Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Moderatorzy: Gienio, Jacko, kiki, KolczyK, PETER, Falcon

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: Damo 88 » czw 15 wrz 2011, 15:46

Słuchaj sprężynki od sprzęgła żaden problem również u siebie wymieniałem ile to odkręcić i wkręcić nowe z odpowiednim momentem Nm , szukaj tematu pomożemy , tylko napisz gdzie trzeba :bye
a daj znać na PW bo mogę temat przeoczyć :wink:
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
sonsiat
bywalec
bywalec
Posty: 31
Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
Model VFR: 800FI rc46 '01
Imię: Mateusz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: sonsiat » czw 29 wrz 2011, 19:19

Podepne się pod temat :) (jakby co to sie już przywitałem)
Kupiełem niedawno Rc36 II i wziąłem się za sprawdzenie luzów zaw.
Mam problem gdyż luzy przed rozebraniem wałków były różne, i trzy zawoey były poniżej tolerancji- za ciasne.
Odczytałem wszystkie rozmiary płytek, policzyłem tak żeby się zgadzało i luzy były bliżej tolerancji środkowej.
Po zmontowaniu wszystkiego, oakazało się owiele ciaśniej niż wychodziło z obliczeń.
Nie sądze żebym zrobił bląd w obliczeniach, bo to bardzo proste obliczenia są.

Czy możliwe jest zmniejszenie luzu po przez zbyt mocne dokręcenie mostków ?? (nie mam klucza dynamometrycznego) Może byc tak że walki zostaną dociśnięte i luz się zmniejszy??

Jest to dziwne, bo nerwy doprowadziły mnie do powrotu do podstawowych ustawień, czyli płytki spowrotem na swoje miejsca.
Mimo to luzy i tak były ciaśniejsze niż wcześni e.

Jak będzie wyglądała płytka szlifowana?? Nadal będzie srebrna z obu stron?? Zakładając ze szlifował ktoś strone bez nadruku.
Już nie wiem o co tu chodzi :/

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: Damo 88 » pt 30 wrz 2011, 00:28

Ciaśniejsze czyli jest krótsze otwarcie zaworu tak :roll: , Obliczenia są proste co nie znaczy że nie można zrobić błędu :wink: . Nie szlifuj płytek co to za pomysł :oops: . Zrób tak Zakup klucz dynamometryczny . a teraz mierz luzy jeszcze raz po sprawdzaj dwa razy a nawet trzy jakie płytki będziesz potrzebował , zakup płytki parę groszy więcej w Hondzie Polecam :wink: . I skręć jak należy jeżeli wszystko przeprowadzisz prawidłowo będzie działać :lol:
A listek powinien między wałkiem przebiegać bez większego oporu :!:
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: kiki » pt 30 wrz 2011, 07:42

Czy możliwe jest zmniejszenie luzu po przez zbyt mocne dokręcenie mostków ?? (nie mam klucza dynamometrycznego) Może byc tak że walki zostaną dociśnięte i luz się zmniejszy??
oczywiście ze może, dlatego bez klucza się za to nie bierz bo jak poprzeciągasz gwinty dopiero będzie ból
ak będzie wyglądała płytka szlifowana?? Nadal będzie srebrna z obu stron?? Zakładając ze szlifował ktoś strone bez nadruku.
płytki jak chcesz możesz szlifować z obojętnie której strony - ważne aby potem szlifowana strona szła na szklankę a nie na zawór
Teraz w sumie już nie opłaca się szlifować bo płytki można kupić za 9-10 zł na allegro, ale kilka lat temu jak nie były łatwo dostępne to się je zabielało i było git.
Sam w swojej FI szlifowałem 3 płytki i po 25 kkm jak sprawdzałem luzy wszystko było ok

Awatar użytkownika
sonsiat
bywalec
bywalec
Posty: 31
Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
Model VFR: 800FI rc46 '01
Imię: Mateusz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: sonsiat » pt 30 wrz 2011, 13:42

Hmm... No to mi ulżyło troszkę, bo właśnie podejrzewałem te za mocne dokręcanie :) Wstępnie myślałem też że może ktoś regulował rozrząd po polsku, szlifując płytki od strony gdzie nie ma napisu.
Klucz dynamometryczny już zamówiłem niemieckiej firmy (mam nadzieje że siła dokręcania będzie wiarygodna). Dokręce wszystkie śruby mostków mocą 12Nm jak każe Japonia, i posprawdzam jeszcze raz luzy (kilka razy) Nawet jeśli moja ręczna siła dokręcania nie była mocniejsza i nie wpłyneło to na luzy, to przynajmniej będe pewien że mam odpowiednio dokręcone :) A najwyraźniej wyjdzie ze się pomyliłem w pomiarze :/ i zrobię całą procedurę jeszcze raz :)

Awatar użytkownika
sonsiat
bywalec
bywalec
Posty: 31
Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
Model VFR: 800FI rc46 '01
Imię: Mateusz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: sonsiat » sob 01 paź 2011, 16:30

Pozwole sobie napisac pod sobą.
Dzisiaj dokręciłem wszystkie mostki bardzo dobrym kluczem z certyfikatem z zakresem od 6-30Nm. Okazuje się, że siła dokręcenia mostków ma wpływ na luzy, jak to wspomniał wcześniej kolega...
posprawdzałem luzy klika razy, na szczęście wszystkie luzy były w normie, a wartości troszke się różniły niż te z pierwszych pomiarów. Najwyraźniej wtedy nastąpił błąd pomiarowy :)
Jak wiadomo człowiek najlepiej uczy się na swoich błędach :D

Awatar użytkownika
GrzesiekBstok
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 51
Rejestracja: czw 02 cze 2011, 11:19
Model VFR: VFR 800 FI, 2001 r.
Imię: Grzegorz
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Białystok

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: GrzesiekBstok » śr 26 paź 2011, 19:33

witam
patrzyłem w larsonie,ale wydaje mi się że ten będzie lepszy
http://moto.allegro.pl/szczelinomierz-y ... 03878.html
nada się?
VFR 800 FI, 2001
Astra G Caravan Z16XE, 2002

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: kiki » śr 26 paź 2011, 20:26

witam
patrzyłem w larsonie,ale wydaje mi się że ten będzie lepszy
http://moto.allegro.pl/szczelinomierz-y ... 03878.html
nada się?
nada :)
Chyba tez sobie takowego kupie na dniach :)

Awatar użytkownika
GrzesiekBstok
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 51
Rejestracja: czw 02 cze 2011, 11:19
Model VFR: VFR 800 FI, 2001 r.
Imię: Grzegorz
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Białystok

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: GrzesiekBstok » śr 26 paź 2011, 22:17

no i zamówiłem
zaraz zima, wieczory długie, przynajmniej będzie co w garażu robić :)
VFR 800 FI, 2001
Astra G Caravan Z16XE, 2002

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: Damo 88 » śr 26 paź 2011, 23:45

Dodaję o jaki chodzi bo linki wygasają

SZCZELINOMIERZ YATO 100mm 17 listkow 0,02 - 1,0mm

rozmiary listków mierniczych: 0,02 mm; 0,03 mm; 0,04 mm; 0,05mm; 0,06 mm; 0,07 mm; 0,08 mm; 0,09 mm; 0,1 mm; 0,15 mm; 0,2 mm; 0,25mm; 0,3 mm; 0,4 mm; 0,5 mm; 0,75 mm; 1 mm
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Pavlak
Posty: 10
Rejestracja: pt 16 gru 2011, 23:16
Model VFR: VFR 800FI 2001r RC46
Imię: Teraz: Paweł_RSL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: Pavlak » czw 29 gru 2011, 00:18

Chciałem się dowiedzieć jakie narzędzia są mi niezbędne do przeprowadzenia regulacji zaworów i czy muszę zakupić mikrometr ? Jeśli tak to jaki polecacie ? Pozdrawiam :)
Aktualne moje koto: Paweł_RSL

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1103
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: Fakir » czw 29 gru 2011, 07:43

Pavlak pisze:czy muszę zakupić mikrometr ?
mikrometr będzie zbędny, kup lepiej szczelinomierz :lol:
ja polecam ten http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... elinomierz

oprócz podstawowego zestawu narzędzi, będziesz potrzebował klucza dynamometrycznego, lecz może sie okazać zbędny, gdyż jest on potrzebny, tylko wtedy kiedy luzy nie będą w normie - trzeba go używać do przykręcania mostków, które mocują wałki rozrządu do głowicy.

pozdr :bye
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: kiki » czw 29 gru 2011, 07:49

mikrometr będzie zbędny, kup lepiej szczelinomierz :lol:
wręcz przeciwnie- mikrometr jest do tego niezbędny ( o ile luzy są do regulacji). Jak bez niego sprawdzisz grubość płytki? Cecha może być niewidoczna, lub płytka mogła być szlifowana i co w tedy ? :D

Pozdr
kiki

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1103
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: Fakir » czw 29 gru 2011, 07:56

kiki pisze:
mikrometr będzie zbędny, kup lepiej szczelinomierz :lol:
wręcz przeciwnie- mikrometr jest do tego niezbędny ( o ile luzy są do regulacji). Jak bez niego sprawdzisz grubość płytki? Cecha może być niewidoczna, lub płytka mogła być szlifowana i co w tedy ? :D

Pozdr
kiki
zawsze możesz użyć do tego suwmiarki :wink:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2252
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: Arnold » czw 29 gru 2011, 09:50

Fakir pisze:zawsze możesz użyć do tego suwmiarki
Błąd na poziomie 0,05 mm to dużo, mało kto ma suwmiarkę z dokładnością 0,02 mm. Chyba że ma się elektroniczną, natomiast z doświadczenia wiem że te tanie elektroniczne są kiepskiej jakości.
Co do szczelinomierza to polecam ten: http://allegro.pl/sata-9407-szczelinomi ... 77699.html
lub tańszy http://allegro.pl/szczelinomierz-yato-1 ... 45036.html
Dokładniejsze niż ten który pokazał Fakir.
Obrazek ECU z polifta, sondy lambda, katalizator, filtr K&N, tłumik MIG, zębatka przód 16z.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości