Guma guma guma załamka:(

Jazda na gumie i inne Stoppie.
Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Guma guma guma załamka:(

Post autor: Fakir » śr 16 sty 2013, 13:43

armen1pl pisze:Po tygodniu już widziałem druty w gumie, nie polecam.
Paliłeś kapcia cały tydzień? :lol:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Model VFR: RC 46 '01
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Guma guma guma załamka:(

Post autor: armen1pl » śr 16 sty 2013, 14:25

nie nie ;p po tygodniu jazdy już druty się pokazały ;)
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Model VFR: 800 Fi '98
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Guma guma guma załamka:(

Post autor: orzyl » śr 16 sty 2013, 15:19

nie mozna spalić kapcia i mieć kapcia :) chyba, że ma się dwa kapcie :D
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
Model VFR: RC46 98r
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: Guma guma guma załamka:(

Post autor: brylek22 » śr 16 sty 2013, 19:05

jaroslawp pisze:Arnold napisał(a):
To przeanalizujcie jak działa układ CBS. ;) Bo się trochę mylicie. CBS nie będzie działał gdy pojazd się nie porusza. A to dlatego, że nie ma co "ciągnąć" pompy przy amorku.

Dopóki stoisz i nic nie robisz. Jak puścisz sprzęgło motocykl pociągnie w kierunku do przodu i tłoczek uruchamiający CBS zacznie działać - w końcu masz wciśnięty hamulec.

Zawsze można zaślepić przewód pełną uszczelką przy zaworze proporcjonalny i mamy po CBS-ie.
znowu odpowiedz typu "nie znam się to się wypowiem", :evil: Arnold dobrze pisze to trzeba go poprawić i prawić dalej głupotę, jeszcze ja napisze żeby przeanalizować działanie CBSu

jaroslawp
pisarz
pisarz
Posty: 232
Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
Model VFR: VFR 800 '05
Imię: Jerry
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Re: Guma guma guma załamka:(

Post autor: jaroslawp » śr 16 sty 2013, 19:23

Więc zrób co napisałeś. Albo, najprościej, idź sprawdź na motocyklu. Dla podpowiedzi mówimy o paleniu gumy, czyli motocykl próbuje ruszyć, przy wciśniętym hamulcu. Wystarczy, że motocykl minimalnie się przesunie i CBS zadziała. Prościej do nauki zaślepić układ.

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
Model VFR: RC46 98r
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: Guma guma guma załamka:(

Post autor: brylek22 » śr 16 sty 2013, 19:50

jaroslawp pisze:Więc zrób co napisałeś. Albo, najprościej, idź sprawdź na motocyklu. Dla podpowiedzi mówimy o paleniu gumy, czyli motocykl próbuje ruszyć, przy wciśniętym hamulcu. Wystarczy, że motocykl minimalnie się przesunie i CBS zadziała. Prościej do nauki zaślepić układ.
CBS zadziała jak obróci się koło, a co pierwsze puści opona przyczepność czy klocki tarcze?

jaroslawp
pisarz
pisarz
Posty: 232
Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
Model VFR: VFR 800 '05
Imię: Jerry
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Re: Guma guma guma załamka:(

Post autor: jaroslawp » śr 16 sty 2013, 20:10

Podczas nauki? 99% że zostanie popuszczony hamulec na tyle, że koło się ruszy. Dlatego ten co zakładał temat ma problem z tym układem.

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Guma guma guma załamka:(

Post autor: magik » śr 16 sty 2013, 20:17

Ja już nic nie rozumiem z waszych wypowiedzi zwłaszcza z wypowiedzi kolegi powyżej
To da się spalić ta gumę czy nie? I jak zeby niczego nie uszkodzić oprócz opony?

jaroslawp
pisarz
pisarz
Posty: 232
Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
Model VFR: VFR 800 '05
Imię: Jerry
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Re: Guma guma guma załamka:(

Post autor: jaroslawp » śr 16 sty 2013, 20:22

Jak umiesz to tak. Jak schrzanisz to efekty są w temacie "śmieszne filmiki" :)
Ogólnie - nie możesz pozwolić, żeby motocykl Ci szarpnął do przodu, bo zadziała tłoczek od CBS. (prawy zacisk nie może puścić tarczy nawet na chwile)

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
Model VFR: RC46 98r
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: Guma guma guma załamka:(

Post autor: brylek22 » śr 16 sty 2013, 20:27

jaroslawp pisze: zostanie popuszczony hamulec na tyle
jeszcze raz poczytaj, przeanalizuj działanie CBSu, wysil się było to już wałkowane na forum wielokrotnie
magik jak najbardziej się da, uwierz mi i wielu ludziom którzy to robili, świadczą o tym wypowiedzi i avatary że się da bez problemu i CBS nie ma tu nic do rzeczy
jaroslawp pisze: Ogólnie - nie możesz pozwolić, żeby motocykl Ci szarpnął do przodu, bo zadziała tłoczek od CBS. (prawy zacisk nie może puścić tarczy nawet na chwile)
no widzisz, czyli do puki przednie koło się nie obróci to CBS nie działa, a wtedy można upalać do woli

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Guma guma guma załamka:(

Post autor: magik » śr 16 sty 2013, 20:33

No własne nie chcę nic schrzanić, a dołączyć do grona prawdziwych motocyklistów terroryzujacych miasta i wsie :cool

jaroslawp
pisarz
pisarz
Posty: 232
Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
Model VFR: VFR 800 '05
Imię: Jerry
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Re: Guma guma guma załamka:(

Post autor: jaroslawp » śr 16 sty 2013, 20:34

brylek22 jak coś cytujesz to cytuj w całości i nie wypaczaj sensu zdania. :evil: Nie pisałem o tylnym hamulcu

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
Model VFR: RC46 98r
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: Guma guma guma załamka:(

Post autor: brylek22 » śr 16 sty 2013, 20:43

jaroslawp pisze:Nie pisałem o tylnym hamulcu
czyli cały czas się upierasz że z tyłu hamulec będzie trzymał? niech stracę i napisze Ci jak działa CBS
do puki nie zadziała tłoczek od CBSu, czyli ten w przy lewym przednim zacisku to nic się z tyłu nie dzieje, w chwili gdy przednie koło zaczyna się obracać to jest wciskany tłoczek od CBSu i powoduje przepływ płynu do tylnego zacisku, a tam napiera na kloce jeden tłoczek,
przy paleniu gumy przednie zaciski trzymają przednie koło żeby się nie obróciło, jak sam napisałeś w chwili tej nie ma nacisku na tłoczek CBSu, a co za tym idzie z tyłu nie hamuje nic, czyli CBS nie przeszkadza w paleniu kacia

jaroslawp
pisarz
pisarz
Posty: 232
Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
Model VFR: VFR 800 '05
Imię: Jerry
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Re: Guma guma guma załamka:(

Post autor: jaroslawp » śr 16 sty 2013, 20:49

Przeczytaj jeszcze raz zdanie, z którego wyrwałeś kawałek zmieniając zupełnie jego sens. I zastanów się co w tym zdaniu znaczyło słowo "tyle". Ponadto do przeglądarki można ściągnąć słownik, który przypilnuje za Ciebie ortografii. Ja z niego korzystam. Fajna rzecz.

PS. A skoro czepiamy się szczegółów to przed obróceniem przedniego koła chroni w tym przypadku tylko prawy zacisk.
PS2 Wystarczy, że koło się lekko obróci (cholerstwo ma strasznie mały skok). Nie musi się ciągle obracać żeby zadziałał CBS.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Model VFR: 800 Fi '98
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Guma guma guma załamka:(

Post autor: orzyl » czw 17 sty 2013, 11:21

chyba obaj piszecie o tym samym ale nie mozecie sie dogadac. krótko mówić koło nie może się obrócić względem zacisków hamulcowych. czyli trzeba mieć stosunkowo mocno wciśnięty hebel.
Koło może się uślizgnąć (nie obrócić, bo to by oznaczało obrót też względem zacisków) tylko i wyłącznie względem podłoża, aby CBS nie zadziałał.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości