Wykresy z hamowni
- brutoos
- pisarz
- Posty: 294
- Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
- Imię: Jacek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Pytanie czy hamownia była tak samo ustawiona i czy różnica temperatur i ciśnienia mogła mieć wpływ na pomiar. Kolejne zmienne to stan oleju, łańcucha, itp. Żeby było na temat dorzucam swój wykresik.juhass pisze:Skoro temat odżywa na nowo to i ja dołącze swoje wykresy. Wykres sprzed roku, wszystko seria (wykres2009).
Oraz wykres z przelotem Ixil-a- poza tym żadnych zmian (wykres 2010).
Zysk spory, przynajmniej teoretycznie..
Zmiany to pełny układ Delkevic, test bez dB-killera.
wideo z hamowania: http://www.youtube.com/watch?v=dRMCW7oSs9c
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- juhass
- pisarz
- Posty: 332
- Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
No właśnie, jak widać było chłodniej (czyli na + mocy), ale też ciśnienie niższe (czyli raczej na -). Poza tym IMO te wszystkie hamowania powinniśmy traktować dość swobodnie. Bardziej wiarygodne było by hamowanie na tej samej hamowni, w ten sam dzień moto na serii i po zmianach.
Aha, była jeszcze jedna różnica w samej hamowni- rok temu u Ratki hamownia była pod namiotem przed sklepem, obecnie jest w piwnicy, w związku z czym zainstalowany jest dość mocny nawiew powietrza na moto i wyciąg spalin. Czyżby doładowanie dynamiczne?? )
Aha, była jeszcze jedna różnica w samej hamowni- rok temu u Ratki hamownia była pod namiotem przed sklepem, obecnie jest w piwnicy, w związku z czym zainstalowany jest dość mocny nawiew powietrza na moto i wyciąg spalin. Czyżby doładowanie dynamiczne?? )
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wykresy z hamowni
A tu coś ode mnie
dolot - seria
wydech - "półprzelot"
dolot - seria
wydech - "półprzelot"
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- maliq85
- zadomowiony
- Posty: 95
- Rejestracja: śr 17 lis 2010, 14:18
- Imię: Paweł
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: CZN,CMG,CB,PGN
- Kontakt:
Re: Wykresy z hamowni
Ładnie Fakir całkiem przyzwoicie ciekawe ile moja wypluje na pełnym przelocie gdzie hamowałeś hondkę?
"Per aspera ad astra"
pozdro MALIK
pozdro MALIK
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wykresy z hamowni
zalapalem sie na hamownie, na motocyklowej niedzieli na stacji BP
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- Posty: 4
- Rejestracja: sob 18 cze 2011, 17:17
- Imię: Przemek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wykresy z hamowni
a oto moja 750 z 90r z przebiegiem 76tys
http://images45.fotosik.pl/939/122a5481a49cdd6dgen.jpg
Dokładam również filmik z hamowni
http://www.youtube.com/watch?v=B7bCF1_PCxY
(chyba coś poszło nie tak podczas przesyłania bo nie ma dźwięku)
http://images45.fotosik.pl/939/122a5481a49cdd6dgen.jpg
Dokładam również filmik z hamowni
http://www.youtube.com/watch?v=B7bCF1_PCxY
(chyba coś poszło nie tak podczas przesyłania bo nie ma dźwięku)
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Wykresy z hamowni
Temat odświeżam. Czy na tych hamowniach prowadzone są pomiary AFR? Bo to najbardziej mnie chyba teraz interesuje (w motku K&N + przelot). Ciekawe czy nie zrobiło się za ubogo
- Pawelr851
- teksciarz
- Posty: 121
- Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 20:03
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Irlandia
Re: Wykresy z hamowni
Jak masz sondy lambda (a vtec ma) to mieszanka jest na bierzaco dobierana z odczytu ilosci tlenu w spalinach przez te sondy tak ze zadne przeloty i inne filtry nie moga wplynac niekorzystnie na bogatosc mieszanki. Jedyne co moze zaklamac te odczyty jest nieszczelnosc wydechu na odcinku z silnika do sondy (czyli z silnika do katalizatora w przypadku vtec) daleje niech sie dzieje co chce. Oczywiscie przy sportowych filtrach i wydechu natlenie mieszanki jest duzo wyzsze przy mniejszym otwarciu przepustnicy tak ze laczy sie to z ogolnym przyrostem mocy ale skald mieszanki bedzie zawsze utrzymywany w normie. No i kolejny punkt zly wydech wplywa niekorzystnie na usuwanie spalin ale tu sie klania dynamika gazow. Genralnie temat rzeka.
Śpiesz sie powoli!!!
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wykresy z hamowni
kiki, to są zwykłe pomiary orientacyjne i nikt się nie spuszcza nad składem mieszanki itd. Jakby ktoś chciał wystroić moto to sobie pojedzie na hamownię obciążeniową i do strojenia takie dane będzie miał.
Ja byłem w tamtym roku na świeżo postawionej hamowni na Politechnice w Opolu ale chłopaki jej ogarniętej chyba jeszcze nie mieli bo wypluła mi na silniku 79,6 konia i 52 Nm.
Ja byłem w tamtym roku na świeżo postawionej hamowni na Politechnice w Opolu ale chłopaki jej ogarniętej chyba jeszcze nie mieli bo wypluła mi na silniku 79,6 konia i 52 Nm.
- december74
- pisarz
- Posty: 258
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
Re: Wykresy z hamowni
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości