zapala sie Czerwona kontrolka "Fi"

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
dziumik

Post autor: dziumik » pn 25 maja 2009, 22:02

a sluchajcie, kiedy juz powiedzmy wyczyscilbym albo po prostu wymienil te czesci to czy nie bedzie trzeba zrestartowac kompa? jezeli tak to tez bym bardzo poprosil o instrukcje dla "opornych" :)

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » wt 26 maja 2009, 10:19

jeśli wszystko będzie ok(i błąd zniknie) to nie trzeba chyba ani kompa resetować, ani resetować błędu(bo nie będzie czego :P) - i to są 2 różne rzeczy. Czasem jest tak jak u mnie było, że komputer coś ściemniał i wywalał błąd, zapalała się kontrolka FI a moto chodziło cały czas poprawnie. Posprawdzałem i przeczyściłem wskazane urządzenia i nadal wypluwało błąd, chociaż wszystko było ok. Wtedy jest wskazany reset błędu komputera - z tego co pamiętam trzeba wypiąć zworkę w momencie gdy pali się kontrolka FI przy wskazaniu błędu (najlepiej podczas długiego błyśnięcia). Dodatkowo trzeba chyba wyłączyć i włączyć zapłon.

Awatar użytkownika
dziumik
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: sob 23 maja 2009, 10:39
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Koronowo
Kontakt:

Post autor: dziumik » wt 26 maja 2009, 20:36

OKA, dzieki Mario, jak tylko cos sie wyjasni to sie odezwe, bardzo mi pomogles ;) pozdro

Awatar użytkownika
dziumik
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: sob 23 maja 2009, 10:39
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Koronowo
Kontakt:

Post autor: dziumik » czw 28 maja 2009, 12:08

Więc tak, okazało sie ze nie same czujniki jak to wynikalo z serwisowki byly uszkodzone tylko mialem nadpalone styki, jak to powiedzial moj mechanik "mialy slabe przejscie" no i wszystko wariowalo. takze zadbalismy o to by pradzik ladnie szedl no i teraz moja hania smiga jak oszalała :lol: Dzieki wszystkim za pomoc, szczegolnie dziex dla mario_blues - jestes wielki :grin: Uwazam ten temat za zamkniety. pozdro dla wszystkich

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » czw 28 maja 2009, 17:28

no to się cieszę że nie ma żadnej awarii. Właśnie tak to się zwykle kończy - przeczyszczenie styków i V'ki latają aż miło :)
pozdrowionka

needao
Posty: 4
Rejestracja: pt 10 lip 2009, 10:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: needao » pt 10 lip 2009, 12:51

mam podobny problem z F1 tyle że zapala się gdy tylne koło straci przyczepność i odłącza mi zapłon....
Let The bodies hit The floor

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Post autor: Radarro » pt 10 lip 2009, 13:09

needao, to samo co u kolegi - sprawdź kod błędu po takim zdarzeniu i będziemy myślec.

Generalnie z elektryką zawsze jest trudna sprawa wróżyc przez net - trzeba wziąć miernik i mierzyć po kolei, obadać kable itd...

dziumik, a problem wysokiej temp silnika rozwiązałeś?
Może masz układ zapowietrzony? Wentylator się załącza?
Nie masz wody w układzie czasem zamiast płynu?

A dla potomnych - IAT - Intake Air Temperature Sensor \ Czujnik Temperatury Zasysanego Powietrza
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Jazz1972
Posty: 19
Rejestracja: sob 01 sie 2009, 21:44
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jazz1972 » sob 01 sie 2009, 22:30

Witam Wszystkich,

to ja się podłącze ze swoim problemem. VFR 2001r zapala się kontrolka Fi i silnik kręci sie tylko do 8500. Podobno błąd 02. Nie ma żadnej regularności czy powtarzalności zapalania sie kontrolki. Po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy.

Dzięki za pomoc i Pzdr
Jacek

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 02 sie 2009, 11:58

może warto ajżec do powitalni :mrgreen:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Jazz1972
Posty: 19
Rejestracja: sob 01 sie 2009, 21:44
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jazz1972 » ndz 02 sie 2009, 14:13

Peter, masz rację. Za bardzo pochłonął mnie problem i zapomniałem o manierach. Już nadrobione.

Pzdr
Jacek

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 02 sie 2009, 15:45

Jazz1972 co do kontrolki fi masz najprawdopodobniej problem z elektryka i raczej drobny słabe połączenie na stykach ale to za mało informacji żeby określić na 100% ,z tego co napisałeś masz moto z Japonii a tam były kastrowane vmax nie przekracza 180km/ h jesli tak a chcesz mieć wersje normalna to do wymiany komputer :twisted:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Jazz1972
Posty: 19
Rejestracja: sob 01 sie 2009, 21:44
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jazz1972 » ndz 02 sie 2009, 19:25

Moja się kręci powyżej 180km/h - podobno została "odblokowana" (wg. poprzedniego właściciela). Zastanawiające dla mnie jest dlaczego przy zapalonej kontrolce Fi kręci się tylko do 8,5l obrotów. Na dodatek jeszcze ją ściąga w prawo przy puszczonej kierownicy.

Pzdr
Jazz

darecki-30
pisarz
pisarz
Posty: 291
Rejestracja: ndz 21 cze 2009, 11:10
Imię: dariusz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: darecki-30 » ndz 02 sie 2009, 20:32

sposob, diagnozowania był juz poruszony musisz poszukac koledzy to przerobili a co do sciagania to moze opona nirowno wycieta .moze lozysko na glowce ramy,a najbardziej prawdopodobne miała ciezkie i pełne przygod zycie i ja wykrzywiło i na pewno poprzedni własciciel sie zaklinał ze była bezwypadkowa lub miała drobna parkingowke

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » pn 10 sie 2009, 17:20

mam nastepujacy problem, podczas jazdy zapala mi sie kontrolka FI, moto strzela z wydechu przy schodzeniu z obrotow i na luzie obroty spadaja tak ze moto jest na granicy zgasniecia (wszystkie te objawy wystepuja nie regularnie, po prostu raz sa raz nie), wprowadzilem moto w tryb serwisowy i wychodzi na to ze mam błedy numer 1, 10 i 19, dodam ze sprawdzilem polaczenia przewodow ktore kaze sprawdzic serwisowka w przypadku tych bledow i wszystko wyglada ok, mial ktos moze podobny przypadek?? Bo jak sobie pomysle o robieniu tych pomiarow co w serwisowce to mnie cos trafia bo na kabelkach itp to ja sie nie znam :???:

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » pn 10 sie 2009, 17:32

jak pisałem Gienio - ja bym najpierw zrobił reset kompa (odłączasz aku na 15 min, podłączasz, odpalasz bez dotykania gazu i czekasz aż się wiatrak załączy i schłodzi ciecz - potem wyłączasz zapłon -i już). Jeśli to nie pomoże to walnąłbym reset - pisałem na górze jak to się robi. Jeśli błąd nadal będzie, to znowu wypluje
pozdro

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości