Oleje motocyklowe. Planujesz wymiane? Przeczytaj.
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Poszukam dla Was ja uruhomie kompa stacjonarnego skutki nie zmieniania oleju na czas
Na całym bloku silnika robi się przepalony brązowy osad którego za chiny ludowe nie sciągniesz.Pomysl że gdy wlejesz nowy olej po dwóch latach to myslisz że jest git a po miesiącu olej wygląda jak upier...ny stół durczoka.Raz lub dwa zawalisz a silnik Ci tego do konca dni nie zapomni.Kij z tym że masz upiepszony blok pomyśl jak wyglądają kanały olejowe smok itd.Z resztą jak ktoś robił luzy zaworowe lub sciągał dekiel klawiatury pod którym zobaczył brązowy osad na głowicy to już wie dlaczego
Na całym bloku silnika robi się przepalony brązowy osad którego za chiny ludowe nie sciągniesz.Pomysl że gdy wlejesz nowy olej po dwóch latach to myslisz że jest git a po miesiącu olej wygląda jak upier...ny stół durczoka.Raz lub dwa zawalisz a silnik Ci tego do konca dni nie zapomni.Kij z tym że masz upiepszony blok pomyśl jak wyglądają kanały olejowe smok itd.Z resztą jak ktoś robił luzy zaworowe lub sciągał dekiel klawiatury pod którym zobaczył brązowy osad na głowicy to już wie dlaczego
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Nie no nie licze że po 2tyś.Pomyśl kupujesz uzywane moto przypuścm że ono 2 lata latało na tym samym oleju zime stało itd .Ty też zapomnisz raz i co?i uwiarz że bedzie nie wesoło.Olej po 2ch latach w motocyklu który swoje lata(Np po 8 tysi lub więcej) będzie tak zużyty że szkoda gadać.I pamiętajmy że moto to nie samochód.Kręci się raz wiecej obrotów!!!Zależy tez to potem od wielu spraw.Tak samo zużyty olej może nie dawać smarowania np na smoczkach zaworowych a potem to już zaczynają się schody typu docieranie i czyszczenie zaworów itd.Jednym z głównych czynników jaki wpływa na żywot naszych piecy w moto jest właśnie olej.poszukam tekich fot i to zobrazuje
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
myślę że wymiana beż całego przebiegu -raz do roku jest wskazana ze względu na zmieniające się właściwości chemiczne oleju praca wiosną kiedy silnik jest niedogrzany -latem kiedy może być przegrzewany i jesienią tak jak wiosną ,i jeżeli dołożymy że -a zimą sobie choć chwile posłucham jak pracuje to tyle, a z drugiej strony dla własnego spokoju to wydatek RAZ na rok ok 140 pln to nie jest taki straszny majątek
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2088
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Ja dla spokoju psychicznego bym wymieniłRALF pisze:wiec zmieniać czy nie?????
Ps. Tak samo jak są 2 szkoły wymieniania oleju - przed zimą, czy po zimie
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
stary bo zdania beda podzielone, wolisz zeby ktos olewajac argumenty przeciwne napisal poprostu "zmieniaj!!!"?RALF pisze:Dzieki Panowie za odpowiedzi
No ale tak naprawde zdania sa podzielone, wiec zmieniać czy nie?????
olej nie jest juz taki jak nowy ale nie jest jeszcze jak zuzyty,
jesli szkoda Ci kasy a do tego wiesz, ze nie bedziesz katowal sprzeta a i przebieg nie bedzie ogromny to zostaw, zawsze dla spokoju ducha mozesz wlac do oleju xeramic (nie mylic z zageszczaczami oleju choc one przedluzaja jego zywotnosc ale nie o to tu chodzi), ktory tworzy na metalowych elementach silnika powloke zmniejszajaca tarcie-nie chce zbytnio rozpoczynac dyskusji nt jego skutecznosci, poszukaj w googlach i sam ocen czy warto jak ja zrobilem,
ale jesli te 100-pare zl na olej to dla Ciebie jak splunac to nawet sie nie wahaj,
znasz argumenty za i przeciw i sam podejmij decyzje a nie oczekuj ze my lub jeden z nas to zrobi bo konsekwencje w razie czego i tak spadna na Ciebie, niewazne ilu kumpli popieralo ta opcje
pozdro
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
gdzies na forum byl pelny wyklad odnosnie oleju i z tego co pamietam przy takiej zmianie warto najpierw przeplukac silnik najtanszym olejem syntetycznym, pozniej zalac wlasciwy,
a swoja droga to stac by sie cos moglo tylko przy starym silniku jezdzonym raczej na minerale bo syntetyk by mogl go rozszczelnic wymywajac osad stworzony przez olej,
a tak poza tym czemu wy wymieniacie na zime?moze roznica nie jest kolosalna ale jest.
chyba ze sa plusy takiej wymiany, o ktorych nie wiem to wtedy co innego.
a swoja droga to stac by sie cos moglo tylko przy starym silniku jezdzonym raczej na minerale bo syntetyk by mogl go rozszczelnic wymywajac osad stworzony przez olej,
a tak poza tym czemu wy wymieniacie na zime?moze roznica nie jest kolosalna ale jest.
chyba ze sa plusy takiej wymiany, o ktorych nie wiem to wtedy co innego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości