Wheelie

Jazda na gumie i inne Stoppie.
Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2206
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Re: Wheelie

Post autor: Jacko » pn 19 maja 2014, 10:02

Kolego co rozumiesz przez nienaturalne akrobacje?
Vfrką bez problemu da się jeździć na kolanie. Owszem podnóżki ograniczają dość mocno kąt złożenia motocykla w stosunku do sportów ale da się to robić bez problemu. Różnica polega tylko na osiaganej prędkości w środku zakrętu na korzyść sportów.

Awatar użytkownika
benito
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2332
Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
Model VFR: BMW
Imię: Jarek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wheelie

Post autor: benito » pn 19 maja 2014, 10:24

Zgadzam się z zacnym przedmówcą...da się latać na kolanie bez najmniejszego problemu.
Kwestia tylko, czy chodzi nam o przytarcie slider`ów (łatwiej o krawężnik), czy przeniesienie środka ciężkości celem uzyskania wyższej prędkości w zakręcie.
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
Model VFR: vtec
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: Wheelie

Post autor: belkot » pn 19 maja 2014, 10:26

Nie zauwazylem zeby podnozki mi tarly w zlozeniu. Moze ograniczniki (te bolce pod spodem) ci trą? Ja je wywaliem po nauczce na poprzednim sprzecie kiedy je tak starlem ze ciezko bylo odkrecic :)

Oczywiscie zlozenia sa duzo mniejsze niz na supersporcie ale bez problemu moze sie pobawic bez dziwnych akrobacji

Awatar użytkownika
FernandoT
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 26 lut 2013, 18:07
Model VFR: RC 46 '01
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Wheelie

Post autor: FernandoT » pn 19 maja 2014, 12:14

że da się to akurat wiem bo sam tego doświadczyłem problem w tym że sportowa jazda polega na tym jak już ktoś napisał żeby przenieść ciężar na bok celem uzyskania wyższych prędkości a kolano jest tylko wyznacznikiem kontu pochylenia dla jeźdca i paradoksalnie lepiej żeby nie dotknęło ziemi niż ma jej dotknąć. a takim samym wyznacznikiem są sety (ograniczniki też mam zjechane do zera) albo centralka. a robienie tego kolanem w przypadku naszych sprzętów to sztuka dla sztuki.

Obrazek na tym zdjęciu widać to co chce powiedzieć. nie ma potrzeby wyciągania kolana jak już za mną lecą iskry bo centralka i ograniczniki piłują o asfalt.
WSK M21W2 1972, KTM LC 4

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
Model VFR: vtec
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: Wheelie

Post autor: belkot » pn 19 maja 2014, 12:41

Moze inaczej. Jesli chodzi o wyscigi to zawodnicy chowaja kolano gdyz przeszkadza im w wiekszym zlozeniu i tym samym uzyskaniu wiekszej predkosci w zakrecie. Doszli juz do takiej technik ze lokciami tra a nie kolanami. Kolana jak zauwazylem wystawiaja gdy scigaja sie po mokrym bo wtedy kolanem kontroluja zlozenie zeby nie zaliczyc low sida. I tu dochodzimy do kwesti wystawiania kolana w naszej jezdzie na naszych motocyklach. Ja osobiscie wole kontrolowac zlozenie kolanem a nie centralka czy wydechem jak niektorzy :). Oczywiscie bylbym hipokrytą gdybym nie przyznal ze robie to tez dla lansu (wiadomo zdarte slidery to +100 do lansu). Robie to tez dla wlasnego fanu i nauki jak bardzo moge sie zlozyc zaleznie od motocykli ktorymi jezdze. Z drugiej strony zgadzam sie tez z przedmowca ze akrobacje na motocyklu tylko po to zeby dotknac kolanem asfaltu wyglada komicznie i niczemu nie sluzy. Oczywiscie mowimy o przykladzie gdzie ja jade w winkly 100 km/h i nie dotykam kolanem bo mam male zlozenie a moj kolega jedzie 70 km/h prawie wyprostowany motocykl i wyczynia akrobacje i malpie zwisy aby tylko miec przytarty silder...

Awatar użytkownika
FernandoT
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 26 lut 2013, 18:07
Model VFR: RC 46 '01
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Wheelie

Post autor: FernandoT » pn 19 maja 2014, 12:44

zrozumielismy sie:) pozdro!
WSK M21W2 1972, KTM LC 4

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Model VFR: 800 Fi '98
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Wheelie

Post autor: orzyl » pn 19 maja 2014, 13:39

a wheelie (bo chyba o tym jest temat) też się da, i wcale moto nie szkoda, bo przecież się nie niszczy. ;)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Paweł
Posty: 3
Rejestracja: sob 08 lut 2014, 23:19
Model VFR: chwilowy brak
Imię: Paweł
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łowicz

Re: Wheelie

Post autor: Paweł » śr 28 maja 2014, 19:18

FernandoT pisze:
Paweł pisze:Witam wszystkich. Wiem, że jestem nowy na forum ale chciałem dodać parę rzeczy od siebie odnośnie stawiania na koło. VFR-ka jest co prawda motocyklem szosowo-turystycznym i dość ciężkim ,ale nadającym się jak każdy inny motocykl do tego typu zabawy. Tylko pytanie czy jest sens katować niunie na gumie. Bardzo dużo osób zaczynało swoją przygodę z Wheelie od sprzętu takiego jak CBR F2. F2 jet podobne do radzieckiego ciągnika- trudne do zaj....
CBR f2 waży na sucho 185kg ,a VFR 208kg. Gotowe do jazdy 205/234. Jest to 30 kg różnicy na niekorzyść VFR-ki. Rozstaw osi VFR-a ma o 3 cm większy. Ale silnik ma V4 , a nie R4. VFR-ka ma też większą moc i moment niż CBR F2. Nie trzeba strzelać ze sprzęgła żeby wchodziła na gumę, ale wystarczy tylko odkręcić manetę. Po ok 2 miesiącach posiadania swojej pierwszej VFR-ki stawiałem na kapcia beż większego problemu. Nie mogłem i też nie bardzo chciałem zmieniać biegi na gumie bo szkoda było skrzyni. Mam kolegę co RC 36 robi cuda. Na koło tylne, przednie, zawraca w miejscu, trze kolanami w zakrętach i jakby mógł to robiłby to też łokciami. Wszystko to kwestia objeżdżenia i wyczucia motocykla. Dla chcącego nic trudnego tylko czasami naprawdę szkoda jest maszyny do nauki Wheelie. Lepiej zakupić jakieś starsze moto( nawet bez papierów) i się uczyć na jakiejś wiejskiej drodze stawiania niż dożynać VFR-ke.
Pozdrawiam. :wink:
specjalista od gumowania nie jestem (bynajmniej na vfr) ale to co piszesz odnosnie jazdy na kolanie to stek bzdur. zeby vfr szorować kolanem w naturalny sposob po asfalcie trzeba by wykrecic sety a nogi zalozyc sobie za uszy. nie mowie o nienaturalnych akrobacjach byle tylko dotknac ziemi bo przetestowalem to doskonale. w kazdym inny przypadku pierwsze ziemie szoruja bardzo nisko zamontowane w tym motocyklu podnozki. kto byl ze mna na kisielinie (a byli tacy tutaj) wiedza o czym pisze.
Tak apropos, pisałem o koledze i o tym ,że na VFR można robić różne rzeczy, w tym zejść na kolano i postawić na koło. Jeżeli nie zajarzyłeś kontekstu wypowiedzi to sorry. Czy szorujesz i rozbierasz moto żeby sobie pojeździć to Twoja sprawa. Ja pisze tylko że mam kolegę co tak jeździ i że można się pobawić też i takim motkiem.

Awatar użytkownika
dzi-es
pisarz
pisarz
Posty: 353
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:26
Model VFR: Rc36 I
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wheelie

Post autor: dzi-es » pn 23 mar 2015, 12:47

Panowie, ktos cos gumuje ostatnio? poogladalbym jakies foty VFRek na kole ;)

bradwhite
Posty: 6
Rejestracja: pt 10 kwie 2015, 00:05
Model VFR: 800 Fi
Imię: Przemek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wheelie

Post autor: bradwhite » sob 19 wrz 2015, 20:56


Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Wheelie

Post autor: Vermilion » pt 25 wrz 2015, 20:08

Szacunek. Ile masz wzrostu tak BTW. ?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Model VFR: był V-Tec '06
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wheelie

Post autor: Robertos » sob 26 wrz 2015, 20:14

a potraficie położyć swoją sztukę tak jak Alex Thompson?
https://youtu.be/y4loB_UGxw8
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

bradwhite
Posty: 6
Rejestracja: pt 10 kwie 2015, 00:05
Model VFR: 800 Fi
Imię: Przemek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wheelie

Post autor: bradwhite » ndz 27 wrz 2015, 10:24

Vermilion pisze:Szacunek. Ile masz wzrostu tak BTW. ?
Dzięki. 175 cm

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1816
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: TRIUMPH GT 1050
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: Wheelie

Post autor: śliniak290 » ndz 27 wrz 2015, 11:19

A może Przemek zawitał by do Powitalni :twisted:
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

bradwhite
Posty: 6
Rejestracja: pt 10 kwie 2015, 00:05
Model VFR: 800 Fi
Imię: Przemek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wheelie

Post autor: bradwhite » wt 06 paź 2015, 00:13

Wolna guma na VFR'ce i troche na torze (pierwszy raz) https://www.youtube.com/watch?v=2qSOuyjrirw

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości