Akumulator

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Akumulator

Post autor: J43 » ndz 18 paź 2009, 12:05

Zastanawiam sie czy juz czas wymienic akumulator,czy jeszcze nie.

Kreci do 10 - 15 krotkich prob.
Laduje sie okolo 1,5 godziny od rozladowanego do calkowitego naladowania.
Wydaje mi sie,ze to za krotko = za mala pojemnosc = zasiarczony.
Nie wiem kiedy byl kupiony,ja go uzywam tylko ten sezon.

Nie mam porownania z innym aku motocyklowym.
A Wasze - jak dlugo trzeba ladowac i ile prob krecenia wytrzymuja zanim sie rozladuja?

Krecilem 10 razy bo stal 10 dni i benzyna zeszla z gaznikow.
Z dnia na dzien,w normalnym codziennym uzytku,zapala od pierwszego razu.

MARCO
klepacz
klepacz
Posty: 1029
Rejestracja: pt 23 cze 2006, 18:54
Płeć: Mężczyzna

Post autor: MARCO » ndz 18 paź 2009, 12:18

...aby ocenić stan aku należałoby przeprowadzić próby pojemnościowe, tzn: o ile spadnie napięcie wyjściowe po pełnym naładowaniu, przy zadanym obciążeniu, itd, ale daj sobie z tym spokój jak na moje na razie jest OK

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » ndz 18 paź 2009, 12:31

Wiem,sa takie proby,ale nie w warunkach domowo-garazowych bez przyrzadu i koszt takiego badania przypuszczalnie bylby bliski ceny nowego aku ;)

OK,zrobie jak piszesz - na razie nie wymieniam.

Problem odczulem dopiero po dluzszym postoju w garazu,na codzien bylo OK..
Dzieki.

Awatar użytkownika
grzegrzol
pisarz
pisarz
Posty: 405
Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
Imię: grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: grzegrzol » pn 19 paź 2009, 13:53

Dopóki odpala to nie wymieniaj. :twisted:
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » pn 19 paź 2009, 22:58

jest ok. W zeszłym sezonie mniejwięcej o tej porze zdarzyło się, że 2 razy zakęcił i ciemność reset zegarów, naładowałem i jest ok aż do tej pory. Na zime aku do domku naładować i czasem podłączyć do moto by odpalić to wszystko. Miom zdaniem nie masz powodu do obaw.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » wt 20 paź 2009, 23:07

Tak panowie,dzieki ;-)

tomekrvf
bywalec
bywalec
Posty: 37
Rejestracja: pn 10 lip 2006, 09:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomekrvf » śr 21 paź 2009, 00:45

J43, a jakim prądem ładujesz akumulator? Jesli używasz zwykłego prostownika samochodowego to może się okazać że ładujesz aku mega prądem np 6-8A stąd taki krótki czas ładowania.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » śr 21 paź 2009, 01:39

tomekrvf pisze:J43, a jakim prądem ładujesz akumulator? Jesli używasz zwykłego prostownika samochodowego to może się okazać że ładujesz aku mega prądem np 6-8A stąd taki krótki czas ładowania.
Nie,ten prostownik sam sobie reguluje.
Ale zaczyna od 3 A i szybko schodzi w dol.
Malo pojemnosci.
Jak moto zostanie (czyli nie sprzedam),za rok aku do wymiany,jesli nie wczesniej.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 22 paź 2009, 21:24

jezeli kreci ci 10 razy to jest mega super , zdechlak nie zakreci wiecej jak 2-3 razy, napiecie aku po 1 dniowym postoju powinno byc ok 12,6v
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » pt 23 paź 2009, 12:03

szatan pisze:jezeli kreci ci 10 razy to jest mega super , zdechlak nie zakreci wiecej jak 2-3 razy, napiecie aku po 1 dniowym postoju powinno byc ok 12,6v
Dzieki.
To dobrze.
Samochodowy jak zakreci 10 razy to zlom ;)

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pt 23 paź 2009, 16:34

jak chcesz ocenic garazowym sposobem wydajnosc aku to po pelnym naladowaniu podlacz do niego zarowke malej mocy, zalozmy ok 10W, wtedy prad bedzie wynosil ok. 0.8A, co przy pojemnosci 12Ah(przykladowo) powinno wystarczyc na 15godz swiecenia-w praktyce nie rozladowujesz go ponizej 11V-sprawdzasz miernikiem napiecie na zaciskach aku w czasie swiecenia-po odlaczeniu napiecie wzrasta.W zasadzie niewazne jakiej dokladnie uzyjesz zarowki-wystarczy przeliczyc jaki przez nia plynie prad wg wzoru P=U*I czyli moc=napiecie * prad,
stan rozladowania widac mniej wiecej po intensywnosci swiecenia zarowki-jesli zaczyna slabiej swiecic to warto sie zainteresowac-slabsze swiecenie to spadek pradu plynacego przez zarowke czyli koniec wydajnosci,
nowy akumulator oczywiscie zrobi duzo wiecej niz 10 obrotow ale przy sprawnym sprzecie i czestym uzytku nawet na zlomie mozna jezdzic kupe czasu-jesli potrzebujesz np 1 obrotu zeby odpalil, problem sie zaczyna jak musisz pokrecic albo zostawiles na troche z wlaczonymi swiatlami.
a jesli ucieka Ci paliwo z gaznikow to podejrzewam zuzyte zaworki iglicowe, mi moj staroc odpala na dotyk po dlugim postoju.za to co innego ma zuzyte:]

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » pt 23 paź 2009, 19:50

Tak,jest tak,ze po dluzszym staniu musi pokrecic.
Z dnia na dzien nie.
Ale daruje sobie te robote-niedlugo pewnie zmienie moto ;)

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » sob 24 paź 2009, 08:56

J43 pisze:Ale daruje sobie te robote-niedlugo pewnie zmienie moto ;)
VR 1200 ? :biggrin
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » ndz 08 lis 2009, 16:35

szatan pisze:
J43 pisze:Ale daruje sobie te robote-niedlugo pewnie zmienie moto ;)
VR 1200 ? :biggrin
Raczej na VTR 1000.
Sa w dosc niskich cenach,nie wiedziec dlaczego.

Awatar użytkownika
Panasonix82
pisarz
pisarz
Posty: 499
Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Post autor: Panasonix82 » ndz 08 lis 2009, 20:35

Nie ma się nad czym zastanawiać
Ja radzę wymianę aku, nie jest to jakiś mega koszt.
Proponuje zakupić na nowy sezon, w przeciwnym razie zabijesz rozusznik oraz świece.

Pzdr

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości