Moc- 98 ->110? vfr800 RC46
Witam.Znalazłem dzisiaj tą waszą dyskusję i zastanawiam się co wy to robicie?Po co chcecie wywalać sondy skoro one tam muszą być i sprawne bo inaczej sterownik przechodzi w tzw.tryb awaryjny,zapala czerwoną lampkę w liczniku i obniża moc silnika.Katalizator jest w tym miejscu co podaje Rommi na zdjęciu i minimalnie dławi wylot spalin ale za to maksymalnie chroni i tak już zasrane smrodami nasze środowisko.A czy jest 100 KM czy 110 to i tak wystarczy żeby wyszorować dupą asfalt.
Wg.mnie to szkoda psuć motor.Dane producenta są ogólnie uśrednione.Moja ma mieć 110KM a na hamowni jej wyszło 117.Myślę że dużo zależy od paliwa i jak motor był docierany.I myślę że te różnice w przyśpieszeniu są minimalne bo i tak trzeba się dobrze trzymać kierownicy i uważać żeby nie mieć za chwilę jakiego zderzaka w zębach. :motolove Pozdrawiam.
Wg.mnie to szkoda psuć motor.Dane producenta są ogólnie uśrednione.Moja ma mieć 110KM a na hamowni jej wyszło 117.Myślę że dużo zależy od paliwa i jak motor był docierany.I myślę że te różnice w przyśpieszeniu są minimalne bo i tak trzeba się dobrze trzymać kierownicy i uważać żeby nie mieć za chwilę jakiego zderzaka w zębach. :motolove Pozdrawiam.
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Ja sie usprawiedliwiam
, ja tego nie wydzierałem ,ja sie poprostu zastanawaiam sie czy ktoś to wyciął wczesniej , no coż ciekawość 


Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- Tobik
- zadomowiony
- Posty: 77
- Rejestracja: śr 12 lip 2006, 23:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontakt:
Jeśli VFR jest z Niemiec to ma około 98KM, 97,8 czy cos takiego dokładnie, a to dlatego że jest przyblokowana w tamtym kraju, chyba większosc mazyneri jest przyblokowana do tej mocy. Ja w Rc24 w Briefe miałem napisane ,że zredukowana moc przez zmienijszenie dysz głownych gaźnikow czy cos w tym rodzaju.
Witam!
Jestem tu nowy i jeszcze nie zdążyłem sie przywitać w odpowiednim miejscu forum, ale już wcisnę swoje trzy grosze. Otóż....
niedawno przywiozłem swoją perełkę z Niemiec i wg briefu ma 72kW, czyli 98KM, ale jest tam też napisane, że..: "bez blokady mocy". Poszperałem trochę i doszedłem do tego, że modele '98 i '99 miały te 98KM. W modelach '00, '01 przeprogramowali lekko moduł zmniejszając zużycie paliwa, ale pogarszając reakcję moturka na otwarcie przepustnicy, moc maksymalna jednak wzrosła do 78kW, czyli 106KM. 110KM jest podawane wg innych że tak powiem norm...gdzieś się na to natknąłem, ale teraz nie mogę przytoczyć. Generalnie jest tak, choć brzmi to bzdurnie, że 106KM=110KM, tyle, że te 106 podane jest według jednej normy, a te 110 jest podane wg drugiej. Jak znów się na to natknę, to podrzucę.
Może też być tak, że te modele '98 i '99 tylko na Dojczlandy miały moc 98KM, ale blokowane nie były. Może sam katalizator obniżał tą moc. AAA, u mnie są dwie sondy lambda - ze schematu z oryginalnej książki użytkownika wynika, że tylko modele na Niemcy i Szwecję miały czujniki O2. Książeczka ta była drukowana w 1997, więc w modelach nowszejszych może się to już różnić. Mogę podesłać zeskanowany schemat. Jest jeszcze drugi schemacik, ale dotyczy tylko Australii
, więc chyba nikomu się nie przyda.
Jestem tu nowy i jeszcze nie zdążyłem sie przywitać w odpowiednim miejscu forum, ale już wcisnę swoje trzy grosze. Otóż....

Może też być tak, że te modele '98 i '99 tylko na Dojczlandy miały moc 98KM, ale blokowane nie były. Może sam katalizator obniżał tą moc. AAA, u mnie są dwie sondy lambda - ze schematu z oryginalnej książki użytkownika wynika, że tylko modele na Niemcy i Szwecję miały czujniki O2. Książeczka ta była drukowana w 1997, więc w modelach nowszejszych może się to już różnić. Mogę podesłać zeskanowany schemat. Jest jeszcze drugi schemacik, ale dotyczy tylko Australii

-
- bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: ndz 05 lis 2006, 22:21
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pawłowice Śl.
Witaj Rybka.Ja mam włocha i też ma sondy i kat.Nie wiem czy to aż tak ważne czy to jest 106 czy 110 KM.Z tego co wiem to na niemcy blokowali motory do 98KM ze względu na ich tam jakieś przepisy.I może to być ograniczone programowo w sterowniku.Trzeba by było na hamowni sprawdzić różne sterowniki ale kto się będzie bawił i wykosztowywał?A propos schematów to szukam schematu VFRy RC 46 z HISSem.Konkretnie mi chodzi z którego pinu w sterowniku wychodzi sygnał do lampki w liczniku i jak jest sterowany (najprawdopodobniej masą)
-
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: śr 10 sty 2007, 18:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ZIELONA GORA
- Kontakt:
Nie wiem czy akurat VFR ale na niemcy byly wypuszczane rozniaste wersje motocykli (np. suzuki gs 500 mogla miec 27, 34, badz 50 konikow ale w motocyklach gaznikowych zawsze mozna to bylo bez problemow oddlawic)A tak na powaznie to co to za roznica czy 100 czy 106 kucy liczy sie przeciez stosunek mocy do masy(chudzi gora
ja niestety sie nie zaliczam
) a nie sama moc.A tak jeszcze powazniej
to bardziej liczy sie to co kto umie zrobic z ta moca co ma a nie ile jej ma(ja naprzyklad nie objechal bym chyba nikogo z was nawet jak bym mial 200 koni
ale mam nadzieje ze praktyka przyniesie zamiezony skutek
)
ps.moja VFRa jest z niemiec i tez ma 98 koni POZDRO





ps.moja VFRa jest z niemiec i tez ma 98 koni POZDRO
- Makoo
- bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: pt 20 mar 2009, 22:51
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bialystok/London
- Kontakt:
Witam.
To ja "troszke" odswierze temat, bo szukam szukam i nie moge znalesc na 100%. Moja VFRka jest po VINie z 2001 roku, ma naklejke HECS3, nie wiem skad sprowadzona i sie zastanawiam czy jak przypadkiem z Niemiec to moze miec 98KM? Czy w modelach z 2001 roku niezaleznie od kraju pochodzenia mialy juz te 106/110km?
Dzieki
To ja "troszke" odswierze temat, bo szukam szukam i nie moge znalesc na 100%. Moja VFRka jest po VINie z 2001 roku, ma naklejke HECS3, nie wiem skad sprowadzona i sie zastanawiam czy jak przypadkiem z Niemiec to moze miec 98KM? Czy w modelach z 2001 roku niezaleznie od kraju pochodzenia mialy juz te 106/110km?
Dzieki
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Modele 2000/2001 mialy juz w wiekszosci (niemieckie tez) 106/110KM (zaleznie od normy do jakiej popatrzymy).Makoo pisze:Witam.
To ja "troszke" odswierze temat, bo szukam szukam i nie moge znalesc na 100%. Moja VFRka jest po VINie z 2001 roku, ma naklejke HECS3, nie wiem skad sprowadzona i sie zastanawiam czy jak przypadkiem z Niemiec to moze miec 98KM? Czy w modelach z 2001 roku niezaleznie od kraju pochodzenia mialy juz te 106/110km?
Dzieki
- Mundek
- pisarz
- Posty: 351
- Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
- Kontakt:
No niezupelnie, bo byly i takie i takie. I patrzac na ogloszenia na mobile.de to mniej wiecej jest ich taka sama ilosc. Wszystko zalezy od homologacji w Niemczech, jedne byly z pelna moca, a inne z moca ponizej 100 KM, zeby placic mniejsze ubezpieczenie, czy tez podatek, juz nie pamietam... Jesli masz moto z Niemiec musisz sprawdzic co masz wpisane w Briefie. A nklejka HECS3 mowi tylko o tym, ze masz zamontowany katalizator (Honda Emissions Control System 3 - spelniajacy norme Euro3).kris2k pisze:Modele 2000/2001 mialy juz w wiekszosci (niemieckie tez) 106/110KM (zaleznie od normy do jakiej popatrzymy).
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 227 gości