Ograniczyć spalanie

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: Koobsky » ndz 24 mar 2013, 19:58

Mi ostatnio spalanie wyszło około 8,1 na 100. Średnia temperatura otoczenia w tym czasie wynosiła od -2 do max +6. Ważę około 90 kilo, mam nowy filtr powietrza i jeździłem ten wynik w 95% kręcąc silnik do max 5500 obr/min. Zawsze po zapaleniu czekam aż silnik nagrzeje się do minimum 40 stopni.
Muszę jeszcze zresetować kompa tak jak radzicie bo wychodzi na to, że wypadałoby to zrobić po wymianie filtra. Jak tylko doczytam jak to zrobić to zrobię. :)

Myślę, że to przyzwoite spalanie jak na tak niskie temperatury i grzanie sprzęta do 40 stopni za każdym razem gdy jest zimny (minimum 2 razy dziennie).
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: Arnold » ndz 24 mar 2013, 20:46

Koobsky pisze: grzanie sprzęta do 40 stopni za każdym razem gdy jest zimny
Wcale to nie jest dobre. Silnik pracuje bez obciążenia sobie klepie nie potrzebnie. A najszybciej nagrzejesz silnik jadąc.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: Koobsky » ndz 24 mar 2013, 21:11

Arnold pisze:
Koobsky pisze: grzanie sprzęta do 40 stopni za każdym razem gdy jest zimny
Wcale to nie jest dobre. Silnik pracuje bez obciążenia sobie klepie nie potrzebnie. A najszybciej nagrzejesz silnik jadąc.
Zdania na temat grzania silnika są podzielone. Ja nie czekam do 80 stopni. Pewne jest, że póki nie osiągnie normalnej temperatury pracy to nie należy dawać w palnik. Myślę, że w lato kiedy temperatura otoczenie wynosi te 25 stopni to grzanie silnika nie ma aż takiego znaczenie ale ja tu piszę o temperaturach rzędu od -2 do max +6 więc myślę, że takie lekkie podgrzanie go na pewno mu nie zaszkodzi.
Poza tym producent pisze wyraźnie:
IMG_1068p.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: olo » ndz 24 mar 2013, 21:16

Bez dwóch zdań lepiej zagrzać bardziej niż za słabo na postoju :)
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: emils » ndz 24 mar 2013, 22:54

Ja zawsze grzeje do 50 stopni. No chyba, że mamy lato, wtedy wystarczy 40 i maszyna po 2min jazdy jest w pełni rozgrzana.
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
sensi
klepacz
klepacz
Posty: 584
Rejestracja: sob 12 sty 2008, 16:12
Imię: pawel
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: sensi » wt 26 mar 2013, 13:53

emils pisze:Ja zawsze grzeje do 50 stopni. No chyba, że mamy lato, wtedy wystarczy 40 i maszyna po 2min jazdy jest w pełni rozgrzana.
+1

Awatar użytkownika
Revolut
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
Imię: Grzegorz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: Revolut » wt 26 mar 2013, 18:05

Ja po prostu odpalam moto, dopinam kombinezon, zakładam kask, rękawiczki, okulary, wsiadam i się spokojnie toczę na 2ce do głównej drogi i widać jak temperatura sobie spokojnie rośnie. A gdy nabierze temp roboczą to wtedy zaczynam normalną jazdę.

Ten powolny start pozwala też wykryć jakąś ewentualną usterkę itd, typu kapeć.
Każdy chce oksytocyny i endorfin... :P Ale jak nie można... To pozostaje adrenalina :D
Obrazek - VFR 800Fi '00 "Caerulentis somnium" :D

Awatar użytkownika
RALF
klepacz
klepacz
Posty: 678
Rejestracja: pn 03 lis 2008, 23:27
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Marki

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: RALF » śr 27 mar 2013, 01:22

Ja również czekam do około 50 stopni i wtedy ruszam
Radio Kolor 103 FM
K&N - Exhaust Delkewic - White Lamp - White Indicators - Polished wheel rims -Carbon Mudguard - Bagster

Awatar użytkownika
bartpa
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: ndz 08 lut 2009, 13:56
Imię: bartek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanow/Chelmek
Kontakt:

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: bartpa » czw 04 kwie 2013, 21:23

... marnujecie czas, paliwo oraz zanieczyszczacie srodowisko nie piszac o emisji halasu.
efekt braku elementarnej wiedzy....

Producent pisze tak dlatego iz olej ma odpowiednie wlasciwosci smarne i nie tylko , w ograniczonym zakresie temperatur.
W zwiazku z tym zaraz po odpaleniu olej jest gesty smaruje nie odpowiednio oraz w wielu miejscach w silniku go nie ma.
zauwazcie ze nie pisze o temp wody gdyz temp wody a oleju to dwie rozne bajki - kazdy kto mial w np aucie jedno i drugie wie ze temp oleju rosnie duzo wolniej glownie dlatego iz zadaniem oleju jest smarowanie a nastepnie dopiero odbieranie ciepla inaczej niz wody/plynu

W silnikach z natryskiem na denko tloka proces ten mozna przyspieszyc mocniej obciazajac silnik - wiecej paliwa -> wieksza temperatura w komorze-> szybsze nagrzewanie sie denka i razem z nim oleju

W kazdym razie gdy rozgrzewacz widzi na wskazniczku np 80 i zaczyna palowac swoj motorek bo mysli ze jest super rozgrzany w jego silnicxzku jest wielkie tarcie. Olej ma ma jeszcze nizsza temperature niz gdyby po odpalaniu wsiadl i odjechal y gdyz na jalowym dawka paliwa jest duzo nizsza niz ta potrzebna do jakielkolwiek jazdy.

Ja to robie tak :

1 odpalam w garazu
2wyprowadzam i zamykam garaz
3 ubieram kask i rekawice
4 ruszam , jade nie przekraczajac 4 tys
5 dlugosc takiej jazdy zalezna od temp na zewnatrz oraz dynamiki jazdy

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: Koobsky » czw 04 kwie 2013, 21:45

bartpa pisze:... marnujecie czas, paliwo oraz zanieczyszczacie srodowisko nie piszac o emisji halasu.
efekt braku elementarnej wiedzy....

Producent pisze tak dlatego iz olej ma odpowiednie wlasciwosci smarne i nie tylko , w ograniczonym zakresie temperatur.
W zwiazku z tym zaraz po odpaleniu olej jest gesty smaruje nie odpowiednio oraz w wielu miejscach w silniku go nie ma.
zauwazcie ze nie pisze o temp wody gdyz temp wody a oleju to dwie rozne bajki - kazdy kto mial w np aucie jedno i drugie wie ze temp oleju rosnie duzo wolniej glownie dlatego iz zadaniem oleju jest smarowanie a nastepnie dopiero odbieranie ciepla inaczej niz wody/plynu

W silnikach z natryskiem na denko tloka proces ten mozna przyspieszyc mocniej obciazajac silnik - wiecej paliwa -> wieksza temperatura w komorze-> szybsze nagrzewanie sie denka i razem z nim oleju

W kazdym razie gdy rozgrzewacz widzi na wskazniczku np 80 i zaczyna palowac swoj motorek bo mysli ze jest super rozgrzany w jego silnicxzku jest wielkie tarcie. Olej ma ma jeszcze nizsza temperature niz gdyby po odpalaniu wsiadl i odjechal y gdyz na jalowym dawka paliwa jest duzo nizsza niz ta potrzebna do jakielkolwiek jazdy.

Ja to robie tak :

1 odpalam w garazu
2wyprowadzam i zamykam garaz
3 ubieram kask i rekawice
4 ruszam , jade nie przekraczajac 4 tys
5 dlugosc takiej jazdy zalezna od temp na zewnatrz oraz dynamiki jazdy
Tylko czy należy ten świeżo odpalony silnik, w którym jak sam piszesz "(...)zaraz po odpaleniu olej jest gesty smaruje nie odpowiednio oraz w wielu miejscach w silniku go nie ma" obciążać, zwiększając tym samym tarcie w wielu miejscach..? (Co za tym idzie przyspieszając jego zużycie..)
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: KolczyK » pt 05 kwie 2013, 12:50

widzę, że wiosna wpływa na Nas mocno :lol

silnik jest stworzony po to, żeby pracować pod obciążeniem. 4 sekundy z reguły potrzebuje na to, żeby "naoliwić" wszystko co trzeba...wiadomo...im zimniejszy tym bardziej gęsty, więc w zimę potrzeba mu więcej czasu na rozgrzanie. Ale nie piszcie tu kurna elaboratów :biggrin chyba, że popychacze Wam walą :biggrin to trza przepałować :lol

Ja odpalam motocykl, wystawiam z garażu, ubieram rękawice i do przodu :bye bez zbędnych przemyśleń. z reguły pewnie do 5tyś obr. kilometr do głównej i w końcu słyszę V4 :biggrin
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

andreas
teksciarz
teksciarz
Posty: 158
Rejestracja: sob 31 mar 2012, 11:30
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stare Pole/DK-22

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: andreas » pt 05 kwie 2013, 22:01

Popieram przedmówcę.
P.S.Niektóre teoretyzowania na temat rozgrzewania silnika mnie rozbrajają :lol:
Zawsze można zamontować czujnik temperatury oleju.A jak komuś mało to polecam Webasto-wsiadasz i dzida... :mrgreen:

Awatar użytkownika
harylog
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 61
Rejestracja: pn 17 wrz 2012, 23:39
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: harylog » sob 06 kwie 2013, 16:55

Ponoć temat dotyczył ograniczenia spalania :cool
[XJ600S '95] > [VFR RC46 '98] / Skradziona 16.07.2013 :-(

Awatar użytkownika
bartpa
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: ndz 08 lut 2009, 13:56
Imię: bartek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanow/Chelmek
Kontakt:

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: bartpa » sob 06 kwie 2013, 21:26

andreas pisze:Popieram przedmówcę.
P.S.Niektóre teoretyzowania na temat rozgrzewania silnika mnie rozbrajają :lol:
Zawsze można zamontować czujnik temperatury oleju.A jak komuś mało to polecam Webasto-wsiadasz i dzida... :mrgreen:
Widzisz rozni sa ludzie , mnie rozbraja tacy w stylu "jestem ...... i dobrze mi z tym " :D

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: wydra » ndz 14 kwie 2013, 20:31

trasa. czeladź- częstochowa - częstochowa- czeladź i delikatnie katowice, w sumie 201 km na stacji pykło, wynik? 7,4 litra, więc jak się to ma do 5 litrów? :D
dodam że pasażer i kufer na pokładzie, v-tec sie właczał przy kazdej zmianie biegu na wyższy :P



ale za to gsxr 1000 2009 rok, gość tez z pasażerem jechaliśmy razem cały dystans i jemu wyszło 5,4 :shock:
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości