Strona 5 z 8

Re: techniki jazdy

: wt 02 sie 2011, 08:34
autor: kiki
To ja miałem w tamtym roku też dobrą akcje.
Przedemną jechała jakaś nexia i tir z naczepą. Jako, że było z naprzeciwka pusto to ja ładnie kieruneczek, redukcja i wyprzedzam (jechałem z kobietą i zapakowany sakwami). Ładnie przeleciałem koło nexii i lecę dalej - gdy byłem na wysokości mniej więcej 1/3 naczepy tira, koleś zaczął zjeżdżać na mój pas ( wymyślił sobie jakąś ładę wyprzedzić)... Zbladłem, oba heble wciśnięte do oporu ale moto jednak nie hamuje tak dobrze gdy jest załadowane... Suma sumarum udało się wytracić na tyle prędkość aby ten dureń nie wziął mnie pod koła... Oczywiście potem go wyprzedziłem, i pokazałem mu serdecznie co o nim myślę...
Ale strachu się najadłem naprawdę dużo...

Re: techniki jazdy

: pt 26 sie 2011, 10:41
autor: greck
MOTO-Ekspert w Krakowie. Wczoraj były zajęcia teoretyczne w klasie :D w sobotę i niedzielę jazdy po 5 godzin na placu z wytyczonymi trasami w Proszowicach. Dotykają dużo tematów.
- zachowanie motocykla na prostej i w skrętach
- pokonywanie zakrętów
- opony i zawieszenie
- dosiad motocykla
- hamowanie
- zachowanie w trakcie wypadku
- wiele innych potrebnych w uprawianiu motohobby :-)
Można pogadać i dowiedzieć się dlaczego tak się dzieje.
Prowadzący to praktycy i faktycznie praktyki na ich moto jest bardzo dużo.

Grupy na zajęciach praktycznych po 4 osoby a więc zajmują się wszystkimi i to z WIELKIM SERCEM, Z HUMOREM i widoczną prawdziwą miłościa do moto.

Na 10 osób wczoraj były 3 VFRy a więc stanowimy silną grupęę.

Polecam serdecznie wszystkim, zwłaszcza tym którzy poworzą krótko lub zaczynają.
To mój 4 sezon, 3 motor i prawie 30000 km przejechane, ale dowiedziałem się naprawdę dużo nowych i ciekawych rzeczy. Byli ludzie z przebiegiem 100000 km i też znaleźli wiele dla siebie.

Zresztą być lepszym na moto nigdy nie zawadzi.

Re: techniki jazdy

: ndz 28 sie 2011, 07:27
autor: greck
My już po pierwszym dniu jazd/treningów praktycznych w Moto-Ekspercie, dzisiaj drugi. Boli dzisiaj wszystko, ręce, plecy, kark, nogi ( te przede wszystkim ). A co najgorsze, przed tym szkoleniem, w czwartym sezonie, przejechane prawie 30000 km zrobiłem sobie skalę 0-10 ( gdzie 0 to ktoś tylko po kursie na prawko A, a 10 to Valentino Rossi :D ) i dawałem sobie 5-6, po szkoleniu wreszcie wiem że nic człowiek nie potrafił, a błędy któr robił to całe multum. Teraz daje sobie 2 pkt i z tak bolesną myślą ciężko sie wczoraj wracało do domu :-)))
Ale polecam profesjonalne szkolenia aby zawodowcy podpowiedzieli, pokazali i dali popróbować bo unika sie złych nawyków ucząc się tylko samemu.

Re: techniki jazdy

: pt 06 kwie 2012, 16:51
autor: poscig
Panowie i Panie jak dokonać podczas hamowania przed zakretem efekt ,,złamania,,moto i lekkiego uślizgu koła tylnego?
Jak się nazywa ten efekt i czy jest możliwy tylko na torze przez zawodowców.

Re: techniki jazdy

: pt 06 kwie 2012, 20:05
autor: Arnold
Z tego co mi wiadomo to trzeba po prostu zablokować tylne koło hamulcem. W VFR z Dualem ciężko, choć da się zablokować koło tylne. Ewentualnie mocno przedni hamulec i mocna redukcja biegu.

Re: techniki jazdy

: pt 06 kwie 2012, 23:42
autor: Groszek
poscig pisze:Panowie i Panie jak dokonać podczas hamowania przed zakretem efekt ,,złamania,,moto i lekkiego uślizgu koła tylnego?
Jak się nazywa ten efekt i czy jest możliwy tylko na torze przez zawodowców.
oho...no taki trick wygląda fantastycznie, ale na standardowej,szosowej oponie nie próbowałbym. Raczej to drugie - na torze, w odpowiednich warunkach i umiejętnościami :)

Re: techniki jazdy

: sob 07 kwie 2012, 01:08
autor: poscig
Pytanie jak ???Ale praktyka podpowiada jak kolega wyżej pisze hamowanie przód i redukcja

Re: techniki jazdy

: ndz 08 kwie 2012, 23:28
autor: slimak
poscig tak jak arnold pisze, miałem taki uślizg na torze w koszalinie fajne uczucie

Re: techniki jazdy

: pn 23 lip 2012, 20:26
autor: Kolega_PL
a propos techniki jazdy
http://www.gaskrank.tv/tv/motorrad-fun/ ... -19009.htm

p.s. a co dopiero by było na takim obiekcie jak lublin, radom itp :)

Re: techniki jazdy

: pn 23 lip 2012, 23:53
autor: brutoos
Chodzi Ci o powerslide? Początek jest wyjaśniony np tu - około 1:40


Jeśli nie, to przy bardzo mocnym hamowaniu przodem i redukcji tył też potrafi wierzgać, jeśli zwalniasz przodem szybciej niż silnik schodzi z obrotów. Przy naprawdę mocnym dohamowaniu tył przy takim podskakiwaniu czasem staje trochę bokiem.

Generalnie pierwsze to bajer dla widowni ;) a drugie to efekt braku sprzęgła antyhoppingowego.

Re: techniki jazdy

: sob 19 sty 2013, 13:11
autor: dlugistare
witam...jestem swiezy....co to to sprzęgło antyhoppingowe?

Re: techniki jazdy

: sob 19 sty 2013, 14:03
autor: Arnold
Przy redukcji biegu zapobiega blokowaniu koła przez opór silnika. Swojego rodzaju niwelowanie hamowania silnikiem.

Re: techniki jazdy

: sob 19 sty 2013, 14:57
autor: emils
Czyli (jesli ja to dobrze rozumiem) przy sprzęgle antyhoppingowym nie trzeba robić przygazówki jak zmieniasz biegi (w dół oczywiście) bo ten system wyrównuje koła zębate sprzęgła. Czy tak?

Re: techniki jazdy

: sob 19 sty 2013, 16:31
autor: olo
niestety nie :-)
antyhopping zaczyna działać dopiero jak sprzęgło zostanie bardzo mocno obciążone, przy normalnej zmianie biegów nic sie nie dzieje...

Re: techniki jazdy

: sob 19 sty 2013, 17:12
autor: zaba80r
co do power slidow panowie to najlepsze na początek super moto i potem może cos ciezszego itp pzdr