olejarka do łańcucha-moja wydumka

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

olejarka do łańcucha-moja wydumka

Post autor: kiki » sob 03 kwie 2010, 19:08

Jakiś czas temu miałem u siebie w motku olejarakę do łańcucha ale przez kilkanascie tys km i ponad półtora roku użytkowania wyszło kilka wad konstrukcji :mrgreen: .
Wcześniej miałem zaworek ręczny odcinający dopływ oleju ale na dłuższa metę było to troche uciążliwe :).

Na chwilę obecną wyglada to tak- zbiorniczek na olej- z ursusa (na płyn hamulcowy) c 360 za 3,20 zł
- elektrozawór -50 zł
-radiator od jakiego starego procka i wentylatorek :)
-pasta termoprzewodząca -8zł
Po co radiator? Ano po to aby ochłodzić chociaż trochę elektrozawór odcinający dopływ oleju -bo grzeje się dosyć znacznie :neutral:
http://picasaweb.google.pl/kiki.vfr/Olejarka#

Zaworek odcinający został jeszcze tak na wszelki wypadek, gdyby elektrozawór się zwiesił czy coś :mrgreen:

Kto ma chęć i trochę umięjętności może sam sobie zrobić takie coś.

Pozdr

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Model VFR: 800 FI 2000
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » sob 03 kwie 2010, 21:27

Opis bardzo sie przyda. A co do garazu - to bylo na melanzu :P?
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
awiater
pisarz
pisarz
Posty: 381
Rejestracja: czw 02 paź 2008, 11:05
Model VFR: Kawasaki ZRX 1200
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Wola
Kontakt:

Post autor: awiater » sob 03 kwie 2010, 21:43

Kiki opatentuj i rób! Ja się piszę na drugi zestaw, cena powinna być chyba przystępna:-)
moje byłe
VFR RC 36 1997r.
XL 1000V Varadero 2000r.
Aktualnie
Kawasaki ZRX 1200 2006r.

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Model VFR: DL1000
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » sob 03 kwie 2010, 22:07

Kiki jeśli Twój elektrozawór grzeje się nadmiernie , to sugeruję zmienić na taki od LPG , który jest przystosowany do wielogodzinnej pracy i sie nie grzeje .

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 04 kwie 2010, 09:06

Fazer72 ale mówisz o zaworze paliwowym czy gazowym ? Bo szczerze powiedziawszy mam w domu jakis paliwowy lovato i on też się grzeje- czytałem w necie że można jakiś opornik wstawić w przewód napięcia ale aż tak bardzo się nie znam :mrgreen: ( jak ktoś mi powie jaki, to wstawie)

awiater tutaj nie ma co patentować - żeby złożyć takie coś trzeba tylko mieć wolne popołudnie i chwile cierpliowści.

Elco o co chodzi z tym melażem :mrgreen: ?


Tak praktycznie to moze kiedys pomyślę żeby zalożyć coś takiego :) http://www.nordelektronikplus.pl/oferta ... =0,8835667 i będzie jak motooiler

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Model VFR: DL1000
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » ndz 04 kwie 2010, 09:49

kiki pisze:Fazer72 ale mówisz o zaworze paliwowym czy gazowym ?
Proszę o łatwiejszy zestaw pytań
Zarówno paliwowe jak i gazowe pracują w samochodach po wiele godzin i nic się nie dzieje

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » ndz 04 kwie 2010, 12:03

kiki pisze:Tak praktycznie to moze kiedys pomyślę żeby zalożyć coś takiego http://www.nordelektronik...4&los=0,8835667 i będzie jak motooiler
wychodzi na to że w przypadku motooilera za ten element sporo sie przepłaca, bo wszystkie pozostałe elementy można mieć za przysłowiowych parę groszy a dodatkowo nie sposób wykorzystać ich mocowania dyszy podającej gdyż jest ono dedykowane do dlasycznego dwuramiennego wahacza...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » ndz 04 kwie 2010, 15:14

Kiki tak czytam i oglądam fajny Pomysł może i mi uda się zmontować takie cudo ;-)

Awatar użytkownika
możej
pisarz
pisarz
Posty: 250
Rejestracja: ndz 04 sty 2009, 15:32
Model VFR: RC36 II
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: możej » pn 05 kwie 2010, 02:13

To ja się przyznam, że zmontowałem już motoilera własnej produkcji właśnie w oparciu o elektrozawór i działa! ;) tylko jakoś nie mogę się zebrać, żeby to zamontować. Układ wykonany na płytce wytrawianej jak za starych dobrych czasów ;D całość mam nadzieje, niezawodna... :) Jak znajdę chwilę to zaprezentuje i podzielę się wrażeniami.

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Model VFR: 800 FI 2000
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pn 05 kwie 2010, 12:11

Kiki porzadek w garazu wskazuje na to, ze zamiast montowac motooilera chodzisz tam na flaszke z VFR :P
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » wt 06 kwie 2010, 19:03

nieporządek jest zawsze jak coś robie- bo zawsze znosze graty naokoło motka i dopiero jak skoncze to sprzątam :mrgreen: w przeciwnym razie niczego nie potrafie później odlaźć :lol:

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Model VFR: 800 Fi '98
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » śr 16 cze 2010, 09:03

no więc podziałałem wczoraj dość nieźle.

Aktualna lista zakupów:

1. układ avt 1459 - 16 pln
2. 1x 50kOhm, 1x500kOhm potencjometry 6pln
3. 1xmalaobudowa na kontroler na kierownice 2,5 pln
4 2x dioda 3mm 0,60pln
5. 1xobudowa na avt 4pln
6. wenflon 0,9mm 3,50pln
7. elektrozawór paliwowy 36 pln
8 2xwtyk db9 i jedna obudowa - jakieś 6 pln
9. zbiorniczek płynu hamulcowego fiat 126p - 12pln
10. rurka 8mm
11. opaski zaciskowe metalowe na rurkę
12. opaski samozaciskowe plastikowe czarne :)

Wróciłem do domu i odrazu wparowałem do garażu.

Po pierwsze miejsce na zbiorniczek. Nosiłem się z nim i woziłem, ale finalnie umiejscowiłem go po prawej stronie pod zadupkiem (załącznik 16062010040.jpg)
Jedno ujście ze zbiorniczka musiałem zaślepić. Do drugiego podpięta rurka która sobie idzie bokiem za błotnik do elektrozaworu (załącznik 16062010039.jpg). Następnie razem z przewodami hamulcowymi do okolicy zębatki, a na jej końcu osadzony jest wenflon (załącznik 16062010037.jpg). Całością am steruje układ w ładnej obudowie (tutaj zdjęć brak, przyjdą dziś :P ) wraz z kontrolerem na kierownicy w postaci potencjometru, przełącznika i dwóch diód.

a teraz:

problemy do zwalczenia:

1. ułożyć rurkę tak aby nie miała górek i dołków, w celu łatwiejszego odpowietrzenia układu.
2. byćmoże przenieć elektrozawór. Jak zacznie przeciekać, to olej dostanie się wprost pod koło
3. byćmoże zamienić rurkę 8mm przynajmniej od zaworu do podajnika - powinno się wtedy precyzyjniej sterować kroplami. póki co dostaję 2 krople na 2 minuty przy minimalnym otwarciu elektrozaworu.
4. zastanawiam się czy wenflon jest ok czy zamienić go np na igłę
5. zweryfikować odległość podajnika od łańcucha.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 16 cze 2010, 10:05

orzyl, sory że się wpierniczam :mrgreen: ale zbiorniczek to moze zamontuj taki jak ja mam- jest to zbiornik na płyn hamulcowy od ursusa (jest mniejszy i ma wylot skierowany w bok wiec łatwiej jest wyprowadzic przwód oraz go zamontować). Jego koszt to około 3,60 -wiec jak za darmo. Druga sprawa to jak wspomniałes - musisz ale to koniecznie musisz zmienić mocowanie zaworu- bo jesli się pojawi jakaś nieszczelność, awaria to olej bedzie leciał centralnie na opone a wtedy to już może byc nie wesoło.Spróbuj może go gdzies po lewej albo prawej stronie umiescic.
Co do dyszy zakraplajoącej na łańuuch - możesz iśc do sklepu wedkarskiego i kup rurkę antysplontaniową- jest sztywna i wygąda jak oryginał z scoottoilera- kosz około 2zł :) he he

:)
Pokaz zdjecie sterownika już zmontowanego jak bedziesz je posiadał:)

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Model VFR: 800 Fi '98
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » śr 16 cze 2010, 12:23

zbiorniczek od ursusa jakoś ciężko dostać w okolicy... jak znajdę to pewnie zmienię...

zawór przeniosę... tylko cholercia gdzie.... dziś będę kombinował.

zdjęcia zrobię dziś także wieczorkiem powinienem je tu wrzucić.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
JuNioR
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: śr 23 sty 2008, 00:14
Model VFR: tramwaj nr 4
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: JuNioR » śr 16 cze 2010, 15:18

ja dyszę zakraplająca zrobiłem z odciętych kawałków miedzianego przewodu hamulcowego, można skądś skombinować, ewentualnie pare groszy, a jak zetniesz pod kątem końcówkę to idealnie leci smarowidło.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości