Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » wt 29 gru 2009, 19:42

Dziękuje zerknę na larsson-a zapewne temat nie ucichnie gdy się zabiorę za regulacje a na razie Pozdrawiam :bye

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » sob 23 sty 2010, 20:04

Regulacja i tak się odbędzie ale naszła myśl jeżeli olej poprzedni był marny i może pól mineral. nie wymieniany z 2/3 sezony przy Angielskim Rozumowaniu jest to bardzo możliwe . Po zalaniu pełen syntetyk Motul 300v 10w40 ten nagar na zaworach to skutki szlachetnego oleju który umył ( wypłukał ) Syf :idea:

Co o tym Myślice ?

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 23 sty 2010, 21:16

Raczej nie, nawet oleje mineralne zawierają dadatki myjące wiec nie ma co kombinować i wymyślać niestworzone historie :). Rób regulacje i śmigaj :)

lukaszolszowka1

vfr

Post autor: lukaszolszowka1 » pt 26 lut 2010, 21:49

Opis fajny ale nie wiem czy sie połapie z tymi pomiarami czegokolwiek :P......

Gdzie mogę znaleź miary szczelin do VFR 750f 93r.... i czy w ogóle w tym modelu regulacja jest płytkowa czy zwykła......?
Pozdrawiam maniaki :)

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: thrillco » pt 26 lut 2010, 22:32

płytki, luzy zaworowe są podane w manualu, lub w tym dziale tez ktoś pytał o to.

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » sob 06 mar 2010, 19:07

Szatan prosil o sugestie, zatem dopisze tutaj co nieco.

Na podstawie moich malo przyjemnych doswiadczen, ktore opisalem w drugim temacie proponuje wszystkim, ktorzy beda robic u siebie regulacje bacznie zwracac uwage przy skrecaniu na znaki, szczegolnie te fabryczne, zaznaczone na walkach rozrzadu. Mnie blad z tym zwiazany kosztowal mase nerwow i czasu. Mam nadzieje, ze tylko tyle...
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » śr 28 kwie 2010, 01:25

Mam Problem nie Mogę zmierzyć wszystkich szczelin pomiędzy szklanką a wałkiem , zielone krzyżyki pomierzone na czerwono Nie nawet najmniejszy listek nie idzie np: 0.10mm .

Coś zle robię :disagree ustawiłem jak w opisie prawy dekiel na podwójnych kropkach .

V-TEC 2003r.

Obrazek
Obrazek

Filmik :

http://www.youtube.com/watch?v=f-Hhr9MjgNM

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 28 kwie 2010, 08:55

Damo 88 pisze: nawet najmniejszy listek nie idzie np: 0.10mm .
Chyba sie pomyliłeś bo 0.10 to duzo , chyba miałes na mysli 0.01 , poza tym ten opis jest dla 800 fi roczniki 1998-2001 , przypuszczam że te zawory ktorych nie mozesz zmierzyc to sa te VTEC-owe ktore sie włączaja przy 7 tys obr , czy jakos tak i dlatego niemozesz ich pomierzyc

Ratuje Cie manual
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » śr 28 kwie 2010, 20:29

A więc problem , Jak mam sprawdzić tego V-Teca po zmieżeniu i obliczeniu wszystkich płytek :confused . Jedynie czego się dowiedziałem skąd ślady przytarcia jednego cylindra .
Z piasku który odłożył się pomiędzy pokrywą i prawdopodobnie przy wymianie świec ( poprzednik możliwe że ziarenko wpadło :oops: .

Proponuję przed wymianą świec robić to ostrożnie lub przed wymianą przepłukać , spokojnie jest u dołu otwór spustowy . lecz nie wachą ze względu na gumy .

Obrazek

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » czw 29 kwie 2010, 12:43

bo v-tecu podobno jest tak ze trzeba najpierw zdjąć wałki, jakoś zablokowac te całe v-tecowskie ustrojstwo- złożyc pownownie i dopiero mierzyć - od pyty roboty niestety

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 622
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » czw 06 maja 2010, 08:31

Wczoraj skończyłem sprawdzenie luzów zaworowych w mojej VFR-ce. Po przebiegu 50000 (rzekomym) okazało się że wszystkie luzy zaworowe mieszczą sie w zakresie tolerancji. Szatan dzięki za ta obszerną instrukcje, bardzo pomogła!

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » wt 18 maja 2010, 17:27

Kiki Miałeś Rację :smile:

Zapodaje Link z wskazówkami Do regulacji V-Tec :

Język Ang. i duża ilość Fotek ;-)

http://www.landofopus.com/motorcycle/valve_adj/

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » pt 21 maja 2010, 13:44

Czy delikatne metaliczne stukanie raz na ruski rok to może być odgłos zaworów do regulacji?
Byłem w serwisie akurat nie było tego dźwięku, gościu się przejechał, powiedział, że jak raz schodził z wysokich obrotów i stanął na światłach to usłyszał takie "cykanie" ale powiedział, że to nic i żeby dać sobie spokój. Co o tym sądzicie?
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pt 21 maja 2010, 18:19

Jeżeli jest to bardzo sporadyczne to bądź czujny , chociaż sprawdzenie Zaworków profilaktycznie nie zaszkodzi + synchro .

A może to AirBox :idea:

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pt 21 maja 2010, 21:50

brii pisze:Czy delikatne metaliczne stukanie raz na ruski rok to może być odgłos zaworów do regulacji?
Byłem w serwisie akurat nie było tego dźwięku, gościu się przejechał, powiedział, że jak raz schodził z wysokich obrotów i stanął na światłach to usłyszał takie "cykanie" ale powiedział, że to nic i żeby dać sobie spokój. Co o tym sądzicie?
Ta sprawa byla juz na forum wielkokrotnie poruszana. Jezeli masz pewnosc, co do okresu to nie przejmuj sie niczym. W 800Fi taki cykanie wydaja kasatory luzu na kolach zebatych, a jezeli chodzi o V-teca to ktos o ile dobrze pamietam pisal wlasnie o klapce airboxa.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości