olejarka do łańcucha-moja wydumka

Awatar użytkownika
arczon
teksciarz
teksciarz
Posty: 156
Rejestracja: śr 19 sie 2009, 18:07
Model VFR: RC46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GTC

Post autor: arczon » wt 17 sie 2010, 13:48

Oczywiście zmniejszyłem :/
W mojej ocenie 2 krople na 3 minuty do sporo, ja deję 1 na 4'20'' i wystacza. Fakt, że nie sprawdzałem w ulewnym deszu i na autostradzie ale w takich sytuacjach można zwiekszyć wydatek, spróbuj u mnie pomogło

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Model VFR: 800 Fi '98
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » wt 17 sie 2010, 15:14

ok. dzieki za info
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Bialy
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
Model VFR: VTEC '04
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
Kontakt:

Post autor: Bialy » śr 30 mar 2011, 16:39

Dzisiaj zdejmowałem zadupek, więc zrobiłem też kilka zdjęć mojego rozwiązania:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Sterowanie układem AVT1459, gdzie potencjometr 1M zmieniłem na 4M7, co daje możliwość wydłużenia czasu do ponad 5 minut między kolejnymi zakropieniami (ja teraz mam ustawione na 4 min, 3:30 było zbyt często).
Zbiorniczek po żelu pod prysznic i póki co się sprawdza :P Zakrapianie na jedną stronę zębatki przy wykorzystaniu długiego wenflonu :)
Felga jest trochę uwalona, bo jednak ciut zbyt często te kropelki lecą jeszcze.

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Model VFR: 800 FI 2000
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » czw 31 mar 2011, 19:38

Mozecie mi powiedziec jak przy takim zakraplaniu oleju wyglada zuzycie oleju ? Chce wlasnie zrobic sobie olejarke, znalazlem bardzo zgrabny pojemniczek o pojemnosci 100 ml. Czy uda sie na takim przejechac 1500-2000 km ?
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Bialy
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
Model VFR: VTEC '04
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
Kontakt:

Post autor: Bialy » czw 31 mar 2011, 21:10

elco pisze:Mozecie mi powiedziec jak przy takim zakraplaniu oleju wyglada zuzycie oleju ? Chce wlasnie zrobic sobie olejarke, znalazlem bardzo zgrabny pojemniczek o pojemnosci 100 ml. Czy uda sie na takim przejechac 1500-2000 km ?
To w sumie zależy od prędkości, bo im szybciej będziesz jechał, tym większy dystans przecież pokonasz, a kropla jest podawana regularnie w określonym odstępie czasu!

A tak na poważnie, to moim zdaniem raczej bez problemu. Ale lepiej sobie zaadaptuj jakiś większy zbiornik - będziesz go napełniał raz na sezon ;)

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pt 01 kwie 2011, 08:13

Bialy, z racji, że z elektroniki jestem kiepski :) to czy mógłbyś przedstawić schemat jak co i gdzie podłączyć?
Rozumiem ze potrzebny jest jeden z tych układów (ale który)
http://sklep.avt.pl/go/_search/full_sea ... 0&type=all
Ale jaki dobrać potencjometr (4m7 mało mi mówi)- mozesz jakiś wskazać???
http://sklep.avt.pl/c/pl/169/1/1/0/long ... metry.html :)
Kolejna sprawa - potrzebne będą 2 potencjometry rozumiem- jeden do sterowania czasem otwarcia zaworu a drugi do częstotliwości otwierania??

Z góry dziękuje za odpowiedź

Pozdrawiam
kiki

Awatar użytkownika
Bialy
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
Model VFR: VTEC '04
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
Kontakt:

Post autor: Bialy » ndz 03 kwie 2011, 16:18

kiki, kupujesz jeden z tych 3 układów: A - to jest sama płytka, B - to jest cały zestaw, tylko go musisz sam złożyć (zlutować), C - to już jest złożony układ. Zasadniczo możesz sobie kupić samą płytkę i dokupić elementy, przy czym może ci być ciężko kupić taki przekaźnik, pod który są przygotowane ścieżki, ale znajdziesz :) Potencjometry znajdziesz bez problemu raczej. Ja bym jednak sugerował kupić sobie zestaw B - masz wszystko, zlutujesz i będzie fajnie.

Druga sprawa - potencjometr. Są faktycznie dwa - jeden reguluje przerwy, drugi czas impulsu. Czas impulsu może być krótki - u mnie to jest może 0,5 sek., sekunda to podczas deszczu.
Drugi potencjometr odpowiada za przerwy między impulsami - to powinno być prawdopodobnie coś między 3 a 4:30 min. Trzeba sobie dobrać empirycznie, bo to zależy chyba od lepkości zastosowanego oleju i ogólnej konstrukcji tej olejarki (średnicy wężyków, ich długości itd.). Potencjometr w zestawie ma 1 megaohm - może dać czas maks. 1 min. przerwy. Zastosowanie potencjometru 4,7 megaohma daje możliwość ustawienia przerwy na nawet ponad 5 minut. Ja mam teraz taki: http://www.tme.eu/html/PL/potencjometry ... pelny.html model CA9H-4M7, leżący. Mniej więcej pasuje w otwory w płytce, chociaż trzeba pokombinować. Nie udało mi się znaleźć identycznego potencjometru jak w zestawie, o takiej wartości (4,7).

Schemat układu AVT1459 znajduje się tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1345049.html

Mam nadzieję, że wyjaśniłem w miarę jasno... Jak jeszcze masz jakieś wątpliwości, to będę rozwijał sprawę dalej :mrgreen:

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 03 kwie 2011, 19:58

Już wszystko jasne :)- dzięki Bialy,

Na dniach może zaczne kupować elementy i będe montował :)

Awatar użytkownika
Bialy
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
Model VFR: VTEC '04
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
Kontakt:

Post autor: Bialy » ndz 03 kwie 2011, 21:07

kiki pisze:Już wszystko jasne - dzięki Bialy,

Na dniach może zaczne kupować elementy i będe montował
No jak coś, to wiadomo - pisz pw albo na gadu :)
I sugeruję serio kupić ten zestaw do montażu + inny potencjometr, bo później będziesz szukał takiego przekaźnika itd. i ci te 2 zł oszczędności wyjdą bokiem :)

Aha - kup sobie też do tego jakąś obudowę, żeby taki goły układ nie siedział pod kanapą ;)

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Model VFR: 800 Fi '98
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pn 04 kwie 2011, 09:19

kiki, przecież bywasz w warszawie. wszystkie niezbedne elementy oprocz ukladu avt kupisz pod gusem. jak sie uprzesz to i avt Ci tam sprowadzą. Sam tam kupowałem wszystkie graty włącznie z obudową itd itp. Jeśli będziesz potrzebował pomocy to pamiętaj że Ci ją wiszę za zbiorniczek do tego samego wynalazku :)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pn 04 kwie 2011, 09:24

orzyl, co do gusu to nie pomyślałem nad tym nawet :) - chyba wstąpię tam bo mam po drodze z pracy.
A jakby co to będę się Was Panowie jeszcze podpytywał :).
Na chwilę obecna muszę odpowietrzyć w piątek hamulce w mojej niuni bo totalnie rozebrałem i czyściłem zaciski :) i potem biorę się za kolejna ewolucję olejarki :)

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Model VFR: 800 FI 2000
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Re: olejarka do łańcucha-moja wydumka

Post autor: elco » ndz 15 maja 2011, 00:11

Zabralem sie do zrobienia olejarki. W zasadzie wszystko juz przygotowalem. Zamontowalem elektrozawor, rurki itd. na motocyklu. Pojawil sie jednak problem z ukladem czasowym. Po zlutowaniu uklad nie dziala. To znaczy po podlaczeniu dioda sie zapala, reaguje na dzialanie potencjometrow, przy odpowiednich ich ustawieniu zalaczaja one przekaznik, aczkolwiek czasowo nic sie nie dzieje. Wszystko jest polutowane raczej dobrze. Wydaje mi sie, ze uszkodzony jest prawdopodobnie uklad NE 555. Czy przyczyna jest nieco inna ? czy ktos domysla sie co moze byc zle ?
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Bialy
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
Model VFR: VTEC '04
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
Kontakt:

Re: olejarka do łańcucha-moja wydumka

Post autor: Bialy » ndz 15 maja 2011, 00:18

W jakim sensie czasowo nic się nie dzieje?
Czy da się regulować czas przerwy i czas trwania impulsu?
Pamiętaj, że przekaźnik tylko zamyka ci obwód, więc musisz sobie zrobić zworkę od pinu z zasilania układu do pinu wejściowego przekaźnika, a pin wyjściowy przekaźnika podłączyć do elektrozaworu. Masę najlepiej podłączyć do zaworu z ramy :)

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Model VFR: 800 FI 2000
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Re: olejarka do łańcucha-moja wydumka

Post autor: elco » ndz 15 maja 2011, 01:16

Czasowo ? To znaczy, ze uklad sie nie przelacza. Dioda swieci sie przez caly czas od momentu podlaczenia zasilania.
Ani czasu przerwy ani czasu impulsu nie da sie regulowac. Ustawiajac potencjometry dioda przygasa albo swieci sie mocniej i zalacza przekaznik. Zworka do zasilania przekaznika jest. Na razie uklad nie jest podlaczony do elektrozaworu. Sprawdzam go na sucho - w taki sposob powinien takze dzialac, bo przekaznik jest odbiornikiem. Chyba, ze zle mysle ?
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Bialy
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
Model VFR: VTEC '04
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
Kontakt:

Re: olejarka do łańcucha-moja wydumka

Post autor: Bialy » ndz 15 maja 2011, 11:51

No powinieneś słyszeć charakterystyczne klikanie przekaźnika, kiedy będzie zmieniał stan :) Jeśli dioda świeci się cały czas i po prostu przygasa, to albo coś wlutowałeś odwrotnie, albo zrobiłeś zwarcie, albo faktycznie kostka jest uszkodzona, chociaż to się rzadko zdarza. Sprawdź, czy dobrze luty położyłeś jednak...
W razie czego takie NE555 kosztuje parę złotych :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości