Hałas w przednim kole

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
kiciol
klepacz
klepacz
Posty: 1577
Rejestracja: czw 12 cze 2008, 20:22
Imię: Roman
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Hałas w przednim kole

Post autor: kiciol » ndz 23 maja 2010, 18:05

Przejżałem tematy z łożyskami ale nadal mam wątpliwości.Słychać u mnie wyraźny hałas prawdopodobnie w przednim kole. W zakręcie odgłos jest trochę bardziej intensywny.W niektórych postach ktoś wspominał że mogą to być również opony a niedawno założyłem nowe Piloty.Wcześniej myślałem że to wina napędu,bo również się odzywał,ale po jego wymianie jeszcze coś straszy.Proszę o pomoc.
... owoc żywota twojego je...ZUS .

http://www.bikepics.com/pictures/2297876/

Awatar użytkownika
Makoo
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pt 20 mar 2009, 22:51
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bialystok/London
Kontakt:

Post autor: Makoo » ndz 23 maja 2010, 18:44

Ja do tej pory mam ten problem, aczkolwiek niedlugo bede wymieniac klocki, bo to prawdopodobnie one.

Ale fakt faktem, pilotroad i pilotroad2 sa zdecydowanie glosniejsze od na przyklad bridgstone 021 na ktorych teraz jezdze.

Generalnie mam wymienione lozyska w kole, opone, przeczyszczone dokladnie cylinderki w zaciskach, wszystko jest okay ale dalej szumi. Ostatnia mozliwosc, ale tak jak mowie, dopiero sie okaze za jakies 2 miesiace jak zmienie klocki, to wlasnie one. Podobno mam jakies twarde zalozone, ktore trac o tarcze podczas jazdy (a trzec zawsze chyba troche beda) powoduja taki dzwiek. Z tymze u mnie po zakrecie dzwiek troche cichnie, ale tylko do nastepnego hamowania. Wniosek, na zakrecie pod wplywem jakichs sil klocki sie troche bardziej oddalaja od tarcz i dopoki znowu nie uzyje hamulcow, dzwiek zdecydowanie cichnie.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » pn 24 maja 2010, 00:59

A nie zauważyliście zmieniającego się dźwięku gdy wjeżdżacie na inny asfalt, bardziej chropowaty? Sprawdźcie czy macie dobrze założone koła. Chodzi mi czy nie kręcą się w drugą stronę (do tyłu) i czy tulejki dystansowe na oście nie są pozamieniane stronami. Efektem tego może być tarcie tarczy po zacisku. Sprawdźcie jeszcze tłoczki w hamulcach. Wiem że niby są wyczyszczone ale sam też robiłem nie dawno układ hamulcowy i okazało się że tłoczki od CBSu czyli środkowe z przodu nie chcą się chować. Jest olbrzymi opór na nich. Jeszcze nie wiem o co chodzi bo jeszcze nie rozkręcałem ich drug raz.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: adam.ada » pt 08 paź 2010, 21:48

może to komuś pomoże :
zauważyłem , że na zakrętach słychać wyraźny szum z przedniego koła , poprzedni właściciel zapewniał mnie o wymianie łożysk , ja jednak zdecydowałem , że coś jest z nimi nie tak , wymieniłem na nowe (Larsson ) okazało się , że szum jest dalej , czyli opona w złożeniu szumi
może 100 zł w plecy ale już nie nasłuchuję kiedy mi zablokuje przednie koło czyli za 100zł + własną(z ojcem) robociznę kupiłem sobie spokój w trasie , myślę że warto było
Ale piszę to aby inni już nie musieli tego robić
opony nowe Pirelli Diablo Strada
Adam

Awatar użytkownika
mick63
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 05 cze 2009, 00:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: mick63 » pt 08 paź 2010, 22:07

Ja tez mam ten problem, jeszcze sie za to nie zabierałem bo troche mi się nie chciało, na trasie tylko sprawdzałem co jakis czas czy nic nie odpada (żartuję) :lol: Sprawa się ma tak, że podaczas jazdy na w miarę równej nawierzchni daje się słyszeć coś w rodzaju szumu, gdy jadę po bardziej nierównej nawierzchni, w senscie bardziej chropowatej dzwiek sie nasila, oponę z przodu mam standardową czyli Battlax-a, jak ktoś zdiagnozuje co to jest to chętnie bym poczytał...

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: adam.ada » pt 08 paź 2010, 23:02

pierwsze co zrób to pobujaj motkiem podczas jazdy (takie slajdy) czy szum się nasila jeśli opona jedzie bokiem , jeśli tak , to tak ma być .
Oczywiście sprawdź na centralce szarpiąc koło czy nie ma jakichś luzów , jest jeszcze taki stary sposób na łożyska
: jak masz koło podniesione , ktoś trzyma mocno kierownicę , uderzasz w dolną albo górną część koła i jeśli jest takie głuche echo to znaczy , że jest luz na łożysku ale boję się że tego nie usłyszysz (to stara metoda dociągania łożysk stożkowych bez klucza dynamometrycznego)
u mnie było wszystko OK. więc się tylko przekonałem

oczywiście szum nasilał się przy jeździe po b. chropowatym asfalcie
Adam

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » pt 08 paź 2010, 23:53

Panowie - tarcze mamy wnetylowane, luz minimalny pomiędzy klockami a tarczami musi być, więc na zakrętach te trące klocki słychać. Jakby tarcze nie miały dziur to może była by cisza, ale dziury są, i słychać ten szelest powietrza ;) ja nawet na to nie zwracam uwagi i Wam to samo radzę.

Łozysko na przednim kole? skręcić kierownicę na maxa na centralnej stopce, złapać rękami za koło i spróbować jeszcze bardziej dociągnąć (przy skręconej kierownicy), jak łożyska padły to koło zazwyczaj pójdzie dalej.

Ale zapewne słyszycie właśnie wentylowane tarcze ;)

adam.ada, ja za łożyska do mojej dałem 35zł, skąd 100 w plecy?
Obadajcie stan klocków, może zaciski nie pracują jak powinny?

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: adam.ada » sob 09 paź 2010, 00:14

emil pisze:Panowie - tarcze mamy wnetylowane, luz minimalny pomiędzy klockami a tarczami musi być, więc na zakrętach te trące klocki słychać. Jakby tarcze nie miały dziur to może była by cisza, ale dziury są, i słychać ten szelest powietrza ;) ja nawet na to nie zwracam uwagi i Wam to samo radzę.

Łozysko na przednim kole? skręcić kierownicę na maxa na centralnej stopce, złapać rękami za koło i spróbować jeszcze bardziej dociągnąć (przy skręconej kierownicy), jak łożyska padły to koło zazwyczaj pójdzie dalej.

Ale zapewne słyszycie właśnie wentylowane tarcze ;)

adam.ada, ja za łożyska do mojej dałem 35zł, skąd 100 w plecy?
Obadajcie stan klocków, może zaciski nie pracują jak powinny?
larsson cały komplecik z uszczelniaczami

[ Dodano: 2010-10-09, 00:22 ]
to przyznam się jeszcze do jednej zapobiegawczej weryfikacji jeśli chodzi o tarcze wentylowane , miałem wrażenie , że się klocki kończą , ale tak jest jak się kupi moto jesienią a całą zimę człowiek szuka dziury w całym i nie może tego zweryfikować jazdą
ja bardzo wystraszony końcem klocków próbowałem odkręcić zacisk , niestety śrubka była lepsza , nowa w Hondzie 65 pln ale jaki teraz mam spokój
chyba zacznę liczyć ile kosztuje spokój ?
Adam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 232 gości