Sprawdzanie działania układu podciśnienia-airbox VFR800Fi
- Radarro
- klepacz
- Posty: 557
- Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
- Imię: Radek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SGL
Sprawdzanie działania układu podciśnienia-airbox VFR800Fi
Witka,
Chciałem zaproponowac utworzenie nowego działu pt. Do It Yourself - DYI
No i zarzucić od razu pierwszy temat:
Sprawdzanie działania układu podciśnienia w airboxie w VFR 800 Fi.
Tłumaczenie własne na podstawie Manuala Haynes'a.
Rzecz dotyczy rocznika 98-99, ale bankowo tyczy się też modeli HISS. Co do Vitka - musicie sprawdzić u siebie.
Haynes jest wydany dla modeli moto na UK, USA, Kanadę, więc proszę tez sprawdźcie czy macie elementy tego układu u siebie w moto z DE, Włoch czy innych Belgii.
Co sprawdzamy:
Sprawdzamy czy działają czujniki i zaworki odpowiedzialne za wytworzenie i utrzymanie właściwego podciśnienia w komorze airboxu.
Układ ma wpływ na powietrze podawane do komory spalania, a co za tym idzie płynność pracy, przebieg krzywej mocy / momentu, czy spalanie.
Co się składa na układ: (vide foto)
- "grzybek" na airboxie - czyli zawór membranowy (variable air intake diaphragm) połączony z klapką na wlocie powietrza do airboxu.
- variable air intake solenoid valve - zaworek regulujący podciśnienie - znajduje się pod airboxem - prawa, przednia strona
- zaworek jednostronny - one way valve - po prawej stronie airboxa
- komora próżniowa - vacuum chamber - zasobnik podciśnienia dla układu - z przodu airboxa przy główce ramy.
Przygotowanie:
1. Stawiamy moto na centralce, ale tak, żeby tylne koło miało możliwośc swobodnego obracania, i jakis zapas bezpieczeństwa, bo będziemy zapinać bieg na centralce. Ewentalnie zapewnić pomoc osoby trzeciej Moto będziemy musieli na biegu podgonić do około 6 tys obrotów.
2. Cały system nie działa na "luzie" więc jeżeli nie mamy możliwości bezpiecznego postawienia moto, musimy odpiąć czujnik biegu jałowego. Ten znajduje się po prawej stronie moto, jest widoczny z zewnątrz bez zdejmowania owiweki, jest w skrzyni korbowej jakby "pomiędzy" tylnymi cylindrami a skrzynią biegów. Klucz OIDP 12, czujnik z wychodzącym kabelkiem.
3. Odkręcamy 2 górne śruby mocujące bak (chyba klucz 8-mka), i podnosimy bak, ewentualnie odpinamy wężyki przelewu i odpowietrzenia baku (u mnie są krótkie więc trzeba), podpieramy czymś podniesiony bak.
Sprawdzenie:
Oglądamy wlot powietrza pod "grzybkiem". Klapka powinna być na dole = otwarta = pełny przelot powietrza.
Odpalamy motur - tworzy sie podciśnienie i klapka szybkim ruchem wędruje do góry i zamyka dopływ powietrza. Powietrze do airboxu jest zasysane tylko przez drugi otwór w obudowie airboxa ten z gumą.
Podkręcamy obroty do około 5000 - 5500 obrotów i w tym momencie klapka powinna zdecydowanym ruchem opaść na dól, powodując otwarcie kanału do pełnego przepływu powietrza. Czyli na obrotach 5000 i wyższych powietrze do moto dochodzi w maksymalnej objętości.
Obniżenie obrotów poniżej 5000 powoduje podniesienie klapki, zamknięcie dopływu powietrza i pobieranie powietrza przez airbox tylko jednym wlotem.
Ocena:
Jeżeli "grzybek" działa u Was właśnie w ten sposób to otwieracie browara, przepijacie zdrowie Radara i wiecie że ten element maszyny działa OK.
Jeżeli nie działa tak jak jest napisane - wiecie że macie problem i że któryś z elemetów tego układu nie działa.
Problem może być dwojaki:
- w wężykach, które łączą cały układ - może są przetarte, przepalone i stąd podciśnienie jest złe. Temat łatwy do zdiagnozowania.
- w zaworkach - te trzeba sprawdzić multimetrem, albo też metodą usta - usta Serio
Ciąg dalszy nastąpi - bo niestety nie noszę manuala do pracy
Napisze jak sprawdzac poprawne działanie zaworków.
Pozdrav!
Prosze adminów może o zmajstrowanie nowego działu DYI? Albo podpięcie tego pod Mechanikę czy gdzie uważacie. THX!
Chciałem zaproponowac utworzenie nowego działu pt. Do It Yourself - DYI
No i zarzucić od razu pierwszy temat:
Sprawdzanie działania układu podciśnienia w airboxie w VFR 800 Fi.
Tłumaczenie własne na podstawie Manuala Haynes'a.
Rzecz dotyczy rocznika 98-99, ale bankowo tyczy się też modeli HISS. Co do Vitka - musicie sprawdzić u siebie.
Haynes jest wydany dla modeli moto na UK, USA, Kanadę, więc proszę tez sprawdźcie czy macie elementy tego układu u siebie w moto z DE, Włoch czy innych Belgii.
Co sprawdzamy:
Sprawdzamy czy działają czujniki i zaworki odpowiedzialne za wytworzenie i utrzymanie właściwego podciśnienia w komorze airboxu.
Układ ma wpływ na powietrze podawane do komory spalania, a co za tym idzie płynność pracy, przebieg krzywej mocy / momentu, czy spalanie.
Co się składa na układ: (vide foto)
- "grzybek" na airboxie - czyli zawór membranowy (variable air intake diaphragm) połączony z klapką na wlocie powietrza do airboxu.
- variable air intake solenoid valve - zaworek regulujący podciśnienie - znajduje się pod airboxem - prawa, przednia strona
- zaworek jednostronny - one way valve - po prawej stronie airboxa
- komora próżniowa - vacuum chamber - zasobnik podciśnienia dla układu - z przodu airboxa przy główce ramy.
Przygotowanie:
1. Stawiamy moto na centralce, ale tak, żeby tylne koło miało możliwośc swobodnego obracania, i jakis zapas bezpieczeństwa, bo będziemy zapinać bieg na centralce. Ewentalnie zapewnić pomoc osoby trzeciej Moto będziemy musieli na biegu podgonić do około 6 tys obrotów.
2. Cały system nie działa na "luzie" więc jeżeli nie mamy możliwości bezpiecznego postawienia moto, musimy odpiąć czujnik biegu jałowego. Ten znajduje się po prawej stronie moto, jest widoczny z zewnątrz bez zdejmowania owiweki, jest w skrzyni korbowej jakby "pomiędzy" tylnymi cylindrami a skrzynią biegów. Klucz OIDP 12, czujnik z wychodzącym kabelkiem.
3. Odkręcamy 2 górne śruby mocujące bak (chyba klucz 8-mka), i podnosimy bak, ewentualnie odpinamy wężyki przelewu i odpowietrzenia baku (u mnie są krótkie więc trzeba), podpieramy czymś podniesiony bak.
Sprawdzenie:
Oglądamy wlot powietrza pod "grzybkiem". Klapka powinna być na dole = otwarta = pełny przelot powietrza.
Odpalamy motur - tworzy sie podciśnienie i klapka szybkim ruchem wędruje do góry i zamyka dopływ powietrza. Powietrze do airboxu jest zasysane tylko przez drugi otwór w obudowie airboxa ten z gumą.
Podkręcamy obroty do około 5000 - 5500 obrotów i w tym momencie klapka powinna zdecydowanym ruchem opaść na dól, powodując otwarcie kanału do pełnego przepływu powietrza. Czyli na obrotach 5000 i wyższych powietrze do moto dochodzi w maksymalnej objętości.
Obniżenie obrotów poniżej 5000 powoduje podniesienie klapki, zamknięcie dopływu powietrza i pobieranie powietrza przez airbox tylko jednym wlotem.
Ocena:
Jeżeli "grzybek" działa u Was właśnie w ten sposób to otwieracie browara, przepijacie zdrowie Radara i wiecie że ten element maszyny działa OK.
Jeżeli nie działa tak jak jest napisane - wiecie że macie problem i że któryś z elemetów tego układu nie działa.
Problem może być dwojaki:
- w wężykach, które łączą cały układ - może są przetarte, przepalone i stąd podciśnienie jest złe. Temat łatwy do zdiagnozowania.
- w zaworkach - te trzeba sprawdzić multimetrem, albo też metodą usta - usta Serio
Ciąg dalszy nastąpi - bo niestety nie noszę manuala do pracy
Napisze jak sprawdzac poprawne działanie zaworków.
Pozdrav!
Prosze adminów może o zmajstrowanie nowego działu DYI? Albo podpięcie tego pod Mechanikę czy gdzie uważacie. THX!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
V4 + R6 Brotherhood
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400
- Radarro
- klepacz
- Posty: 557
- Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
- Imię: Radek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SGL
kiki, o całym opisie i fotach pomyślałem jak już sprawdzanie było skończone...
No i w sumie niewiele tam można obfocić... Podnoszenie baku? Airbox? Dodałem czytelny rysunek z manuala z elementami.
Ale zgadzam się, że prawdziwe DYI powinno byc z fotami
No i w sumie niewiele tam można obfocić... Podnoszenie baku? Airbox? Dodałem czytelny rysunek z manuala z elementami.
Ale zgadzam się, że prawdziwe DYI powinno byc z fotami
V4 + R6 Brotherhood
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400
- Piotrek82
- teksciarz
- Posty: 151
- Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Szastarka
I u mnie najpierw wężyk był zdjęty i zaślepiony, a po założeniu go na grzybek i tak nie ma podciśnienia, wiec coś musi być skopane. Jutro będę się tym zajmował i jak do czegoś dojdę to napisze. Miał już ktoś z Was ten problem ?
[ Dodano: 2010-11-19, 19:50 ]
No i naprawione , ale nie było łatwo i sporo zdrowia mnie to kosztowało, bo do wszystkiego jest trudny dostęp. Najlepiej mieć do pomocy dziecko z małymi rączkami
U mnie była to ewidentnie wina partaczy z serwisu za kadencji poprzedniego właściciela: jeden wężyk był zdjęty, drugi przygnieciony airboxem, a przez to nie drożny, trzeci ten co dochodzi do grzybka w ogóle nie podłączony i schowany w tej całej plątaninie-jednym słowem burdel aż miło. Chyba się dowiem jaki to dokładnie serwis(na pewno w Warszawie) rozbierał i napisze później.
Pozdrawiam!
PS. Podciśnienie tworzy się dopiero w momencie, gdy na zapalonym silniku wrzucimy 1 bieg.
[ Dodano: 2010-11-19, 19:50 ]
No i naprawione , ale nie było łatwo i sporo zdrowia mnie to kosztowało, bo do wszystkiego jest trudny dostęp. Najlepiej mieć do pomocy dziecko z małymi rączkami
U mnie była to ewidentnie wina partaczy z serwisu za kadencji poprzedniego właściciela: jeden wężyk był zdjęty, drugi przygnieciony airboxem, a przez to nie drożny, trzeci ten co dochodzi do grzybka w ogóle nie podłączony i schowany w tej całej plątaninie-jednym słowem burdel aż miło. Chyba się dowiem jaki to dokładnie serwis(na pewno w Warszawie) rozbierał i napisze później.
Pozdrawiam!
PS. Podciśnienie tworzy się dopiero w momencie, gdy na zapalonym silniku wrzucimy 1 bieg.
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
sam nie wiem, do zaworu na airboxie w tej VFRce o której mówiłem w innym temacie...jest podciśnienie tak cyka powietrze jakby .... jak go troszkę zagnę to trochę dławię motocykl. widzę, że bez zdjęcia airboxa się nie obejdzie.Radarro pisze:odciśnienie tworzy się dopiero w momencie, gdy na zapalonym silniku wrzucimy 1 bieg.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
Re: Sprawdzanie działania układu podciśnienia-airbox VFR800F
Czy potrafi ktoś powiedzieć co steruje od strony elektrycznej tymi zaworkami sterującymi klapką ??
1. czujnik sprzęgła na klamce ?
2. czujnik luzu w bloku silnika ?
coś jeszcze ?
1. czujnik sprzęgła na klamce ?
2. czujnik luzu w bloku silnika ?
coś jeszcze ?
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: Sprawdzanie działania układu podciśnienia-airbox VFR800F
Tak sobie klikałem po forum nudów wczoraj i natrafilem na ten temat. Jako że sprzęt jeździ dobrze to dawno przy nim nie dłubałem. Ponieważ jednak sprawdzenie poprawności układu podcisnienia jest łatwe do sprawdzenia to poszedłem sobie przed dom i podniosłem w moim V-Tec'u zbiornik paliwa...
Układ jest taki sam jak opisuje tutaj kolega Radarro w pierwszym poście.
Odpinam więc czujnik biegu jałowego, grzeje moto po czym obserwując kłapkę na airbox'ie kręcenie silnik do 6000... i nic! Niestety z powodu późnej pory niczego już nie zdążyłem rozebrać i musiałem składać moto do kupy.
Dam znać co i jak jak wykryję przyczynę. Mam nadzieję, ze to nie "variable air intake solenoid valve" bo to kosztuje fortunę... ;/
PS. Ma ktoś pojęcie jak duży ma to wpływ na spalanie? Poza spalaniem to nic mojej Hondzie nie mogę zarzucić. Chodzi równo i jeździ gładko tylko wydaje mi się, że pali sporo.
edit
Po wstępnych testach, pomiarach i oględzinach mogę powiedzieć tylko tyle, że po oddaleniu silnika nie ma napięcia na zaworze regulujących podciśnienie (variable air intake solenoid valve).
Przewód jest ok bo mierzyłem przejście pomiędzy pinem na wtyczce od ECM a tym na wtyczce od zawodu i wszystko jest ok. Wyglada jak by ECM nie podawał napięcia...
Jakieś pomysły...?
Układ jest taki sam jak opisuje tutaj kolega Radarro w pierwszym poście.
Odpinam więc czujnik biegu jałowego, grzeje moto po czym obserwując kłapkę na airbox'ie kręcenie silnik do 6000... i nic! Niestety z powodu późnej pory niczego już nie zdążyłem rozebrać i musiałem składać moto do kupy.
Dam znać co i jak jak wykryję przyczynę. Mam nadzieję, ze to nie "variable air intake solenoid valve" bo to kosztuje fortunę... ;/
PS. Ma ktoś pojęcie jak duży ma to wpływ na spalanie? Poza spalaniem to nic mojej Hondzie nie mogę zarzucić. Chodzi równo i jeździ gładko tylko wydaje mi się, że pali sporo.
edit
Po wstępnych testach, pomiarach i oględzinach mogę powiedzieć tylko tyle, że po oddaleniu silnika nie ma napięcia na zaworze regulujących podciśnienie (variable air intake solenoid valve).
Przewód jest ok bo mierzyłem przejście pomiędzy pinem na wtyczce od ECM a tym na wtyczce od zawodu i wszystko jest ok. Wyglada jak by ECM nie podawał napięcia...
Jakieś pomysły...?
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
-
- Posty: 4
- Rejestracja: pt 22 lip 2011, 00:39
- Imię: Kamil
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Sprawdzanie działania układu podciśnienia-airbox VFR800F
Jak miałem vteca to też chciałem rozwiązać ten problem, szperałem więc po internecie i natrafiłem na obszerny wywód jednego z amerykańskich posiadaczy vteca.Koobsky pisze:Tak sobie klikałem po forum nudów wczoraj i natrafilem na ten temat. Jako że sprzęt jeździ dobrze to dawno przy nim nie dłubałem. Ponieważ jednak sprawdzenie poprawności układu podcisnienia jest łatwe do sprawdzenia to poszedłem sobie przed dom i podniosłem w moim V-Tec'u zbiornik paliwa...
Układ jest taki sam jak opisuje tutaj kolega Radarro w pierwszym poście.
Odpinam więc czujnik biegu jałowego, grzeje moto po czym obserwując kłapkę na airbox'ie kręcenie silnik do 6000... i nic! Niestety z powodu późnej pory niczego już nie zdążyłem rozebrać i musiałem składać moto do kupy.
Dam znać co i jak jak wykryję przyczynę. Mam nadzieję, ze to nie "variable air intake solenoid valve" bo to kosztuje fortunę... ;/
PS. Ma ktoś pojęcie jak duży ma to wpływ na spalanie? Poza spalaniem to nic mojej Hondzie nie mogę zarzucić. Chodzi równo i jeździ gładko tylko wydaje mi się, że pali sporo.
edit
Po wstępnych testach, pomiarach i oględzinach mogę powiedzieć tylko tyle, że po oddaleniu silnika nie ma napięcia na zaworze regulujących podciśnienie (variable air intake solenoid valve).
Przewód jest ok bo mierzyłem przejście pomiędzy pinem na wtyczce od ECM a tym na wtyczce od zawodu i wszystko jest ok. Wyglada jak by ECM nie podawał napięcia...
Jakieś pomysły...?
Z tego co pamiętam, a nie mam już linka do źródła to klapka w vtecu pracuje w inny sposób niz w fi , więc nie przejmuj się jeżeli ci się nie rusza na postoju. Dochodząc do sedna klapa w vtecu pracuje w czasie jazdy i otwiera się w pewnych warunkach i pod obciążeniem. Użytkownik który to opisywał zamontował nawet diodę świetlną w układzie klapy by obserwować napięcie na solenoidzie od klapy i w jakich warunkach się otwiera. Szkoda że nie mam linka bo dysk mi padł, ale nie bierz do głowy, w vitku układ pracuje inaczej i nie sugeruj się testem do FI. pzdro
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: Sprawdzanie działania układu podciśnienia-airbox VFR800F
Dzięki za odpowiedź.
Też do tego doszedłem. Na zagranicznych forach ludzie podłączali wakuometry do rurki odpowiedzialnej za otwieranie się tej klapki i doszli do takich samych wniosków jak piszesz. Poza tym wszyscy właściciele V-Tec'ów potwierdzili to samo.
Byłem w autoryzowanym serwisie Hondy w UK, który zajmuje się wszystkimi markami i mechanik powiedział mi, że wiele service manual'i ma błędy i są w nich głupoty powypisywane. Powiedział, że według mojego opisu działania tej klapki to ona prawdopodobnie została zaprogramowana do działania w taki sposób z powodu przepisów dotyczących hałasu i emisji spalin. Potwierdził też, że może to mieć negatywny wpływ na maksymalną moc silnika ale, że w końcu nie chodzi tylko samą moc ale też spełnianie pewnych obowiązkowych norm co czasem musi odbywać się kosztem innych parametrów.
Powiedział, że jak Hondzie coś dolega to na pewno da nam znać lampką FI i żeby się za mocno manual'em nie przejmować bo czasem są tam bzdury powypisywane.
Też do tego doszedłem. Na zagranicznych forach ludzie podłączali wakuometry do rurki odpowiedzialnej za otwieranie się tej klapki i doszli do takich samych wniosków jak piszesz. Poza tym wszyscy właściciele V-Tec'ów potwierdzili to samo.
Byłem w autoryzowanym serwisie Hondy w UK, który zajmuje się wszystkimi markami i mechanik powiedział mi, że wiele service manual'i ma błędy i są w nich głupoty powypisywane. Powiedział, że według mojego opisu działania tej klapki to ona prawdopodobnie została zaprogramowana do działania w taki sposób z powodu przepisów dotyczących hałasu i emisji spalin. Potwierdził też, że może to mieć negatywny wpływ na maksymalną moc silnika ale, że w końcu nie chodzi tylko samą moc ale też spełnianie pewnych obowiązkowych norm co czasem musi odbywać się kosztem innych parametrów.
Powiedział, że jak Hondzie coś dolega to na pewno da nam znać lampką FI i żeby się za mocno manual'em nie przejmować bo czasem są tam bzdury powypisywane.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
-
- Posty: 8
- Rejestracja: pt 17 lis 2017, 17:47
- Imię: Bartek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Sprawdzanie działania układu podciśnienia-airbox VFR800Fi
Dla osób które nie mogą postawić moto na podwójnym podnóżku. Klapkę można również sprawdzić na zaciągniętym sprzęgle. Włączamy 1szy bieg i na wciśniętym sprzęgle podkręcamy obroty do ponad 5000 obrotów i powinna się otworzyć(sprawdziłem u siebie i działa). Zauważyłem to przypadkiem, u mnie i tak stał na centralce.
Wiem, że to ryzykowne podejście ale jak ktoś nie ma innej możliwości...
Wiem, że to ryzykowne podejście ale jak ktoś nie ma innej możliwości...
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: Sprawdzanie działania układu podciśnienia-airbox VFR800Fi
Dawno mnie na forum nie było bo jakoś czasu na pierdoły nie ma.
Tak czy inaczej zgłębiłem temat owej klapki w V-Tec'u. Mianowicie tak jak pisałem wcześniej z powodu norm głośności/spalania w V-Tec'u ta klapka zamyka się pod obciążeniem silnika. Ja u siebie tą klapkę odłączyłem i zaślepiłem ten wężyk, który był do niej podpięty dzięki czemu pozostaje ona ciągle otwarta. Motocykl zdaje się być żwawszy w dolnym zakresie obrotów. Nie oczekujcie jakiegoś ogromnego przyrostu mocy ale moim zdaniem różnica jest odczuwalna. Długi czas latałem z otwartą. Pewnego dnia postanowiłem ją podłączyć tak jak była oryginalnie i ku mojemu zdziwieniu odniosłem wrażenie, że motocykl stał się jakiś ospały i odłączyłem ją znowu. Znany szeroko temat na zagranicznych forach VFR zwany "Flapper mod".
Tak czy inaczej zgłębiłem temat owej klapki w V-Tec'u. Mianowicie tak jak pisałem wcześniej z powodu norm głośności/spalania w V-Tec'u ta klapka zamyka się pod obciążeniem silnika. Ja u siebie tą klapkę odłączyłem i zaślepiłem ten wężyk, który był do niej podpięty dzięki czemu pozostaje ona ciągle otwarta. Motocykl zdaje się być żwawszy w dolnym zakresie obrotów. Nie oczekujcie jakiegoś ogromnego przyrostu mocy ale moim zdaniem różnica jest odczuwalna. Długi czas latałem z otwartą. Pewnego dnia postanowiłem ją podłączyć tak jak była oryginalnie i ku mojemu zdziwieniu odniosłem wrażenie, że motocykl stał się jakiś ospały i odłączyłem ją znowu. Znany szeroko temat na zagranicznych forach VFR zwany "Flapper mod".
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- adrianoo
- pisarz
- Posty: 420
- Rejestracja: pt 25 mar 2016, 18:41
- Imię: Adrian
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Józefosław
Re: Sprawdzanie działania układu podciśnienia-airbox VFR800Fi
A silnikowi taki mod nie zaszkodzi?
Wrzuć foty jak to w vitku się modyfikuje albo link jakiś
Wrzuć foty jak to w vitku się modyfikuje albo link jakiś
"braku chemii fizyką nie nadrobisz"
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: Sprawdzanie działania układu podciśnienia-airbox VFR800Fi
adrianoo tu coś na temat http://johnny.chadda.se/pair-and-flappe ... d-for-vfr/
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f
- adrianoo
- pisarz
- Posty: 420
- Rejestracja: pt 25 mar 2016, 18:41
- Imię: Adrian
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Józefosław
Re: Sprawdzanie działania układu podciśnienia-airbox VFR800Fi
Dzięki, poczytam
"braku chemii fizyką nie nadrobisz"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości