Regulator napięcia
- Diego
- klepacz
- Posty: 1544
- Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
- Imię: Mirek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Płock city
Regulator napięcia
Regulator,potocznie zwany reglerem to prawie jedyna rzecz w naszych Hondach VFR,która sama potrafi się zepsuć.Tu Honda San sie nie popisał.
Najczęstszą przyczyna padnięcia reglera jest jego przegrzanie.Niektórzy radzą sobie z tym umieszczając go w innym miejscu,np.:tylne nadkole albo dodając mały wentylatorek z peceta.
Czy to załatwia sprawę? Na pewno przedłuży jego żywot ale definitywnie nie rozwiąże problemu.
Co robic?
Można temu zaradzić wymieniając na nowy ale cena oryginału jest zdeka wygórowana ( ok 1220pln) .Pozostają zamienniki.
Do Hondy VFR750 polecam regulator Ducati Energia,o dziwo Włoski wyrób jest lepszy od oryginału.
Do VFR800Fi wybór jest większy.Począwszy od oryginału SH579A-11 (po lewej) ,poprzez zmodernizowany SH 689DA firmy Tourmax (po prawej)Mają one dwie wtyczki,jedna 3 przewody i druga 4 przewody.
Jak widać regler Tourmaxa jest lepiej chłodzony poprzez większe użebrowanie.
Na rynku jest jeszcze jedna alternatywa o tyle fajna ,że nasza,rodzima.Polski producent regulatorów z Rzeszowa,cena ok 245pln
Sam śmigam VFR 800Fi z 98r i porzedni właściciel zmienił regler na SH 579C-12.Jest to oryginalny regulator przeznaczony do VFR 800 po 2000r.Różnica polega na tym ,że te nowsze maja jedną kostkę 3 przewodową a drugą 5 przewodową (jeden przewód więcej )
Ten dodatkowy,czarny kabelek (monitor napięcia w instalacji) podpinamy pod + (czerwony przewód) np przy przekaźniku pompy paliwa.Powoduje on stabilizacje napięcia na reglerze - 5 tys obr i napięcie powinno być 14 do 14,8 V.
Zbyt wysokie napięcie ugotuje nam akumulator,a w skrajnych przypadkach popali nam elektronikę.
Za małe napięcie podawane z reglera spowoduje nie doładowanie aku i kłopoty z rozruchem motocykla.
Regulatory fabryczne:
SH579A-11: VFR 800 1998' - 1999'
SH579C-11: VFR 800 2000' - 2001'
SH689A-12: VFR 800 2002' - 2003'
SH689FA: VFR 800 2004' -
PS Fotki są z netu i nie znam autorów.Jeśli ktoś się nie zgadza na ich publikacje albo ma lepsze,to je wydupce stąd.
Najczęstszą przyczyna padnięcia reglera jest jego przegrzanie.Niektórzy radzą sobie z tym umieszczając go w innym miejscu,np.:tylne nadkole albo dodając mały wentylatorek z peceta.
Czy to załatwia sprawę? Na pewno przedłuży jego żywot ale definitywnie nie rozwiąże problemu.
Co robic?
Można temu zaradzić wymieniając na nowy ale cena oryginału jest zdeka wygórowana ( ok 1220pln) .Pozostają zamienniki.
Do Hondy VFR750 polecam regulator Ducati Energia,o dziwo Włoski wyrób jest lepszy od oryginału.
Do VFR800Fi wybór jest większy.Począwszy od oryginału SH579A-11 (po lewej) ,poprzez zmodernizowany SH 689DA firmy Tourmax (po prawej)Mają one dwie wtyczki,jedna 3 przewody i druga 4 przewody.
Jak widać regler Tourmaxa jest lepiej chłodzony poprzez większe użebrowanie.
Na rynku jest jeszcze jedna alternatywa o tyle fajna ,że nasza,rodzima.Polski producent regulatorów z Rzeszowa,cena ok 245pln
Sam śmigam VFR 800Fi z 98r i porzedni właściciel zmienił regler na SH 579C-12.Jest to oryginalny regulator przeznaczony do VFR 800 po 2000r.Różnica polega na tym ,że te nowsze maja jedną kostkę 3 przewodową a drugą 5 przewodową (jeden przewód więcej )
Ten dodatkowy,czarny kabelek (monitor napięcia w instalacji) podpinamy pod + (czerwony przewód) np przy przekaźniku pompy paliwa.Powoduje on stabilizacje napięcia na reglerze - 5 tys obr i napięcie powinno być 14 do 14,8 V.
Zbyt wysokie napięcie ugotuje nam akumulator,a w skrajnych przypadkach popali nam elektronikę.
Za małe napięcie podawane z reglera spowoduje nie doładowanie aku i kłopoty z rozruchem motocykla.
Regulatory fabryczne:
SH579A-11: VFR 800 1998' - 1999'
SH579C-11: VFR 800 2000' - 2001'
SH689A-12: VFR 800 2002' - 2003'
SH689FA: VFR 800 2004' -
PS Fotki są z netu i nie znam autorów.Jeśli ktoś się nie zgadza na ich publikacje albo ma lepsze,to je wydupce stąd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt 24 wrz 2010, 23:38 przez Diego, łącznie zmieniany 1 raz.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
kilku ownersów jeździ na polskich regulatorach ,sam montowałem kilka w innych motocyklach osobiście polecam nie słyszałem o problemach a jeżeli jakiekolwiek są to łatwo reklamować bo producent a co za tym idzie gwarant jest w Polsce a nie gdzieś na świecie no i cena nie jest jakaś powalająca
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- sensi
- klepacz
- Posty: 584
- Rejestracja: sob 12 sty 2008, 16:12
- Imię: pawel
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: londyn
rozmawialem ostatnio z jednym ounersem 750 mkii i polecal wymiane przewodow dochodzacych do kostki od reglera na grubsze i paste termoizolacyjna zamiast wiatraczka. ja na rynku uk znalazlem jeszcze jednego producenta:
http://www.electrexworld.co.uk/rr53-reg ... 749-0.html
teraz najlepsze- normalna cena z przesylka w uk wychodzi okolo 90 funtow ale ze znizka dla przedstawicilie moto-biznesu okolo 50! nie robia ich do 800 z 2000/2001 tylko trzeba adaptowac kostke. co ciekawe jest to zamiennik do ducati i daja rok gwarancji a nie 6 miesiecy jak honda-san
http://www.electrexworld.co.uk/rr53-reg ... 749-0.html
teraz najlepsze- normalna cena z przesylka w uk wychodzi okolo 90 funtow ale ze znizka dla przedstawicilie moto-biznesu okolo 50! nie robia ich do 800 z 2000/2001 tylko trzeba adaptowac kostke. co ciekawe jest to zamiennik do ducati i daja rok gwarancji a nie 6 miesiecy jak honda-san
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Diego
- klepacz
- Posty: 1544
- Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
- Imię: Mirek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Płock city
Stary regler ma 2 kostki w pierwszej są 3 przewody i drugiej 4 przewodyemil pisze:popraw pierwszego posta bo wtyczka 3 przewodowa a 5 przewodowa to nie o 1 przewód różnicy
zdro!
nowy regler ma 2 kostki w pierwszej są 3 przewody i drugiej 5 przewodów,...........hmmm o jeden więcej,ten czarny
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu
- Bialy
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
- Kontakt:
A gdyby tak chłodzić regulator za pomocą ogniwa Peltiera? Tutaj daję link na wiki, ale polecam lekturę na googlach ogólnie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Modu%C5%82_Peltiera
Takie ogniwa są stosowane w lodówkach turystycznych i są w stanie naprawdę konkretnie schłodzić, chociaż na drugą stronę należałoby dołączyć radiator i wiatraczek najlepiej. Niemniej jednak regler schłodziłoby to lepiej niż sam wiatrak niewątpliwie.
Takie ogniwa są stosowane w lodówkach turystycznych i są w stanie naprawdę konkretnie schłodzić, chociaż na drugą stronę należałoby dołączyć radiator i wiatraczek najlepiej. Niemniej jednak regler schłodziłoby to lepiej niż sam wiatrak niewątpliwie.
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Nie samo przegrzewanie jest problemem a to ze dżapańce zastosowali za słabe elementy wewnatrz . jest takie zjawisko jak moc strat i jezeli ta moc zostanie przekroczona to nic nie pomoze . Oczywiscie chłodzenie pomaga duzo ale nie uchroni przed awaria jesli element jest zły.
Na chłopski rozum moge to wytłumaczyć tak ze element w regulatorze pracuje na granicy swoich mozliwosci, nie wytrzymuje tego i "umiera" , Tak samo jak nie mozna zastosowac węza o maks cisnieniu 10 atm do sprezarki ktora wytworzy 10 atm bo moze strzelic , zawsze powinno sie stosowac zapas i widocznie małe ludziki zastosowali zbyt mały . errare humanum est a i zaden element elektroniczny nie jest niesmiertelny.
Wyjsciem jest nie chłodzenie a zmiana .reglera na mocniejszy , regulatory ktore kiedys tam robiłem miały moc okolo 100A a więc były z duuuuuzym zapasem. Sam mam taki w swojej VFR i nie złapał w lecie w lecie jak 65 stopni bez żadnego chłodzenia.
Więc Bialy daj sobie spokoj bo za cene tych chłodzeń i fajerwerków kupisz nowy lepszy regler. Na forum ludziska chwalili chyba ducati cos tam.
Na chłopski rozum moge to wytłumaczyć tak ze element w regulatorze pracuje na granicy swoich mozliwosci, nie wytrzymuje tego i "umiera" , Tak samo jak nie mozna zastosowac węza o maks cisnieniu 10 atm do sprezarki ktora wytworzy 10 atm bo moze strzelic , zawsze powinno sie stosowac zapas i widocznie małe ludziki zastosowali zbyt mały . errare humanum est a i zaden element elektroniczny nie jest niesmiertelny.
Wyjsciem jest nie chłodzenie a zmiana .reglera na mocniejszy , regulatory ktore kiedys tam robiłem miały moc okolo 100A a więc były z duuuuuzym zapasem. Sam mam taki w swojej VFR i nie złapał w lecie w lecie jak 65 stopni bez żadnego chłodzenia.
Więc Bialy daj sobie spokoj bo za cene tych chłodzeń i fajerwerków kupisz nowy lepszy regler. Na forum ludziska chwalili chyba ducati cos tam.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- Słowiu
- teksciarz
- Posty: 155
- Rejestracja: pn 19 lis 2012, 06:53
- Imię: Bartłomiej
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Augustów
Re: Regulator napięcia
U mnie siedzi sh689a-13
Się okazuje że od cb900f.Co o nim sądzicie? Lepsze są czy jak?
Się okazuje że od cb900f.Co o nim sądzicie? Lepsze są czy jak?
Codziennie spotykam wariatów pędzących na łeb na szyję.Czasami naprawdę trudno ich dogonić...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości