawdzania.

Szukalismy na samym dole kartera a okienko było nad sprzęgłem :D
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
Falcon
pisarz
pisarz
Posty: 307
Rejestracja: wt 11 wrz 2012, 21:39
Model VFR: RC36I
Imię: Artur
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Yamaha TDM 850, pytanie...

Post autor: Falcon » pt 17 maja 2013, 17:22

Na forum TDM-ki jest dokładnie opisane jak sprawdzić olej - tam będzie najbezpieczniej sprawdzić
Fiu,fiu zaszczekał kot Filemon

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Model VFR: RC 46 '01
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Yamaha TDM 850, pytanie...

Post autor: armen1pl » pt 17 maja 2013, 17:32

A no może i tak.
tdm.pl nie działa mi w robocie ;)
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Yamaha TDM 850, pytanie...

Post autor: olo » pt 17 maja 2013, 22:58

Nooooo.......wymiana oleju w TDM-ce to dobry temat, przerabiałem już go...masakra! A do tego-jak chyba wiekszośc rumaków z tej stajni-nie ma kontrolki ciśnienia, niezłe jaja :) Z tego co pamiętam po zalaniu oleju pompa go nie zasysała i trzeba było odkręcić jedną ze śrub spustowych żeby popłynął olej do pompy, chyba zrobił się jakiś korek powietrzny czy coś w tym guście. No i oczywiście kontrola na śrubce w głowicy...
A to pytanie o sprzęgło...bez komentarza ;)
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Model VFR: RC 46 '01
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Yamaha TDM 850, pytanie...

Post autor: armen1pl » sob 18 maja 2013, 00:21

olo pisze:Nooooo.......wymiana oleju w TDM-ce to dobry temat, przerabiałem już go...masakra! A do tego-jak chyba wiekszośc rumaków z tej stajni-nie ma kontrolki ciśnienia, niezłe jaja :) Z tego co pamiętam po zalaniu oleju pompa go nie zasysała i trzeba było odkręcić jedną ze śrub spustowych żeby popłynął olej do pompy, chyba zrobił się jakiś korek powietrzny czy coś w tym guście. No i oczywiście kontrola na śrubce w głowicy...
A to pytanie o sprzęgło...bez komentarza ;)
A Ty Olo co proponujesz?
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Yamaha TDM 850, pytanie...

Post autor: olo » sob 18 maja 2013, 06:59

Po pierwsze nie kumam sytuacji "nie było już w ogóle oleju w silniku"... Jeździł tak długo aż silnik skonsumował wszystko?!
Po drugie po co ceramizer skoro twierdzisz że to i tak nie pomoże...
Po trzecie skąd wiadomo że części będę tyle kosztowały skoro nie macie zielonego pojęcia co do skali uszkodzeń?
A po czwarte-chyba najlepiej poszukać dobrego używanego silnika...
Generalnie-ciężka sprawa :|
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Model VFR: RC 46 '01
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Yamaha TDM 850, pytanie...

Post autor: armen1pl » sob 18 maja 2013, 09:34

No tak właśnie nie było już w ogóle oleju w silniku. Poprzedni właściciel zapewniał, że olej zmieniał 2k km temu i że nie trzeba tam zaglądać. No i kumpel posłuchał.
Z tego co się doczytałem TDM będzie chodzić przy minimalnej ilości oleju, ze względu na konstrukcje układu smarowania.
Silnik bez smarowania przejechał jeszcze jakies 3 km bo raczej szukaliśmy przyczyny gdzie indziej na początku.
Jak zjechał na garaż to dolaliśmy mu jakieś 300 ml bo więcej nie miałem.
Następnego dnia dolał na stan, ale silnik już nie pracuje jak poprzednio. Dlatego mój pomysł z ceramizerem jest po to by zacząć od najtańszych rzeczy. A nóż widelec pomoże.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Yamaha TDM 850, pytanie...

Post autor: PETER » sob 18 maja 2013, 10:26

warto dobrze zdiagnozować usterkę jeżeli będą to panewki to jednak raczej wymiana silnika ,a tak z innej beczki to czy wymiana oleju była 2 czy 5 tys km temu ,to jest coś takiego jak obsługa codzienna ,hamulce ,olej ,opony ,wystarczy na to 5 min, a sporo można zaoszczędzić kasy i zdrowia :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Model VFR: RC 46 '01
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Yamaha TDM 850, pytanie...

Post autor: armen1pl » sob 18 maja 2013, 11:58

Każdy o tym wie....
Właśnie dziwię się kumplowi bo on ogólnie jest motoryzacyjny, interesuje się tematem a taką GAFĘ strzelił...
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Johann
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 81
Rejestracja: ndz 01 maja 2011, 00:09
Model VFR: nc 24 + rc 46
Imię: Marcin
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Yamaha TDM 850, pytanie...

Post autor: Johann » sob 18 maja 2013, 18:58

armen1pl pisze:Witam, czy ktoś może z Was orientuje się, czy w Yamasze TDM sprzęgło jest suche czy mokre?

Kolega właśnie wczoraj przytarł silnik, bo jak się okazało nie było już w ogóle oleju w silniku.
Chodzić chodzi ale słychać jakieś podejrzane łorgotanie, brzmi jak panewka.
A o sprzęgło pytam się z tego względu, bo będziemy próbowali reanimować silnik ceramizerem.
Tak tak ceramizerem, zapewne na panewkę to nie pomoże, ale już kolega orientował się w cenie naprawy i mu majster krzyknął 1500 części + robocizna.
Także, trzeba zacząć od najtańszych alternatyw.
Pozdro.
Sprawdzaliście stan oleju dokładnie tak jak jest napisane w instrukcji obsługi?
Sprzęgło to już wiesz, że mokre - ale ceramizer nie powoduje ślizgania się sprzęgła w motocyklu. Ale nie naprawia uszkodzeń mechanicznych, o ile cokolwiek naprawia. Silnik jeżdżący na ceramizerze po zalaniu tym produktem nie zmienił swojej temperatury pracy (jak opowiadają niektórzy użytkownicy). Przy tych cenach paliwa wydatek na toto nie jest jakiś mega, ale czy ma sens w ogóle?

Jeszcze o uszkodzeniu. Raczej trzeba rozebrać, skoro jest łorgotanie.
Sprawdzaliście, że to na bank w silniku?
Nie czyń jak ja czynię. Czyń jak nauczam.

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Model VFR: RC 46 '01
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Yamaha TDM 850, pytanie...

Post autor: armen1pl » sob 18 maja 2013, 20:54

Co do ceramizera to mam niezbite dowody na własnym przykładzie że działa. Ale panewek nie naprawi...

Sprawdzaliśmy olej tak jak trzeba, nie było go WOGÓLE !!!

H U J N I A, silnik do wymiany, nie ma sensu go rozbierać nawet, szkoda kasy...
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Yamaha TDM 850, pytanie...

Post autor: emil » ndz 19 maja 2013, 17:03

skoro sie kolega naczytał, że tdm bierze olej, to słabo się naczytał, jeśli tego nie kontrolował. Mi potrafiła ponad litr /1000km wziąć, jak się mocniej odkręcało. Dlatego sprzedałem, bo mnie .q.w. wożenie bańki z olejem na weekend.

Awatar użytkownika
lasooch
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: sob 08 sie 2009, 00:52
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WPR

Re: Yamaha TDM 850, pytanie...

Post autor: lasooch » wt 21 maja 2013, 09:25

Z tym braniem oleju to nie reguła... Moja jest zalana pełnym syntetykiem shella i jak na razie nie widzę by cokolwiek ubywało. Na liczniku niby 40tys, ale motocykl ma 12 lat, więc raczej w przebieg nie wierzę ;)
Triumph Tiger 1050 << bikepics

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości