techniki jazdy

Jazda na gumie i inne Stoppie.

Moderatorzy: Jacko, Stuwka, kiki, Achmed

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: techniki jazdy

Post autor: kiki » wt 02 sie 2011, 08:34

To ja miałem w tamtym roku też dobrą akcje.
Przedemną jechała jakaś nexia i tir z naczepą. Jako, że było z naprzeciwka pusto to ja ładnie kieruneczek, redukcja i wyprzedzam (jechałem z kobietą i zapakowany sakwami). Ładnie przeleciałem koło nexii i lecę dalej - gdy byłem na wysokości mniej więcej 1/3 naczepy tira, koleś zaczął zjeżdżać na mój pas ( wymyślił sobie jakąś ładę wyprzedzić)... Zbladłem, oba heble wciśnięte do oporu ale moto jednak nie hamuje tak dobrze gdy jest załadowane... Suma sumarum udało się wytracić na tyle prędkość aby ten dureń nie wziął mnie pod koła... Oczywiście potem go wyprzedziłem, i pokazałem mu serdecznie co o nim myślę...
Ale strachu się najadłem naprawdę dużo...

Awatar użytkownika
greck
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: wt 10 maja 2011, 16:57
Model VFR: vfr 800 vtec 2009
Imię: grzegorz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała

Re: techniki jazdy

Post autor: greck » pt 26 sie 2011, 10:41

MOTO-Ekspert w Krakowie. Wczoraj były zajęcia teoretyczne w klasie :D w sobotę i niedzielę jazdy po 5 godzin na placu z wytyczonymi trasami w Proszowicach. Dotykają dużo tematów.
- zachowanie motocykla na prostej i w skrętach
- pokonywanie zakrętów
- opony i zawieszenie
- dosiad motocykla
- hamowanie
- zachowanie w trakcie wypadku
- wiele innych potrebnych w uprawianiu motohobby :-)
Można pogadać i dowiedzieć się dlaczego tak się dzieje.
Prowadzący to praktycy i faktycznie praktyki na ich moto jest bardzo dużo.

Grupy na zajęciach praktycznych po 4 osoby a więc zajmują się wszystkimi i to z WIELKIM SERCEM, Z HUMOREM i widoczną prawdziwą miłościa do moto.

Na 10 osób wczoraj były 3 VFRy a więc stanowimy silną grupęę.

Polecam serdecznie wszystkim, zwłaszcza tym którzy poworzą krótko lub zaczynają.
To mój 4 sezon, 3 motor i prawie 30000 km przejechane, ale dowiedziałem się naprawdę dużo nowych i ciekawych rzeczy. Byli ludzie z przebiegiem 100000 km i też znaleźli wiele dla siebie.

Zresztą być lepszym na moto nigdy nie zawadzi.

Awatar użytkownika
greck
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: wt 10 maja 2011, 16:57
Model VFR: vfr 800 vtec 2009
Imię: grzegorz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała

Re: techniki jazdy

Post autor: greck » ndz 28 sie 2011, 07:27

My już po pierwszym dniu jazd/treningów praktycznych w Moto-Ekspercie, dzisiaj drugi. Boli dzisiaj wszystko, ręce, plecy, kark, nogi ( te przede wszystkim ). A co najgorsze, przed tym szkoleniem, w czwartym sezonie, przejechane prawie 30000 km zrobiłem sobie skalę 0-10 ( gdzie 0 to ktoś tylko po kursie na prawko A, a 10 to Valentino Rossi :D ) i dawałem sobie 5-6, po szkoleniu wreszcie wiem że nic człowiek nie potrafił, a błędy któr robił to całe multum. Teraz daje sobie 2 pkt i z tak bolesną myślą ciężko sie wczoraj wracało do domu :-)))
Ale polecam profesjonalne szkolenia aby zawodowcy podpowiedzieli, pokazali i dali popróbować bo unika sie złych nawyków ucząc się tylko samemu.

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1283
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Model VFR: RC46 FI
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Re: techniki jazdy

Post autor: poscig » pt 06 kwie 2012, 16:51

Panowie i Panie jak dokonać podczas hamowania przed zakretem efekt ,,złamania,,moto i lekkiego uślizgu koła tylnego?
Jak się nazywa ten efekt i czy jest możliwy tylko na torze przez zawodowców.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2249
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: techniki jazdy

Post autor: Arnold » pt 06 kwie 2012, 20:05

Z tego co mi wiadomo to trzeba po prostu zablokować tylne koło hamulcem. W VFR z Dualem ciężko, choć da się zablokować koło tylne. Ewentualnie mocno przedni hamulec i mocna redukcja biegu.
Obrazek ECU z polifta, sondy lambda, katalizator, filtr K&N, tłumik MIG, zębatka przód 16z.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 617
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Model VFR: FI>Vtec>RC36II
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Re: techniki jazdy

Post autor: Groszek » pt 06 kwie 2012, 23:42

poscig pisze:Panowie i Panie jak dokonać podczas hamowania przed zakretem efekt ,,złamania,,moto i lekkiego uślizgu koła tylnego?
Jak się nazywa ten efekt i czy jest możliwy tylko na torze przez zawodowców.
oho...no taki trick wygląda fantastycznie, ale na standardowej,szosowej oponie nie próbowałbym. Raczej to drugie - na torze, w odpowiednich warunkach i umiejętnościami :)

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1283
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Model VFR: RC46 FI
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Re: techniki jazdy

Post autor: poscig » sob 07 kwie 2012, 01:08

Pytanie jak ???Ale praktyka podpowiada jak kolega wyżej pisze hamowanie przód i redukcja

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Model VFR: VFR 800 FI 1998
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Re: techniki jazdy

Post autor: slimak » ndz 08 kwie 2012, 23:28

poscig tak jak arnold pisze, miałem taki uślizg na torze w koszalinie fajne uczucie
ZKL

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Model VFR: Africa Twin :)
Imię: Cezary
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: techniki jazdy

Post autor: Kolega_PL » pn 23 lip 2012, 20:26

a propos techniki jazdy
http://www.gaskrank.tv/tv/motorrad-fun/ ... -19009.htm

p.s. a co dopiero by było na takim obiekcie jak lublin, radom itp :)
Czarek

Awatar użytkownika
brutoos
pisarz
pisarz
Posty: 294
Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
Model VFR: 800 FI "98
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: techniki jazdy

Post autor: brutoos » pn 23 lip 2012, 23:53

Chodzi Ci o powerslide? Początek jest wyjaśniony np tu - około 1:40


Jeśli nie, to przy bardzo mocnym hamowaniu przodem i redukcji tył też potrafi wierzgać, jeśli zwalniasz przodem szybciej niż silnik schodzi z obrotów. Przy naprawdę mocnym dohamowaniu tył przy takim podskakiwaniu czasem staje trochę bokiem.

Generalnie pierwsze to bajer dla widowni ;) a drugie to efekt braku sprzęgła antyhoppingowego.

dlugistare
Posty: 1
Rejestracja: sob 19 sty 2013, 12:32
Model VFR: 750rc36
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: techniki jazdy

Post autor: dlugistare » sob 19 sty 2013, 13:11

witam...jestem swiezy....co to to sprzęgło antyhoppingowe?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2249
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: techniki jazdy

Post autor: Arnold » sob 19 sty 2013, 14:03

Przy redukcji biegu zapobiega blokowaniu koła przez opór silnika. Swojego rodzaju niwelowanie hamowania silnikiem.
Obrazek ECU z polifta, sondy lambda, katalizator, filtr K&N, tłumik MIG, zębatka przód 16z.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: techniki jazdy

Post autor: emils » sob 19 sty 2013, 14:57

Czyli (jesli ja to dobrze rozumiem) przy sprzęgle antyhoppingowym nie trzeba robić przygazówki jak zmieniasz biegi (w dół oczywiście) bo ten system wyrównuje koła zębate sprzęgła. Czy tak?
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1520
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: techniki jazdy

Post autor: olo » sob 19 sty 2013, 16:31

niestety nie :-)
antyhopping zaczyna działać dopiero jak sprzęgło zostanie bardzo mocno obciążone, przy normalnej zmianie biegów nic sie nie dzieje...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
zaba80r
pisarz
pisarz
Posty: 234
Rejestracja: wt 27 mar 2012, 20:02
Model VFR: 800 FI
Imię: Piotr
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: techniki jazdy

Post autor: zaba80r » sob 19 sty 2013, 17:12

co do power slidow panowie to najlepsze na początek super moto i potem może cos ciezszego itp pzdr
“You live more in 5 minutes going flat out on a vehicle like this than most people live in a lifetime” – Burt Munro...The world fastest Indian...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości