Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » ndz 13 cze 2010, 13:11

Regulacja V-Tec Sprawdzanie luzu nie jest trudna ( Dla osób takich jak ściągnięcie silnika i zamontowanie czy wymiana łożysk nie stanowi problemu ) . Dla mnie sama przyjemność ,
Należy po wyjęciu szklanek wyciągnąć sprężyny . Ze szklanki wyciągnąć zawór i go zblokować
ponieważ V-Tec jest wyłączony i bez tego zbiegu szklanka nam wpadnie na same dno .
Później zamieszczę filmik jak działa zawór V-Tec .
:bye

http://www.youtube.com/watch?v=h_eW16FexLQ

Dodam ciekawostkę że normalne zawory przy 20.tyś Mil ( o ile licznik nie był ruszany) zawory SSące nominał to 0.20+-0.03 odbiegały średnio 0.01,0.02 np: 0.21
V-Tec
SSące Nominał.0.20+-0.08 odbiegały średnio 0.09,0.11,np: zamiast 0.20 było 0.12 .

Dlatego należy szczególną uwagę poświęcić VTecowi jeżeli chcemy mieć 100% pewności że regulacja zaworów V-Tec była przeprowadzona proponuję przeprowadzić ją samemu .

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » sob 12 mar 2011, 17:24

Witajcie, czy ta "szatańska instrukcja" :mrgreen: dotyczy również vfr750 rc36a ?
czy głowice tych silników są tak samo zbudowane?

pozdr

[ Dodano: |20 Mar 2011|, o 20:44 ]
potwierdzam że regulacja zaworów w vfr to bajecznie prosta sprawa, trochę lipa z dostępem do silnika.

dzięki za wspaniałą instrukcje 8)
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

barciszek
Posty: 10
Rejestracja: ndz 10 kwie 2011, 14:42
Model VFR: 750 F, '97
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Michałowo

Post autor: barciszek » ndz 10 kwie 2011, 23:14

Rozumiem Fakir, że szatańska instrukcja odnosi się również do VFR 750 F, '97. Czeka mnie regulacja, także zbieram info. Ostatnio ściągnąłem manual, mam nadzieję, że będzie przydatny.

MOTOWIT
bywalec
bywalec
Posty: 40
Rejestracja: śr 15 lip 2009, 19:27
Model VFR: 800FI
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MOTOWIT » ndz 10 kwie 2011, 23:48

Czym blokowałes V-teca?? Jakis patent??
SERWIS MOTOCYKLOWY-MOTOWIT Warszawa ul. Fersta 15 http://WWW.MOTOWIT.COM

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pn 11 kwie 2011, 01:47

Do blokowania V-Teca należy użyć specjalnych płytek , użyłem kartoniku który zgoiłem w kosteczkę . Mało profesjonalne dodatkowe zalety hmm.. nie rysuje szklanki od środka ;-)

Jest dużo roboty upewnij sie czy wszystko jest poprawnie złożone a V-Tec odblokowany .
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
Model VFR: RC36II
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » pn 11 kwie 2011, 21:50

barciszek pisze:Rozumiem Fakir, że szatańska instrukcja odnosi się również do VFR 750 F, '97. Czeka mnie regulacja, także zbieram info. Ostatnio ściągnąłem manual, mam nadzieję, że będzie przydatny.
jak już masz manuala, to przeglądnij go dobrze RC36I i II mają całkeim inne silniki ja RC46 :???:
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » pn 11 kwie 2011, 21:57

jednak ja po przeczytaniu manuala nie miałem żadnych problemów, a mam rc36a

rozrząd na kołach zębatych = bajecznie prosta regulacja, gdy chcemy ściągać wałki rozrządu zaznaczamy tylko markerem na jakich zębach się "mijają" koła i wsio 8)
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

barciszek
Posty: 10
Rejestracja: ndz 10 kwie 2011, 14:42
Model VFR: 750 F, '97
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Michałowo

Post autor: barciszek » pn 18 kwie 2011, 19:33

Jestem już po regulacji zaworów (znaczy moja VFR) dokładnie. Przyjemna prosta robota, jedynie dwa zawory wymagały korekty. Obeszło się bez zaznaczania kół markerem, ustawiałem po oryginalnych oznaczeniach na kołach. Zakupiłem klucz dynamometryczny oraz szczelinomierz, mikrometr pożyczyłem. Tym, którzy się wahają, czy robić to samemu mówię: śmiało nie ma się czego bać. Manual, który ściągnąłem okazał się bardzo pomocny.

Awatar użytkownika
czyzaczek
Posty: 10
Rejestracja: wt 09 sie 2011, 20:34
Model VFR: RC 46
Imię: Arek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: czyzaczek » wt 09 sie 2011, 20:38

Rewelacyjna robota Autora.... Cóż, moja VFR też doczeka się regulacji, ale dopiero na zimę.... jak będzie spała ;)
Obawiam się tylko o dostępność płytek...

I pytanie do Was koledzy... Czy ten "Manual" o którym piszecie dotyczy wersji interceptor czy myślicie o czymś innym ????

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Model VFR: 800Fi 98r.
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: Kudlaty » pt 12 sie 2011, 12:27

Szatan, bardzo dobra robota:) Wszystko fajnie wytlumaczone:) Może na zimę się za to zabiorę;p przy moich zdolnościach obawiam się że może być dłuższy postój;p Odał bym to do jakiegoś mechanika ale nigdy nie będę miał pewności, że wszystkie luzy są poprawne, bo jak nie będzie miał płytek, albo ciężki dostęp do czegoś to zostawi to. Mam jeszcz takie pytanie: ściągamy tylko airboxa? Nie trzeba ściągać przepustnic? Ile czasu zajmuje taka regulacja?
Obrazek

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: Damo 88 » sob 13 sie 2011, 00:48

Przepustnic nie ruszasz ile czasu mając części co jest niemożliwe 1,2 dni . Jednak w moim przypadku musi być idealnie i sprawdzam zanim coś skręcę 2 , 3 razy zajęło mi to około tygodnia oczywiście nie ciągłego siedzenia , Można 1 dzień co odradzam :oops:
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: Damo 88 » śr 17 sie 2011, 19:52

Dodam że po regulacji i synchro. nie czuć kiedy się włącza V-Tec :shock: Wszystko działa i czuć przyrost mocy :biggrin
I brak Szarpnięcia co występowało z każdym razem gdy wskazówka mjała magiczne pole . Ta uwaga Pomoże wam ocenić czy była przeprowadzona regulacja na zaworach V-Tec , czy zotała przeprowadzona Poprawnie :wink:
A napinaczy nie ruszałem .
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
m0rd3rc4
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: pn 04 lip 2011, 07:52
Model VFR: 1200F
Imię: Oti
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Police

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: m0rd3rc4 » wt 13 wrz 2011, 15:15

Podepnę się pod temat z pytaniem o osobę która mogłaby wyregulować zawory w moim Vitku z 2002r z okolic Szczecina. W MOTOMARZE powiedziano mi, że nie podejmą się regulacji ze względu na to, że jest to Vtec i nie mają odpowiedniego sprzętu. Powiedzieli również, że wątpią by ktokolwiek oprócz serwisu HONDY takim sprzętem dysponował (a jeśli zdecyduje się na regulację zaworów to ktoś mnie oszwabi z kasy a nie zrobi dokładnie nic). Napisałem więc maila do serwisu HONDY o wycenę regulacji zaworów oraz wymianę płytek zaworowych. w odpowiedzi otrzymałem pdfa z wyceną i doznałem szoku. Koszt robocizny to 350 PLN natomiast koszt części to 639PLN = łącznie prawie kawałek. Z racji iż na mechanice nie znam się za dobrze prosiłbym o podpowiedź czy czasem ktoś nie chce mnie oszwabić (bo takie mam cholerne przeczucie). W skład części oprócz płytek (łącznie jakaś stówka) pojawiła się pozycja: "MECHANIZM PODNOSZĄCY B, ZAWÓR - 107PLN x4"

Prosiłbym o poradę ew. nakierowanie mnie na jakiś warsztat.

Pod koniec tego sezonu ew. przed następnym chciałbym zrobić to, wymienić sprężynki w koszu sprzęgłowym oraz zmienić olej. Fajnie jakbym to wszystko mógł w jednym miejscu zrobić

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: Damo 88 » wt 13 wrz 2011, 23:22

Jeżeli Chcesz aby tobie wymieniono olej to nie będę pisał abyś się zabrał sam do tego :wink: mechanizm podnoszący pierwsze słyszę co to takiego :roll: . Zapewne chodzi o zblokowanie V-Teca . Przeprowadziłem Samemu regulację jest trochę pracy Ponadto miałem Trochę problemu gdy chciałem Zmierzyć V-Teca ale pojąłem o co biega i z resztą nie miałem problemu ,widząc co się dzieje to mechanicy lub pseudo mechanicy najlepiej by zmieniali olej i klocki a prawdziwą pracą nie chcą zawracać sobie głowy :? I skąd wiadomo że trzeba będzie od razu wszystko wymieniać :wink: co do cen w salonie i usług za nie przeważnie ich wyśmiewam że muszą w lato uzupełniać klimę w salonach a w zimę .. :mrgreen: .
Więc tak W warsztatach raczej się tego nie podejmą , pewnego razu pewien bardzo dobry mechanik podpytywał się mnie co i jak w tej kwestii ,dlatego sądzę że oprócz Hondy nic nie pozostało A ja w kraju niestety jeszcze nie jestem :( . Jak co to pisz ..
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
m0rd3rc4
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: pn 04 lip 2011, 07:52
Model VFR: 1200F
Imię: Oti
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Police

Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja

Post autor: m0rd3rc4 » śr 14 wrz 2011, 14:25

Hmmmmm jakoś nie ufam serwisom autoryzowanym. Wg mnie to naciągacze i żerują na takich jak ja (na tych co się nie znają). Nie dysponuję zbyt wielką gotówką więc nie chcę popadać w niepotrzebne koszta (każdą naprawę czy wymianę muszę planować tak aby kase przygotować). Olej bym sobie sam wymienił jednak przy okazji chciałbym sprężynki od sprzęgła zmienić, a z tym obawiam się, że sobie nie poradzę. Więc i tak mnie wizyta w jakimś warsztacie czeka.

Tak czy tak dziękuję za odpowiedź

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości