Strona 1 z 2

Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja

: sob 27 mar 2010, 17:23
autor: Gacol
Oto skrócona instrukcja synchronizacji gażników.

Waku podpinasz pod króćce ssania (fot1).Są albo rureczki albo musisz wkręcić adaptery
Ustawiasz ciśnienia wg pierwszego cylindra.Najpierw dwa boczne póżniej srodki(w wypadku naszych VFR przód tył).
-Uważaj i strasznie przestrzegam by spowrotem po ustawieniu dobrze uszczelnić te rurki/dziury gdzie podłaczałeś waku.Póżniej może objawiać się to tym że moto będzie wolno schodzić z obrotów lub trzymać je w okolicach 4 tyś.
-Przepustnice regulujesz śrubami które są na osi przepustnic(fot2)Ważne jest to iż po każdym przekręceniu srubki przegazowac lekko moto.
-zegary waku mają regulacje.Staraj się tak je skręcić by jak najmniej drgała wskazówka a pokazywało co i jak.
-Ważne by nie kręcić np o pół obrotu tylko jak najmniej.Minimum.Tu liczy sie ogromna precyzja i nie raz nie jest to takie proste..Musisz sobie skombinować butelkę(polecam kubuś play to najtańszy sposób)do której podłaczysz węzyk z paliwem.Wieszasz gdzieś np w okolicy lusterek i podejrzewam że ok 0,5 litra powinno wystarczyć.


Tego byłoby na tyle. NIE BIORRĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA TO CO ZROBICIE.

: czw 03 mar 2011, 19:58
autor: Charlie88
Witajcie,
Jutro przymierzam się do synchronizacji gaźników w mojej VFRce.
Mam już wszystko przygotowane: wkręcone króćce, podłączone wakuometry do 1 i 2 gaźnika (mam tylko 2 waku). Kluczyk do pokręcenia śrubami do synchronizacji też już mam.
Tylko teraz mam do was pytanie:
Która śruba na załączonym obrazku odpowiada za regulację między którymi gaźnikami?
W serwisówce nie znalazłem tej informacji.

Mam nadzieję, że pomożecie ;)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: pt 04 mar 2011, 01:28
autor: Gacol
śmiało wal to pomożemy

: pt 04 mar 2011, 07:31
autor: Charlie88
Gacol, wiesz która śruba za które gaźniki odpowiada?

: pt 04 mar 2011, 11:44
autor: Gacol
To raczej oczwiste.weż dovrze sei przglądnij i jakoś to zrobisz.

P.S. Nie wiem jak chcesz ustawić to na 2ch waku tylko 8)

: pt 04 mar 2011, 13:48
autor: Charlie88
Oczywiste ale chyba nie dla mnie :P
Nie pytałbym o to jakbym miał 4 wakuometry, pokręciłbym jedną śrubką i bym zauważył zmianę.
No mam tylko 2 zegary niestety i chce zrobić to tak, że będę synchronizował najpierw 2 gaźniki między sobą, następnie dwa a an koniec obie pary ze sobą zgram.

: pt 04 mar 2011, 13:56
autor: Hefajstos
Cieńko to widzę na 2 waku. Nie ustawisz dokładnie. Popytaj kogos kto ma wakuometry aby Ci pożyczył czy jak. Sam mam Carbtuna, ale z uwagi na odległość to nie bardzo ci moge pomóc.

: pt 04 mar 2011, 13:57
autor: Charlie88
Oki, Spróbuję zrobić na 2 a jak nie będzie efektów to dokupię dwa waku i będę miał na przyszłość..
Dzięki

: pt 04 mar 2011, 14:15
autor: Damo 88
Dokup dwa Posłuchaj rady powyżej zaoszczędzisz czasu i zbędnego przekładania kabli.

Na moim przykładzie regulowałem wtryski 4 zegary zmieniając w jednym pozostałe 3 reagują :idea:

: sob 05 mar 2011, 03:46
autor: Gacol
Powiem wprost....Nie uatawisz bo sie nie da....to jest przepierniczone na 4ch.na dwóch...niewyibrażam sobie...4 waku albo wcale...

Re: Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja

: pt 13 kwie 2012, 11:33
autor: voss
hej Charlie88

oczywiscie ze sie da, potrzeba tylko troche wiecej roboty czterema zygarami latwiej ale mozna i dwoma.

Normalnie robisz tak ( czterema zegarami )
podlanczasz wszytkie cztery i ustawiasz
a)1 cyl. do 2 cyl. zazwyczaj 1cyl. to wzorcowy
b)3cyl. do 4 cyl
c) nastepnie cyl 1+2 do cyl 3+4= bank 1 do bank2
i gotowe

w przypadku tylko dwuch licznikow
a) podlanczas pod cyl. 1 i cyl. 2
b) ustawiasz 1cyl. do 2 cyl. ( u ciebie pewnie sruba 3, na tym rysunku nie wiele widaca)
c) podlanczasz sie pod cyl. 3 i cyl. 4 ( cyl.1+2 zaslepiasz )
d) ustawiasz 3cyl. do 4 cyl. ( sruba 2 , musisz wyprobowac)
e) odlanczasz jeden zegar cyl. 3 lub 4 i podlanczas pod cyl. 1 lub 2
f ) w zaleznosci jak podlaczyles ustawiasz Bank 1 ( cyl. 1+2 ) do Bank 2 ( cyl 3+4) srubka 1

i gotowe.
tak robi sie zawsze z tym ze jak masz 4 zegary to nie ma odlanczania i podlanczania tyle

pozdr.
voss

Re: Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja

: ndz 26 kwie 2015, 13:37
autor: skoch84
A spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem:
Pacjent: RC 36I
1) Nie mogę odkręcić obudowy filtra powietrza od gaźników. Mimo dobrze dobranego wkrętaka krzyżakowego ni jak nie można żadnej śruby ruszyć. Śruby są dość miękkie i nie chcę ich uszkodzić.
2) Taki sam problem tyczy się śrubek, po odkręceniu których można wkręcić króćce od waku.

Może jakiś mechanik wkręcił to wszystko na klej.
Moto chodzi dobrze, ale skoro dorobiłem się już wakuometrów, to chętnie bym sobie taką regulację zrobił.
Macie na to jakieś patenty?

Re: Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja

: ndz 26 kwie 2015, 14:33
autor: śliniak290
najpierw dobrze spryskaj jakimś siuwaksem , możesz popukać młotkiem przez śrubokręt i jednocześnie próbować odkręcać , w ostateczności rozwiercenie łbów od śrobek

Re: Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja

: pn 04 kwie 2016, 21:50
autor: skoch84
Gdyby ktoś kiedyś spotkał się z problemem wykręcenia czegokolwiek do czego potrzebny jest wkrętak polecam taki o to pierdalnik:
http://www.bimex.pl/product-pol-806-WKR ... 10138.html

Jedno uderzenie i problem rozwiązany, wszystkie śruby puściły, żadna nie uszkodzona.
Synchro zrobione

Re: Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja

: śr 06 kwie 2016, 17:52
autor: ZioLek-82-
racja tego typu "sprzęt" ratuje niekiedy sprawę , też takowy posiadam :wink: i polecam