Temperatura silnika
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Temperatura silnika
W VFR jest ten problem że wentylator dmucha powietrze przeciwnie do powietrza kierowanego w czasie jazdy. W wolnych przejazdach w chłodnicy zaczyna się kotłować powietrze bo gdyby wentylator był wyłączony to by się moto wychłodziło samym pędem powietrza a tak się blokuje na wiatraku. Chcę sobie zrobić włącznik dodatkowy do wentylatora z 3 położeniami: normalna praca, wyłączony i włączony.
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Temperatura silnika
Arnold
Tak się zastanowiłem chwilę co napisałeś odnośnie wiatraka . To jednak najlepsze rozwiązanie że powietrze zaciąga z zewnątrz a nie z wewnątrz . Co prawda dmucha ciepłym powietrzem ale leprze to niż nic . Co do oporu podczas jazdy to nie tak do końca
Wiatrak załącza się przy 105C i przy toczeniu się lub na zlotach , W takiej sytuacji dużego oporu wiatru nie ma . powyżej 20km/h wiatrak się wyłącza poniewarz przepływ swobodnego powietrza zwyczaj wystarcza . Z tym przełącznikiem to zły pomysł tak sądzę . lepiej kupić np: sprej do czyszczenia klocków . Zrobisz jak uważasz 
Tak się zastanowiłem chwilę co napisałeś odnośnie wiatraka . To jednak najlepsze rozwiązanie że powietrze zaciąga z zewnątrz a nie z wewnątrz . Co prawda dmucha ciepłym powietrzem ale leprze to niż nic . Co do oporu podczas jazdy to nie tak do końca


Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Temperatura silnika
Też tak uważam, ale chodzi mi właśnie o taką wolną jazdę gdzie prędkość powietrza się zrównuje po obu stronach chłodnicy. Druga sprawa, że mi coś szwankuje układ chłodzenia i nie umiem dojść dlaczego i nawet w jeździe przy 100 km/h w upale potrafi trzymać 100 stopni i włączony wentylator. Dlatego też chcę sobie zrobić przełącznik i wstawić rurkę aluminiową między chłodnicami. A szprej do czyszczenia klocków mam za free.Damo 88 pisze:To jednak najlepsze rozwiązanie że powietrze zaciąga z zewnątrz a nie z wewnątrz .

- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Temperatura silnika
Arnold zamiast kombinować napraw układ 
zacznij od termostatu, potem wyczysc układ, zalej dobrym płynem i sprawdzaj. Jak nie będzie poprawy to podmień korek od chłodnicy. Na koniec możesz sprawdzić pompe wody.


zacznij od termostatu, potem wyczysc układ, zalej dobrym płynem i sprawdzaj. Jak nie będzie poprawy to podmień korek od chłodnicy. Na koniec możesz sprawdzić pompe wody.

-
- pisarz
- Posty: 466
- Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
- Imię: Adam
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kartuzy
Re: Temperatura silnika
Dokładnie.kiki pisze:Arnold zamiast kombinować napraw układ
zacznij od termostatu, potem wyczysc układ, zalej dobrym płynem i sprawdzaj. Jak nie będzie poprawy to podmień korek od chłodnicy. Na koniec możesz sprawdzić pompe wody.
Po co bawić się w druciarstwo i ulepszanie fabryki na siłę skoro można zrobić to jak należy.
Adam
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Temperatura silnika
W tamtym sezonie płukałem układ chłodzenia i zalałem nowym STP, umyłem chłodnice, kanały są czyściuteńkie. W tym roku zajrzałem do termostatu i działa poprawnie. Układ jest odpowietrzony. Jak kupiłem moto 3 lata temu tak się nie działo. Nie mam pojęcia już co tam się porobiło.
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Temperatura silnika
piszesz że termostat działa , Może działał ? Ja wymieniłem swój profilaktyczni chodź był sprawny . Przy okazji ponieważ musiałem wymienić przewody , i obudowę termostatu miałem w ręku . Sprawdziłem nowy i jednocześnie Stary , oba się otwierały , ale w porównaniu do nowego przy 82C starszy miał szczelinę otwarcia mniejszą około 3mm .Więc powoli dogorywał .
To prostu układ Sprawdź jak kiki radzi .
To prostu układ Sprawdź jak kiki radzi .
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Temperatura silnika
to jeszcze warto sprawdzić korek chłodnicy 
Ale przyjrzałbym się również termostatowi

Ale przyjrzałbym się również termostatowi
- wheelman
- zadomowiony
- Posty: 92
- Rejestracja: pt 22 cze 2007, 13:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: Temperatura silnika
Cześć. Podepnę się pod wątek.
Mi się VFRka zaczęła grzać na wiosnę. Wcześniej było normalnie tzn. Silnik w korkach nagrzewał się do 104 stC, na kilkadziesiąt sekund włączał się wiatrak i zbijał do 94 stC. Na trasie temperatury 76-77 stC, nigdy wyższa.
Teraz zagrzewa się na trasie do 85-86 i wystarczy na chwilkę zwolnić żeby doszło do 100 stC. Korek w mieście oznacza 114 - 116. Najgorsze jest to, że wentylator mimo iż się załącza, nie może zbić temperatury. Chłodnica z wiatrakiem jest już chłodna, natomiast temperatura nadal oscyluje w granicach 110 stC, a druga chłodnica jest gorąca. Tak jakby nie było cyrkulacji płynu.
Termowłącznik wiatraka jest prawdopodobnie uszkodzony (bo kiedyś załączał równo przy 104 a teraz różnie - 106-110) ale sprawdzałem wszystko załączając wiatrak na krótko w garażu.
- Termostat sprawny - rozkręcałem, sprawdzałem, kupiłem nawet od Tico żeby porównać. Otwiera się przy 82 stC i zaraz chłodnice robią się ciepłe a temperatura płynu spada.
- Płyn wymieniony na nowy.
- Chłodnice czyste w środku.
- Korek chłodnicy szczelny.
- Wiatrak kręci się w prawidłową stronę (tj. zasysa powietrze przez chłodnicę).
Ktoś ma pomysł, czemu nie można zbić temperatury ? Może jeszcze jakoś specjalnie odpowietrzyć układ ?
Mi się VFRka zaczęła grzać na wiosnę. Wcześniej było normalnie tzn. Silnik w korkach nagrzewał się do 104 stC, na kilkadziesiąt sekund włączał się wiatrak i zbijał do 94 stC. Na trasie temperatury 76-77 stC, nigdy wyższa.
Teraz zagrzewa się na trasie do 85-86 i wystarczy na chwilkę zwolnić żeby doszło do 100 stC. Korek w mieście oznacza 114 - 116. Najgorsze jest to, że wentylator mimo iż się załącza, nie może zbić temperatury. Chłodnica z wiatrakiem jest już chłodna, natomiast temperatura nadal oscyluje w granicach 110 stC, a druga chłodnica jest gorąca. Tak jakby nie było cyrkulacji płynu.
Termowłącznik wiatraka jest prawdopodobnie uszkodzony (bo kiedyś załączał równo przy 104 a teraz różnie - 106-110) ale sprawdzałem wszystko załączając wiatrak na krótko w garażu.
- Termostat sprawny - rozkręcałem, sprawdzałem, kupiłem nawet od Tico żeby porównać. Otwiera się przy 82 stC i zaraz chłodnice robią się ciepłe a temperatura płynu spada.
- Płyn wymieniony na nowy.
- Chłodnice czyste w środku.
- Korek chłodnicy szczelny.
- Wiatrak kręci się w prawidłową stronę (tj. zasysa powietrze przez chłodnicę).
Ktoś ma pomysł, czemu nie można zbić temperatury ? Może jeszcze jakoś specjalnie odpowietrzyć układ ?
-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 19:43
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hrubieszow/Sheffield
Re: Temperatura silnika
siema, wygląda na zapowietrzony lub zablokowany układ. Temperatura przy czujniku jest wyższa niz ta w miejscu termowłącznika i dlatego nie załącza sie przy 105st. Albo termostat, zabita chłodnica, korek chłodnicy lub w najgorszym przypadku dmucha uszczelką pod głowica(w co watpie) Pozdro
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Temperatura silnika
i to pewnie będzie przyczynąAli pisze:siema, wygląda na zapowietrzony lub zablokowany układ.

- wheelman
- zadomowiony
- Posty: 92
- Rejestracja: pt 22 cze 2007, 13:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: Temperatura silnika
Wyjaśniło się dość szybko. Odwrotnie podłączyłem dwa cienkie przewody i płyn lany do chłodnicy przelewał się do zbiornika wyrównawczego :] - układ się zapowietrzał momentalnie bo nie był pełny. Człowiek się głupi rodzi i głupi umiera
Na prawidłowo odpowietrzonym układzie silnik poprawnie się nagrzewa i nawet wiatrak daje rade schłodzić;)
Dzieki

Na prawidłowo odpowietrzonym układzie silnik poprawnie się nagrzewa i nawet wiatrak daje rade schłodzić;)
Dzieki

- Piotrek82
- teksciarz
- Posty: 151
- Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Szastarka
Re: Temperatura silnika
A możesz napisać, jak to powinno być prawidłowo podłączone? Bo ja już wymieniłem: płyn, termostat, czujnik a i tak ostatnio jak się zagrzał podczas ćwiczenia na parkingu to wywaliło mi płyn. Zostają mi już chyba źle podłaczone przewody, albo korek na chłodnicy.wheelman pisze:Wyjaśniło się dość szybko. Odwrotnie podłączyłem dwa cienkie przewody i płyn lany do chłodnicy przelewał się do zbiornika wyrównawczego :] - układ się zapowietrzał momentalnie bo nie był pełny. Człowiek się głupi rodzi i głupi umiera![]()
Na prawidłowo odpowietrzonym układzie silnik poprawnie się nagrzewa i nawet wiatrak daje rade schłodzić;)
Dzieki
-
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz 08 lis 2015, 19:08
- Imię: Paweł
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Temperatura silnika
Odgrzeję kotleta.
Dziś jazda autostradą 20 minut, prędkość około 140-150 km/h, temperatura powietrza 3 stopnie a na wskaźniku temperatury 55 stopni... Zjechałem z autostrady, przejazd przez miasteczko, trochę korków, temperatura 60-70 stopni. Mam obawy czy tak powinno być.
Przejazd w paradzie 11 listopada w Warszawie, temperatura łapała 106 stopni gdy wolno się toczyliśmy, tylko była możliwość odkęcenia manetki do 30 km/h i temp. spadała na 90. Nie pamiętam temperatury powietrza, ale było chłodno i padał momentami deszcz.
Co do wysokiej temperatury to poczytałem że ten typ tak ma.
Ale dziś 55 stopni trochę mnie zmartwiła i nie wiem czy wymieniać termostat.
Motor kupiłem we wrześniu więc dopiero poznaję tę maszynę.
Dziś jazda autostradą 20 minut, prędkość około 140-150 km/h, temperatura powietrza 3 stopnie a na wskaźniku temperatury 55 stopni... Zjechałem z autostrady, przejazd przez miasteczko, trochę korków, temperatura 60-70 stopni. Mam obawy czy tak powinno być.
Przejazd w paradzie 11 listopada w Warszawie, temperatura łapała 106 stopni gdy wolno się toczyliśmy, tylko była możliwość odkęcenia manetki do 30 km/h i temp. spadała na 90. Nie pamiętam temperatury powietrza, ale było chłodno i padał momentami deszcz.
Co do wysokiej temperatury to poczytałem że ten typ tak ma.
Ale dziś 55 stopni trochę mnie zmartwiła i nie wiem czy wymieniać termostat.
Motor kupiłem we wrześniu więc dopiero poznaję tę maszynę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości