Strona 2 z 3
Re: Honda VTR 1000 rok. 2000 - rozrząd slychać
: pn 09 cze 2014, 11:29
autor: GregRdm
Ok, znacie kogoś kto sprzedaje manualne napinacze??
Re: Honda VTR 1000 rok. 2000 - rozrząd slychać
: pn 09 cze 2014, 11:54
autor: GregRdm
Panowie, rozmawiałem z człowiekiem który robi manualne napinacze od 5 lat ( od niego brałem do f2) i powiedział że identyczny napinacz jest w f3. Czy to prawda czy sciemnia.
Re: Honda VTR 1000 rok. 2000 - rozrząd slychać
: pn 09 cze 2014, 13:41
autor: olo
Prawda
Moje są właśnie z F3 chyba-przerobione oczywiście. U dobrego tokarza za siedemdziesiąt złotych! Zaniosłem tylko korpusy i wytłumaczyłem o co kaman...
Moim zdaniem nie ma sensu zakładać nawet nowych oryginałów bo tak na prawdę nie masz żadnej gwarancji że kiedyś sprężynka nie strzeli...
Re: Honda VTR 1000 rok. 2000 - rozrząd slychać
: pn 09 cze 2014, 14:22
autor: Achmed
olo pisze:Moim zdaniem nie ma sensu zakładać nawet nowych oryginałów bo tak na prawdę nie masz żadnej gwarancji że kiedyś sprężynka nie strzeli...
jedna z racji gównych ... tfu głównych
Re: Honda VTR 1000 rok. 2000 - rozrząd slychać
: pn 09 cze 2014, 15:38
autor: GregRdm
Olo możesz mi opisać co dokładnie było przerabianie w napinaczu z f3?
Re: Honda VTR 1000 rok. 2000 - rozrząd slychać
: pn 09 cze 2014, 21:33
autor: olo
Mogę
w korpusie wciśnięta tuleja (amelinium), nagwintowana pod szpilkę odpowiedniej długości przechodzącą przez całość, na jej końcu przyspawany i wymodelowany na tokarce idealnie centrycznie grzybek. Z zewnątrz w miejscu gdzie wchodzi szpilka frez pod oring który dociska kontra-nakrętka. Dodatkowo na jakimś centymetrze gwintu za oringiem silikon i jest absolutnie suchutko
Re: Honda VTR 1000 rok. 2000 - rozrząd slychać
: wt 10 cze 2014, 08:20
autor: PETER
olo powinieneś wykorzystać końcówkę -grzybek z oryginalnego napinacza tam jest montowany gumowy tłumik drgań to oszczędza prowadnice
Re: Honda VTR 1000 rok. 2000 - rozrząd slychać
: wt 10 cze 2014, 18:51
autor: olo
Racja, Piotruś ALE-po pierwsze guma o której mówisz jest tak twarda że jakoś w to tłumienie drgań średnio wierzę, po drugie technicznie (bo oczywiście o tym myślałem!) porządnie zamocować ten grzybek na końcu szpilki to nie byłaby chyba taka prosta sprawa a po trzecie-jak zapewne wiesz w handlu na zachodzie jest spora oferta mechanicznych napinaczy bez tego typu zakończenia i na forach ludziska piszą że klepią na tym dziesiątki tysięcy kilometrów bez najmniejszych problemów, więc...
Re: Honda VTR 1000 rok. 2000 - rozrząd slychać
: wt 10 cze 2014, 21:11
autor: GregRdm
Cieszę sie że ktoś chce mi pomóc
Kupiłem dzisiaj jeden używany napinacz i założę go tak jak przyjdzie jeżeli będzie dalej gruchotał to mocno zastanowie sie nad wymianą łańcuszków rozrządu ( 50k na liczniku już jest) jeżeli będzie ok to zostawię i dokupię drugi, natomiast gdy nowe zaczną gruchotać wtedy udam się do ślusarza (mam konkretnego gościa
) i poproszę o przerobienie na manuale.
Olo mam pytanie jak dociągałeś napinacze, na oko ?? czy masz może jakąś potajemną metodę
??
Re: Honda VTR 1000 rok. 2000 - rozrząd slychać
: wt 10 cze 2014, 21:34
autor: kiki
Ja takie napinacze dociągam tak:
1- wkrecam go ręką do wyczuwalnego spotkania się z łańcuchem
2-cofam napinacz o okolo 1/3 obrotu
3- Odpalam motka i potem wkręcam napinacz aż ucichnie brzęczenie łancucha
Zawsze działa
Re: Honda VTR 1000 rok. 2000 - rozrząd slychać
: wt 10 cze 2014, 22:39
autor: GregRdm
Dzięki Kiki, będę miał na uwadze Twoje rady
Re: Honda VTR 1000 rok. 2000 - rozrząd slychać
: pt 13 cze 2014, 00:11
autor: GregRdm
właśnie dzisiaj przyszedł nowy napinacz, i wszystko jest tak jak należy
nic nie puka, nie stuka.
Dziękuje Panowie za dobre rady
Re: Honda VTR 1000 rok. 2000 - rozrząd slychać
: pt 13 cze 2014, 10:10
autor: emil
jeden?
Re: Honda VTR 1000 rok. 2000 - rozrząd slychać
: pt 13 cze 2014, 11:33
autor: GregRdm
Tak, z tego względu ze słychać było rozrząd na tylnym cylindrze.
Re: Honda VTR 1000 rok. 2000 - rozrząd slychać
: pt 13 cze 2014, 12:27
autor: emil
poczytaj co napisał Olo - przód zazwyczaj nie daje rady.. ja bym zmieniał dwa.. klocki hamulcowe też zmienia się na obu tarczach, nie tylko na jednej lewej czy prawej..