VFR NA TORZE

Jazda na gumie i inne Stoppie.
Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Model VFR: 800A2 RC46II VTEC bezzębna
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » śr 21 lis 2007, 00:00

sprzęgło? a które to jest?
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4200
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 21 lis 2007, 00:04

morsie te te te te kurde....jak Ci to wytłumaczyć......lewe te no.......yyyy....tak jak lewe cycki lewa kokaina wiesz jak jest same morskie wynalazki :lol
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2206
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » śr 21 lis 2007, 10:55

Daniel VTS pisze:jak to z tym sprzęglem jest a raczej z jego brakiem?? :mrgreen:
Można śmiało przepinać. Z chwilowym ujęciem gazu. Jest dużo szybcie zmienić bieg bez sprzęgła niż z.

Awatar użytkownika
benito
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2332
Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
Model VFR: BMW
Imię: Jarek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: benito » śr 21 lis 2007, 11:51

Ja w nastepnym moto juz zaplanowalem zamontowac QUICK SHIFTER i obowiazkowo POWER COMMANDER...
Zmiana z QUICK SHIFTERem to istna bajka, nawet gazu nie ujmujesz, a biegi wbijasz z niesamowita kekkoscia w czasiu ulamka sekundy i nie ma najmniejszego negatywnego wplywu na skrzynie...to jest dopiero jazda...
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Model VFR: Honda!
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » śr 21 lis 2007, 13:35

nie wiem sam juz jak to jest, powiem szczerze ja tego typu zabiegow nie robie, wkoncu po cos to sprzeglo jest w motocyklu, nie wiem czy ktos z was kiedys widzial skrzynie motocyklowa ale to nic innego jak kola zebate ktore musza na siebie sie zazebic, oczywiscie moze byc tak ze trafia idealnie na swoje miejsca ale przy takich obrotach to chyba raczej trudne, raczej mysle ze jazda bez uzywania sprzegla predzej czy pozniej zabije skrzynie, ale oczywiscie sie nie przekonasz jak sam nie sprobujesz a ja nie mam zamiaru probowac, byc moze skrzynie w nowoczesnych supersportach sa robione pod tym kontem ale w VFR? smiem watpic
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
SzeFu
bywalec
bywalec
Posty: 37
Rejestracja: śr 15 lis 2006, 23:24
Model VFR: Fajera sc28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTb

Post autor: SzeFu » śr 21 lis 2007, 19:39

Fabiq nie ma strachu jak biegi wskakuja bez zgrzytow to skrzynia nie cierpi(nieraz moze sie zdazyc ze nawet ze sprzeglem trzasnie). Mi czasem szarpnie jak przebijam z 1 na 2 bez sprzegla ale ze szkrzyni zadne dziwne dzwieki nie dochodza wiec luz. A nauczyc sie jest banalnie latwo. Dajmy na to ze jedziesz na 2 masz odwiniety gaz i za chwile bedziesz chcial zmienic na 3, wkladasz palce pod dzwignie lekko "unosisz" dzwignie i w momencie kiedy chcesz zmienic bieg przymykasz lekko gaz i.......

i juz 3 bieg zapiety :-)

Najbardziej po dupie skrzynie dostaja jak sie zmienia biegi na kole ale w normlaniej jezdzie jest git.

A sprzeglo jest do ruszania ;p
Bo maneta jest od tego aby krecic nia na całego - Yoghurty PTb
Nawet kobiety mają coś ciekawego do powiedzenia, jeśli się ich słucha wystarczająco długo... :)

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Model VFR: Honda!
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » śr 21 lis 2007, 23:47

i tak mnie to nie przekonuje do tego typu zabawy
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Model VFR: DUCATI 996 Biposto Desmoquatro
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone
Kontakt:

Post autor: musieli » czw 22 lis 2007, 14:51

Z tymi zmianami bez sprzęgła to nie ma się co oszukiwać - daje po dupie to skrzyni, ale i tak wszyscy to robią. Problem najbardziej jest widoczny w skrzyniach R1dynek i R6tek. Tam 2gi bieg naprawdę szybko leci. Ale ostatnio spotkałem się z F4i z przebiegiem koło 7tysi gdzie dwójki już nie dało się używać inaczej niż trzymaną nogą....

A zatem - jedynym słusznym rozwiązaniem jest - tak jak pisze Benitto - zastosowanie QuickShiftera (najlepiej w połączeniu z PowerCommanderIII USB). W świecie wyscigów nie ma maszyny która by jeźziła po torze bez tego ustrojstwa. Generalnie quickshifter pozwala na zmianę biegu (w górę) bez sprzęgła poprzez odcięcie zapłonu na zaprogramowaną ilość milisekund. Odciąża to skrzynię i pozwala na zmianę biegu zarówno bez odjęcia gazu jak i bez użycia sprzęgła.

W prawdzie nie ma konkretnej aplikacji do VFRy ale napewno da radę tak zamocować standardowy linearny zestaw co by było OK.

Natomiast w świecie dragracingu używa się czegoś bardziej pojechanego, czyli airshifterów. Generalnie urządzenie to łączy w sobie zasadę działania quickshiftera + dodatkowo mamy butlę na sprężone powietrze i siłownik doczepiony do dźwigni. W tym przypadku bie zmieniamy poprzez naciśnięcie dodatkowego przycisku na kierownicy, bądź podłączamy pod przycisk od klaksonu. Urządzenia firmy MPS (jak na załączonym zdjęciu) używa mój kumpel w swojej uturbionej Hayabusie i generalnie to... pewnie by już nie potrafił ścigać się bez niego :mrgreen:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Model VFR: Rc36 --> CBR600
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » pt 23 lis 2007, 00:17

odwieczny dylemat czy zmiana biegów bez sprzęgła szkodzi czy nie...rany ile tematów juz przeczytałam na ten temat, zawsze dużo osób za i dużo przeciw..argumenty obu stron niezwykle przekonujące..ja jednak w 98% zmieniam biegi ze sprzęgłem. czasem dla zabawy zmienię bez :rolleyes
Obrazek

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2206
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » pt 23 lis 2007, 11:24

Ja to sobie tłumaczę w prosty sposób. Nie mówię że to właściwy ale najprostrzy :P.
Jeżeli zmiana biegów bez sprzęgła odbywa siecichutko i bez zgrzytów to co ma się złego dziać ?? Jeżeli by było coś nie tak to by był jakiś nieprzyjemny dźwięk, a jest cicho i spokojnie więc...
Ale nie twierdzę że mam rację, to tylko moje odczucia :D

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Model VFR: SC50
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » pt 23 lis 2007, 15:16

Jacko pisze:Jeżeli zmiana biegów bez sprzęgła odbywa siecichutko i bez zgrzytów to co ma się złego dziać ??
Popieram w 100% szczerze mówiąc odzwyczaiłem sie od sprzegła :mrgreen:
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Model VFR: Rc36 --> CBR600
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » pt 23 lis 2007, 16:29

ja tam lubię sobie wciskać klamki - przynajmniej ręce mi tak nie kostnieją :mrgreen: :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
usmoł
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 01 maja 2007, 22:05
Model VFR: VFR 750 RC 36 -1993 r
Imię: Lesław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: usmoł » ndz 02 gru 2007, 22:41

..chociaż kroczę doliną ciemności nie lękam się zła, bo jestem największym skur...elem w dolinie...

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1804
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Model VFR: RC46
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » ndz 02 gru 2007, 23:08

nie raz i nie dwa :mrgreen:

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pn 03 gru 2007, 09:25

To i ja podłacze sie pod temat:) - skrzynie motocyklowe sa skrzyniami kłowymi czyli można je zmieniac bez sprzęgła. Wejdzice na forum.motocyklistow.pl -tam był naprawde bardzo obszerny temat na temamt zmiany biegów Z czy BEZ sprzegła. Ogólnie to wyglada tak- umiejetna zmiana biegów bez sprzegła mniej psuje niż nieumiejetna ze sprzęgłem :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość