Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja

Moderatorzy: Gienio, Jacko, kiki, KolczyK, PETER, Falcon

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja

Post autor: Gacol » sob 27 mar 2010, 17:23

Oto skrócona instrukcja synchronizacji gażników.

Waku podpinasz pod króćce ssania (fot1).Są albo rureczki albo musisz wkręcić adaptery
Ustawiasz ciśnienia wg pierwszego cylindra.Najpierw dwa boczne póżniej srodki(w wypadku naszych VFR przód tył).
-Uważaj i strasznie przestrzegam by spowrotem po ustawieniu dobrze uszczelnić te rurki/dziury gdzie podłaczałeś waku.Póżniej może objawiać się to tym że moto będzie wolno schodzić z obrotów lub trzymać je w okolicach 4 tyś.
-Przepustnice regulujesz śrubami które są na osi przepustnic(fot2)Ważne jest to iż po każdym przekręceniu srubki przegazowac lekko moto.
-zegary waku mają regulacje.Staraj się tak je skręcić by jak najmniej drgała wskazówka a pokazywało co i jak.
-Ważne by nie kręcić np o pół obrotu tylko jak najmniej.Minimum.Tu liczy sie ogromna precyzja i nie raz nie jest to takie proste..Musisz sobie skombinować butelkę(polecam kubuś play to najtańszy sposób)do której podłaczysz węzyk z paliwem.Wieszasz gdzieś np w okolicy lusterek i podejrzewam że ok 0,5 litra powinno wystarczyć.


Tego byłoby na tyle. NIE BIORRĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA TO CO ZROBICIE.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz 28 mar 2010, 11:54 przez Gacol, łącznie zmieniany 3 razy.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Charlie88
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 56
Rejestracja: ndz 14 lis 2010, 12:53
Model VFR: BMW R1100S
Imię: Karol
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Charlie88 » czw 03 mar 2011, 19:58

Witajcie,
Jutro przymierzam się do synchronizacji gaźników w mojej VFRce.
Mam już wszystko przygotowane: wkręcone króćce, podłączone wakuometry do 1 i 2 gaźnika (mam tylko 2 waku). Kluczyk do pokręcenia śrubami do synchronizacji też już mam.
Tylko teraz mam do was pytanie:
Która śruba na załączonym obrazku odpowiada za regulację między którymi gaźnikami?
W serwisówce nie znalazłem tej informacji.

Mam nadzieję, że pomożecie ;)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » pt 04 mar 2011, 01:28

śmiało wal to pomożemy
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Charlie88
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 56
Rejestracja: ndz 14 lis 2010, 12:53
Model VFR: BMW R1100S
Imię: Karol
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Charlie88 » pt 04 mar 2011, 07:31

Gacol, wiesz która śruba za które gaźniki odpowiada?

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » pt 04 mar 2011, 11:44

To raczej oczwiste.weż dovrze sei przglądnij i jakoś to zrobisz.

P.S. Nie wiem jak chcesz ustawić to na 2ch waku tylko 8)
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Charlie88
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 56
Rejestracja: ndz 14 lis 2010, 12:53
Model VFR: BMW R1100S
Imię: Karol
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Charlie88 » pt 04 mar 2011, 13:48

Oczywiste ale chyba nie dla mnie :P
Nie pytałbym o to jakbym miał 4 wakuometry, pokręciłbym jedną śrubką i bym zauważył zmianę.
No mam tylko 2 zegary niestety i chce zrobić to tak, że będę synchronizował najpierw 2 gaźniki między sobą, następnie dwa a an koniec obie pary ze sobą zgram.

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 572
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Model VFR: RC 46 '98
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » pt 04 mar 2011, 13:56

Cieńko to widzę na 2 waku. Nie ustawisz dokładnie. Popytaj kogos kto ma wakuometry aby Ci pożyczył czy jak. Sam mam Carbtuna, ale z uwagi na odległość to nie bardzo ci moge pomóc.

Awatar użytkownika
Charlie88
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 56
Rejestracja: ndz 14 lis 2010, 12:53
Model VFR: BMW R1100S
Imię: Karol
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Charlie88 » pt 04 mar 2011, 13:57

Oki, Spróbuję zrobić na 2 a jak nie będzie efektów to dokupię dwa waku i będę miał na przyszłość..
Dzięki

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pt 04 mar 2011, 14:15

Dokup dwa Posłuchaj rady powyżej zaoszczędzisz czasu i zbędnego przekładania kabli.

Na moim przykładzie regulowałem wtryski 4 zegary zmieniając w jednym pozostałe 3 reagują :idea:
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » sob 05 mar 2011, 03:46

Powiem wprost....Nie uatawisz bo sie nie da....to jest przepierniczone na 4ch.na dwóch...niewyibrażam sobie...4 waku albo wcale...
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

voss
Posty: 6
Rejestracja: czw 12 kwie 2012, 13:37
Płeć: Mężczyzna

Re: Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja

Post autor: voss » pt 13 kwie 2012, 11:33

hej Charlie88

oczywiscie ze sie da, potrzeba tylko troche wiecej roboty czterema zygarami latwiej ale mozna i dwoma.

Normalnie robisz tak ( czterema zegarami )
podlanczasz wszytkie cztery i ustawiasz
a)1 cyl. do 2 cyl. zazwyczaj 1cyl. to wzorcowy
b)3cyl. do 4 cyl
c) nastepnie cyl 1+2 do cyl 3+4= bank 1 do bank2
i gotowe

w przypadku tylko dwuch licznikow
a) podlanczas pod cyl. 1 i cyl. 2
b) ustawiasz 1cyl. do 2 cyl. ( u ciebie pewnie sruba 3, na tym rysunku nie wiele widaca)
c) podlanczasz sie pod cyl. 3 i cyl. 4 ( cyl.1+2 zaslepiasz )
d) ustawiasz 3cyl. do 4 cyl. ( sruba 2 , musisz wyprobowac)
e) odlanczasz jeden zegar cyl. 3 lub 4 i podlanczas pod cyl. 1 lub 2
f ) w zaleznosci jak podlaczyles ustawiasz Bank 1 ( cyl. 1+2 ) do Bank 2 ( cyl 3+4) srubka 1

i gotowe.
tak robi sie zawsze z tym ze jak masz 4 zegary to nie ma odlanczania i podlanczania tyle

pozdr.
voss

Awatar użytkownika
skoch84
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 26 gru 2009, 23:05
Model VFR: RC 36I
Imię: Staszek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gniezno

Re: Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja

Post autor: skoch84 » ndz 26 kwie 2015, 13:37

A spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem:
Pacjent: RC 36I
1) Nie mogę odkręcić obudowy filtra powietrza od gaźników. Mimo dobrze dobranego wkrętaka krzyżakowego ni jak nie można żadnej śruby ruszyć. Śruby są dość miękkie i nie chcę ich uszkodzić.
2) Taki sam problem tyczy się śrubek, po odkręceniu których można wkręcić króćce od waku.

Może jakiś mechanik wkręcił to wszystko na klej.
Moto chodzi dobrze, ale skoro dorobiłem się już wakuometrów, to chętnie bym sobie taką regulację zrobił.
Macie na to jakieś patenty?
Almera N15 GA14DE '98
Honda VFR 750 RC36I '91

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1746
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: TRIUMPH GT 1050
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja

Post autor: śliniak290 » ndz 26 kwie 2015, 14:33

najpierw dobrze spryskaj jakimś siuwaksem , możesz popukać młotkiem przez śrubokręt i jednocześnie próbować odkręcać , w ostateczności rozwiercenie łbów od śrobek
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
skoch84
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 26 gru 2009, 23:05
Model VFR: RC 36I
Imię: Staszek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gniezno

Re: Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja

Post autor: skoch84 » pn 04 kwie 2016, 21:50

Gdyby ktoś kiedyś spotkał się z problemem wykręcenia czegokolwiek do czego potrzebny jest wkrętak polecam taki o to pierdalnik:
http://www.bimex.pl/product-pol-806-WKR ... 10138.html

Jedno uderzenie i problem rozwiązany, wszystkie śruby puściły, żadna nie uszkodzona.
Synchro zrobione
Almera N15 GA14DE '98
Honda VFR 750 RC36I '91

Awatar użytkownika
ZioLek-82-
pisarz
pisarz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
Model VFR: RC46 01 + RC12CX650E
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łochów

Re: Synchronizacja gażników.Skrócona instrukcja

Post autor: ZioLek-82- » śr 06 kwie 2016, 17:52

racja tego typu "sprzęt" ratuje niekiedy sprawę , też takowy posiadam :wink: i polecam
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..

Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość