Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
Słuchaj sprężynki od sprzęgła żaden problem również u siebie wymieniałem ile to odkręcić i wkręcić nowe z odpowiednim momentem Nm , szukaj tematu pomożemy , tylko napisz gdzie trzeba
a daj znać na PW bo mogę temat przeoczyć
a daj znać na PW bo mogę temat przeoczyć
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
- sonsiat
- bywalec
- Posty: 31
- Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
- Imię: Mateusz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
Podepne się pod temat (jakby co to sie już przywitałem)
Kupiełem niedawno Rc36 II i wziąłem się za sprawdzenie luzów zaw.
Mam problem gdyż luzy przed rozebraniem wałków były różne, i trzy zawoey były poniżej tolerancji- za ciasne.
Odczytałem wszystkie rozmiary płytek, policzyłem tak żeby się zgadzało i luzy były bliżej tolerancji środkowej.
Po zmontowaniu wszystkiego, oakazało się owiele ciaśniej niż wychodziło z obliczeń.
Nie sądze żebym zrobił bląd w obliczeniach, bo to bardzo proste obliczenia są.
Czy możliwe jest zmniejszenie luzu po przez zbyt mocne dokręcenie mostków ?? (nie mam klucza dynamometrycznego) Może byc tak że walki zostaną dociśnięte i luz się zmniejszy??
Jest to dziwne, bo nerwy doprowadziły mnie do powrotu do podstawowych ustawień, czyli płytki spowrotem na swoje miejsca.
Mimo to luzy i tak były ciaśniejsze niż wcześni e.
Jak będzie wyglądała płytka szlifowana?? Nadal będzie srebrna z obu stron?? Zakładając ze szlifował ktoś strone bez nadruku.
Już nie wiem o co tu chodzi
Kupiełem niedawno Rc36 II i wziąłem się za sprawdzenie luzów zaw.
Mam problem gdyż luzy przed rozebraniem wałków były różne, i trzy zawoey były poniżej tolerancji- za ciasne.
Odczytałem wszystkie rozmiary płytek, policzyłem tak żeby się zgadzało i luzy były bliżej tolerancji środkowej.
Po zmontowaniu wszystkiego, oakazało się owiele ciaśniej niż wychodziło z obliczeń.
Nie sądze żebym zrobił bląd w obliczeniach, bo to bardzo proste obliczenia są.
Czy możliwe jest zmniejszenie luzu po przez zbyt mocne dokręcenie mostków ?? (nie mam klucza dynamometrycznego) Może byc tak że walki zostaną dociśnięte i luz się zmniejszy??
Jest to dziwne, bo nerwy doprowadziły mnie do powrotu do podstawowych ustawień, czyli płytki spowrotem na swoje miejsca.
Mimo to luzy i tak były ciaśniejsze niż wcześni e.
Jak będzie wyglądała płytka szlifowana?? Nadal będzie srebrna z obu stron?? Zakładając ze szlifował ktoś strone bez nadruku.
Już nie wiem o co tu chodzi
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
Ciaśniejsze czyli jest krótsze otwarcie zaworu tak , Obliczenia są proste co nie znaczy że nie można zrobić błędu . Nie szlifuj płytek co to za pomysł . Zrób tak Zakup klucz dynamometryczny . a teraz mierz luzy jeszcze raz po sprawdzaj dwa razy a nawet trzy jakie płytki będziesz potrzebował , zakup płytki parę groszy więcej w Hondzie Polecam . I skręć jak należy jeżeli wszystko przeprowadzisz prawidłowo będzie działać
A listek powinien między wałkiem przebiegać bez większego oporu
A listek powinien między wałkiem przebiegać bez większego oporu
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
oczywiście ze może, dlatego bez klucza się za to nie bierz bo jak poprzeciągasz gwinty dopiero będzie bólCzy możliwe jest zmniejszenie luzu po przez zbyt mocne dokręcenie mostków ?? (nie mam klucza dynamometrycznego) Może byc tak że walki zostaną dociśnięte i luz się zmniejszy??
płytki jak chcesz możesz szlifować z obojętnie której strony - ważne aby potem szlifowana strona szła na szklankę a nie na zawórak będzie wyglądała płytka szlifowana?? Nadal będzie srebrna z obu stron?? Zakładając ze szlifował ktoś strone bez nadruku.
Teraz w sumie już nie opłaca się szlifować bo płytki można kupić za 9-10 zł na allegro, ale kilka lat temu jak nie były łatwo dostępne to się je zabielało i było git.
Sam w swojej FI szlifowałem 3 płytki i po 25 kkm jak sprawdzałem luzy wszystko było ok
- sonsiat
- bywalec
- Posty: 31
- Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
- Imię: Mateusz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
Hmm... No to mi ulżyło troszkę, bo właśnie podejrzewałem te za mocne dokręcanie Wstępnie myślałem też że może ktoś regulował rozrząd po polsku, szlifując płytki od strony gdzie nie ma napisu.
Klucz dynamometryczny już zamówiłem niemieckiej firmy (mam nadzieje że siła dokręcania będzie wiarygodna). Dokręce wszystkie śruby mostków mocą 12Nm jak każe Japonia, i posprawdzam jeszcze raz luzy (kilka razy) Nawet jeśli moja ręczna siła dokręcania nie była mocniejsza i nie wpłyneło to na luzy, to przynajmniej będe pewien że mam odpowiednio dokręcone A najwyraźniej wyjdzie ze się pomyliłem w pomiarze i zrobię całą procedurę jeszcze raz
Klucz dynamometryczny już zamówiłem niemieckiej firmy (mam nadzieje że siła dokręcania będzie wiarygodna). Dokręce wszystkie śruby mostków mocą 12Nm jak każe Japonia, i posprawdzam jeszcze raz luzy (kilka razy) Nawet jeśli moja ręczna siła dokręcania nie była mocniejsza i nie wpłyneło to na luzy, to przynajmniej będe pewien że mam odpowiednio dokręcone A najwyraźniej wyjdzie ze się pomyliłem w pomiarze i zrobię całą procedurę jeszcze raz
- sonsiat
- bywalec
- Posty: 31
- Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
- Imię: Mateusz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
Pozwole sobie napisac pod sobą.
Dzisiaj dokręciłem wszystkie mostki bardzo dobrym kluczem z certyfikatem z zakresem od 6-30Nm. Okazuje się, że siła dokręcenia mostków ma wpływ na luzy, jak to wspomniał wcześniej kolega...
posprawdzałem luzy klika razy, na szczęście wszystkie luzy były w normie, a wartości troszke się różniły niż te z pierwszych pomiarów. Najwyraźniej wtedy nastąpił błąd pomiarowy
Jak wiadomo człowiek najlepiej uczy się na swoich błędach
Dzisiaj dokręciłem wszystkie mostki bardzo dobrym kluczem z certyfikatem z zakresem od 6-30Nm. Okazuje się, że siła dokręcenia mostków ma wpływ na luzy, jak to wspomniał wcześniej kolega...
posprawdzałem luzy klika razy, na szczęście wszystkie luzy były w normie, a wartości troszke się różniły niż te z pierwszych pomiarów. Najwyraźniej wtedy nastąpił błąd pomiarowy
Jak wiadomo człowiek najlepiej uczy się na swoich błędach
- GrzesiekBstok
- zadomowiony
- Posty: 51
- Rejestracja: czw 02 cze 2011, 11:19
- Imię: Grzegorz
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok
Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
witam
patrzyłem w larsonie,ale wydaje mi się że ten będzie lepszy
http://moto.allegro.pl/szczelinomierz-y ... 03878.html
nada się?
patrzyłem w larsonie,ale wydaje mi się że ten będzie lepszy
http://moto.allegro.pl/szczelinomierz-y ... 03878.html
nada się?
VFR 800 FI, 2001
Astra G Caravan Z16XE, 2002
Astra G Caravan Z16XE, 2002
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
nadawitam
patrzyłem w larsonie,ale wydaje mi się że ten będzie lepszy
http://moto.allegro.pl/szczelinomierz-y ... 03878.html
nada się?
Chyba tez sobie takowego kupie na dniach
- GrzesiekBstok
- zadomowiony
- Posty: 51
- Rejestracja: czw 02 cze 2011, 11:19
- Imię: Grzegorz
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok
Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
no i zamówiłem
zaraz zima, wieczory długie, przynajmniej będzie co w garażu robić
zaraz zima, wieczory długie, przynajmniej będzie co w garażu robić
VFR 800 FI, 2001
Astra G Caravan Z16XE, 2002
Astra G Caravan Z16XE, 2002
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
Dodaję o jaki chodzi bo linki wygasają
SZCZELINOMIERZ YATO 100mm 17 listkow 0,02 - 1,0mm
rozmiary listków mierniczych: 0,02 mm; 0,03 mm; 0,04 mm; 0,05mm; 0,06 mm; 0,07 mm; 0,08 mm; 0,09 mm; 0,1 mm; 0,15 mm; 0,2 mm; 0,25mm; 0,3 mm; 0,4 mm; 0,5 mm; 0,75 mm; 1 mm
SZCZELINOMIERZ YATO 100mm 17 listkow 0,02 - 1,0mm
rozmiary listków mierniczych: 0,02 mm; 0,03 mm; 0,04 mm; 0,05mm; 0,06 mm; 0,07 mm; 0,08 mm; 0,09 mm; 0,1 mm; 0,15 mm; 0,2 mm; 0,25mm; 0,3 mm; 0,4 mm; 0,5 mm; 0,75 mm; 1 mm
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
-
- Posty: 10
- Rejestracja: pt 16 gru 2011, 23:16
- Imię: Teraz: Paweł_RSL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
Chciałem się dowiedzieć jakie narzędzia są mi niezbędne do przeprowadzenia regulacji zaworów i czy muszę zakupić mikrometr ? Jeśli tak to jaki polecacie ? Pozdrawiam
Aktualne moje koto: Paweł_RSL
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
mikrometr będzie zbędny, kup lepiej szczelinomierzPavlak pisze:czy muszę zakupić mikrometr ?
ja polecam ten http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... elinomierz
oprócz podstawowego zestawu narzędzi, będziesz potrzebował klucza dynamometrycznego, lecz może sie okazać zbędny, gdyż jest on potrzebny, tylko wtedy kiedy luzy nie będą w normie - trzeba go używać do przykręcania mostków, które mocują wałki rozrządu do głowicy.
pozdr
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
wręcz przeciwnie- mikrometr jest do tego niezbędny ( o ile luzy są do regulacji). Jak bez niego sprawdzisz grubość płytki? Cecha może być niewidoczna, lub płytka mogła być szlifowana i co w tedy ?mikrometr będzie zbędny, kup lepiej szczelinomierz
Pozdr
kiki
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
zawsze możesz użyć do tego suwmiarkikiki pisze:wręcz przeciwnie- mikrometr jest do tego niezbędny ( o ile luzy są do regulacji). Jak bez niego sprawdzisz grubość płytki? Cecha może być niewidoczna, lub płytka mogła być szlifowana i co w tedy ?mikrometr będzie zbędny, kup lepiej szczelinomierz
Pozdr
kiki
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Regulacja zaworów RC46 - szatańska instrukcja
Błąd na poziomie 0,05 mm to dużo, mało kto ma suwmiarkę z dokładnością 0,02 mm. Chyba że ma się elektroniczną, natomiast z doświadczenia wiem że te tanie elektroniczne są kiepskiej jakości.Fakir pisze:zawsze możesz użyć do tego suwmiarki
Co do szczelinomierza to polecam ten: http://allegro.pl/sata-9407-szczelinomi ... 77699.html
lub tańszy http://allegro.pl/szczelinomierz-yato-1 ... 45036.html
Dokładniejsze niż ten który pokazał Fakir.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości