techniki jazdy

Jazda na gumie i inne Stoppie.

Moderatorzy: Jacko, Stuwka, kiki, Achmed

Awatar użytkownika
greck
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: wt 10 maja 2011, 16:57
Model VFR: vfr 800 vtec 2009
Imię: grzegorz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała

techniki jazdy

Post autor: greck » sob 21 maja 2011, 17:18

A mnie brakuje na forum ( albo nie umiem szukać :-( ) wątków o technice jazdy !!!! To jest potrzebne, bo nie wszyscy są na etapie czy jechać na przednim czy tylnym kole, wielu sie uczy i chcą dobrze i bezpiecznie jeździć !!! to chyba dobrze !!! Po prawku nic nie umiałem i dobrze że miałem kumpla, mądrego który powoli mnie uczył i nie krytykował, facet z klasą ! Brakowało mi wówczas takiej podstawowej wiedzy !!! Ale do rzeczy, jeździłem 4 sezony na Fazerce, teraz VFR i po kilku jazdach ból ramion, pleców i nadgarstków, za bardzo opieram się o kierownicę, w Fazerce siedziało się bardziej pionowo. Jak z tym sobie radzić i poprawiać technikę ????

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: techniki jazdy

Post autor: figaro » sob 21 maja 2011, 19:35

greck pisze:A mnie brakuje na forum ( albo nie umiem szukać :-( ) wątków o technice jazdy !!!! ...
Ale do rzeczy, jeździłem 4 sezony na Fazerce, teraz VFR i po kilku jazdach ból ramion, pleców i nadgarstków, za bardzo opieram się o kierownicę, w Fazerce siedziało się bardziej pionowo. Jak z tym sobie radzić i poprawiać technikę ????
VFR to sprzęt o rodowodzie sportowym.
Prawidłowa pozycja wymaga przyzwyczajenia i nieco czasu na wzmocnienie mięśni.
Ćwicz mięśnie grzbietu. One trzymają cały tułów w prawidłowej pozycji.
Siadaj bliżej zbiornika, kolana przy baku.
Łokcie bliżej ciała, dłonie swobodnie /ale zdecydowanie/ trzymają kierownicę, nadgarstki rozluźnione.

Powodzenia, melduj postępy lub problemy. :mrgreen:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1746
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: TRIUMPH GT 1050
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: techniki jazdy

Post autor: śliniak290 » sob 21 maja 2011, 20:28

dokładnie jak napisał FIGARO daj sobie troszkę czasu
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
greck
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: wt 10 maja 2011, 16:57
Model VFR: vfr 800 vtec 2009
Imię: grzegorz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała

Re: techniki jazdy

Post autor: greck » sob 21 maja 2011, 21:20

Figaro !!!!!!!!!!!!!! Dzięki i właśnie tego mo brakowało , nie na innych forach, nie na ścigaczu, tylko u NAS !!! Ok poćwiczę !!!! I na siłownie :-)))))))

Awatar użytkownika
ivan
klepacz
klepacz
Posty: 755
Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
Model VFR: ST 1050
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: techniki jazdy

Post autor: ivan » sob 21 maja 2011, 22:07

Jeśli bolą Cię plecy, nadgarstki itp. to znaczy że za wolno jeździsz ;)

Awatar użytkownika
greck
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: wt 10 maja 2011, 16:57
Model VFR: vfr 800 vtec 2009
Imię: grzegorz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała

Re: techniki jazdy

Post autor: greck » sob 21 maja 2011, 22:19

Znalazł sie RAJDOWIEC :-))))))))))))) A TWOI KUMPLE MÓWIA ŻE NIKT TAK WOLNO NIE JEŹDZI IVAN JAK TY :D :D :D :D :D :D ! Ja pytam poważnie !?!?!?!

nie uzywaj tylu wykrzyknikow - wykrzyknik = krzyk - pzdr, orzyl

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: techniki jazdy

Post autor: figaro » sob 21 maja 2011, 22:24

greck pisze:Znalazł sie RAJDOWIEC :-))))))))))))) A TWOI KUMPLE MÓWIA ŻE NIKT TAK WOLNO NIE JEŹDZI IVAN JAK TY :D :D :D :D :D :D ! Ja pytam poważnie !?!?!?!
Z całym szacunkien, ale ivan ma częściowo rację :P
Pęd powietrza pomaga w utrzymaniu właściwej pozycji za kierownicą. :lol
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
greck
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: wt 10 maja 2011, 16:57
Model VFR: vfr 800 vtec 2009
Imię: grzegorz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała

Re: techniki jazdy

Post autor: greck » sob 21 maja 2011, 22:30

I TO SIĘ ZGADZA WOLNA JAZDA DO SYF ! ALE TROCHE SZYBCIEJ TO JUZ PROBLEM !!!! :-) MOGE LICZYĆ NA POMOC CZY NA ŻARTY !!!???? ZARTY PRZY PIWIE OK ALE CZY TYLKO DO TEGO JEST FORUM !?!?!?!?

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Model VFR: 800 FI 2000
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Re: techniki jazdy

Post autor: elco » sob 21 maja 2011, 23:52

Popracuj tez troche nad balansem ciala. To pomaga troche odciazyc rece i plecy, a przede wszystkim wymusza jakikolwiek ruch na siodle. Zakret zawsze pierwszy atakuje bark, zewnetrza reka zostaje odciazona. Wzrok i glowa zwrocone w kierunku zakretu. Do reszty jak pisal figaro trzeba sie przyzwyczaic.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
ivan
klepacz
klepacz
Posty: 755
Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
Model VFR: ST 1050
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: techniki jazdy

Post autor: ivan » ndz 22 maja 2011, 09:00

Ale ja wcale nie żartowałem. Uważam że jazda 120-140 jest mniej męcząca niż np 50 km/h, bo wiatr odciąża nadgarstki, kark.
Poza tym każdy indywidualnie musi znaleźć sobie pozycję w zależności od wzrostu i wymiarów. A może spróbuj mocniej trzymać się nogami baku dzięki czemu ręce odpoczną. Ostatecznie zostaje zmiana kierownicy a turystyczną jeśli Ci bardziej pasuje pionowa pozycja :)

A moi kumple mają rację, jeżdżę wolno ;)

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3533
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Model VFR: RC46-2001
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: techniki jazdy

Post autor: ppamula » ndz 22 maja 2011, 10:59

greck pisze:A mnie brakuje na forum ( albo nie umiem szukać ) wątków o technice jazdy !!!! To jest potrzebne,
Chwała ci za to że poruszyłeś ten temat.
Owszem brakuje takich porad jak sprawnie technicznie jeździć. Jednak wielu z nas doświadczonych woli to powiedzieć przy okazji pobytu na torze np w Lublinie albo w innych miejscach i pokazać na sucho i w czasie jazdy. Kiepsko się o tym pisze zwłaszcza jak ktoś nie ma "lekkiego pióra".
Dlatego spotykaj się na cotygodniowych spędach w regionie i porpostu podpytuj. Nawet robiąc krótką pętlę po okolicach wato podpatrywać innych wcześniej ich pytając o technikę.

A co do nadgarstków to ja przez lata wypracowałem metodę, że głównie motocykla trzymam się kolanami. Czyli cały czas ścikam lekko bak. I pracuję nad tzw. kocim grzbietem - nie wypinam brzucha tylko plecy. Silniejsze trzymanie kolanami motocykla ma pewną zaletę - ty i motocykl stajesz się jednością. Wyczuwasz każdy jego ruch, każdą nierónośc jezdni, nawet nieznaczne różnice przyczepności i lekkie poślizgi.
Bak puszczasz wyłącznie na zbyt wolnych zakrętach (pozycja niemiecka) albo na zbyt szybkich (pozycja angielska).

Greck - zgłoś się do grupy OWNERS.

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Re: techniki jazdy

Post autor: Gacol » ndz 22 maja 2011, 11:13

Greck ja zauwazyłem to u siebie.Jesli jedziesz jednolicie np utrzymujesz stała predkość to moga boleć.Nie chodzi tu o zapiepszanie 200km/h tylko w moich odczuciach o nie jednolity styl jazdy.Tutaj przyspieszysz, tu zwolnisz mi to pomaga.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
greck
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: wt 10 maja 2011, 16:57
Model VFR: vfr 800 vtec 2009
Imię: grzegorz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała

Re: techniki jazdy

Post autor: greck » ndz 22 maja 2011, 17:17

DZIĘKI PANOWIE - DZISIAJ BYŁO JUŻ LEPIEJ PO WASZYCH RADACH !

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Model VFR: 800Fi 98r.
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re: techniki jazdy

Post autor: Kudlaty » ndz 22 maja 2011, 21:12

To ja pewnie zostanę ostro skrytykowany ale dzięki temu tematowi jeszcze bardziej widać że VFR nie nadaje się na pierwsze moto (tak wiem, miałeś fazera). VFR jest ciężka i wsiadając na nią trzeba mieć już jakieś doświadczenie. Tzn. chodzi mi o to że wsiadając na VFR powinniśmy mieć na tyle tego doświadczenia że umiemy chociaż zająć odpowiednią pozycję za kierownicą. Może źle odebrałem Twoje pytanie, ale zadałeś je tak jakbyś był zupełnie początkujący. Do techniki jazdy polecam książkę "Motocyklista doskonaly" Dużo można się z niej dowiedzieć.

Nie dawno zauważyłem, że jeżdżąc w kombinezonie skórzanym mięśnie tak nie bolą. Spodnie skórzane lepiej trzymają się baku dzięki czemu nie musimy tak naprężać wszystkich mięśni. Przy hamowaniu łatwiej złapać nogami bak, nadgarstki są odciążone i tak nie bolą. W zwykłych spodniach jest zupełnie inaczej. Takie są moje odczucia.
Obrazek

Awatar użytkownika
greck
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: wt 10 maja 2011, 16:57
Model VFR: vfr 800 vtec 2009
Imię: grzegorz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała

Re: techniki jazdy

Post autor: greck » ndz 22 maja 2011, 21:42

Nie widzę powodów dlaczego miałbym Cie krytykować, napisałeś o swoich odczuciach ! Jeżdżę 3 sezony, zrobiłem 23000 km ! Co miałem kupić Simsona :D To nie chodzi o motocykl tylko o pozycje na nim, bo jest zupełnie inna niż na Fazerkach ! Zapytać ludzi którzy mają większe doświadczenie nie grzech ! Masz samochód i umiesz nim jeździć, ale jak byś przesiadł się na ciężarówkę to też byś zpytał zawodowców o parę rad zamiast kolejne lata jeździć meleksem ! Te rady o ściskaniu baku itd znałem, książek też poczytałem wiele, ale poradzić się i poprawić zawsze można ! Mimo że jeździsz dobrze na moto jak byś wyjechał do szkoły Keitha Code też podpowiedział by Ci jeszcze coś nowego, lepszego i ciekawszego, a nie mówił że wybrałeś zły motor i masz wrócić na 125-tkę :D

A poza tym chciałem wywołać taki temat dotyczący technik jazdy bo brakowało mi tego na tym forum !

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość