Klocki hamulcowe,problem z wyjeciem

piwek
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 10:22
Imię: michal
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: mazowieckie

Klocki hamulcowe,problem z wyjeciem

Post autor: piwek » sob 16 paź 2010, 15:45

Pojawil sie problem z wyjeciem klockow hamulcowych.Nie moge odkrecic sruby trzymajacej klocki w zacisku.Masakra.Ma ktos jakis pomysl?????

kiciol
klepacz
klepacz
Posty: 1577
Rejestracja: czw 12 cze 2008, 20:22
Imię: Roman
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiciol » sob 16 paź 2010, 16:18

Może jakiś odrdzewiacz w sprayu...Ostatnio też miałem problem ze śrubami przy wydechu i puściły po takim preparacie.
... owoc żywota twojego je...ZUS .

http://www.bikepics.com/pictures/2297876/

dj cat
teksciarz
teksciarz
Posty: 138
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 11:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dj cat » sob 16 paź 2010, 19:25

Na zapieczone połączenie kładziemy kawałek materiału (szmatki) nasączonej płynem hamulcowym i zostawiamy na noc. Na drugi dzień efekt murowany, sam nie raz korzystałem z tego patentu. Płyn hamulcowy ma bardzo silne właściwości penetrujące i świetnie się spisuje w takich sytuacjach.
Każda Honda dobrze wygląda. Nic innego nie powiem, bo bym ryzykował zdrowiem:)

Ludzie żyją po to, by latać na moto i czasami dla śmiechu postrzelać z wydechu : )

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 16 paź 2010, 23:15

to ta sruba na wkrętak czy na ampul? Zresztą wszystko jedno - wkładasz jedno albo drugie w srube i zdecydowanie uderzasz młotkiem -powinna sie juz odkrecic bez zadnych problemów. Nie ma sensu próbowac innych akcji bo mozna rozwalic łby :)

pozdr

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » sob 16 paź 2010, 23:33

nie wiem jak w 46, ale w starszej jest taki smieszny dekiel na płaski śrubokręt a pod nim sruba na imbus. Jeśli masz podobnie, to sobie zalej to naftą, opukaj, poczekaj i próbuj, tylko dopasuj sobie dobrze śrubokręt - nawet na szlifierce :D, inaczej obrobisz całą dziure i bedzie problem.

arek
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: arek » ndz 17 paź 2010, 11:35

A ja proponuję skorzystać z wynalazku pt. śrubokręt udarowy - to jest coś takiego co wymienne końcówki (typowe bity do wkrętarki), dobierasz odpowiednią, przykładasz i walisz młotkiem - uderzenie powoduje przekręcenie się końcówki. Najlepszy przyrząd do tego typu śrub, które z reguły się zapiekają, bo nie powoduje uszkodzenia gniazda na klucz bądź śrubokręt a dzięki temu że masz jednocześnie uderzenie i obrót nie trafiłem jeszcze na taką której bym nie ruszył.

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: adam.ada » pn 18 paź 2010, 10:17

miałem u siebie taką zabawę, i poszło dopiero tak
odkręciłem zacisk podłożyłem pieniek drewniany nabiłem w śrubę samą końcówkę (była już obrobiona) i od góry kluczem a z drugiej strony "morsem" pomiędzy klockami
oczywiście śruba do wyrzucenia a w Hondzie zapłaciłem 65 pln , potem zobaczyłem ,że w motoriście 29,28 pln chodzi mi o 19 na rysunku
http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/mo ... 00FIX,5045,
w serwisie na malowniczej w Warszawie za odkręcenie powiedzieli 100 zł
Ostatnio zmieniony pn 18 paź 2010, 10:19 przez adam.ada, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » pn 18 paź 2010, 10:18

Co do sprayu, to są takie zmywacze do układów hamulcowych, fajnie zmywają i czyszczą z całego syfu. Potem nakładamy klucz imbusowy i młotkiem uderzasz i musi puścić. Pod warunkiem że klucz nie jest ze sklepu "Wszystko po 4,50 zł".

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pn 18 paź 2010, 14:00

Ja stosuje taka sama technike jak Kiki psikajac przed odkreceniem dodatkowo WD-40 lub olejem. Jeszcze nigdy powaznego problemu z wykreceniem nie bylo. Pozniej przy przy wkrecaniu mozna posmarowac ta srube smarem grafitowym, zeby ustrzec sie powtorzenia tej sytuacji.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Kajzer
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kajzer » pn 01 lis 2010, 05:52

Podłączę się pod temat. Co sądzicie o klockach firmy SIFERT MP 215. Szykuję się do wymiany i na Allegro kuszą ceną. Mam założone w samochodzie tej firmy i spisują się całkiem dobrze. :?:

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » pn 01 lis 2010, 09:25

http://www.sklepmoto.pl/onas.php ja biore zawsze stąd, ferodo platinium fdb570p (na przód), coś im stronka nie trybi, ale jest tel podany, możesz zadzwonić. Za komplet na jedną tarczę wychodziło ok 63zł.
pozdro

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: adam.ada » wt 02 lis 2010, 20:01

Piwek odkręciłeś ten zacisk ?
jeśli chodzi o klocki to piszcie do UXEGO ma w ofercie i tańsze i droższe zawsze coś dopasuje
Adam

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 04 lis 2010, 07:10

przy rozjechanych krzyzakach pomaga czasem lekkie sklepanie go malym mlotkiem-to troche poprwia ksztalt obrobionych krawedzi i wtedy kolejne podejscie z wbiciem bita-tu nikt tego nie napisal a moze nie dla kazdego to oczywiste- bit czy sruboket musi idealnie pasowac-a nie mniej wiecej-chodzic tak aby zadna szparka miedzy bitem a sruba nie zostawala-o ile nie jest zjechana rzecz jasna:]
Warto kupic komplet bitow i klucz-teownik, ktory daje mozliwosc duzo lepszego docisniecia niz srubokret.
No i ostatnia wg mnie wazna rzecz-obracac bardzo powoli bo da sie wyczuc, ze "nie idzie" i nalezy odpuscic to podejscie bo inaczej to sruba pojdzie:]

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » ndz 06 lut 2011, 12:51

a ja szukam tego trzpienia który trzyma klocki :roll:
konkretnie jedną sztukę, można to gdzieś nabyć? lub ktoś ma zacisk na części?

u mnie niestety trzeba wykręcić go wykrętakiem, ponieważ łeb jest wykruszony
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
DeVeDe
pisarz
pisarz
Posty: 298
Rejestracja: sob 10 sty 2009, 12:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe,problem z wyjeciem

Post autor: DeVeDe » czw 23 lut 2012, 21:35

Brak mi slow ostatnio...

Obrazek

Jakie ta sruba ma oznaczenie? Bo i takie musze kupic... tyle ze nie udalo mi sie jej wykrecic wiec ciezko bedzie mi pojechac z nia i pokazac jaka chce :x
Co za balwan projektuje srube na plaski srubokret w takim miejscu :sciana

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości